|
Тәрбие сағаты |
Мұқағали Мақатаев – Ұлы ақын, жүрек үні |
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы туралы білім беру. Ақынның шығармашылығы арқылы патриоттық, адамгершілік және ұлттық құндылықтарды насихаттау. Ақынның поэзиясына деген қызығушылықты арттыру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Ақынның өлеңдерінде рухани тазалық пен моральдық күшті сақтау қажеттілігі айқын көрінеді. Мұқағали өзінің шығармашылығында адамның ішкі дүниесін, ар-ұжданы мен таза ниетін жоғары бағалайды. Бұл құндылық оқушыларға ар-ожданды сақтауды, адамгершілікті жоғары қоюды үйретеді. |
|
|
Апта дәйексөзі |
Ақпан – жасампаздық және жаңашылдық Жасампаздық – бәрімізге өнеге |
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар
|
|
Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)
|
Оқушыларды қарсы алу, назар аудару. Сағаттың тақырыбын түсіндіру: Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы. Топқа бөліну (постерлер, шығармашылық тапсырмаларды орындау үшін). Ақынның өмір жолы мен шығармашылық ғұмыры. Ақынның өлеңдері мен қазақ әдебиетіндегі орны. Туған жеріне, халқына деген сүйіспеншілігі. Мұғалім: Бүгінгі тәрбие сағатымыздың тақырыбы – "Мұқағали Мақатаев – Ұлы ақын, жүрек үні".Мұқағали Мақатаев – қазақ әдебиетінің жарық жұлдызы, ұлы ақын, сазды сөздің шебері. Оның шығармашылығы қазақ халқының өміріне, табиғатына, туған жеріне деген махаббатын, ұлттық болмысын айқын көрсетеді. Ақынның өлеңдері тек әдебиетіміздің ғана емес, қазақтың рухани әлемінің айнасы болып табылады. Оның шығармаларында терең философиялық ойлар, нәзік сезімдер мен адамгершілік құндылықтары терең де айқын көрініс табады.Мұқағали ақынның өлеңдері – халықтың жүрегінен шыққан, әрі халықтың жүрегіне жеткен сөздер. Ол өмірді, табиғатты, махаббатты және адамгершілікті өлеңдерінде аса шеберлікпен бейнелеген. Осы өлеңдер арқылы ол өз ұрпағына үлкен үлгі қалдырды. Әр топқа Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерінен үзінді беріліп, оларды талқылау және шығармашылық жұмыстар жасау. Мысалы, топтар ақынның өлеңінен тақырып шығарып, өз ойларын айтып, топтық жұмыстарын қорғайды. Ақынның өлеңін жаттау, оның мән-мағынасына терең үңілу.
|
Оқушылар мұғаліммен сәлемдесіп, бір-біріне жақсы тілектер айтады. Оқушылар тақырыпқа қатысты өз ойларын айта бастайды: «Мұқағали Мақатаев кім?» деп сұрау арқылы тақырыпқа қызығушылықтарын арттырады. Оқушылар мұғалімнен сұрақтар қойып, өз ойларымен бөліседі.
Оқушылар мұғалімнің сөзін тыңдап, тәрбие сағатына қатысты қызығушылықтарын білдіреді. Оқушылар топтарға бөлініп, бірге жұмыс жасауға дайындалады.
Оқушылар мұғалімнің Мұқағали Мақатаев туралы айтқан сөздерін тыңдайды. Ақынның өмірі мен шығармашылығы туралы өз білетіндерін ортаға салады. Оқушылар ақын туралы сұрақтар қойып, мұғаліммен пікір алмасады. Оқушылар топқа бөлініп, әр топқа Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерінен үзінділер беріледі. Топтар өлеңді талқылап, оны түсініп, тақырыбы мен идеясын анықтап, өз пікірлерін ортаға салады. Топтар ақынның шығармашылығын зерттеп, шығармашылық тапсырмалар орындайды: өздерінің ойларын жазу, сурет салу немесе постер жасау.
