2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Медеу Сәрсеке "Жетінші толқын" ашық сабақ

Медеу Сәрсеке "Жетінші толқын" ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Медеу Сәрсеке "Жетінші толқын" ашық сабақ 9 cынып
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Сабақтың барысы:

Бөлім: Болашақ энергия көздері. Медеу Сәрсеке «Жетінші толқын»

Күні:

Мұғалім:

Мектеп:

Сынып: 9 (көкжиек баспасы)

Сабақтың тықырыбы: Медеу Сәрсеке «Жетінші толқын»

Оқу мақсаты


9.2.4.1 Шығарманың идеясы мен мазмұнына байланысты “автордыі ойын бағалау”

9.4.2.1 Мәтінде көрсетілген мәселен ғаламдық мәселелермен байланыстыра отырып сыни тұрғыда баға беру.

Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады: Шығарманың идеясы мен мазмұнын түсініп, автордың ойын сипаттап, оны бағалай алады, мәтінде көрсетілген мәселені ғаламдық мәселелермен байланыстырып, сыни тұрғыда баға береді.


Көпшілік оқушылар орындай алады: Шығарманың идеясы мен мазмұнын талдай отырып, автордың ойын ашып, оған өзіндік пікір білдіреді. Мәтіндегі мәселені ғаламдық тұрғыдан байланыстыра отырып, оны сыни тұрғыда талдайды және өз пікірін негіздейді.


Кейбір оқушылар орындай алады: Шығарманың идеясы мен мазмұнын терең талдай отырып, автордың ойын сын тұрғысынан бағалайды, оның мәнін ашады.Мәтіндегі мәселені ғаламдық мәселелермен байланыстырған кезде, кең көлемде сыни тұрғыда талдау жасап, нақты дәлелдер келтіреді.


Құндылыққа баулу

Біртұтас тәрбие негізінде оқушылардың шығарманы талдау және ғаламдық мәселелерге қатысты сыни тұрғыдан пікір білдіру дағдыларын дамыту арқылы, оларды терең ойлануға, дұрыс шешімдер қабылдауға және өз пікірін негіздеп білдіруге тәрбиелеу

Әдіс - тәсілдер

Топтық, жұптық жұмыс, «Ойлан, тап!», «ПОПС», «Перефраз жаса», бағалау, рефлексия.


Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Ұйымдастыру кезеңі.

Мұғалім оқушылармен амандасады.

Шаттық шеңбері:

«Менің алтын балығым»

Мұғалім оқушыларға «егер алтын балықтарың болса, не тілер едіңдер?» деген сұрақ қояды. Мұғалім өз тілегін де айта алады.

Оқушылар алтын балықты ұстап тұрып, өздерінің ең қымбат бір арман-тілегін айтады.

Үй тапсырмасын тексеру топқа бөлу

Қолшатыр” әдісі

Арты сурет, алды сұрақ

Баламалы энергия көзіне не жатады?

Әлемде кең тараған энергия көзі?

Күн сәулесінің көзі нені бұзбайды?

Жер бетіндегі нені бұзбайды?

Күн энергиясының 30 проценті қайда тарайды?

Алғашқы күн батареялары нешінші ғасырда құрылды?

Дүниежүзілік көрмеде О.Мушо ненің көмегімен Күн энергиясын көрсетті?

Қай мемлекет күн батериясын ойлап тапты?

Күн батериясы қайда пайланады?

Күн батареясы кімдерге зиян келтірмейді?

Күн электр стансиясы экологиялық тұрғыдан қандай?

Күн батареясы шамамен неше жыл жұмыс істейді?






Ой қозғау. Миға шабуыл

- “Таңғажайып оқиға” дегенді қалай түсінесің?

Сенің өміріңде таңғажайып оқиға болып көрді ме?

Сыныптастарыңызда өнерпаз оқушылар бар ма?


Мұғалім сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіреді.


Презентация. Медеу Сәрсеке өмірбаянымен таныстырады.

