Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
МУЗЫКА ПӘНІНДЕГІ ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІ ЖОЛДАРЫНЫҢ БІРІ –АКТ-НЫ ҚОЛДАНУ
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қарағанды қаласы
«Шәкәрім атындағы гимназиясы»КММ
музыка пәнінің мұғалімі
МУЗЫКА ПӘНІНДЕГІ ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІ ЖОЛДАРЫНЫҢ
БІРІ –АКТ-НЫ ҚОЛДАНУ.
Музыка пәніндегі оқытудың тиімді жолдарының бір – АКТ-ны
қолдану.
Бүгінгі таңда қоғамымыздың жаңа қарқынмен дамуы, ғылыми-техникалық
прогрестердің жетістіктері, еліміздің өркениетті елдер қатарынан
көрінуі білім беру жүйесіне де ықпал етпей қойған жоқ. «Жаңа
ақпараттық – коммуникациялық технологиялар» ұғымының пайда болуы
білім беру саласында компьютердің қолданыла бастауымен тығыз
байланысты. Көптеген электронды оқулықтар мен оқу бағдарламалары,
мультимедиалық оқу бағдарламалары жасалады және жасалып та жатыр.
Сондықтан, бүгінгі таңда музыка пәні мұғалімдерінің кәсіби
құзырлылығы құрылымынан оқытудың ақпараттық – коммуникациялық
технологиялары ерекше орын алады. Жаңа ақпараттық технологиялар
дегеніміз – білім беру ісінде ақпараттарды даярлап, оны білім
алушыға беру үрдісі. Бұл үрдісті іске асырудың негізі компьютер
болып табылады. Компьютер – мұғалімнің басты көмекшісі. Ең
біріншіден, ол мұғалімнің еңбегін жетілдіреді. Көптеген
материалдарды, дайын сабақтарды реттеп сақтауға мүмкіндік береді.
Екіншіден, компьютердің арқасында мұғалім әр сабаққа оқушылардың
ерекшелігіне қарай және сабақтың мақсатымен міндетін ескере отырып,
әртүрлі кеспелер, материалдар дайындай алады. Үшіншіден, сабақтың
формаларын түрлендіре алады, яғни көрнекілік, әдістемелік, аудио
және бейнематериалдар қолдана алады. Мұндай жұмыс сабақтың әр
кезеңінде іске асырылады. Сонымен бірге, ақпараттық коммуникативтік
технология сабаққа дайындалуда қосымша ақпаратты іздеуді кеңейтеді.
Интернеттің іздеу жүйесі арқылы қызықты мәліметтер, көрнекіліктер
таба аламыз. Сол жағынан да сабаққа дайындалу барысында әдістемелік
көмек береді. Осыған орай, менің тәжірибемде сабақтың
қалыптасқан дәстүрлі түрінен басқа, дәстүрлі емес сабақтар түрлері
де пайда болуда. Олар көбінесе оқытудың жаңаша әдістеріне
негізделіп құрылуда. Ондағы мақсатым - әрбір сабақтың оқу -
тәрбиелік мүмкіншіліктерін ескере отырып, оны жаңа сапалық сатыға
көтеру. Бүгінде оқыту жұмысын осылай ұйымдастыру мен әдістің
жаңалығы басқа ұстаздардың жаңа жағдайға байланысты оқу-тәрбие
процесін шығармашылықпен пайдаланудың негізгі өлшеміне айналуда.
Оқытудың жаңа инновациялық әдістері мен пәнге байланысты жаңа
технологияларды пайдалануға итермелейді.
«Инновация» деген ұғым латын тілінде жаңарту, жаңалық, өзгеріс
енгізу деген түсінікті білдіреді. Оның мәні – білім беруге және
өздігінен білім алуға негізделген қабілетті дамытады. Қазіргі таңда
оқушы- ақпаратпен қаруланған, жан-жақты дамыған тұлға. Оның
білімдік қабілеттерін дамыту үшін біздер, мұғалімдер жан-жақты
қаруланған болуымыз керек. «Балаға білім бергенде, алыстан жақынға,
таныстан жатқа көшіп, жаңа білімді ескі білімге байлап беру
керек»-деп Мағжан Жұмабаев айтқандай, оқыту процесіне жаңа
көзқараспен қарау керек. Осы бағыттарда мектептерде музыкадан
теориялық және тәжірибелік білім беру жүйесінен біраз тәжірибелер
жинақталған, солай бола тұрса да, музыка сабағын жүйелі оқыту,
әсіресе қазақ мектептерінде ұлттық бай музыкалық мұрамызды молынан
пайдаланудың жолдары әлі де көрсетіле берсе артық етпейді. Басты
міндет-оқыту мен тәрбиелеу. Өз пікірінде көрнекті педагог В.
