Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАРДА АТА-АНАЛАРМЕН БАЙЛАНЫС ОРНАТУ ӘДІСТЕРІ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ҰЙЫМДАРДА АТА-АНАЛАРМЕН БАЙЛАНЫС ОРНАТУ ӘДІСТЕРІ
Ата – аналарментиімдіқарым-қатынас-мектепжасынадейінгібалалардытабыстытәрбиелеу мен дамытудыңкепілі. Отбасы мен мектепкедейінгіұйымарасындағытығызынтымақтастықбаланыңқажеттіліктерін, оныңерекшеліктерінжақсытүсінугежәнежан-жақты даму үшінүйлесімді орта құруғамүмкіндікбереді. Өзараәрекеттесудіңсындарлы, ашықжәнеқолдаукөрсетуімаңызды. Мектепкедейінгімекемелердегіата-аналарменқарым-қатынастыңнегізгіәдістерінқарастырыңыз.
Жеке әңгімелермұғалім мен ата-анаарасындасенімдіқарым-қатынасорнатуғамүмкіндікбереді. Осы кездесулеркезіндебаланыңжетістіктерінғанаемес, мүмкінболатынқиындықтарды да талқылаумаңызды. Үнемікеңес беру мұғалімгеөзбақылауларыменбөлісуге, ал ата-аналарғасұрақтарқоюғажәнеөзүміттерінбілдіругемүмкіндікбереді. Екіжаққа да ыңғайлыуақыт пен орындытаңдау, қарым-қатынасүшінжайлы атмосфера құрумаңызды.
Жиналыстармаңыздырөлатқарады, өйткеніоларАқпараттыата-аналардыңбүкілтобынабірденжеткізугекөмектеседі. Мұндайкездесулердежұмысжоспарлары, алдағыіс-шараларжәнебалалардыңжетістіктерітуралыайтуғаболады. Сондай-ақ, бұлата-аналарүшінөзаражәнетәрбиешілерменортақмәселелердіталқылауғажақсымүмкіндік. Жиналысбарлығынақызықтыжәнепайдалыболуыүшінжалпытақырыптар мен жекесұрақтарарасындағы тепе-теңдіктісақтаумаңызды.
Ақпараталмасудыңқарапайымдылығыүшінжазбаларды, электрондықпошталардынемесекүнделіктердегіжазбалардыпайдалануғаболады. Баланыңжетістіктерітуралыжазбашаесептер, ұсыныстар мен маңыздыескертпелерата-аналарғажаңалықтарданхабардарболуғажәнебаланың даму динамикасынкөругекөмектеседі. Бұләдісыңғайлы, өйткеніолата-аналарғакейінірекақпаратқаоралуға, қайтаоқуғажәнеқажетболғанжағдайданақтылайтынсұрақтарқоюғамүмкіндікбереді.
Ақпараттықстендтер, ата-аналарғаарналғанбұрыштар, тіптімессенджерлердегінемесеәлеуметтікжелілердегітоптарсияқты онлайн ресурстарата-аналарғатоптыңөмірітуралыөзектіақпаратқақолжеткізугемүмкіндікбереді. Мұндасізсабақкестесін, іс-шаралардыңфотосуреттерін, баланыдамытубойыншаұсыныстар мен ата-аналарғаарналғанкеңестердіорналастырааласыз. Бұлақпаратқақолжеткізудіжеңілдетіпқанақоймайды, соныменқатарата-аналардыңбалабақшаөмірінеқатысудеңгейінарттырады.
Сауалнамаата-аналардыңпікірін, олардыңүміттері мен қажеттіліктерінбілугемүмкіндікбереді. Тәрбиешілеркерібайланысжинаужәнежұмысыныңтиімділігінталдауүшінсауалнамалардықолданаалады. Бұләдісата-аналардыңоқупроцесінұйымдастыруғақаншалықтықанағаттанатынынжәнеқандайөзгерістердікөргісікелетінінкөругекөмектеседі. Сауалнамалардыңанонимдіжәнеоңайтолтырылуымаңызды, сондықтаната-аналарөздерінеркінсезінедіжәнеөзпікірлерінбілдіреалады.