Медеу Сапаұлы Сәрсеке (2 қаңтар 1936 жылҚайнар ауылыАбыралы ауданыСемей облысы – 20 наурыз 2024 жыл) — қазақ және кеңес жазушысы, драматург, публицист, қоғам қайраткері.Қазақ ғылыми-фантастикалық әдебиетінің негізін қалаушылардың бірі.Медеу Сәрсекенің танымал еңбегі “ Жетінші толқын” 1964 жылы жазған. Кейіпкері Шыңғыс. Тауды электр қуаты арқылы тауды тесіп шығады. Сексен Хорват жауынгерлерін құтқарады.


Берілген ақпаратпен жұмыс “ТЕСТ”

1. Медеу Сәрсеке кім?

A) Қазақ ақыны
B) Қазақ және кеңес жазушысы, драматург, публицист
C) Қазақстанның тарихшысы
D) Қазақ философы

2. Медеу Сәрсеке қай жерде дүниеге келген?

A) Семей қаласы
B) Абай ауылы
C) Қайнар ауылы, Абыралы ауданы
D) Алматы қаласы

3. Медеу Сәрсекенің танымал еңбегі қандай?

A) "Қазақ тарихы"
B) "Жетінші толқын"
C) "Көшпенділер"
D) "Абай жолы"

4. "Жетінші толқын" шығармасында басты кейіпкер кім?

A) Шыңғыс
B) Абай
C) Құнанбай
D) Кенесары

5. "Жетінші толқын" шығармасының негізгі оқиғасы не туралы?

A) Тауды электр қуаты арқылы тесіп өту
B) Абайдың өмір жолы
C) Қорқыт ата мен оның заманын сипаттау
D) Жауынгерлердің ұрысқа дайындалуы

6. "Жетінші толқын" шығармасында Шыңғыс қандай әрекет жасайды?

A) Электр қуаты арқылы тауды тесіп өтеді
B) Жауынгерлерді басқарып ұрыстарға қатысады
C) Өзінің ауылына келіп халыққа көмек береді
D) Дүниежүзінің түрлі елдеріне саяхатқа шығады

7. Шығармада сексен Хорват жауынгерлері неге құтылады?

A) Таудан қашып шыққан соң
B) Шыңғыстың араласуымен
C) Ауа райының жақсаруы
D) Батырлардың көмек көрсетуімен

8. Медеу Сәрсеке қазақ ғылыми-фантастикалық әдебиетінің қандай рөлін атқарды?

A) Романтикалық әдебиетке бағыт берді
B) Қазақ әдебиетінде ғылыми-фантастикалық бағыттың негізін қалаушылардың бірі болды
C) Драмалық шығармалар жазды
D) Әлеуметтік мәселерді қозғады

9. Медеу Сәрсекенің қай жылы дүниеден өткенін көрсетіңіз.

A) 2014 жыл
B) 2020 жыл
C) 2024 жыл
D) 2018 жыл

10. "Жетінші толқын" шығармасының жазылған жылы қандай?

A) 1960 жыл
B) 1964 жыл
C) 1970 жыл
D) 1980 жыл

Сәлемдеседі.






Оұушылар өзедрінің тілектерін айтады





Қымбат арман тілектерін айтады.



Қолшатырда берілген сұрақтарға жауап береді, топқа бөлінеді.
























Мұғалмнің сұрақтарына жауап береді.





Сабақтың тақырыбы мен мақсатымен танысады.


Ақынмен танысады

Жаңа ақпарат алады.














Сұрақтарға жауап береміз.

Мәтінмен жұмыс жасаймыз




драматург, публицист
C) Қазақстанның тарихшысы
D) Қазақ философы

2. Медеу Сәрсеке қай жерде дүниеге келген?

A) Семей қаласы
B) Абай ауылы
C) Қайнар ауылы, Абыралы ауданы
D) Алматы қаласы

3. Медеу Сәрсекенің танымал еңбегі қандай?

A) "Қазақ тарихы"
B) "Жетінші толқын"
C) "Көшпенділер"
D) "Абай жолы"

4. "Жетінші толқын" шығармасында басты кейіпкер кім?

A) Шыңғыс
B) Абай
C) Құнанбай
D) Кенесары

5. "Жетінші толқын" шығармасының негізгі оқиғасы не туралы?

A) Тауды электр қуаты арқылы тесіп өту
B) Абайдың өмір жолы
C) Қорқыт ата мен оның заманын сипаттау
D) Жауынгерлердің ұрысқа дайындалуы

6. "Жетінші толқын" шығармасында Шыңғыс қандай әрекет жасайды?

A) Электр қуаты арқылы тауды тесіп өтеді
B) Жауынгерлерді басқарып ұрыстарға қатысады
C) Өзінің ауылына келіп халыққа көмек береді
D) Дүниежүзінің түрлі елдеріне саяхатқа шығады

7. Шығармада сексен Хорват жауынгерлері неге құтылады?

A) Таудан қашып шыққан соң
B) Шыңғыстың араласуымен
C) Ауа райының жақсаруы
D) Батырлардың көмек көрсетуімен

8. Медеу Сәрсеке қазақ ғылыми-фантастикалық әдебиетінің қандай рөлін атқарды?

A) Романтикалық әдебиетке бағыт берді
B) Қазақ әдебиетінде ғылыми-фантастикалық бағыттың негізін қалаушылардың бірі болды
C) Драмалық шығармалар жазды
D) Әлеуметтік мәселерді қозғады

9. Медеу Сәрсекенің қай жылы дүниеден өткенін көрсетіңіз.

A) 2014 жыл
B) 2020 жыл
C) 2024 жыл
D) 2018 жыл

10. "Жетінші толқын" шығармасының жазылған жылы қандай?

A) 1960 жыл
B) 1964 жыл
C) 1970 жыл
D) 1980 жыл


Мұғалім оқушылардың жауабына қарай бағалайды.





Дескриптор

3 балл

- Сөйлемдерді оқиды





Мұғалімнің бағалауы жүзеге асады.










Мұғалімнің бағалауы жүзеге асады.
















Қолшатыр

Карта

Күн

Жел

Су







Слайд






Бағалау парағы






Сабақтың ортасы

Оқылым алды жұмыс

Еске алу”

Ұлы Отан соғысы кезінде не болды?

Балалар өз сөздерімен класстер толытарды.



Оқылым ЖЖ “Ара ұясы” әдісі. 62 бет 4 тапсырма

Кеше ғана мектеп оқушысы болғанмен,қазірде Қазақстандағы жалғыз университеттің бесінші курс студентімін.Бірнеше мақалам газетке шыққанмен, жұрт таңғалғандай бір суреттеме,фельетон жазбадым.Оқуға он бес жылым кеткенмен, мен жеңімпаз болмадым.Жеңімпаздарға сыйақы мен хорват еліне лагерьге жолдама берді. Хорват елінде біз биік таулар мен шатқалдарға саяхатқа шыққан да бізге «вацлав Мирзе» деген кісі гид болды.Саяхат кезінде Вацлав Мирзе таңғажайып оқиға айтты.Сол оқиға есімнен кетпейді.Вацлавтың тобында «Шыңғыс» деген қазақ жігіт болады.Ол – өнерпаз,батыр,жауынгер болған. Хорват жерінде тұтқынға түскенмен,көп ерлік жасаған.Немістердің электр стансысын жарған,штаб -пәтерлерін өртеген,электр пойыздың жолын қиратқан,элеваторды өртеген,Германияға жіберетін астықты өртеген.Олар 1944 жылы қыста тау үңгірінде қоршауда қалады.Тоғызыншы күні немістер дизельді-двигатель әкеледі.Олар бұрғымен тауды тесіп,барлаушыларды тұтқынға алмақ болады.Сексен хорват жауынгерін тау үңгірінен қазақ жігіті-Шыңғыс алып шығады.

Оқылымнан кейінгі тапсырма ЖЖ


«РИВИН» кестесін толтыр

Ривиннің әдістемесі әрбір оқушы тақырыпты алады және оны кездейсоқ (бөлшектеп) ауысымдық құрамның жұптары бойынша пысықтайды деп болжайды. Ол келесідей ұйымдастырылады. Бірінші абзацты пысықтау үшін оқушы өзі оқитын, талқылайтын, мазмұнын анықтайтын және абзацтың тақырыбын шығаратын серіктесін табады (ол конспект емес, тақырып қояды).