Сухомлинский «Өнер- өнегілі , ақылды адамдарды тәрбиелейтін құрал»
деп тәрбие үрдісінде өнерге аса көңіл аудару қажеттілігін қысқа да
түсінікті түрде атап көрсетті. Сырлы да сазды әуендерді бүгінгі күн
әуендерімен, классикалық музыкамен
ұштастыра,шығармашылықпен тақырыпты аша түсіп, оқушыларды
музыка әлеміне қызықтыра білу музыка мұғалімінің өз ісінде
шеберлігін талап етеді. Оқуға ынтасы барды да, ынтасыздарды да,
тәртіптілер мен тәртіпсіздерді де музыка әлеміне қызықтырып,
оқушылардың рухани бейнесі, танымын қалыптастыра отырып, қоғамның
саналы азаматы етіп шығару - ұстаздардың басты
мақсаты.
Музыка пәнін оқытудағы жаңа инновациялық әдістердің
тиімділігі
«Қазақстан 2030» стратегиялық бағдарламасы приортитетінің бірі
ұлттық білім моделін қалыптастыру тенденциясымен және Қазақстан
білім беру жүйесін бүкіл әлемдік білім кеңістігіне кіріктіруіне
сипатталатын білім беру саласы болып табылады. Қазір бүкіл әлемде
индустриялық қоғамнан интерактивті қатынас жасауға оны жүзеге
асыратын техникалық мүмкіндіктерді дамытып отыра алатын
информациялық қоғамға, тасымалдау, тарату және пайдалану
қызметтерін атқаратын жаңа қоғамға көшу процесі жүріп
жатыр.
Бүгінгі күні инновациялық әдістермен оқытуды қолдану арқылы
оқушының ойлау қабілетін арттырып, ізденушілігін дамытып,
құзыреттілігін қалыптастыру, тарихи объективизимді ұстана отырып
шынайы дерек көздерінен мәліметтерді жинақтау ең негізгі мақсат
болып айқындалады.
Музыка пәнінде жаңа әдістерді пайдалану арқылы мектептегі
сабақтарды жаңаша ұйымдастыру, мұғалімнің рөлі мен қызметінің
артуына жағдай жасау, теориялық, ғылыми – педагогикалық және
психологиялық зерттеулерге сүйене отырып, оқушылардың
құзыреттілігін қалыптастыру, ақпараттық технологиялар мен
инновациялық оқыту әдістері арқылы оқушыларды ізгілікке,
елжандылыққа, саналыққа, адамгершілікке, имандылыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Инновациялық әдістерді баланың білім
деңгейіне және жас ерекшелігіне қарай оқу үрдісінде пайдалану
негізгі міндет болып табылады.
Тәуелсіздігіміздің 20 жылдығы қарсаңында ұлттық тарихымыздың,
ұлттық менталитетіміздің, ұлттық идеологиямыздың қалыптасуына білім
беру жүйесіндегі ірі реформалық процестер жетекшілік ететіні
даусыз.
Теориялық білімді игерту мен жаңғырту және жаңа жағдайға іс жүзінде
лайықтап қолдануға үйреткенде ғана оқушылардың алған білімімен
біліктілігі шынайы да нақтылы қалыптасады.
Осындай жолмен қалыптасқан білім мен біліктіліктің танымдық маңызы
да зор болады. Мен осы бағытарда сбақты түрлендіруде ақпараттық
технологияларды пайдалана отырып сабақты жаңаша түрде ұйымдастыруды
жүзеге асырып келемін. Мысалы: Интерактивтік тақатмен жұмыс ,
мультимедиалық көрніспен, жаңаша тапсырмалар арқылы сабақты
түрлендіре отырып өткізуді дәстүрге айналдырдым. Жас ұрпаққа
эстетикалық тәрбие беріп, олардың бойына туған өлкесіне, халқына
деген адамгершілік пен сүйіспеншілік сезімдерін сіңіруде ұлттық
музыка мәдениетінің алатын орны ерекше екендігі белгілі.