Мастер-класстар мен семинарларөткізуата-аналардыбілім беру процесінетартуғакөмектеседі. Мысалы, мұғалімдерерте даму, балалардыэмоционалдықолдаунемесеүйдебілім беру ортасынқұрутақырыптарыбойынша семинар өткізеалады. Ата-аналарпайдалыақпараттығанаемес, соныменбіргетәрбиешіменсенімдіқарым-қатынастынығайтуғаықпалететінбілім беру процесініңбірбөлігіретіндесезінеалады.
Ата-аналартәрбиешіменбіргетолтыраалатынбаланыңжетістіктерітуралыкүнделіктердіенгізубалалардыңдамуынбақылауғажәнежетістіктеріменбөлісугекөмектеседі. Бұлкүнделіктердесізмаңыздысәттерді, жаңадағдыларды, әртүрлііс-шаралардағыжетістіктердіжазааласыз. Ата – аналартүсініктемелерқосаалады, ал тәрбиешіжекеқарым-қатынасқаықпалететінжәнеқолдауатмосферасынқұратынұсыныстарбереалады.
Спорт, тақырыптықкүндернемесекүзгімерекелерсияқтыбірлескенмерекелер мен іс-шаралардыұйымдастырубалабақша мен отбасыарасындағыбайланыстынығайтады. Мұндайіс-шараларата-аналар мен мұғалімдергебейресмижағдайдасөйлесуге, бір-бірінжақсыбілугежәнебалалар мен олардыңата-аналарыүшінжағымдыестеліктержасауғамүмкіндікбереді. Мерекегеқатысуата-аналарғаөздерінқоғамдастықтыңбірбөлігіретіндесезінугекөмектеседі, бұлқарым-қатынасқаоңәсеретеді.
Тәрбиешіүшіната-аналарғапроблемалартуралыхабарлауғанаемес, соныменбіргебаланыңжетістіктерінатапөту, оныңжетістіктері мен күш-жігерітуралыайтумаңызды. Бұлата-аналардыңмұғалімдергедегеноңкөзқарасынқалыптастырадыжәнежанжалдыжағдайлардыболдырмауғакөмектеседі. Мысалы, сізарнайы" мақтаужазбаларын " қолданааласыз, ондабаланыңбіркүнденемесеаптадажетістіктеріқысқашажазылады. Ата-аналарөздерініңеңбектері мен балағадегенқамқорлығыныңоңнәтижеберетінінкөреді, ал тәрбиешіолардыңкүш-жігерінқолдайды.
Әротбасыныңөзіндікерекшеліктері мен тәрбиегедегенкөзқарасы бар. Сондықтанәрата-анаменқарым-қатынастаикемділік пен жекекөзқарасмаңызды. Мұғалімәртүрліадамдарғакөзқарастабабілуікерек, олардыңмүдделері мен мүмкіндіктерінескеруікерек. Мысалы, кейбірата-аналарменжиісөйлесуге, егжей-тегжейлердіталқылауғаболады, ал басқаларына тек қысқашаесептер мен ұсыныстаржеткіліктіболуымүмкін.
Ата-аналарментиімдіқарым-қатынасбаланыңқажеттіліктерінжақсытүсінугеғанаемес, соныменбіргеотбасы мен балабақшаарасындағысенімдіқарым-қатынасқанегізболады. Мұғалімніңбастамакөтеруі, диалогтыңқұндылығынтүсінуіжәнеынтымақтастықүшінқолайлыжағдайжасауғатырысуымаңызды.
Мектепкедейінгіұйымдар мен ата-аналардыңөзараәрекеттесуіоқупроцесініңмаңыздыаспектісіболыптабылады. Тиімдіқарым-қатынассенімдіқарым-қатынасорнатуға, білім беру мен бала тәрбиесініңсапасынжақсартуғаықпалетеді. Мектепкедейінгімекемелердегіата-аналарменқарым-қатынастыңнегізгіәдістерінқарастырыңыз.
Бетпе-бет қарым-қатынас-өзараәрекеттесудіңеңтиімдіәдістерініңбірі. Тәрбиешілербаланыңжетістіктері мен мәселелерінталқылауүшіната-аналарменжекеәңгімелержүргізеалады. Мұндайкездесулерсенімдіқарым-қатынасорнатуғажәнеәротбасыныңқажеттіліктерінжақсытүсінугекөмектеседі.
