Материалдар / Мемлекеттік шегара

Мемлекеттік шегара

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігі


«Каспий» жоғары педагогика және салалық технологиялар колледжі

(білім беру ұйымының атауы)


БЕКІТЕМІН

Директордың ҒӘЖО

_________Р.Д.Суюбаева

«____» __________2024 ж.


Оқу сабағының жоспары


Мемлекеттік шегаралардың функциясы, түрлері, анықтау және белгілеу шаралары, динамикасы

(сабақтың тақырыбы)


Бөлім:

5 Бөлім. Геосаясат

5.5. Мемлекеттік шегара

Педагогтің аты-жөні:

Амантұрлы Жазира Орахбайқызы

Күні:

04.04.24ж.

Топ: 1ИББ-23 б/б

Қатысушылар саны: 21

Қатыспағандар саны: -

Сабақтың тақырыбы:

Мемлекеттік шегаралардың функциясы, түрлері, анықтау және белгілеу

шаралары, динамикасы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

1) Мемлекеттік шегаралардың функциясын, түрлерін анықтайды;

2) Белгілеу шаралары мен динамикасын талдайды.

Сабақтың мақсаты

Мемлекеттік шегаралардың функциясын, түрлерін, анықтау және белгілеу шараларын, динамикасын талдайды.

Бағалау критерийлері

Барлық студенттер: мемлекеттік шегаралардың функциясы, түрлерін анықтай алады; құрлықтық және теңіздік шегараларды анықтай алады.

Көпшілік студенттер: мемлекеттік шегараларды делимитация және демаркация арқылы анықтау жолдарын біледі.

Кейбір студенттер: мемлекеттік шегаралардың динамикасын талдай алады.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//уақыты

СShape1 абақтың

басы














































Педагогтің әрекеті


Ұйымдастыру кезеңі:

Мұғалім студенттермен амандасады, топты түгендейді. Өткен тақырыпты еске түсіру және жаңа тақырыппен байланыстыру мақсатында үйге берілген тапсырмаларды сұрайды. Студенттерден https://wordwall.net/

платформасында үй тапсырмасын ұяшықтарды таңдау арқылы сұрайды.

1. Аумағының морфологиялық ерекшеліктері бойынша елдердің типтерін ата:

2. Созылыңқы пішіндегі мемлекет-терді ата және картадан көрсет?

3. Біртұтас аумақты алып жатқан мемлекеттерді атап, картадан көрсет?

4. Біртұтас аумақты алып жатқан мемлекеттердің пішіні қандай болады?

5. Шашыраңқы мемлекеттерді атап, картадан көрсет?

6. Шашыраңқы мемлекеттердің аумағы қандай болады?

7. Анклав ұғымына сипаттама бер.

8. Құрамында анклавтар бар мемлекеттерді ата?

9. Италия аумағының созылыңқы болуы оның игерілуі мен дамуына қалай әсер етті?

Жаңа сабаққа кіріспе:

Ұяшықты таңдау тапсырмалары бойынша қорытынды шығарып, қатемен жұмыс жасап, жаңа сабақтың тақырыбы айтылады. Мемлекеттік шегаралардың функцияларын таңдау арқылы студенттер 3-топқа бөлінеді: Жаңа сабақ бойынша тірек сөздермен танысады:

  • мемлекеттік шегаралар

  • географиялық лимология

  • шегаралар делимитациясы

  • шегаралар демаркациясы

  • цессия

  • адъюдикция

  • аккреция

Оқушының әрекеті


Студенттер мұғаліммен амандасады. Ұяшықтарды таңдау арқылы үй тапсырма-ларына жауап береді.






















Студенттер жаңа сабақтың тақырыбымен танысады, мемлекеттердің функцияларын таңдау арқылы 3 топқа бөлінеді. Жаңа тақырыпқа байланысты тірек сөздермен танысады.

