Негізгі және туынды сын есім 9-12 жаттығулар

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Негізгі және туынды сын есім 9-12 жаттығулар

Материал туралы қысқаша түсінік
3.4.2.3 сөйлемнен сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім, етістік) табу 3.4.2.4* негізгі, туынды зат есім/сын есім/етістікті анықтау
Материалдың қысқаша нұсқасы

Сабақтың тақырыбы мен мақсаттары бөліміне арналған промпт Қ1

Бөлім


Педагогтің аты-жөні


Күні


Сынып

3

Қатысушылар саны


Сабақтың тақырыбы

Негізгі және туынды сын есім 9-12 жаттығулар

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

1. Сөйлемнен зат есім, сын есім, сан есім, етістікті табу.

2. Негізгі және туынды зат есім/сын есім/етістікті анықтау.

3. Оқушылардың сөз таптарын ажырату дағдыларын дамыту.

Сабақтың мақсаты

Оқушыларға сөйлемдегі сөз таптарын ажыратуды үйрету, негізгі және туынды сын есімдерді анықтауға дағдыландыру.

Сабақтың барысы бөліміне арналған промпт Қ2

Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы (5-10 минут)

Оқушыларды қарсы алады, сабақ тақырыбын түсіндіреді. Сын есімдерді қайталау үшін қысқаша сұрақ-жауап жүргізеді.

Сұрақтарға жауап береді, сын есімдерді еске түсіреді.

Ауызша мақтау, қолдау

Маркер, тақта, плакаттар



Сабақтың ортасы (35 минут)





Тапсырма 1 сипаттамасы

Негізгі және туынды сын есімдерді анықтауға арналған жаттығу береді.

Тапсырманы орындайды, негізгі және туынды сын есімдерді жазады.

Негізгі және туынды сын есімдерді дұрыс анықтай білу.

Жұмыс дәптері, қалам, кесте

Тапсырма 2 сипаттамасы

Сөйлемнен сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім, етістік) табуды сұрайды.

Сөйлемдерді талдайды, сөз таптарын анықтайды.

Сөйлемдегі сөз таптарын дұрыс анықтай білу.

Оқулық, сөздік, карточкалар

Тапсырма 3 сипаттамасы

Негізгі, туынды зат есім/сын есім/етістікті анықтау үшін жаттығу береді.

Жаттығуды орындайды, сөздердің негізгі және туынды түрлерін анықтайды.

Негізгі және туынды сөздерді дұрыс анықтай білу.

Жұмыс дәптері, маркерлер, постер

Сабақтың соңы (5 минут) | Сабақтың қорытындысын жасайды, оқушылардың сұрақтарына жауап береді. | Сабақ туралы ойларын бөліседі, сұрақтарын қояды. | Ауызша кері байланыс | Кері байланыс парақшалары |

Әрбір тапсырмаға арналған промпт Қ3

1-тапсырма. Сәйкестендіру

Сөз

Сын есім түрі

Жауабы

1

Қызыл

Негізгі

Негізгі

2

Кітапхана

Туынды

Туынды

3

Тәтті

Негізгі

Негізгі

4

Оқулық

Туынды

Туынды

5

Биік

Негізгі

Негізгі

6

Жазушы

Туынды

Туынды

7

Ұзын

Негізгі

Негізгі

8

Балықшы

Туынды

Туынды

9

Жылы

Негізгі

Негізгі

10

Көгілдір

Туынды

Туынды

Оқушының әрекеті:

  • Әр сөзді дұрыс сын есім түрімен сәйкестендіру.

Бағалау дескрипторлары:

  • 1-3 дұрыс сәйкестік: Қосымша жаттығу қажет.

  • 4-6 дұрыс сәйкестік: Орташа деңгей.

  • 7-10 дұрыс сәйкестік: Жақсы деңгей.

2-тапсырма. Аяқталмаған сөйлемдер

Сөйлемнің басы

Аяқталуы

1

Күн жарқырап тұр, ал …

аспан көгілдір.

2

Айналаның бәрі ақ, себебі …

қыс келді.

3

Балалар ойнап жүр, өйткені …

демалыс күні.

4

Үй тапсырмасын орындап болдым, …

енді демаламын.

5

Кітапты оқып отырып, …

көп нәрсе үйрендім.

Оқушының әрекеті:

  • Сөйлемдерді логикалық түрде аяқтау.

Бағалау дескрипторлары:

  • 1-2 дұрыс аяқталған сөйлем: Қосымша жаттығу қажет.

  • 3-4 дұрыс аяқталған сөйлем: Орташа деңгей.

  • 5 дұрыс аяқталған сөйлем: Жақсы деңгей.

3-тапсырма. Тест сұрақтары

Сұрақ

Жауап нұсқалары

Дұрыс жауап

1

Қайсысы негізгі сын есім?

а) Көгілдір, б) Биік, в) Жазушы

б) Биік

2

Туынды сын есімді табыңыз:

а) Жылы, б) Кітапхана, в) Тәтті

б) Кітапхана

3

Қайсысы туынды зат есім?

а) Балықшы, б) Қызыл, в) Ұзын

а) Балықшы

4

Негізгі сын есімді көрсетіңіз:

а) Жазушы, б) Ұзын, в) Көгілдір

б) Ұзын

5

Кітапхана” сөзінің қандай түрі бар?

а) Негізгі, б) Туынды

б) Туынды

Оқушының әрекеті:

  • Дұрыс жауапты таңдау.

Бағалау дескрипторлары:

  • 1-2 дұрыс жауап: Қосымша жаттығу қажет.

  • 3-4 дұрыс жауап: Орташа деңгей.

  • 5 дұрыс жауап: Жақсы деңгей.

4-тапсырма. Шығармашылық тапсырма

Шығармашылық тапсырма

Менің сүйікті кітабым” тақырыбына эссе жазу.

Оқушының әрекеті:

  • Өзінің сүйікті кітабы туралы эссе жазу.

Бағалау дескрипторлары:

  • Өте қысқа эссе: Қосымша кеңес қажет.

  • Орташа ұзындықтағы эссе: Орташа деңгей.

  • Толық, егжей-тегжейлі эссе: Жақсы деңгей.

Ресурстар:

  • Қалам, қағаз немесе компьютер.

  • Кітаптар туралы ақпарат көздері (кітапхана, интернет).

Бағалау дескрипторларына арналған промпт Қ4

Тапсырма 1: Сөйлемнен сөз таптарын анықтау

Тапсырма: Берілген сөйлемдерден зат есім, сын есім, сан есім, етістікті анықтаңыз.

Бағалау дескрипторлары:

Критерийлер

Дескрипторлар

Зат есімдерді дұрыс анықтау

Барлық зат есімдер дұрыс анықталған

Сын есімдерді дұрыс анықтау

Барлық сын есімдер дұрыс анықталған

Сан есімдерді дұрыс анықтау

Барлық сан есімдер дұрыс анықталған

Етістіктерді дұрыс анықтау

Барлық етістіктер дұрыс анықталған

Тапсырма 2: Негізгі және туынды сөздерді анықтау

Тапсырма: Берілген мәтіннен негізгі және туынды зат есім, сын есім, етістіктерді анықтаңыз.

Бағалау дескрипторлары:

Критерийлер

Дескрипторлар

Негізгі зат есімдерді дұрыс анықтау

Барлық негізгі зат есімдер дұрыс анықталған

Туынды зат есімдерді дұрыс анықтау

Барлық туынды зат есімдер дұрыс анықталған

Негізгі сын есімдерді дұрыс анықтау

Барлық негізгі сын есімдер дұрыс анықталған

Туынды сын есімдерді дұрыс анықтау

Барлық туынды сын есімдер дұрыс анықталған

Негізгі етістіктерді дұрыс анықтау

Барлық негізгі етістіктер дұрыс анықталған

Туынды етістіктерді дұрыс анықтау

Барлық туынды етістіктер дұрыс анықталған

Тапсырма 3: Сөйлем құрастыру

Тапсырма: Берілген сөздерден негізгі және туынды сын есімдерді қолданып сөйлем құраңыз.

