Сабақ:әдебиет
|
Мектеп:
|
Күні:
|
Мұғалімнің
аты-жөні:
|
Сынып: 5
«А»
|
Қатысқандар-
|
Қатыспағандар-0
|
Сабақтың
тақырыбы:Нұрдаулет Ақыш «Нағыз әже
қайда?» әңгімесі
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
Т/А
3 Тыңдалған мәтіннің мазмұнын
түсіну,негізгі және қосымша ақпаратты
анықтау
Т/Ж
3 Көркем шығармадағы кейіпкерлер
портреті мен іс-әрекеті арқылы образын
ашу.
Б/С
2 Кейіпкерлерді шынайы өмірмен
салыстырып бағалау.
ӘТН
4.1 Жұрнақ арқылы жасалған туынды
сөздерді және күрделі сөздерді ауызша және жазбаша тілдесім
барысында қолдану.
|
Сабақтың
мақсаты
|
Барлық оқушы
орындай алады.
Әңгімені оқи алады, мазмұнын
түсінеді,кейіпкерлерін атап береді,өз сөзімен әңгіме мазмұнына
қатысты сұрақтарға жауап береді, отбасы құрамы жайлы
біледі.
|
Оқушылардың
көпшілігі орындай алады.
Әңгіменің мазмұнын түсіне
алады, кейіпкер образын ашуда сөз тіркестері,туынды сөздер, күрделі
сөздерді пайдалана алады.
|
Оқушылардың
кейбірі орындай алады.
Әңгімеге байланысты
ұғымдарды біледі, мағынасын аша
алады.
Әңгіме сюжеті бойынша талдау
жасай алады. Әңгіменің өрбу кезеңдеріне сәйкес кейіпкерлер диалогін
құра алады.
|
Бағалау
критерийі
|
-
Әңгіме мазмұнын
түсінеді,кейіпкерлерді ажырата
алады.
-
Әңгіме мазмұнын өз
бетінше баяндай алады, кейіпкер портретін суреттеп айта
алады.
-
Әңгімедегі тілдік бейнелеу,
суреттеу құралдарының мағынасын анықтай алады, шығармадағы
кейіпкерлерді салыстыра отырып, өз ойын тұжырымдай
алады.
|
Тілдік
мақсат
|
Пәнге қатысты
сөздік қор мен терминдер
Ұршық, мәсі,
кимешек,шылауыш, сөзуар,
портрет
Диалог құруға
арналған пайдалы
тіркестер
Елден келген шешей,
нағыз әже
Талқылауға
арналған сұрақтар
1.Әже деген
кім?
2. Нағыз әже қандай болу
керек?
|
Құндылықтарға
баулу
|
Үлкенді құрметтеуге, отбасы
мүшелеріне деген сүйіспеншілігін
арттыру.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Қазақ тілі,
музыка
|
Тақырып бойынша алдыңғы
білім
|
Ф.Оңғарсынова «Әже»
өлеңі
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған кезеңдері
|
Сабақта жоспарланған
жаттығулар түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
2
минут
5
минут
|
Сынып оқушыларымен
сәлемдесу.
Ынтымақтастық
атмосферасын орнату, «Шаттық шеңберін» құрып, сәттілік
тілеу.
Сыныпты суреттер
арқылы үш топқа бөлу.
Үй тапсырмасын
сұрау.
1.Т.Нұрмағанбетов
«Анасын сағынған бала»
әңгімесі
2. Әңгіме кейіпкері
Сержанның атынан анамызға хат
жазу.
«Ортадағы қаламсап» әдісі
арқылы сұрау
«Бағдаршам» арқылы
бағалау
|
Суреттер
|
Сабақтың
ортасы
7 минут
5 минут
8
минут
2
минут
6
минут
7
минут
|
«Аяулы әже» бейнеролик
көрсету
Тақырыпашар
тапсырмалар
1.Әже деген
кім?
2.Нағыз әже қандай
болу керек?
3.Өзіміздің әжеміз
туралы айтып берейік.
4. Әже туралы қандай
шығармаларды білесіңдер?
