Сабақтың басы
|
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Жағымды психологиялық ахуал
қалыптастыру:
«Жылы сөздер» әдісі арқылы
оқушылар шаттық шеңберін құрып, бір-біріне жақсы тілек, жылы
лебіздерін білдіреді. Осы күнге сәттілік
тілейді.
Қызығушылықты
ояту
Оқушыларға иллюстрациялық
суреттер беріледі. Берілген суреттерден «Нағыз
әже қайда?»әңгімесіне сай келетін тақырыпты
анықтаңыздар.
Оқушыларға тақырыпқа
байланысты әдебиет теориясынан қосымша сұрақтар
қойылады.
-
Тақырып дегеніміз
не?
-
Идея дегеніміз
не?
Сабақтың тақырыбы мен
мақсаты
айқындалады.
|
Оқушылар назарын сабаққа
аудару. Оқушылар жағымды ахуал
қалыптастырады.
Оқушыларға иллюстрациялық
суреттер беріледі. Берілген суреттерден «Нағыз
әже қайда?»әңгімесіне сай келетін тақырыпты
анықтаңыздар.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
айқындалады.
|
ҚБ
|
5-сынып
Қазақ әдебиеті
оқулығы
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны
тану.
Мұғалім
түсіндірмесі
Жазушы өз шығармасына тақырып
етіп өмір құбылыстарын таңдап алғанда, оларға өзінің бағасын береді
; ол бағада жазушының дүниеге көзқарасы, халықтың мұң-мұқтажы
жататыны сөзсіз. Себебі “Әдебиетші – халықтың көзі, құлағы және
үні. Ол өз халқының көңіл күйін, тілегін, қамын, үмітін,
құштарлығын, мүддесін, қасиетін қабылдайды, қалыптастырады,
суреттейді”.
Сонымен, тақырып – жазушы суреттеп отырған өмір құбылысы
болса, идея – жазушының сол өзі суреттеп отырған өмір құбылысы
туралы айтқысы келген ойы, сол өмір құбылысына берген
бағасы.
Әңгіменің тақырыбы мен
жазушының идеясын анықтаңыздар. Не себепті жазушы әңгімені «Нағыз
әже қайда?» деп атаған. (тапсырманы орындауға арналған көмекші
сөздер: тақырыбын анықтауға арналған тірек сөздер: нағашы апа, әже,
әженің мейірімі. Идеясын анықтауға арналған тірек сөздер: әженің
ертегісі, ата мен апа тәрбиесі, немере, жиен әженің
баласы.)
Әңгіменің тақырыбы
|
Идеясы
|
Неге
«Нағыз әже қайда?» деп атаған
|
|
|
|
Дескриптор:
- әңгіменің
тақырыбын анықтайды;
- әңгіменің идеясын
анықтайды;
- өз ойын
дәлелдейді.
ҚБ
Тапсырма. Сараланған
тапсырмалар әңгіме мазмұны бойынша
жүргізіледі.
А деңгейі. «Драма»
әдісі бойынша әңгіме мазмұнын рөлге
бөліп баяндайды.
Дескрипторлар
-
Мәтінді түсініп
оқиды.
-
Кейіпкерлердің рөліне ене
отырып, шығарманың мазмұны мен идеясын
ашады.
В
деңгейі.
«Концептуалдық кесте»
әдісі бойынша кестені
толтырады.
Кейіпкері
|
Өмірге
қызығушылығы
|
Адамгершілігі
|
Кейіпкерге берілетін
баға
|
Азат
|
|
|
|
Ая
|
|
|
|
Райхан
|
|
|
|
Әже
|
|
|
|
Дескрипторлар:
-
Шығарма мазмұны бойынша
кейіпкерлерді сипаттай
алады.
-
Шығармадағы әрекеттеріне
сәйкес кейіпкерлерге өз тұжырымымен баға
береді.
С
деңгейі. «Қабырғадағы
рөл» әдісі арқылы шығармадағы әжені
өзінің әжесімен салыстыра отырып, суреттеп
беріңдер.
Дескрипторлар
-
Шығармадағы әженің бейнесін,
ішкі ойын сипаттайды.
-
Өз әжесімен салыстыра отырып,
айырмашылығын
анықтайды.
Бекіту. «Мен түйген түйін»
әдісі
Әңгіменің негізгі ойын 3
сөйлеммен тұжырымдап,
1 мақал-мәтелмен
түйіндеңдер..
Дескрипторлар:
-
Әңгіменің негізгі ойын 3
сөйлеммен
тұжырымдайды;
-
1 мақал-мәтелмен
түйіндейді;
-
идеясын 1 сөйлеммен
түсіндіреді
ҚБ
|
Оқушылар әдебиет
теориясы бойынша мәлімет
алады.
Шығарманың тақырыбы
мен идеясын анықтайды.Шығарма атауына байланысты өз пікірін
білдіреді.
Сараланған
тапсырмалар әңгіме мазмұны бойынша
жүргізіледі. «Драма» әдісі бойынша әңгіме
мазмұнын рөлге бөліп
баяндайды.
«Концептуалдық
кесте» әдісі бойынша кестені
толтырады.
«Қабырғадағы рөл»
әдісі арқылы шығармадағы әжені өзінің әжесімен салыстыра отырып,
суреттеп беріңдер.
Әңгіменің негізгі
ойын 3 сөйлеммен тұжырымдап,
1 мақал-мәтелмен
түйіндеңдер..
|
ҚБ
«Түстер»
ҚБ
«Түстер»
ҚБ
«Түстер»
ҚБ
«Түстер»
ҚБ
«Түстер»
|
5-сынып
Қазақ әдебиеті
оқулығы
Оқулықпен
жұмыс
А3 парағы,оқулық,
маркер
стикер
|