Материалдар / М.Дулатұлы. «Шешенің балаларын сүюі»
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ
Осы тақырыптағы материалдардың барлығын көріңіз!

М.Дулатұлы. «Шешенің балаларын сүюі»

Материал туралы қысқаша түсінік
Дулатұлы туралы, оның шығармашылығы туралы қысқаша тоқталып, « Шешенің балаларын сүюі» өлеңімен таныстыру, тәрбиелік мәнін ашу. дамытушылық – берілген тапсырмалар арқылы оқушылардың шығармашылық ізденістерін қалыптастыру, ойлау, сөйлеу қабілеттерін дамыту. тәрбиелік- оқушыларды өмірдегі ең ардақты жан - ананы сүюге, құрметтеуге, қамқорлық көрсетуге , сүйіспеншілікке және перзенттік парызын өтеуге тәрбиелеу.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Қаңтар 2021
386
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Уақыты:

Қазақ әдебиеті


Мұғалім:Романова.М.К

Сынып: 8 «ә»

Сабақ тақырыбы:

М.Дулатұлы. «Шешенің балаларын сүюі»

Жалпы мақсат:

Сабақтың мақсаты: білімділік –XX ғасыр әдебиетінің көрнекті өкілі Міржақып Дулатұлы туралы, оның шығармашылығы туралы қысқаша тоқталып, « Шешенің балаларын сүюі» өлеңімен таныстыру, тәрбиелік мәнін ашу.

дамытушылық – берілген тапсырмалар арқылы оқушылардың шығармашылық ізденістерін қалыптастыру, ойлау, сөйлеу қабілеттерін дамыту.

тәрбиелік- оқушыларды өмірдегі ең ардақты жан - ананы сүюге, құрметтеуге, қамқорлық көрсетуге , сүйіспеншілікке және перзенттік парызын өтеуге тәрбиелеу.

Сілтеме:

Мұғалімдерге арналған нұсқаулық

Қазақ тілі мен әдебиеті оқыту әдістемесі

Үлестірме материалдары

Оқу нәтижесі:

Әр оқушының өзіндік ой-қиялына ерік бере отырып,

оқушыларды шығармашылықпен жұмыс істеуіне жағдай жасау


Сабақта қолданылатын материалдар:

Интерактивті тақтамен жұмыс, М. Дулатовтың өмірінен слайд-суреттер

Оқыту әдістері:

Оқыту мен оқудағы жаңа әдіс-тәсілдер, оқытуда АКТ-ны пайдалану, сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау.




Сабақ барысындағы мұғалім мен оқушының іс-әрекеті:

Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу

Мұғалімнің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Түрлі түстер арқылы оқушыларды топтарға бөліп орналастыру. Оқушыларды ұйымдастыра отырып, зейінін сабаққа аудару.

Shape1

Shape2 Shape3 Shape4

« Ұтқыр ойдан – ұтымды жауап»

I( үй тапсырмасын сұрау)

«Кім жылдам?» тапсырмасы арқылы оқушыларға сұрақ-жауап түрінде сұрақтар беріледі:

  1. Мағжан Жұмабаев қай жылы, қай жерде дүниеге келген?

  2. Ақын қандай жерлерде білім алды?

  3. Ақынның алғашқы жыр жинағы қашан, қандай атпен жарық көрді?

  4. Ақын оқып жүргенде қандай әдеби ұйым құрды?

  5. Орынбор қаласында қандай қызмет атқарды?

  6. « Мағжанды сүйемін. Еуропалығын, жарқыраған әшекейін сүйемін...» деп ақынға баға берген кім?

  7. «Батыр Баян» поэмасының негізгі идеясы қандай?

  8. Поэмадағы басты кейіпкерлер кімдер?

  9. С. Сейфуллиннің « Көкшетау» поэмасы мен М. Жұмабаевтың «Батыр Баян» поэмасын салыстырғанда не байқадыңыз?

  10. Шығарманың композициялық құрылымына талдау жаса.

IShape5 II 1.Композициялық құрылысы

Shape6 Shape7 2. Венн диаграммасы

IShape8 Shape9 I Кейіпкерлер жүйесіне талдау

I 1. Поэманы оқу

2. Сұрақтар




II

Қызығушылықты ояту

Shape10 Shape11 Shape12 Shape13









III Мағынаны тану ( жаңа тақырып)


 Балалар, мына түстер нені сипаттайды және қандай мағынаны білдіреді.

  1. Ақ түс – тазалықты, пәктікті білдіреді.

  2. Сары түс – мейірім, жылы шуақты білдіреді.

  3. Көк түс – биіктікті,шынайылықты білдіреді.

  4. Жасыл түс – гүлдеу, даму, көркеюді білдіреді.

  • Ендеше, балалар, сендерді таза, тура, ақ,әділ жолмен жүруге тәрбиелейтін кім? (Ана)

  • Өзінің мейірімі мен ыстық ықыласына, жылы құшағына бөлейтін кім? (Ана)

  • Сендердің биіктен көрінгендерінді, жетістікке жеткендерінді қалайтын кім? (Ана)

  • Сендердің өсіп,өркендеп, көгергендерінді, жайқалғандарынды армандайтын кім? (Ана)

Олай болса, балалар, бүгінгі біздің жаңа сабағымыздың тақырыбы Міржақып Дулатовтың өмірі мен шығармашылығы және «Шешенің балаларын сүюі» деген өлеңі.