Слайд топтамаларын
пайдалана отырып жазушы
Нұрдаулет Ақыштың
өмірі мен шығармашылығына шолу
жасау.
Тыңдалым.
1.Әңгімеден үзінді
тыңдау, болжам жасау.
2.Елден келген әже
қандай деп ойлайсыңдар?
3. Оқиға әрі қарай
қалай жалғасты?
Әңгіменің жалғасын
оқып, өз болжамдарымен
салыстыру.
Топтық
жұмыс
І
топ.
Тобымызбен ақылдаса
отырып, қонаққа барған кездегі Ая мен Райханның іс-әрекеттерін
бағалап, пікірімізді
білдірейік.
ІІ
топ.
Кейіпкерлердің
ойындағы нағыз әженің бейнесі берілген үзіндіні тауып
оқиық.
ІІІ
топ.
Сендердің ойларыңша,
нағыз қазақ әжесі қандай болу керек? Нағыз әже істеуге тиіс төрт
нәрсені жазайық.
а) талапшыл,... ....
....;
ә) мейірімді,... ...
... ;
б) жанашыр, ... ...
... ;
в)еңбекқор, ... ...
...;
«Басбармақ» әдісі
арқылы бағалау
Сөз
маржан
Ұршық- жүннен жіп иіруге арналған
жеңіл аспап, жіп иіретін
құрал.
Мәсі- былғарыдан тігілетін
аяқкиімнің бір түрі.
Кимешек-қазақ әйелдерінің дәстүрлі
ұлттық баскиімі. Шылауыш-кимешек үстінен байланатын
үлкен шаршы орамал; жаулық.
Сөзуар-шешен, тілмар,
сөзшең.
Бүйректен сирақ
шығару-болымсыз нәрседен шатақ
шығару, орынсыз жерде
сөйлеу.
Нанымды-негізі шынайы,шын, дұрыс
деген.
Жұптық
жұмыс
Шығармадағы әже және
Райхан мен Аяның ойындағы әжелердің бейнесін салыстыра
сипаттайық.
Салыстыру
аймағы
|
Сырт келбеті, киім кию
мәнері
|
Мінезі
|
Іс-әрекеті
|
Балалар қиялындағы
әже
|
|
|
|
Қонақта көрген
әже
|
|
|
|
Смайликтер арқылы
бағалау
Сергіту
сәті:
«Асыл әже» әнін
тыңдау.
Жеке
жұмыс.
Әңгіме үзіндісінде
берілген суреттеулерді пайдалана отырып, «Нағыз әженің» портретін
жазайық.
р/с
|
Бағалау
критерийі
|
Ұпай
саны
|
1
|
Бейнелі сөздерді орынды
пайдаланды
|
1
|
2
|
Кейіпкер бейнесін сомдай
алады
|
1
|
3
|
Портретті талапқа сай
жасайды
|
1
|
|
Интер
тақта
Слайд
суреттер
кесте
Бағалау
парақшасы
|
Сабақтың
соңы
3
минут
Қосымша
ақпарат
|
Үй
тапсырмасы:
-
НұрдаулетАқыш туралы
мәлімет.
-
«Нағыз әже қайда?»
әңгімесін оқу.
-
Өзімізде бар және
кітап, газет журнал беттеріндегі әжелердің суреттерін жинап
«Әжелер» атты көркемсурет көрмесін
ұйымдастыру.
«Күншуақ» рефлексиясын
қолдану
Тақтада күн
орнатылған. Балаларға сары және көгілдір түсті сәулелер
таратылады. Сәулелердікүнгежапсырукерек.
Сары түс-маған өте ұнады,
көпқызықақпараттаралдым.
Көгілдіртүс-сабаққызықемес, мен
үшінмаңыздыақпаратболмады.
Абайдың әжесі Зеренің азан
шақырып қойған аты – Тоқбала екенін біле жүргеніміз жөн. Зерені
Ырғызбай тұқымдары, барша ауыл адамдары «кәрі әже» деп
атаған.
Шоқанның әжесі Айғаным Сарғалдаққызы үш жүзге
бірдей аты тараған, көркіне ақылы сай, білімді, парасатты әйел
болған. Әрі жасөспірім Шоқанның өз құралпыластарына қарағанда
сана-сезімінің ерте оянып, рухани әлемінің асқақ болып қалыптасуына
айтулы ықпал
|
слайд
|
Саралау-Сіз
қандай тәсілмен көбірек қолдау
көрсетпексіз?
Сіз басқаларға
қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар
бересіз?
|
Бағалау-Сіз
оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулық және
қауіпсіздік техникасын
сақтау
|
Саралау
тапсырмаларды
іріктеуді,
белгілі бір оқушыдан
күтілетін
нәтижені, оқушыға
жеке қолдау
көрсетуде, оқу
материалы мен
ресурстарды
оқушылардың
жеке
қабілеттерін
ескере отырып
әзірлеуді қамтуы
мүмкін
(Гарднер бойынша
көптік зият
теориясы).
Уақытты тиімді
пайдалана
отырып, саралауды
сабақтың
кез келген
кезеңінде қолдануға
болады.
|
Бұл бөлімде
оқушылардың
сабақ кезінде
нені
үйренгендерін
бағалау үшін
қолданатын
әдіс-тәсілдерді
жазыңыз.
|
Денсаулық
сақтау
технологиялары.
Сабақтасергіту
жаттығулары
мен
белсендіжұмыстүрлерін
қолдану.
Осы
сабақта
қолданылатын
Қауіпсіздіктехникасы
ережелерінің
тармақтары
|
Мадақтау,
қолпаштау арқылы.
Топпен жүргізілген жұмыстарды бағалау арқылы
әр топтың жұмысының маңыздылығын анықтап,
саралау.
|
«Өзін-өзі
бағалау»
Оқушы өзінің жеке
жұмысын бағалаудың маңызы
зор.
|
Топтарда жұмыс істеу дағдылары
(құрмет көрсету, кезекпен сөйлеу және
т.б.)
|
Сабақбойынша
Рефлексия
Сабақмақсаттарынемесеоқу
мақсаттарышынайы,
қолжетімдіболдыма?
Барлық оқушылар
оқу
мақсатына
қол
жеткізді
ме?
Егероқушылар
оқу
мақсатына
жетпеген
болса, неліктен
депойлайсыз?
|
Бұл тарауды сабақ
туралы рефлексия жасау үшін
пайдаланыңыз.
Сол бағандағы
өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға
жауап
беріңіз.
|
Сабақ тақырыпқа
байланысты бейнеролик арқылы басталып,топтық, жұптық, жеке
тапсырмалар орындалды.Тілдік дағдылар оқу мақсаттарына сай тиімді
қолданылды.
Сабақ мақсаттары
қолжетімді болды.
|
Оқушылар мақсатқа жету жолында
ізденді, жұмыс барысында бір-бірінің жұмысын саралап,
бағалады.
Уақытты тиімді
пайдалану және жекеленген оқушыларға тапсырмалар беру керектігі
байқалды.
|
Жалпы
бағалау
Сабақта ең жақсы
өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға
қатысты)?
1:Жұптық жұмыста көршілес оқушылар өзара жұмыс
істеп, сұрақ қоя отырып тақырыпты игеруге мүмкіндік
алды.
2:Басқа оқушылардың жауабын
тыңдата, салыстыра, дәлелдей отыра нақты жауап екендігіне көзін
жеткізу.
Сабақтың бұдан да
жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға
қатысты)?
1:Топтық жұмысты орындау кезінде
әрбір оқушыны бағалау
2:Оқушылардың өздерінің жетістіктерін өздеріне
талдатып, өздік бағалау әрекеттерін
ұйымдастыру;
Осы
сабақтыңбарысында мен
сыныптуралынемесежекелегеноқушылардың
жетістіктері/
қиыншылықтарытуралыненіанықтадым, келесісабақтарда не
нәрсеге
назараударуқажет?
1.Жекелеген оқушыларға деңгейлік
тапсырмалар беру
|