2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / "Менің атым Қожа"

"Менің атым Қожа"

Материал туралы қысқаша түсінік
"Менің атым Қожа"
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Орта білім беру ұйымдарының педагогіне арналған қысқа мерзімді жоспар

 

ББҰА

Қайыңды жалпы орта білім беретін мектебі

Пәні

Қазақ әдебиеті

Бөлім:

3 тоқсан Адамгершілік-асыл қасиет

Педагогтің аты-жөні

Талпакова Эльвира Аскаровна

Күні:

29.01.2025

Сынып:

5 Қатысушылар саны: 9

Қатыспағандар саны:0

Сабақтың тақырыбы

Бердібек Соқпақбаев «Менің атым Қожа»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

5.1.2.1 мәтіннің тақырыбы мен негізгі идеясын анықтау

Сабақтың мақсаты

1.мәтіннің негізгі идеясын түсінеді

2. нақты тақырыбын анықтайды

Құндылықтар

Достыққа, адамгершілікке тәрбиелеу

4-апта дәйексөзі

«Тәртіпсіз ел болмайды»

Сабақтың барысы

Сабақтың

кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

3 мин













5мин































5 мин

















7 мин













15мин



















































































































5 мин





































5 мин

Ұйымдастырушылық кезең: сәлемдесу, оқушыларды түгендеу, зейіндерін сабаққа аудару.

Сәлемдесу.

Сабақтың басталуына жағымды ықпал ететін көңіл -күй қалыптастыру.

«Білесіз,білмейсіз» әдісі. Мысалы:Менің мұғалім екенімді білесіз,ән айтатынымды білмейсіз

Топқа бөлу«Туған ел» әнін тыңдай жүріп оқушылар берілген суреттерді құрастырады және сол сурет қиындылары арқылы топқа бөлінеді.

Жетекші сұрақтар:

- Берілген суреттер бізге таныс па?

- Тыңдалған әуен қандай әуен еді?

- Бұл әуен қай кинофильмге пайдаланылған?

- Суреттердің, әуеннің бүгінгі сабағымызға байланысы қандай деп ойлайсыңдар?

Сабақтың тақырыбы мен мақсатына тоқталу

Б.Соқпақбаевты жасанды интеллект арқылы сөйлету

Үй тапсырмасын сұрауWordwall платформасы

Сұрақтар:

1.Менің атым Қожа кімнің шығармасы?

2.Қожаның шын аты?

3.Қожаның фамилиясы?

4.Қазақ тілі пәні мұғалімі кім?

5.Орыс тілі пәнінің мұғалімі кім?

6.Орыс тілінен орындалмаған тапсырма

«Үш бұрыш» әдісі. Фильмнен берілген үзіндіні мұқият тыңдайды. Кімнің әрекеті дұрыс? Осы сұрақ бойынша өздеріне жақын бұрыштағы пікірлерге барып тұрыңдар. Берілген тіркес сөздер арқылы өз пікірлеріңді дәлелдеңдер.(менің ойымша, менің білуімше, менің түйгенім.)

Тапсырма

Менің атым... Атымды айта бастасам, тілім таңдайыма жабысып қалғандай болады да тұрады. Адамның атының сүйкімді болуы да зор бақыт па деймін. Мәселен, Мұрат, Болат, Ербол, Бақытдегенаттардыалыпқараңдаршы. Айтуға да ықшам, естір құлаққа да жағымды. Әрі мағына жағынан да, қазақ тілінен сабақ беретінМайқанова тәтейше айтқанда, бұлар жоғары идеялы есімдер. Мұндайлар өз атын кәдімгідей мақтаныш көріп, біреумен таныса қалса, мәнерлеп, көтеріңкі дауыспен айтады. Ал енді айтуға да, естуге де қолайсыз есімдер бар. Өзге түгіл, өзіңе де ұнамайды-ақ. Әттең, қолдан келсе, табанда өзгертіп, әдемі аттардың бірін иемденіп алар едің. Бірақ амалың нешік, сен қызыл шақа болып жөргекте жатқанда, сондағы ақымақтығыңды пайдаланып, әке-шешең немесе шілдеханаға келіп, дуылдап отырған басқа біреу солай атап жіберген. Өскембайдың баласына Тыңжыртар деп ат қойған секілді, өзге қызу жұрт соларада ду қостап: «Осы болсын баланың аты, осы болсын, мұнан жақсы атты дүниені шырқ айналсақ та таппаймыз» дескен. Міне, сол күннен, сол мезеттен бастап, әлгі ат сенімен бірге туғандай маңдайыңа шапталған да қалған. Енді одан көзің тіріде қашып құтыла алмайсың. Ұнатпасаң да, мойныңа іліп жүре бересің.

         Өмірде осы тәрізді әділетсіздіктер толып жатыр. Жуырда мен газеттен оқыдым: қытайлардың ат қоюы қызық болады екен. Бала бес-алты жасқа толғанша, оның тәуелді аты болмайды. «Ортаншым», «Кенжем», «Сүйіктім», «Жұпарым» деген секілді шартты атаумен атап жүреді. Ал есікіріп, бес-алты жасқа толғаннан кейін, бала өзіне қандай есім ұнаса, сонытаңдапалады. Міне, әділдікдеген. Осы дұрысемес пе?

     Жарайды, өткенге өкініш жоқ дегендей, істің турасына көшелік. Менің атым Қожа. Көріп отырсыңдар, пәлендей әйдік ат емес.

Шынын айтсам, бұл о баста Қожа емес, Қожаберген екен. Туу куәлігінің өзін де солай деп жазылған. Бірақ дүниеде не қилыға жайып құбылыстар бола беретіні тәрізді, бертін келе Қожабергеннің «құйрығы» үзіліп түсіп қалыпты. Бұл құбылыстың дәл қай жылы, қай айда, қай күні болғанын тап басып ешкім де айтып бере алмайды.

       Сонымен, мен өзім ес білгелі Қожамын. Ауыл-аймақтың бәрі солай атайды.

1-Тапсырма “Т кестесі» әдісі 1-топ

Шығарманың тақырыбы мен идеясын жазыңыз

Тақырыбы

Идеясы



2-топ

Қожаның портреті

Фамилиям – Қадыров. Біркезде “Қадырұлы” деп те жазыпжүрдім. Бірақжұрттыңбәрі “ов” болыпжатқанда, меніңоларданалабөтенжырылыпшыққанымжарамасдедім де, “Қадыровқа” қайтыпкелдім.

Қадыр – меніңәкем. Мен әкемніңқандай адам екенін де білмеймін. Өйткені ол майданғааттанғанда мен екіжастамын. Екіжасар бала не біледі, не түсінеді? Сол кеткеннен абзал әкем мол кетті, оралмады...

Сөйтіп, мен сендерге өзімнің аты-жөнімді айттым. Ал көркем шығармада кейіпкердің кім екені аталып қана қоймай, сырт бейнесі қоса сипатталатын дәстүр бар ғой. Енді соған көшейін. Тоқтаңыз, бұл үшін әуелі өзімді-өзім айнадан байыптап қарап алайын... Мынау, міне, мұрын. Әжем кейде менің атымды атамай “Тампышнеме” дейді. Оның айтқаны ып-рас екен ғой. Екі танауыма екі саусағым еркін сыйып кетеді, қос ауыз мылтықтың аузындай үңірейіп тұр. Екі шекемнің шығыңқылығы болмаса, басым қарбыз тәрізді доп-домалақ, тап-тақыр. Шашымды Әбубәкір шал кеше ғана ұстарамен сыпырып алып тастаған.

Ох, менің шашым! Қаттылығы, қайраттылығы шошқаның қылшығынан бір кем емес. Осы ауылда оны алуға жарайтын бір ғана ұстара бар – ол Әбубәкірдікі. Оның өзі де алғаш салған бетте тұтқырланып жүрмей қояды. Шашымды әр алған сайын Әбубәкір мені бірінші рет кездестірген адамдай таңғалып бітеді.

Япыр-ай, мұндай да шаш біте береді екен- ау! Мынау шаш емес, тікенек қой. Тікенек. Мінезіңнің шатақтығы осыдан-ақ көрініп тұр.

Сипатталмаған енді нем қалды? Қаралығымды әуел баста-ақ айтқанмын. Сол жаққ ұлағымның астына таман бір түйір қалым бар. Бәтшағардың бітпейтін жерге бітуін қарашы. Одан да бетімнің ұшына таман болсашы. Сонда әдемірек көрінер ме едім.

Ал бойымды біреулер орта бойлы дейді. Әжем болса, әкем тәрізді сұңғақ боласың дейді. Кімдікі рас екенін құдайым білсін. Өткен күзде мектепте дәрігер қарап өлшегенде, бір жүз отыз тоғыз сантиметр шыққан едім. Шашым болғанда, жүз қырық шығуы сөзсіз еді. Тақыр бас жүргеннің осындай залалы да бар. Жасым он екіде. Бесінші класты бітіріп отырмын.

Тапсырма

Мәтінді толық түсініңіз және мәтін мазмұнына сәйкес берілген ойды жалғастырыңыз

1 Қожа әкесінің қандай адам екенін білмейді, өйткені...

2 Қожа аты-жөнін айтып, содансоң сырт бейнесін сипаттауға көшті, себебі...

3 Қожа әжесінің «Тампышнеме» деген сөзімен келіседі, себебі...

4 Әжесі Қожаны ұзын бойлы болады деп ойлайды, себебі...

Тыңдалымнан кейінгі тапсырмасы: жеке жұмыс. “Қожа қандай адам?”падлет тақтасына жазу

Оқушыларды сын тұрғысынан ойлай білуге дағдыландыру мақсатында Қожаның қасиеттерін жазады.


Рефлексия : «Асық ату» әдісі арқылы

Алшы – Бүгінгі сабақтан қандай әсер алдың?

Тәйке –Не қиын болды?

Бүк –Не қызықты болды?

Шік – Бүгінгі сабақтан үйренгенің бойынша алда не істеймін деп ойлайсың?

БағалауPower Point арқылы

Үй тапсырмасы: «Қожа» сөзіне 5 жолды өлең













Оқушылар білетін, білмейтін мәліметтерін айтады



Сурет қиындыларын құрастырады





















Сұрақтарға жауап береді









Бұрыштарда өз ойларын айтады



Дескриптор: Кинодан үзіндіні мұқият тыңдайды. Бұрыштарға барып, берілген тірек сөз арқылышығарманыңтақырыбынайтады.





QR арқылы мәтінді ашып оқиды



























































Дескриптор

1.Мәтін мазмұнын толық түсіне алады.

2.Нақты тақырыбы мен идеясын табып,кесте толтырады.

























































































Дескриптор

1.Мәтін мазмұнын толық түсінеді.

2.Берілген ойды жалғастырып, идеясын табады











Дескриптор : оқушылар Қожаның жақсы, жаман қасиеттерін толтырады.



















































































Қалыптастырушы бағалау: «Жетістік баспалдағы»


Т апсырманы орындай алдым

Аздап қиналдым


Тапсырманы орындай алмадым































Қалыптастырушы бағалау:

Бағалау терезесі.

Маған бәрі де түсінікті

Мен есте сақтадым.

Сұрақтар пайда болды.

Түсінбедім















































































Қалыптастырушы бағалау:

Екі жұлдыз, бір тілек»

Оқушылар бір-бірін бағалайды. Бір-біріне орындаған тапсырмаларындағы екі ұтымды жағын, бір ұсынысын айтады










аудио















Суреттер



















https://wordwall.net/resource/25787223











Кино үзінді





















Мәтіннен үзінді

















































































































































































































https://padlet.com/zaremakatepova2/padlet-mh3hy10dpyas5kem



07 Наурыз 2025
104
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі