Материалдар / Металдар қайталау мастер класс

Металдар қайталау мастер класс

Материал туралы қысқаша түсінік
Химия пәнінің оқытушыларына арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Маусым 2021
411
0 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Аймырзаева Набат

Химия пәні оқытушысы

Жол – көлік колледжі



Сабақтың тақырыбы: Металдар тарауын қайталау(мастер класс)


Кіріспе

Оқушыларға халық арасында ежелден пайдаланып келе жатқан металдар туралы,

олардың қасиеттері, алыну технологиясы, ашылу тарихы туралы білім беріп,қолдану аясының кеңдігіне көз жеткізу.Адамға қажеттілігі туралы білім дағдыларын дамыту мақсатында «Металдар тарауын қайталау» сабағын өткіздім.


Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Оқушылардың металдар тарауынан алған білімін жаңа ұғымдармен толықтыру, олардың қасиеттері туралы терең түсінік беру. Ерекшеліктерін, айырмашылығын ажырата білуді үйрету.


Дамытушылық: Оқушылардың зейінін, танымдық белсенділігін,өзіндік пікірін қалыптастыру, оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін, тұлғалық қасиеттерін дамыту


Тәрбиелік: Бірлесіп жұмыс жасауға, өзгенің пікірімен санасуға тәрбиелеу


Сабақтың түрі: Кіріктірілген сабақ


Сабақтың типі: Білім мен әрекет тәсілдерін кешенді қолдану сабағы



Сабақтың әдісі: Зерттеу әдісі, оқушыға танымдық тапсырмалар беріліп, оны өз бетінше қажетті әдістерді пайдалана отырып және мұғалім көмегіменорындау.Т ірек сызбалар, проблемалық сұрақтар,концептуалдық кесте


Сабақтың көрнекілігі: Химиялық реактивтер /мыс,күкірт қышқылы, темір, мыс сульфаты, магний ,мырыш , тұз қышқылы, кесте, топтамалар


Пәнаралық байланыс: Тарих, биология, қазақ тілі, география


Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі

ІІ. Қызығушылығын ояту

ІІІ. Мағынаны тану. Металдар тарауын қайталау

  1. «Кім жылдам» ойыны

  2. «Үндемес» ойыны.Картамен жұмыс

  3. Химиялық диктант


ІV. Ой толғаныс

V. Өзіндік жұмыс.

VІ. Оқушылардың алған білімдерін есепке алу

VII.Қорытынды

VІІІ. Үйге тапсырма

Ұйымдастыру кезеңі

Сынып бөлмесін сабаққа дайындау

  1. Оқушыларды түгендеу

  2. Оқушылардың зейінін сабаққа аудару


Логикалық есеп


Ғарыш кемесі апатқа ұшырап, белгісіз планетаға қонуға мәжбүр болды. Кеме капитаны ғарышкерлерге атмосфера құрамын анықтауды тапсырды. Ғарышкердің қолында алма, малахит қобдишасы және ізбес суы бар. Ол кесілген алманың планета атмосферасында өзгермегенін, ізбес суының лайланбағанын, ал малахит қобдишасын қыздырғанда қызыл түсті ұнтақ пайда болғанын байқайды. Ғарышкер қандай қорытынды жасады?


Есептің шешуі:


(CuOH)2CO3 CuO + H2O + CO2


CuO + H2 Cu + H2O

Мағынаны тану:


«Кім жылдам» ойыны

  1. Адам алқанында бақитын металл?

  2. Қанның құрамына кіретін металл?

  3. Ең созылғыш металл?

  4. Консерві қалбыры қандай металдан жасалады?

  5. Дұрыс пайдалансаң емдейді, бұрыс пайдалансаң мүгедек етеді?

  6. Ең қатты металл?











«Үндемес» ойыны

Металдардың жер қойнауында кездесетін қосылыстарын минералдар деп атайды.Олар оксид, сульфид, пирит әртүрлі тұздар түрінде кездеседі

Аты

Формуласы

Магнетит

.......

......

Ғе2О3

Пирит

.......

......

Аl2О3*nH2O

Ғаныш

......

......

Ca3(PO4)2

Қазақстанда кезесетін металдардың кен орындарын картадан көрсету

Қара және түсті металлургия картасы

Химиялық диктант

Химиялықдиктант

Металдартуралымақал-мәтелдерайту

  1. ... ерітебілмегенірітер,

Терініилейбілмегеншірітер

  1. Откөмірдіжейді,

... темірдіжейді

  1. Ескіматабөзболмас,

Ескі ... бізболмас


Тарихшы:


Элементтер

Ашылу тарихы

1.

Алтын

Адам баласына тас дәуірінен белгілі.

2.

Күміс

Б.ғ.д. 2500 жыл бұрын табылған. Америка мен Австралиядан 1874 жылы Еуропаға әкелінген.

3.

Қалайы

Қола дәуірінен белгілі. Ежелгі Мысырдан 4000 жыл бұрын табылған.

4.

Темір

Адамзат қоғамымен бірге туып, бірге жасасып, адам мүддесіне өызмет етіп келе жатқан тарихи элемент.

5.

Мыс

9-10мың жыл бұрын Кипр аралынан өндірілген.

6.

Сынап

Алғаш қытайлар мен үндістер пайдаланған. Грек дәрігері Диоскрид “хидр” – “су”, “аргирос” – “күміс, сұйық күміс” деп атаған.

7.

Қорғасын

Біздің заманымыздан 3-4 мың жыл бұрын Мысыр, Римнен табылған.


Химик

Металдардың сыртқы электрондық қабатында 1-ден 4-ке дейін электрондар болады. Металдар тотықсыздандырғыш қызметін атқарады.


FShape1 e + S FeS

2Shape2 Mg + O2 2 MgO

CShape3 u + 2H2SO4 CuSO4 + SO2 + 2H2O

CShape4 u + 4HNO3Cu(NO3)2 + 2NO2 + 2H2O

MShape5 g + 2 HCl MgCl2 + H2

ZShape6 n + H2SO4 ZnSO4 + H2



Биолог:


Тірі организмдердің жасуша құрамында микроэлементтер түрінде темір, мыс, қорғасын кездеседі.


Fe – 0,01-0,10; Cu – 0,002; Pb – 0,0001


Темір өсімдіктер, жануарлар, адам организмінде болады. Ол негізінен оттекті тасымалдауға және организмде электронның орын алмасуына көмектеседі. Егер организмде темірдің мөлшері жетіспесе, қан азаяды. Қан аздық ауруына құрамында темірі мол алма, нәруызға бай сүт, айран, құрт жеу керек және темір тұздары қосылған дәрі қабылдау қажет.


Қазақ тілі маманы:

Қара жер адамзатқа болған мекен
Қазына іші толған әр түрлі кен.
Ішінде жүз мың түрлі асылы бар
Солардың ең артығы немене екен?
(Темір)

Сұрақтар қойылып, талдау жасалды.
1. Темір периодтық кестеде қайда орналасқан?
2. Темірдің адам тіршілігіндегі пайдасы қандай?

Мыс бақырды сындырады талқан қылып
Көмірге салды мысты дүкен қылып.
Мыс былқылдап еріген кезенде шал
Шөншіктен ұсақ қара алды қырып.
(“Әзім әңгімесі” поэмасынан үзінді)

Осында қандай реакция қолданылады?


Бұдан Абайдың химиялық құбылыстарды, яғни реакцияларды жетік білгенін, оны шығармаларында тиімді пайдаланғанын байқайм


Ой толғаныс:


1. Зертханалық жұмыс:


Тәжірибе

Не жасалды?

Не байқалды?

Қорытынды

1.

Темір мен мыс сульфатының әрекеттесуі

Темір шеге мыспен қапталады

Fe + CuSO4 FeSO4+Cu


2. Өзіндік жұмыс:

1-нұсқа. Есептер шығару


1.Ca---Cao---Ca(OH)2—CaCl2

2.Массасы 62 г натрий оксиді сумен әрекеттескенде сілтінің қандай массасы және қанша мөлшері түзілетінін есептеңдер.

Концептуалдыкесте


Металдардың электрондық құрылысы

Физикалық қасиеттері

Химиялық қасиеттері

Алынуы

Металдардың сыртқы энергетикалық деңгейлерінде электрондар саны аз, атом радиусы үлкен, сондықтан сыртқы деңгейдегі электрондар ядроға нашар тартылады да бейметалдармен салыстырғанда валенттік электрондарын жеңіл беріп, оң зарядты иондар түзеді.

Металдық жылтырының болуы.

Электр тогын және жылуды жақсы өткізеді.

Созылғыш, тапталғыш.

Қатты күйде кездеседі.

Сұйығы сынап.

Тығыздығы, балқу температурасы әртүрлі

Жай заттармен әрекеттеседі.

Мысалы:

2Shape7 Na+Cl2 2NaCl

Сумен әрекеттеседі.

MShape8 g + H2O

MgO + H2

Қышқыл ерітінділерімен.

2Shape9 Al + 6HCl

2AlCl3 + 3H2

Тұз ерітінділерімен

NShape10 i + CuSO4

NiSO4 + Cu

әрекеттеседі

Металлотермия

әдісі

FShape11 e2O3 + 3CO t

2Fe + 3CO2

Алюминотермия әдісі

CShape12 r2O3 + 2Al t

770 ₸ - Сатып алу

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!