Тілдікмақсаттары:
|
Пәнгеқатысты лексика және терминология:
Экстроген,
прогестерон,овуляция,андрогендер,Лейдиг
торшалары, Сертоли торшалары, эстрогендер,алъдостерон,
изоандростерон, дегидроандростерон, тестостерон,эстрадиол, эстрон,
эстриол,
Диaлог құруға, жазылымға
қажетті сөздер топтамасы:
эстроген/прогестерон
деңгейлері арасындағы өзара қарым-қатынасты көрсететін кестені
түсіндіре және осы абзацта сипаттай алады (жазылым
дағдысы)
Аталық гормондарға ...
жатады.
Аналық гормондарға...
жатады.
Егер х деңгейі ұлғайса, жатыр
төсемінің қалыңдығы…
Жұмыртқа …күні
босайды
Деңгейлері … болатын
жағдайда жатыр төсемі бұзылады
|
Негізгі
бөлім
1-2минут
2-5минут
5-10минут
10-35минут
|
Мұғалім мен оқушы
әңгімесі:
Қандай балаларды ержеткен және
бойжеткен деп бөлеміз?
Ер жеткеннің белгісі
қандай?
Бойжеткеннің белгісі
неде?
Ана болуға дайындық неден
білінеді?
Оқушы ойы тыңдалғаннан кейін
жаңа тақырыптың аты, оның мақсаты ашылады.
(T) Етеккір циклі туралы
идеямен таныстыру үшін бейнебаян және PowerPoint презентациясы
көрсетіледі.
Мұғалім көрсетілімнен кейін
қысқаша түсініктеме береді.
(I) Белсенді тапсырма:
«Білезік»
Мақсаты:
Білезік жасау арқылы
менструация кезеңінің әр түрлі күндерін
көрсету
Ол
үшін:
-
Қажетті құралдарды таңдап
алып, барлық түтіктерді есептеп, әр түрлі түстегі түтіктердің
жеткілікті екендігіне көз жеткізеді.
-
5 қызыл түсті түтікті алып,
байлағышпен бекітеді
-
22 сары түсті түтіктің 8 алып,
оған жалғап бекітіңіз
-
Одан кейін бір ақ түсті
түтікті бекітіңіз
-
Сары 22 түтіктің қалғанын алып
соңына жалғап бекітіңіз.
-
Жасаған блезікті қолға кейіп,
айналдырыңыз.
Оқушыларға қойылатын
сұрақтар:
1. Менструация күні қандай
түспен көрсетіледі?
2. Овуляция күні қандай түспен
белгіленеді?
(IІ) Жұптық тапсырма: 1.
Мәтінмен жұмыстану. (түртіп алу, түсіндіру
тапсырмасы)
Оқушылар гормондар туралы
ақпаратты қосымша мәтіннен оқиды. Жаңа сөздік, түйінді
қорытындыларды дәптерге жазып алады. Өздерінің оқып түйгенін
бір-біріне түсіндіреді.
Оқушыларға берілген жатыр
қабырғасының қалыңдығы мен эстроген және прогестерон деңгейлерін
көрсететін суреттенжатырдағы өзгерістер мен гармон деңгейінің
арасында байланыс жүргізеді. Оқушылар мынаны түсінуі
керек:
• эстроген жатыр
қабырғасының өсуін тудырады және жұмыртқаның босауына
қатысады.
• Прогестерон жатыр
қабырғасына қолдау жасайды.
Қосымша тапсырма: үлгерімі
жақсы оқушылар ФСГ және ЛГ таныса алады, содан кейін аталған
сайттан жүктелген тапсырманы
орындайды.
2. Таблицамен
жұмыс. Оқушылар берілген мәтін арқылы
кестені толтырады. Кестені толықтай толтырып шығу үшін оларға мәтін
мен сурет қажет болады. Әр толтыру уақыты 3
минут.
3.Диаграммамен
жұмыс.Диаграмманы талдап, сұрақтарға
жауап береді.
(f) Циклдік
ойын – әр оқушыға бір сұрақ
жазылған және басқа сұрақтың жауабы бар карточка үлестіріледі.
Оқушылардың ішінен біреуі сұрақты оқуды бастайды. Оқушылар сол
сұрақтың жауабын карточкадағы жауаптардан өздері анықтайды, содан
кейін жауапты тапқан оқушы өзінің сұрағын оқиды, әрі қарай осылай
жалғасады.
|
Интернет желісі
ресурстар
Етеккір циклін таныстыруға
арналған фильмнен бейнебаян:
http://www.youtube.com/watch?v=ECVT0MymH5o&feature=related
https://www.twig-bilim.kz/film/puberty-in-girls-5346/
https://www.twig-bilim.kz/film/puberty-in-boys-5347/
PowerPoint
презентациясы
http://www.tes.co.uk/teaching-resource/Animated-Menstrual-Cycle-Powerpoint-6065289/
Керкті
құралдар:
Тазартқыш, түрлі түсті
түтіктер, қайшы, байлағыш сым.
Суреттің бір
мысалы:
http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebitesize/science/aqa_pre_2011/human/hormonesrev3.shtml
http://www.tes.co.uk/teaching-resource/Menstrual-Cycle-Cyclic-Graph-Activity-6296703/
циклдікойынмысалы:
http://www.tes.co.uk/ResourceDetail.aspx?storyCode=3009960
Слайд
таныстырылым
Пайдаланған
әдебиеттер:
Алматы: Атамұра,
2009.
Грин, Стаут, Тейлор
«Биология», 3
томдық.
|
Барлық
оқушылар:
Менструалдық циклді
түсінеді
Экстроген және прогестерон
рөлін сипаттап, бір-біріне түсіндіреді
Көптеген оқушылар түсінгенін
талдап, түйінді жерлерді жазып анықтай
алады.
Үлгерімі жақсы
оқушылар ФСГ және ЛГ танысады, талдайды
|
Бағалау оқушылардың
белсенділігі мен жұмыстану деңгейіне, сұрақтарға жауабы мен кесте
толтыруына қарай қойылады. Бағалау парағы.
|
Интернет желісі. Интерактивті
тақта. Таныстырылым. Шығармашылыққа, ізденіске, өзара сыйластыққа
тәрбиелеу. Жеке, жұптық жұмыс. Суретпен
жұмыс.
Валеология
|