Бағалау



Қошемет сөздер мен мадақтаймын


Ресурстар



https://word

wall.net/reso

urce/64393692





























Слайд№1


Сабақтың ортасы






































































Сабақтың соңы



1. Жаңа сабақты түсіндіру (10 мин.)

https://youtu.be/RjlwDcMPdNM бейнесабақты студенттер көріп шығады. Жаңа сабақ бойынша сұрақтар қойылады.

Мемлекеттік шегаралар-мемлекеттің қауіпсіздігі мен егемендігін сақтап қалудың аса маңызды шарты. Мемле-кеттік шегаралар бөлуші, жалғастыру-шы және сүзгілік функциялар атқарады. Мемлекеттік шегаралардың бөлуші функциясы елдер арасындағы адам, тауар және басқа қозғалыстарын шектеумен анықталады. Мысалы, адамдардың қозғалысын шектеу және тоқтату үшін шегара бойында арнайы жабдықталған тосқауылдар қою, ақылы визалық режім орнату, маятникті миграцияға жол бермеу шаралары жүргізіледі.


Shape3 Shape2



Бөлуші

Shape5 Shape4



Жалғастырушы


Топтық жұмыс. 1-тапсырма. Қытай, Ресей, АҚШ-тың мемлекеттік шегара-сының қалыптасуына әсер еткен факторларға талдау жасау.


Көрсеткіштер

Қытай

Ресей

АҚШ

Табиғи шептер




Этностардың қоныстануы




Діни жағдай




Саяси жағдай




Тарихи




Қорытынды





2-тапсырма. Құрлықтағы шегарасы ұзын мемлекеттерді салыстырыңдар.

Топтық жұмыс.

1-топ. Бразилия.

2-топ. Үндістан.

3-топ. Канада.


3. Өз бетінше жұмыс

Зерттеушілік жұмыс. «Қорғас» халы-қаралық шегара маңы ынтымақтастығы орталығы туралы жоба дайындау.

Шығармашылық тапсырма. Өздерің таңдап алған мемлекеттік шегаралары-ның қалыптасуына қатысты өз зерттеу жобаларыңды орындаңдар, нәтижесін таныстырылым түрінде баяндап берің-дер:

- Мемлекеттің қалыптасу тарихы.

- Мемлекет аумағының морфологиясы.

- Құрлық шегарасы.

- Теңіздегі шегарасы.

- Шегараны демаркациялау.

- Шегараны делимитациялау.



Жаңа сабақты қорыту

https://quizizz.com/ платформасы арқы-лы сұрақтарға жауап беру.


Үйге тапсырма

Қазақстандағы демаркациялау, делимитация жөніндегі келісімдер туралы ақпараттарға шолу жасау.



Кері байланыс

Сабақта алған білімдері мен әсерлері негізінде кері байланыс жүзеге асады. Қарым-қатынасты, сабақта естігендерді бір сөзбен айтады:

  • білгім келді;

  • пайдалы болды;

  • қызықтым;

  • қажет болды;

  • білдім және т.б.




Студенттер бейнесабақпен танысады.



























Студенттер тапсырмамен танысып, тапсырманы топта ақылда-сып, үлестірме қағаздарға орындайды.









Студенттер топтасып мемлекеттерді салыстырады.





Студенттер өз бетінше жоба дайындайды.















Студенттер платформалар-дағы сұрақтар-ға жауап береді
































Дескриптор

- кестені топта қағазға орындайды;

- қатыспаған студенттер дәптерлеріне жазады.

ҚБ 10 балл








Дескриптор

- ұзын мем-лекеттерді салыстырады;

ҚБ 40 балл




Дескриптор

- жоба дайындайды;

-жобаны қорғап шығады;

ҚБ 50 балл



https://youtu.be/

Rjlw

DcMPdNM

Слайд №2



























Үлестірме қағаздар















Слайд№3








Слайд№4

















https://quizizz. com/



ЖИ арқылы жасау
23 Ақпан 2025
166
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі