18.10.2024.жаңа пед технология
№5топ
ҚМЖ
(қысқа мерзімді жоспар) аясында
Мұғалімдер «қалай оқу
керектігін үйренуді» бағалау және дескрипторлар
арқылы жүзеге асырады.
Бағалау оқушылардың оқу
процесін түсініп, өздерінің білім алу қабілеттерін дамытуға
көмектеседі. Бұл
жерде негізгі екі құрал:
«қалыптастырушы бағалау» және
«дескрипторлар» маңызды рөл атқарады.
1. Қалыптастырушы
бағалау
сабақ барысында оқушының оқу
нәтижелерін тексеруге мүмкіндік береді. Мұғалімдер оқушыларды
келесі тәсілдермен бағалайды:
-Ауызша
немесе жазбаша кері байланыс беру арқылы;
-Өзін-өзі бағалау оқушылар өздерінің жұмыстарын және жетістіктерін
бағалайды;
-Жұптық немесе топтық бағалау**: оқушылар
бір-біріне баға береді, осылайша өздерінің және басқалардың
жетістіктерін талдайды.
2.
Дескрипторлар
Дескрипторлар — оқушылардың белгілі бір тапсырма
бойынша қаншалықты деңгейге жеткенін анықтайтын нақты критерийлер.
Олар оқушылардың әрекеттерін нақты анықтап, бағалау үдерісін
жеңілдетеді.
Дескрипторлар арқылы
оқушыларға:
-
Не істеген дұрыс екенін,
-
Қай жерде қателескенін,
-
Қалай жақсартуға болатынын түсіндіреді.
Мысал
- Мақсаты: Мәтіннің негізгі ойын
анықтау.
- Дескрипторлар:
- Мәтіннің басты тақырыбын дұрыс
анықтайды;
- Негізгі ойды дәлелдейтін
мысалдар келтіреді;
- Мәтіннен маңызды ақпаратты
ажыратады.
3. Бағалау түрлері:
-Өзін-өзі бағалау**: Оқушылар
дескрипторлар негізінде өздерінің жетістіктерін бағалайды.
Құрдастар бағалауы**: Топтық
немесе жұптық жұмыс кезінде бір-бірінің жұмысын бағалау.
- Мұғалімнің бағалауы
Мұғалім әр оқушының
жетістіктерін немесе қиындықтарын анықтап, сәйкесінше кері байланыс
береді.
Бұл тәсілдер мұғалімге
оқушылардың оқу процесін түсініп, өздерін қалай бағалау керектігін
үйретеді. Бағалау және дескрипторлар оқушылардың білім
алуын жақсартуға көмектеседі, сондай-ақ олардың білім деңгейін
объективті түрде анықтауға мүмкіндік береді.
1. Қалыптастырушы
бағалау
сабақ барысында оқушының оқу
нәтижелерін тексеруге мүмкіндік береді. Мұғалімдер оқушыларды
келесі тәсілдермен бағалайды:
-Ауызша немесе жазбаша кері
байланыс беру арқылы;
-Өзін-өзі бағалау оқушылар
өздерінің жұмыстарын және жетістіктерін
бағалайды;
-Жұптық немесе топтық
бағалау**: оқушылар бір-біріне баға береді, осылайша өздерінің және
басқалардың жетістіктерін талдайды.
2.
Дескрипторлар
Дескрипторлар — оқушылардың
белгілі бір тапсырма бойынша қаншалықты деңгейге жеткенін
анықтайтын нақты критерийлер. Олар оқушылардың әрекеттерін нақты
анықтап, бағалау үдерісін жеңілдетеді.
Дескрипторлар арқылы
оқушыларға:
- Не істеген дұрыс
екенін,
- Қай жерде
қателескенін,
- Қалай жақсартуға болатынын
түсіндіреді.
Мысал
-
Мақсаты:
Мәтіннің негізгі ойын анықтау.
-
Дескрипторлар:
- Мәтіннің басты
тақырыбын дұрыс анықтайды;
- Негізгі ойды
дәлелдейтін мысалдар келтіреді;
- Мәтіннен маңызды
ақпаратты ажыратады.
3. Бағалау
түрлері:
-Өзін-өзі
бағалау**: Оқушылар дескрипторлар негізінде өздерінің жетістіктерін
бағалайды.
Құрдастар бағалауы**: Топтық
немесе жұптық жұмыс кезінде бір-бірінің жұмысын бағалау