Ата-аналардыңтұрақтыжиналыстарыбалабақшаөмірі мен бала тәрбиесінеқатыстымаңыздымәселелердіталқылауғамүмкіндікбереді. Бұлата-аналарғасұрақтарқоюға, тәжірибеалмасуғажәнемамандарданұсыныстаралуғамүмкіндік. Ашықтық пен өзаратүсіністікатмосферасынқұрумаңызды.
Заманауитехнологияларқарым-қатынасүшінжаңамүмкіндіктерашады. Электрондықпоштаны, мессенджерлердіжәнеәлеуметтік медианы пайдалануата-аналарғаоқиғалар, өзгерістержәнемаңыздыкүндертуралыжылдамхабарлауғамүмкіндікбереді. Бұлсоныменқатаркерібайланыстыжеңілдетедіжәнеқарым-қатынастықолжетімдіетеді.
Балабақшатоптары мен дәліздеріндегіақпараттықстендтердеата-анатәрбиесі, балалардыңдамуыжәнеалдағыіс-шаралартуралыөзектіақпаратболуымүмкін.
Буклеттер мен жадынамаларата-аналарға даму жәнебілім беру мәселелерінжақсырақбағдарлауғакөмектеседі.
Мерекелер, шеберліксыныптарыжәнеэкскурсияларсияқтыбірлескеніс-шаралардыұйымдастыруата-аналар мен тәрбиешілерарасындағыбайланыстынығайтуғаықпалетеді. Бұлқарым-қатынастыдамытыпқанақоймайды, соныменқатарбалалар мен ересектерүшінестеқалатынөзараәрекеттесудіңоңтәжірибесінжасайды.
Ата-аналарарасындасауалнамажүргізуолардыңбалабақшажұмысытуралыпікірлерінанықтауға, сондай-ақтілектер мен үміттертуралыбілугемүмкіндікбереді. Бұлтәсілотбасыларменмақсаттыжұмысістеугеықпалетедіжәнеолардыңмүдделерінескеругекөмектеседі.
Мектепкедейінгіұйымдардаата-аналарментиімдіқарым-қатынасбалалардытабыстытәрбиелеу мен дамытудыңкілтіболыптабылады. Қарым-қатынастыңәртүрліәдістерінқолданусенімдіқарым-қатынасорнатуға, жайлы атмосфера құруғажәнебілім беру процесініңсапасынарттыруғакөмектеседі. Әрбіротбасыбірегейекенінжәнеқарым-қатынастәсіліжекеболуыкерекекенінестеұстағанжөн.
Көбінесеата-аналардыңсұрақтарыболадыжәнебаласынтәрбиелеужәнеоқытуүшінқосымшатүсініктемеқажет. Сұранысбойыншажекекездесулергемүмкіндік беру ата-аналарғаөздерінқызықтыратынсұрақтардыөздерінеыңғайлыуақыттақоюғакөмектеседі. Бұлбаланыңжекежетістіктеріненемесеқиындықтарына, күтімсұрақтарынажәнепсихологиялықжағдайынақатыстыболуымүмкін. Бұликемділіката-ана мен тәрбиешіарасындағысенімдінығайтады.
Заманауитехнологияларжылдамжәнеоңайбайланысүшінкөптегеншешімдердіұсынады. WhatsAppнемесеTelegramсияқтымессенджерде топ құруақпараттыжеделбөлісуге, сұрақтарғажеделжауапберугежәнемаңыздыоқиғалардыталқылауғамүмкіндікбереді. Бұлата-аналарғатоптыңбарлықоқиғаларытуралыхабардарболуғамүмкіндікбереді, соныменқатартүсініспеушіліктердіңықтималдығыназайтады.
Ата-аналарәрқашанжұмыснемесежекежағдайларғабайланыстыкездесулергеқатысабермейді. Әртүрлімәселелердіталқылауүшін онлайн кездесулер мен вебинарларөткізужақсыбаламаболады. Мұндайіс-шаралардатәртіп, оқыту, балалардыңмінез-құлқысияқтымаңыздытақырыптардықамтуғаболады. Бұлсоныменқатарата-аналардыңуақытынүнемдеугежәнетұрақтыбайланыстаболуғакөмектеседі.
Кейдеата-аналарғамектепжасынадейінгібалалардытәрбиелеудіңбарлықмаңыздыаспектілерінқамтуқиынғасоғуымүмкін. Бұлжағдайдабалаларғакүтімжасаубойыншакеңестер, даму бойыншаұсыныстарнемесетәртіптісақтаубойыншанұсқаулықтар бар арнайыжасалғанбуклеттернемесеброшюраларкөмектеседі. Мұндайматериалдардыүнеміжаңартыпотыруғажәнеата-аналарғаүйдепайдалануғаұсынуғаболады.
БалаларпсихологиясынемесебалалардыңденсаулығысияқтынақтытақырыптардыталқылауүшінСізмамандардышақырааласыз: логопедтер, балаларпсихологтары, дәрігерлер. Кәсібимамандарментақырыптықкездесулерата-аналарғабіліктіақпарат пен пайдалыұсыныстарғақолжеткізугемүмкіндікбереді. Ата-аналарғаалдағытақырыптуралыалдын-ала хабарлаумаңызды, сондықтаноларөзсұрақтарындайындайалады.
Баланыңфотосуреттері мен мысалдары бар жеке "жетістіктерқалтасын" құруоныңүлгерімінкөрсетугекөмектеседі. Ата-аналарбаласыныңбелгілібіркезеңдеқандайжетістіктергежеткенінкөреалады, оныңдамуынбақылайалады. Бұлтәсілата-аналардыңбаланыңдағдылары мен қызығушылықтары, сондай-ақмұғалімніңжұмысәдістерітуралынақтыидеясынқалыптастыруғакөмектеседі.
Ата-аналарғажалпыжетістіктер мен қиындықтартуралығанаемес, соныменқатарбаланыңкүштіжақтарына, оныңерекшеталанттары мен қызығушылықтарына баса назараударумаңызды. Мысалы, егер бала суретсалуғақызығушылықтанытса, ата-аналарғанақтыкеңестер беру арқылы осы хоббидісақтауғакеңесберілуімүмкін. Бұлата-аналарғабаланыңжекебасынжақсытүсінугекөмектеседі, бұлотбасылықатмосферағажәнемұғалімдергедегенсенімгеоңәсеретеді.
Ата-аналарбаланыңбасқабалаларменқалайоқитынынжәнеөзараәрекеттесетінінкөреалатынашықсабақтарөткізуоларғабілім беру процесініңқұрылымы мен мазмұнынжақсытүсінугемүмкіндікбереді. Ата-аналарғаарналғаншеберліксабақтары, мысалы, қолөнержасау, ойыннемесеоқутехникасынүйрету, ата-аналардытартуғакөмектеседіжәнеолардыоқупроцесініңбелсендіқатысушыларынаайналдырады.
Отбасындажағымдыпсихологиялықахуалдысақтауүшіната-аналарғаарнайыпсихологиялықтренингтерұйымдастыруғаболады. Мұндайтренингтердеата-аналарбалаларменқарым-қатынасжасаудыңтиімдіәдістерін, жанжалдардыбасқарудыжәнежағымдытәртіптіүйренеді. Бұлата-анатәрбиесіндеқиындықтарға тап болғанжәнебалаларыменқарым-қатынастыжақсартқысыкелетіната-аналарүшінпайдалыболуымүмкін.
Ата-аналар мен балалардыңқатысуыментеатрларға, мұражайларға, көрмелерге бару сияқтымәдениіс-шаралардыұйымдастыруотбасы мен балабақшаарасындағыбайланыстынығайтуғақосымшамүмкіндіктержасайды.
Қорытынды
Ата – аналарментиімдіқарым-қатынасжасау-бұлжайғанаақпарат беру емес, идеялармен, үміттерменжәнеқолдауменбөлісудіңтереңпроцесі. Тәрбиешілердиалогқанеғұрлымашықболса, ата-аналарғабалаларыныңөмірінеқатысу, олардыңқажеттіліктерінтүсінужәнетәрбиегежалпыкөзқарастарды табу оңайырақболады. Қарым-қатынастыңәртүрліәдістерінқолданаотырып, тәрбиешібаланыңтабыстыдамуы мен тәрбиесіндеүлкенрөлатқаратынынтымақтастық пен сенімдіқарым-қатынастыңберікнегізінқұруғакөмектеседі..