Тақтада ана туралы слайд көрсетіледі

Мұғалім:

Балалар, қазақ әдебиетінде ана тақырыбына қалам тербемеген жазушы кемде -кем. Ендеше бүгінгі біздің жаңа сабағымыздың тақырыбы анаға арналмақ. Әуелі Міржақып Дулатовтың өмірі мен шығармашылығына тоқталайық. «Оза оқыту әдісі» бойынша сіздерге алдын ала ақынның өмірі мен шығармашылығын оқып, зерттеп, ізденіп келуге тапсырма берілген болатын. Қане, сол бойынша оқыған мәліметтерімізді ортаға салайық.

Тақтада М. Дулатов туралы слайд көрсетіледі.




Shape14 Shape15 Shape16

Міржақып

Дулатұлы


аShape17 Shape18 ғартушы-педагог аудармашы ақын

аShape19 лаштың арысы Shape20 жазушы

Shape21

дShape22 Shape23 раматург

Ұлт жанашыры қоғам қайраткері публицист




Мәтінмен жұмыс

Өлеңді мәнерлеп оқу, мағынасын ашу

Оқушы кітаптан өлеңді мәнерлеп оқып,мағынасын ашады, талдайды.


1-топқа тапсырма



















2- топқа тапсырма



3- топқа тапсырма

Талдау – табыс кілті (өлеңге сатылай кешенді талдау)





















1-топ тапсырмасы



2-топ тапсырмасы





3-топ тапсырмасы



























Шығармашлық жұмыс

тренинг – эпитет















IV Сабақты бекіту































































































V Қорытынды













VI Бағалау





VII Үйге тапсырма

«Ана» сөзіне ассосация жасап, постер арқылы қорғайды.

Мейірміді жан

Shape24 Shape25 сырласым

оShape26 Shape27 Shape28

АНА

тбасының ұйытқысы қамқоршым

Shape29 ұрпақ

өShape30 Shape31 Shape32 Shape33 мір сыйлаушы жалғастырушы

Үйдің берекесі

балаларының панасы

ақылшым



«Пікір сызығы» әдісі арқылы ой білдіреді

Қазіргі қоғамда анаға деген құрмет қандай дәрежеде?



Авторы -

Тақырыбы -

Жанр түрі -

Өлең дегеніміз –

Идеясы –

Шумақ –

Тармақ –

Бунақ –

Буын саны –

Ұйқас –

Арнау –

Тұрақты тіркес –

Эпитет –

Өлеңннің негізгі түйіні –

«Деген екен» тәсілі бойынша ана туралы халық арасындағы қандай аңыздарды білесіздер, мақал-мәтелдер, даналық сөздерді білесіздер?



« Аналар әлемі» семантикалық кесте толтыру




Менің атым- әйел, мына қыздың анасымын! Бәрін де анадан тудындар.

Ана керек! О, адамдар, ана керек адамға,

Анасыздар аң сияқты күн кешіп жүр ғаламда.

Жақсы жігіт- ел-жұртының қаласындай,

Жақсы әйел- әмме жұрттың анасындай

М.Мақатаев





С. Аронұлы





Ғ.Мүсірепов





Т.Айбергенов





Қ. Қазиев







« Мен анамды сүйемін» эссе немесе өлең құрастыру ( оқушылар шығармашылықпен жұмыс жасап жатқанда, ана туралы ән жіберіледі)

Әр оқушы өз аналарының есімінің бірінші әріпінен басталатын эпитет сөз тауып жазу

Мысалы: Мейрімді Мейрамгүл

Аяулы Ақтолқын

Төзімді Талшын

Мәдинетті Мәдина

Махаббаты мол Мөлдір

Жайдары Жұпар

Тест тапсырмалары арқылы ақынның өмірі мен шығармашылығынан алған білімдерін байқау мақсатында тест алынады. (10 сұрақ)

  1. М.Дулатов қай облыста дүниеге келген?

А) Семей

Ә) Оңтүстік Қазақстан облысы

Б) Талдықорған

В) Торғай

2. Міржақып қандай оқу орнын оқыған?

А) Орынбор рабфагінде

Ә) Петербург артеллерия училищесінде

Б) Торғай орыс–қазақ мектебінде

В) Ахмет- Риза медресесінде

3. Сол кезеңдегі орыс-қазақ оқығандарының бас қосатын орны қай жер болды?

А) алматы

Ә) Омбы

Б) Торғай

В) Орынбор

4. Омбыда ол кіммен танысты?

А) Шәкәрім Құдайбердиев

Ә) Ахмет Байтұрсынов

Б) Мағжан Жұмабаев

В) Жүсіпбек Аймауытов

5. « Жастарға» деген өлеңі қай газетте басылды?

А) « Түркістан уалаятының газеті»

Ә) «Серке» газеті

Б) « Дала уалаятының газеті»

В) « Айқап» журналы

6. 1909 жылы қазақ даласын дүр сілкіндірген үш кітап қандай?

А) « Терме», « Азамат», «Жұмбақ»

Ә) «Домбыра», « Қорамсақ», «Көкпар»

Б) «Абайдың өлеңдер жинағы», «Қырық мысал»,

«Оян, қазақ!»

В) «Алтын құс», «Алмас қылыш», «Көшпенділер»

7. Ел санасын ояту мақсатында А. Байтұрсыновпен бірігіп қандай газет шығарды?

А) «Түркістан уалаят

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!