Бағалау дескрипторлары:

Критерийлер

Дескрипторлар

Сөйлемнің құрылымы дұрыс

Сөйлем толық және мағыналы

Негізгі сын есімдерді дұрыс қолдану

Негізгі сын есімдер сөйлемде дұрыс қолданылған

Туынды сын есімдерді дұрыс қолдану

Туынды сын есімдер сөйлемде дұрыс қолданылған

Грамматикалық қателердің болмауы

Сөйлемде грамматикалық қателер жоқ

Бұл тапсырмалар мен бағалау дескрипторлары оқушылардың негізгі және туынды сөздерді тану және қолдану қабілеттерін бағалауға мүмкіндік береді.

Ресурстарға арналған промпт Қ5

Тапсырма/Кезең

Қажетті ресурстар

Сабақтың басы

Интерактивті тақта, Kahoot, Wordwall

Сәйкестендіру тапсырмасы

Дәптер, қалам, интерактивті тақта

Аяқталмаған сөйлемдер

Дәптер, қалам

Тест сұрақтары

Тест парақтары, интерактивті тақта

Шығармашылық тапсырма

Дәптер, қалам, интерактивті тақта

Сабақтың соңы

Презентация, рефлексия материалдары

Сабақтың қорытынды бөліміне арналған промпт Қ6

Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың соңы (5 минут)

Рефлексия немесе кері байланыс жүргізу.

Оқушылар сабақ нәтижелерін талқылайды.

Рефлексия нәтижелері бойынша бағалау.

Презентация, рефлексия материалдары.

Қосымша тапсырмаларға арналған промпт Қ7

Тапсырма

Қосымша тапсырма сипаттамасы

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Негізгі сын есімдерді табу

Оқушыларға мәтін беріліп, сол мәтіннен негізгі сын есімдерді табуды ұсыныңыз.

Оқушылар мәтінді оқып, негізгі сын есімдерді табады.

Дұрыс анықталған сын есімдер саны.

Мәтін, дәптер, қалам.

Туынды сын есімдерді анықтау

Оқушыларға бірнеше сөйлемдер беріліп, солардан туынды сын есімдерді анықтауды тапсырыңыз.

Оқушылар сөйлемдерді талдап, туынды сын есімдерді жазады.

Дұрыс анықталған туынды сын есімдер саны.

Сөйлемдер, дәптер, қалам.

Зат есімдерді табу

Оқушыларға мәтін беріліп, сол мәтіннен зат есімдерді табуды ұсыныңыз.

Оқушылар мәтінді оқып, зат есімдерді табады.

Дұрыс анықталған зат есімдер саны.

Мәтін, дәптер, қалам.

Сан есімдерді табу

Оқушыларға мәтін беріледі, олар сол мәтіннен сан есімдерді табуы керек.

Оқушылар мәтінді оқып, сан есімдерді табады.

Дұрыс анықталған сан есімдер саны.

Мәтін, дәптер, қалам.

Етістікті анықтау

Оқушыларға сөйлемдер беріліп, солардан етістіктерді анықтауды тапсырыңыз.

Оқушылар сөйлемдерді талдап, етістіктерді жазады.

Дұрыс анықталған етістіктер саны.

Сөйлемдер, дәптер, қалам, қосымша материалдар.

Бұл тапсырмалар оқушылардың негізгі және туынды сын есімдерді, зат есімдерді, сан есімдерді және етістіктерді ажырату қабілетін дамытуға бағытталған.

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
25.02.2025
198
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі