Хинекина Майра
Гарифуллаевна
Атырау
қаласы
№16 «Дюймовочка»
бөбекжай-балабақшасының
әдіскері,
педагог-модератор
«Мектепке дейінгі ұйымда
ата-аналарды қалай тартуға
болады?»
Баланың ең алғашқы «Ұстазы
Ата-анасы»,- деп бекер айтылмаса керек.
Ата-ана баланың ерте жасынан
бастап жеке басының физикалық, адамгершілік және интеллектуалдық
дамуының алғашқы негіздерін қалауға міндетті. Бірақ сонымен қатар
ата-аналардың барлығы да бірдей жақсы бола бермейді. Сол себепті
отбасының барлығы бірдей баласына дұрыс тәрбие беретініне кепілдік
бере алмаймыз.Сол үшін біз педагогтар отбасылық тәрбиені
ұйымдастыра білуіміз
қажет.
Отбасы мен балабақша – біздің
болашағымыздың бастауында тұрған екі қоғамдық институт, бірақ
олардың бір-бірін тыңдап, түсіну үшін өзара түсіністік, әдептілік,
шыдамдылығы әрқашан жеткіліксіз. Бұл жағдайды қалай өзгертуге
болады? Ата-аналарды бірлесіп жұмыс жасауға қалай қызықтыруға
болады?
Отбасында және мектепке
дейінгі ұйымда баланың дамуы үшін біртұтас кеңістікті қалай құруға
және тәрбиелеу процесіне ата-ананы қалай жұмылдыруға
болады?
Ата-анамен байланыс
түрлеріне:
1.Ақпараттық-аналитикалық,
2.Ойын-сауық,
демалыс;
3.Танымдық;
4.Көрнекі-ақпараттық тәсілдері
жатады.
1.Ақпараттық-аналитикалық:
Қалай ойлайсыздар, бұған
қандай жұмыс түрлері
жатады?
Бұған тест, сауалнамалар,
әлеуметтік паспорты, ата-аналар өздерінің толғандырып жүрген
сұрақтарын қоя алатын сенім жәшігі және ата-аналарға кеңестер
жатады.
Демек бұл іс-шаралар
ата-аналардың қажеттілігін анықтауға көмек
береді.
2.Ойын-сауық түрі
(досуг): (залға
сұрақ)
Бұған қандай жұмыс түрлері
жатады?
Бұл ата-аналар мен балалар
арасында жылы, бейресми, сенімді қарым-қатынас орнатуға арналған
бірлескен демалыс шаралары, мерекелер, көрмелер. Ата-аналардың
қатысуымен ойналатын ойындар,
жарыстар.
Мысалы: «Жәрменке», «Не?
Қайда? Қашан?», «Отбасы
жылы».
3.Танымдық
түрі
Бұл жұмыс түрі ата -аналардың
психологиялық-педагогикалық мәдениетін арттыруда үлкен рөл
атқарады. Бұндай жиындарда ата-аналар ерекше көңіл күйде болып,
бір-бірімен ашық
пікірлеседі.
Ол «Аукцион» деп аталады.
Ата-аналар жиналысы таңдалған тақырып бойынша кеңестерді сату
түрінде, яғни ойын түрінде өткізіледі. Мысалы: 3 жастағы
дағдарыс.
Тәрбиеші үш жастағы дағдарыс
туралы түсінік беріп, бұл кезеңнің балалар үшін қаншалықты ауыр
екенін ата-аналармен бірлесіп
талдайды.
Тәрбиеші ата-аналарымен осы
кезеңді қалай бастан өткергендерін немесе қазір қалай күресіп
жатқандарын бөлісулерін
ұсынады.
Барлығы да ойын түрінде өтеді
және әр кеңес үшін фишкалар беріледі. (яғни ата-ананың кеңесі
фишкаларға сатылады).
Ең сәтті кеңестер «Ата-ана
тәжірибесінің жинағы» ақпараттық тақтасында
орналастырылады.
Шебер
сынып.
Шебер сыныпқа балабақша
тәрбиешілерімен қатар, бір нәрсемен бөлісе алатын, басқа
ата-аналарға бір нәрсе үйрете алатын ата-аналар да қатыса
алады.
Алдын-ала тәрбиеші бірнеше
ата-анаға тақырыптар беріп, олардың әр қайсысына бала тәрбиесі мен
денсаулығын жақсарту жөнінде кеңес дайындауды
тапсырады.
Жиын соңында қорытындыланып,
ата-аналар ең пайдалы кеңесті таңдап,
«Ата-ана тәжірибесінің жинағы»
ақпараттық тақтасына
орналастырылады.
Балабақша педагогтары, мысалы,
ата-аналарға дәстүрлі емес өнер сурет салу әдістерін, оригами,
қалдық бұйымдардан түрлі заттар жасауды үйретуге болады. Үздік
ата-аналар жұмысын балабақша ақпараттық тақтасына
орналастырады.
Сонымен қатар, ата-аналар
арасында педагогтар, дәрігерлер, өрт сөндіру қызметкерлері, төтенше
жағдай қызметкерлері болып, өз салалары бойынша әр түрлі кеңестер
беруге болады.
Көрнекі -ақпараттық
түрлері педагогтардың қызметін дұрыс бағалау, отбасы тәрбиесінің
әдіс-тәсілдерін қайта қарау үшін
қажет.
Мысалға, «Ашық есік
күні», фотосуреттер мен видое роликтер, балалар жұмысының көрмесін
тамашалау. «Ашық есік күнін» дәстүрден тыс түрінде өткізуге
болады.
Бұнда ата-аналар
бақылаушы ретінде емес, ойын іс-әрекеттеріне белсенді қатысушы
ретінде қатысады. Олар балалармен бірге сурет салады, музыка
ырғағымен қозғалыстар жасайды, ойын зерттеулеріне, спорттық
жарыстарға қатысады.
Сонымен қатар, тағыда
ата-анамен жұмыс түрінің бірі ойын алаңын құру. «Ас үйдегі ойын»
немесе «Біздің балалық шағымыздың ойыны». Мұнда ата-аналар
өздерінің бала кездерінде ойнаған сүйікті ойындарымен
бөліседі.
Ата-аналармен бірлесіп
«Кішкентай кезімізде», «Біздің үй жануарлары» фотокөрмелерімен,
сүйікті үй жануарларының фотосуреттерімен ақпараттық тақталарды
безендіру және ата-аналармен бірлесіп қолдан жасаған отбасылық
кітапшаларда өте қызықты болып
саналады.