|
Видеоматериалдар (Мұқағали Мақатаевтың сұхбаттары мен өлеңдерінің бейнемазмұны). Музыкалық композициялар, ақынның өлеңдеріне жазылған әндер тыңдату. Қызықты фактілер мен қысқаша анимациялар көрсету.
|
|
Сабақ ортасы (10 мин)
|
Қауіпсіздік сабағы. Бейтаныс адамның шақыруынан қалай сенімді және қауіпсіз бас тартуға болады? Сабақтың мақсаты: балаларды бейтаныс адамдар әртүрлі амалдар арқылы алдауға немесе қауіпсіз мінез-құлық негіздеріне үйрету. Сабақтың міндеті: 1.Балаларды бейтаныс адамдармен қарым-қатынас ережелерімен таныстыру. 2.Балаларды бейтаныс адамдарға сенбеуге үйрету. 3.Көшеде бейтаныс адамдармен қарым-қатынас жасауда әртүрлі айла- тәсілдерді қолдана білу дағдыларын дамыту. Материалдар мен ресурстар: Сабақ тақырыбы бойынша мысалдарды көрсету үшін суреттер мен бейнелер. Сабақ барысы Кіріспе (2 минут) Негізгі бөлім (6 минут) Педагог: сіздердің сеніміңізге кіру үшін бейтаныс адамдар әртүрлі айла- амалдарды қолдана алатынын есте ұстаңыздар. Әрқашан сақ болыңыздар және бейтаныс адамдармен жүрмеңіздер. 2.Қорытынды (2 минутқа дейін) - Сабақты қорытындылау. Бейтаныс адаммен өзіңді қалай ұстау керек? Есіңізде болсын, бейтаныс адам сізді алдамақ болса, ересектерге міндетті түрде хабарлау керек! Пайдалы сілтемелер: https://www.youtube.com/watch?v=JkUvKopOdlI https://youtu.be/JkUvKopOdlI?si=HfpLqdP0EEGGPuI1
|
«Бейтаныс» ашық ойыны (3 минут) Ойын ережесін түсіндір. - Бір бала «бейтаныс» ролінде, қалғандары «балалар» ролінде ойнайды. - «Бейтаныс» әр «балаға» жақындап, трюктердің бірін қолдана отырып, бірдеңе ұсынады (мысалы, «Кәмпит керек пе?», «Менің күшігімді табуға көмектес»). - «Балалар» дұрыс жауап беруі керек. «Жоқ» деп айтып, «қауіпсіз жерге» барыңыз (жерге таспамен немесе бормен белгіленген). - Ойын бірнеше рет қайталанады, сонда барлық балалар әртүрлі рольдерді ойнауға үлгереді.
|
Слайд |
|
Ортасы (15 мин)
|
Мұғалім: Мақатаевтың поэзиясы тек қана сөздің көркемдігімен ғана емес, терең мағыналы ойларымен де таң қалдырады. Ақынның шығармашылығы біздің жан дүниемізге әсер етіп, рухани байлығымызды арттырады. Әрбір өлеңінде ақынның ішкі толғаныстары, қоғамға деген көзқарасы, махаббат пен табиғатқа деген адал сезімі көрініс табады.Бүгін біз Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығын талқылай отырып, оның поэзиясынан үлгі алып, ақынның сөздерін түсініп, жүрегімізде сақтап, өмірімізде қолдануға тырысамыз. Оның өлеңдеріндегі терең мағына мен ұлы сөздер біздің бойымызда адамгершілік қасиеттерін тәрбиелеп, өмірімізді мәнді ете алады. Әрқайсымыз ақынның шығармашылығын өз жүрегімізбен қабылдай отырып, одан рухани азық аламыз деп сенемін. Бүгінгі сабағымыздан алған әсеріміз ұзақ уақыт бойы есімізде сақталып, бізге шабыт берсін!Енді, Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығына бір сәт тоқталып, оның өлеңдерімен танысайық. Практикалық жұмыс: Оқушыларға "Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?" тақырыптарында эссе жазу тапсырмасы беріледі. Әр оқушы өз шығармашылық жұмыстарын бөлісіп, талқылайды. |
Әр оқушы Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерін жаттап, өз пікірлерін айтуға тырысады.
"Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?" сияқты тақырыптарда жеке эссе жазып, оны топ алдында оқып береді.
Оқушылар өз шығармашылық жұмыстарын қорғап, бір-бірінің жұмыстарын тыңдайды, пікірлерін білдіреді.
Оқушылар Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығынан алған әсерлерін ортаға салады. Ақынның өлеңдерінің мәні мен мағынасын терең түсініп, оны өз өмірінде қалай қолдануға болатыны жайында ой бөліседі.
|
Видеоматериалдар (Мұқағали Мақатаевтың сұхбаттары мен өлеңдерінің бейнемазмұны). Музыкалық композициялар, ақынның өлеңдеріне жазылған әндер тыңдату. Қызықты фактілер мен қысқаша анимациялар көрсету. |
|
Соңы 3 мин
|
Үй тапсырмасы: Мұқағали Мақатаевтың белгілі бір өлеңін жаттап келу. Ақын туралы қосымша мәліметтер жинап келу. Қорытынды сөз: Ақынның ұлттық әдебиетіміздегі маңыздылығын атап өту. Тәрбиелік мәні бар сөздермен қорытындылау.
|
Үй тапсырмасы:
Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың белгілі бір өлеңін жаттап келу және ақынның өмірі туралы қосымша мәліметтер жинап келу тапсырмасы беріледі. Оқушылар үйде тапсырманы орындап, келесі сабақта өз жұмысын таныстырады.
Оқушылар сабақты қорытындылап, мұғалімнің айтқан пікірлеріне назар аударады. Ақынның шығармашылығынан алған әсерлері мен өздерінің жаңа білімдерін білдіреді. |
Слайд |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мұқағали Мақатаев тәрбие сағаты 5-сынып
Мұқағали Мақатаев тәрбие сағаты 5-сынып
|
Тәрбие сағаты |
Мұқағали Мақатаев – Ұлы ақын, жүрек үні |
|
|
Күні |
|
|
|
Сынып жетекші: |
|
|
|
Сынып |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың мақсаты: |
Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы туралы білім беру. Ақынның шығармашылығы арқылы патриоттық, адамгершілік және ұлттық құндылықтарды насихаттау. Ақынның поэзиясына деген қызығушылықты арттыру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Ақынның өлеңдерінде рухани тазалық пен моральдық күшті сақтау қажеттілігі айқын көрінеді. Мұқағали өзінің шығармашылығында адамның ішкі дүниесін, ар-ұжданы мен таза ниетін жоғары бағалайды. Бұл құндылық оқушыларға ар-ожданды сақтауды, адамгершілікті жоғары қоюды үйретеді. |
|
|
Апта дәйексөзі |
Ақпан – жасампаздық және жаңашылдық Жасампаздық – бәрімізге өнеге |
|
|
Сабақтың барысы |
||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Мұғалім әрекеті |
Оқушы әрекеті |
Ресурстар
|
|
Ұйымдастыру кезеңі (17 мин)
|
Оқушыларды қарсы алу, назар аудару. Сағаттың тақырыбын түсіндіру: Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы. Топқа бөліну (постерлер, шығармашылық тапсырмаларды орындау үшін). Ақынның өмір жолы мен шығармашылық ғұмыры. Ақынның өлеңдері мен қазақ әдебиетіндегі орны. Туған жеріне, халқына деген сүйіспеншілігі. Мұғалім: Бүгінгі тәрбие сағатымыздың тақырыбы – "Мұқағали Мақатаев – Ұлы ақын, жүрек үні".Мұқағали Мақатаев – қазақ әдебиетінің жарық жұлдызы, ұлы ақын, сазды сөздің шебері. Оның шығармашылығы қазақ халқының өміріне, табиғатына, туған жеріне деген махаббатын, ұлттық болмысын айқын көрсетеді. Ақынның өлеңдері тек әдебиетіміздің ғана емес, қазақтың рухани әлемінің айнасы болып табылады. Оның шығармаларында терең философиялық ойлар, нәзік сезімдер мен адамгершілік құндылықтары терең де айқын көрініс табады.Мұқағали ақынның өлеңдері – халықтың жүрегінен шыққан, әрі халықтың жүрегіне жеткен сөздер. Ол өмірді, табиғатты, махаббатты және адамгершілікті өлеңдерінде аса шеберлікпен бейнелеген. Осы өлеңдер арқылы ол өз ұрпағына үлкен үлгі қалдырды. Әр топқа Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерінен үзінді беріліп, оларды талқылау және шығармашылық жұмыстар жасау. Мысалы, топтар ақынның өлеңінен тақырып шығарып, өз ойларын айтып, топтық жұмыстарын қорғайды. Ақынның өлеңін жаттау, оның мән-мағынасына терең үңілу.
|
Оқушылар мұғаліммен сәлемдесіп, бір-біріне жақсы тілектер айтады. Оқушылар тақырыпқа қатысты өз ойларын айта бастайды: «Мұқағали Мақатаев кім?» деп сұрау арқылы тақырыпқа қызығушылықтарын арттырады. Оқушылар мұғалімнен сұрақтар қойып, өз ойларымен бөліседі.
Оқушылар мұғалімнің сөзін тыңдап, тәрбие сағатына қатысты қызығушылықтарын білдіреді. Оқушылар топтарға бөлініп, бірге жұмыс жасауға дайындалады.
Оқушылар мұғалімнің Мұқағали Мақатаев туралы айтқан сөздерін тыңдайды. Ақынның өмірі мен шығармашылығы туралы өз білетіндерін ортаға салады. Оқушылар ақын туралы сұрақтар қойып, мұғаліммен пікір алмасады. Оқушылар топқа бөлініп, әр топқа Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерінен үзінділер беріледі. Топтар өлеңді талқылап, оны түсініп, тақырыбы мен идеясын анықтап, өз пікірлерін ортаға салады. Топтар ақынның шығармашылығын зерттеп, шығармашылық тапсырмалар орындайды: өздерінің ойларын жазу, сурет салу немесе постер жасау.
|
Видеоматериалдар (Мұқағали Мақатаевтың сұхбаттары мен өлеңдерінің бейнемазмұны). Музыкалық композициялар, ақынның өлеңдеріне жазылған әндер тыңдату. Қызықты фактілер мен қысқаша анимациялар көрсету.
|
|
Сабақ ортасы (10 мин)
|
Қауіпсіздік сабағы. Бейтаныс адамның шақыруынан қалай сенімді және қауіпсіз бас тартуға болады? Сабақтың мақсаты: балаларды бейтаныс адамдар әртүрлі амалдар арқылы алдауға немесе қауіпсіз мінез-құлық негіздеріне үйрету. Сабақтың міндеті: 1.Балаларды бейтаныс адамдармен қарым-қатынас ережелерімен таныстыру. 2.Балаларды бейтаныс адамдарға сенбеуге үйрету. 3.Көшеде бейтаныс адамдармен қарым-қатынас жасауда әртүрлі айла- тәсілдерді қолдана білу дағдыларын дамыту. Материалдар мен ресурстар: Сабақ тақырыбы бойынша мысалдарды көрсету үшін суреттер мен бейнелер. Сабақ барысы Кіріспе (2 минут) Негізгі бөлім (6 минут) Педагог: сіздердің сеніміңізге кіру үшін бейтаныс адамдар әртүрлі айла- амалдарды қолдана алатынын есте ұстаңыздар. Әрқашан сақ болыңыздар және бейтаныс адамдармен жүрмеңіздер. 2.Қорытынды (2 минутқа дейін) - Сабақты қорытындылау. Бейтаныс адаммен өзіңді қалай ұстау керек? Есіңізде болсын, бейтаныс адам сізді алдамақ болса, ересектерге міндетті түрде хабарлау керек! Пайдалы сілтемелер: https://www.youtube.com/watch?v=JkUvKopOdlI https://youtu.be/JkUvKopOdlI?si=HfpLqdP0EEGGPuI1
|
«Бейтаныс» ашық ойыны (3 минут) Ойын ережесін түсіндір. - Бір бала «бейтаныс» ролінде, қалғандары «балалар» ролінде ойнайды. - «Бейтаныс» әр «балаға» жақындап, трюктердің бірін қолдана отырып, бірдеңе ұсынады (мысалы, «Кәмпит керек пе?», «Менің күшігімді табуға көмектес»). - «Балалар» дұрыс жауап беруі керек. «Жоқ» деп айтып, «қауіпсіз жерге» барыңыз (жерге таспамен немесе бормен белгіленген). - Ойын бірнеше рет қайталанады, сонда барлық балалар әртүрлі рольдерді ойнауға үлгереді.
|
Слайд |
|
Ортасы (15 мин)
|
Мұғалім: Мақатаевтың поэзиясы тек қана сөздің көркемдігімен ғана емес, терең мағыналы ойларымен де таң қалдырады. Ақынның шығармашылығы біздің жан дүниемізге әсер етіп, рухани байлығымызды арттырады. Әрбір өлеңінде ақынның ішкі толғаныстары, қоғамға деген көзқарасы, махаббат пен табиғатқа деген адал сезімі көрініс табады.Бүгін біз Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығын талқылай отырып, оның поэзиясынан үлгі алып, ақынның сөздерін түсініп, жүрегімізде сақтап, өмірімізде қолдануға тырысамыз. Оның өлеңдеріндегі терең мағына мен ұлы сөздер біздің бойымызда адамгершілік қасиеттерін тәрбиелеп, өмірімізді мәнді ете алады. Әрқайсымыз ақынның шығармашылығын өз жүрегімізбен қабылдай отырып, одан рухани азық аламыз деп сенемін. Бүгінгі сабағымыздан алған әсеріміз ұзақ уақыт бойы есімізде сақталып, бізге шабыт берсін!Енді, Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығына бір сәт тоқталып, оның өлеңдерімен танысайық. Практикалық жұмыс: Оқушыларға "Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?" тақырыптарында эссе жазу тапсырмасы беріледі. Әр оқушы өз шығармашылық жұмыстарын бөлісіп, талқылайды. |
Әр оқушы Мұқағали Мақатаевтың өлеңдерін жаттап, өз пікірлерін айтуға тырысады.
"Менің туған өлкем", "Ақын болар едіңіз бе?" сияқты тақырыптарда жеке эссе жазып, оны топ алдында оқып береді.
Оқушылар өз шығармашылық жұмыстарын қорғап, бір-бірінің жұмыстарын тыңдайды, пікірлерін білдіреді.
Оқушылар Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығынан алған әсерлерін ортаға салады. Ақынның өлеңдерінің мәні мен мағынасын терең түсініп, оны өз өмірінде қалай қолдануға болатыны жайында ой бөліседі.
|
Видеоматериалдар (Мұқағали Мақатаевтың сұхбаттары мен өлеңдерінің бейнемазмұны). Музыкалық композициялар, ақынның өлеңдеріне жазылған әндер тыңдату. Қызықты фактілер мен қысқаша анимациялар көрсету. |
|
Соңы 3 мин
|
Үй тапсырмасы: Мұқағали Мақатаевтың белгілі бір өлеңін жаттап келу. Ақын туралы қосымша мәліметтер жинап келу. Қорытынды сөз: Ақынның ұлттық әдебиетіміздегі маңыздылығын атап өту. Тәрбиелік мәні бар сөздермен қорытындылау.
|
Үй тапсырмасы:
Оқушыларға Мұқағали Мақатаевтың белгілі бір өлеңін жаттап келу және ақынның өмірі туралы қосымша мәліметтер жинап келу тапсырмасы беріледі. Оқушылар үйде тапсырманы орындап, келесі сабақта өз жұмысын таныстырады.
Оқушылар сабақты қорытындылап, мұғалімнің айтқан пікірлеріне назар аударады. Ақынның шығармашылығынан алған әсерлері мен өздерінің жаңа білімдерін білдіреді. |
Слайд |
шағым қалдыра аласыз