Халқымыздың осы мақсатын қайта жандандыру мақсатында балаларды
қабілетіне қарай, - жыраулық өнерге, терме айтуға , шешендікке
тапқырлыққа , айтыс өнеріне үйретуде - ән – саз пәнінің алатын орны
орасан зор. Олай болса, оқытумен тәрбиелеудің ой елігінен өтетін
әдіс-тәсілдерін жаңашыл педагогтардың тапқан әдістемелерін біліп
қана қою жеткіліксіз, оны әркім өз мүмкіндігінше күнделікті сабақта
пайдалану қажет. Сонда ғана сабақ нәтижелі болып білім сапасы
арттады. Әр мұғалімнің оқытуға, үйретудегі өз тұғырнамасы болу
қажет.
Олар мыналар:- Әр оқушының білім деңгейін, қабілетін мүмкіншілігін
түсіну:
- Оқушының бойындағы жетістіктері мен кемшіліктерін
қабылдау:
- Оқушыларға қиындықтарды жеңуге, кемшеліктерден арылуға
көмектесу:
Музыка пәнінің басақа пәндерге қарағанда көптеген ерекшеліктері
бар. Мұнда негізінен оқушының қабілеті, бейімділігі баса назарда
болуы керек. Дегенмен де оқушыларды бейімдеу, қабілетін дамыту,
музыкаға деген қызығушылығын арттру, жақсы ұйымдастрылған сабаққа
байланысты. Сондықтан оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыру
мақсатында сабақта тақырыпқа байланысты, музыка түрлерінің шығу
тарихы, музыка түрлері дамыған елдерде, музыка әр саласындағы
белгілі компазиторлар өмірімен Қазақстандағы әлем елдеріндегі
компазиторлармен музыка жұлдыздары тағы басқа, музыка туралы толық
мәліметтер беріп отыру. Сонымен бірге оқушыларға бұқаралық ақпарат
құралдары, журналдардың тағы басқа, әлем елдеріндегі атақты
компазиторлар және мәдени жаңалықтарға шолу жасап отыру қажет. Осы
тұрғыда оқушылар атақты компазиторлардың жетістіктерге жетудегі
еңбектерімен таныса отырып, өздеріде, сабақта әр тапсырманы
ыждағаттылықпен, белсенділікпен орындауға жұмыстанады.
Оқушылардың қызығушылығы белсенділігі артқасын сабақта білім
сапасының арттатыны сөзсіз. Ұлы неміс педагогы А. Дейстербергтің
«Жаман мұғалім ақиқатты өзі айтып береді, ал жақсы мұғалім оқушының
өзін ізденуге жетелейді, ойға үйретеді» - дегенді. Содықтан да
оқушы белсенділігін арттырып, білім сапасын көтеретін, ойлауға
үйрететін ол жаңа инновациялық әдіс тәсілдері болып табылады.
Бұл-мұғаліммен оқушыға арасындағы қарым-қатынас, сабақты жақсы
оқитын, музыкаға деген бейім оқушылармен белсенді жұмыс істеп қана
қоймай, барлық баланың дамуы үшін қолайлы жақсы ойлар, туғызып
қабілеті жеткен жерге дейін еңбек етуін ойластыру. Барлық оқушы өз
қызыметін ең төменгі жеңіл тапсармалады орындаудан бастайды да,
оларды міндетті түрде толық орындап болғаннан кейін ғана, келесі
күрделі деңгейдегі тапсырмаларды орындауға көшіп отырады. Бұл
оқушылар арсында бәсекелестікті және әр оқушының өз қабілетіне,
қызыметіне сәйкес жоғары деңгейге көтерілуіне толық жағдай
жасалады. Осылай ойын элементерін әдістерін деңгейлеп орындату
арқылы оқушылардың тапсырмаларды орындауда жинаған ұпайларын «Даму
мониторингі» кестесіне белгілей отырып, оқушы біліміне талдау жасап
отыруы қажет. Өтілетін тақырыптарға байланысты қызықты сергіту
ойындарын ойнатудың да сабақ сапасын арттыруға ықпалы
көп.
Атап айтсам: Кім шапшаң?, Әуенді тап, Сөз жұмбақтар т.б сонымен
қатар ұлттық музыка әлеміне байланысты сабақты түрлендіріп өткізуге
жаңа инновациялық технологияларды қолдану да орыны орасаң
зор.
Жаңа инновациялық әдістерді пайдалана отырып, білім сапасын арттыру
өмір талабы.