Мектептегі буллинг және оның психологиялық әсері
Кіріспе
Мектеп – бала өміріндегі маңызды әлеуметтік орта, оның тұлғалық,
зияткерлік және эмоционалдық дамуының негізі қаланатын мекен.
Алайда кей жағдайларда бұл орта қауіпсіз және қолдаушы орта болудан
ауытқып, буллинг (әлімжеттік) мәселесімен бетпе-бет келеді. Буллинг
– бұл жүйелі түрде қайталанатын агрессивті мінез-құлық, ол басқа
адамға психологиялық немесе физикалық зиян келтіруді мақсат
етеді.
Буллингтің негізгі
түрлері
Буллинг әртүрлі формада көрініс табады және әрқайсысының баланың
психикасына өзіндік әсері бар:
-
Физикалық буллинг – ұру, итеру, заттарын тартып алу немесе бүлдіру.
-
Вербалды буллинг – қорлау, мазақтау, балағаттау, келеке ету.
-
Әлеуметтік буллинг – топтан шеттету, қарым-қатынастан оқшаулау.
-
Кибербуллинг – әлеуметтік желілер мен мессенджерлер арқылы қорқыту немесе кемсіту.
Буллингтің психологиялық
әсері
Буллинг құрбандарының психологиялық жағдайы ауыр зардаптарға әкелуі
мүмкін. Оның әсері қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді болуы
мүмкін.
-
Төмен өзін-өзі бағалау – үнемі мазақтауға ұшыраған балалар өз-өзіне сенімділігін жоғалтады.
-
Қорқыныш және мазасыздық – мектепке барудан қорқу, адамдармен қарым-қатынастан қашқақтау пайда болады.
-
Депрессия және оқшаулану – бала қоғамнан алыстап, жалғыздыққа бой ұрады.
-
Агрессия немесе өзін-өзі кінәлау – кей балалар агрессивті мінез-құлық көрсетсе, кейбірі өздерін кінәлі сезініп, ішкі күйзелісін арттырады.
Ұзақ мерзімді
әсерлері
Егер буллинг дер кезінде тоқтатылмаса, оның ұзақ мерзімді әсерлері
мыналарды қамтуы мүмкін:
-
психосоматикалық аурулар (бас ауруы, ұйқының бұзылуы, ас қорыту мәселелері);
-
эмоционалдық тұрақсыздық;
-
әлеуметтік дағдылардың әлсіреуі;
-
депрессия мен суицидтік ойлардың пайда болуы.
Буллингтің алдын алу
жолдары
Буллингпен күресу – бүкіл мектеп қауымдастығының ортақ
міндеті.
-
Профилактикалық жұмыс – оқушыларға буллингтің зияны туралы ақпарат беру, достық қарым-қатынасты насихаттау.
-
Психологиялық қолдау көрсету – мектеп психологтарының жеке және топтық кеңестер өткізуі.
-
Мектеп әкімшілігінің араласуы – буллинг фактілері анықталған жағдайда, оған дер кезінде шара қолдану.
-
Ата-аналармен жұмыс – ата-аналарды бала тәрбиесінде эмоционалдық қолдау көрсетуге үйрету.
Қорытынды
Мектептегі буллинг – баланың психикалық және эмоционалдық саулығына
айтарлықтай қауіп төндіретін күрделі мәселе. Оны алдын алу мен дер
кезінде шешу – балаға қауіпсіз және қолдаушы орта қалыптастырудың
негізгі жолы. Мұғалімдер, ата-аналар және психологтар бірлесе
отырып, балаларға қолдау көрсетіп, олардың өзін қауіпсіз сезінуіне
жағдай жасау маңызды.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мектептегі буллинг және оның психологиялық әсері
Мектептегі буллинг және оның психологиялық әсері
Мектептегі буллинг және оның психологиялық әсері
Кіріспе
Мектеп – бала өміріндегі маңызды әлеуметтік орта, оның тұлғалық,
зияткерлік және эмоционалдық дамуының негізі қаланатын мекен.
Алайда кей жағдайларда бұл орта қауіпсіз және қолдаушы орта болудан
ауытқып, буллинг (әлімжеттік) мәселесімен бетпе-бет келеді. Буллинг
– бұл жүйелі түрде қайталанатын агрессивті мінез-құлық, ол басқа
адамға психологиялық немесе физикалық зиян келтіруді мақсат
етеді.
Буллингтің негізгі
түрлері
Буллинг әртүрлі формада көрініс табады және әрқайсысының баланың
психикасына өзіндік әсері бар:
-
Физикалық буллинг – ұру, итеру, заттарын тартып алу немесе бүлдіру.
-
Вербалды буллинг – қорлау, мазақтау, балағаттау, келеке ету.
-
Әлеуметтік буллинг – топтан шеттету, қарым-қатынастан оқшаулау.
-
Кибербуллинг – әлеуметтік желілер мен мессенджерлер арқылы қорқыту немесе кемсіту.
Буллингтің психологиялық
әсері
Буллинг құрбандарының психологиялық жағдайы ауыр зардаптарға әкелуі
мүмкін. Оның әсері қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді болуы
мүмкін.
-
Төмен өзін-өзі бағалау – үнемі мазақтауға ұшыраған балалар өз-өзіне сенімділігін жоғалтады.
-
Қорқыныш және мазасыздық – мектепке барудан қорқу, адамдармен қарым-қатынастан қашқақтау пайда болады.
-
Депрессия және оқшаулану – бала қоғамнан алыстап, жалғыздыққа бой ұрады.
-
Агрессия немесе өзін-өзі кінәлау – кей балалар агрессивті мінез-құлық көрсетсе, кейбірі өздерін кінәлі сезініп, ішкі күйзелісін арттырады.
Ұзақ мерзімді
әсерлері
Егер буллинг дер кезінде тоқтатылмаса, оның ұзақ мерзімді әсерлері
мыналарды қамтуы мүмкін:
-
психосоматикалық аурулар (бас ауруы, ұйқының бұзылуы, ас қорыту мәселелері);
-
эмоционалдық тұрақсыздық;
-
әлеуметтік дағдылардың әлсіреуі;
-
депрессия мен суицидтік ойлардың пайда болуы.
Буллингтің алдын алу
жолдары
Буллингпен күресу – бүкіл мектеп қауымдастығының ортақ
міндеті.
-
Профилактикалық жұмыс – оқушыларға буллингтің зияны туралы ақпарат беру, достық қарым-қатынасты насихаттау.
-
Психологиялық қолдау көрсету – мектеп психологтарының жеке және топтық кеңестер өткізуі.
-
Мектеп әкімшілігінің араласуы – буллинг фактілері анықталған жағдайда, оған дер кезінде шара қолдану.
-
Ата-аналармен жұмыс – ата-аналарды бала тәрбиесінде эмоционалдық қолдау көрсетуге үйрету.
Қорытынды
Мектептегі буллинг – баланың психикалық және эмоционалдық саулығына
айтарлықтай қауіп төндіретін күрделі мәселе. Оны алдын алу мен дер
кезінде шешу – балаға қауіпсіз және қолдаушы орта қалыптастырудың
негізгі жолы. Мұғалімдер, ата-аналар және психологтар бірлесе
отырып, балаларға қолдау көрсетіп, олардың өзін қауіпсіз сезінуіне
жағдай жасау маңызды.
шағым қалдыра аласыз