Дескриптор:

Класстер толтырады, қорғайды;

Мәтінді мұқият оқиды, мағынасын түсіндіреді;

Ривин кестесін толтырады, қорғайды.




Жазылым

Жұптық жұмыс.Тапсырма. Сөйлемдерге перифраз жасаңыз

Хорват елінде біз биік таулар мен шатқаладарға саяхатқа шықтық

Біз ---

Вацлавтың тобында Шыңғыс деген қазақ жігіті болады

Шыңғыс есімді ...

Сексен хорват жауынгерін тау үңгірінен қазақ жігіті –Шыңғыс алып шығады

Шыңғыс атты қазақ жігіті ..

Дескриптор:

  • Сөйлемдерге перифраз жазады;

  • Тілдік бағдарды толықтай сақтайды;

  • Сөйлемнің мағынасын дұрыс жеткізеді.


Қосымша тапсырма. Топтық жұмыс.

Мәтіннен “Шыңғыстың ерлігі” тақырыбының мағынасын ашатын сөйлемдерді табыңыз

ЖЖ. Шыңғыстың ерлігің мақтаныш сезіммен оқу.

Дескриптор:1-балл

Шыңғыстың ерлігің мақтаныш сезіммен оқи алады.

Класстер толтырады. Ұлы Отан соғысы кезіндегі оқиғалар.

Батырлар қаза табады. Батырлар елін қорғады т.б.Көп солдаттар тұтқынға түсті.


Мәтінді түсініп оқиды. Тапсырмаларды орындайды
































«РИВИН» кестесін толтырады























Сөйлемдерге перифраз жасайды

Тексер:

Біз биік таулар мен шатқаладарға саяхатқа шықтық











Мәтіннен “Шыңғыстың ерлігі” тақырыбының мағынасын ашатын сөйлемдерді табады.

Шыңғыстың ерлігі Шыңғыстың ерлігің мақтаныш сезіммен оқиды



Оқушылар кері байланыс жасайд


Оқушылар сыныптастарының жауабын тыңдай отырып бірін-бір бағалайды.


Дескриптор.

Жалпы -3 балл

- сөйлемдердің мазмұнын түсінеді;

-перефраз жасай алады.

1-сөйлем 1-балл

2-сөйлем 1-балл.

3-сөйлем 1-балл.



Дескриптор:

3 балл

- Тірек сөздерді жазады

-Негізгі ақпаратты табады

-қосымша ақпарат



Дескриптор:3-балл

  • - өз ойын тұжырымдап айта алады;

- өз пікірін дәледей алады

Бағалау критерийі: өз ойын тұжырымдап айтады


Дескриптор:1-балл

- мағынасын ашатын сөйлемдерді таба алады



Қалыптастырушы бағалау. «Бір сөзбен» әдәсі бойынша


















Сабақтың соңы

LearningApp Қорытынды

Кроссворд шешіңдер

Кестеден әлеуметтік-қоғамдық тақырыптар аясында айтылған сөздер мен термин сөздерді табыңыз

Шыңғыс

Мақала

Батыр

Үңгір

Студент

Барлаушы

Журналист

Тұтқын

ГИД

Cаяхат


Кроссворд шешеді

Дескриптор:1-балл

- әлеуметтік-қоғамдық тақырыптар аясында айтылған сөздер мен термин сөздерді таба алады

https://learningapps.org/watch?v=pb5z492at24


Рефлексия “Киіз үй”

Маған сабақта ұнады

Мен тақырыпты дұрыс түсінбедім

Маған әлі көмек керек





Мұғалімнің кері байланысы

Үй тапсырмасын беру : № 5 тапсырма 63 бет.

Күнделікке жазады


Білім класс

Рефлексия

7 мин.


«Аяқталмаған сөйлем» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың рефлексиясын тыңдайды.

қадағалайды.




Жеке жұмыс: - бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді жеткіздім.

- мен өзімді.....үшін мақтар едім.


Мұғалім 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды.

Рефлексия парағы
































17 Ақпан 2025
544
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі