Нысанбай жырау.«Кенесары – Наурызбай» дастаны.

Тақырып бойынша 14 материал табылды

Нысанбай жырау.«Кенесары – Наурызбай» дастаны.

Материал туралы қысқаша түсінік
Нысанбай жырау.«Кенесары – Наурызбай» дастаны.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін__________ Қысқа мерзімді жоспар Қазақ әдебиеті 2-сабақ

Бөлім:

«Тарихи шындық пен көркемдік шешім» бөлімі

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты :


Күні:


Сынып: 9

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

2.Нысанбай жырау.«Кенесары – Наурызбай» дастаны.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:

9. 2. 3. 1 шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беру;

Сабақтың мақсаты

шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға береді.

Құндылықтарға баулу

Жауапкершілікке, адалдық пен батырлыққа тәрбиелеу

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басталуы

5 минут








7 минут













Сабақтың ортасы

8 минут






















7 минут










8 минут















5 минут










































Сабақтың соңы

5 минут

Ұйымдастыру кезеңі. Сынып оқушылары 5 топқа бөлінеді.

Қызығушылықты ояту.

Сынып оқушылары «Мозайка» әдісімен

5 топқа бөлінеді.


Бұл заттардың кімге тән екенін анықтау және атауларын, не үшін қолданылатынын анықтату.


Оқу мақсатымен, бағалау критерийімен танысады.

Мағынаны тану.

1-тапсырма

Оқушыларға автор бейнесін талдау, идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөлін анықтау үшін топтық тапсырмалар беріледі. Топтар жұмысын А3 форматындағы қағазға жазып, сынып қабырғасына іледі.

Тапсырма: Берілген ойды топта талқылай отырып, себебін анықтаңыздар.

1-топ: Автор – оқиғаны баяндаушы, себебі ...

Автор батырлардың ерлігін бұрынғы батырлар жыры дәстүрінде бейнелейді, себебі ...

2-топ: Автор – заман шындығын тебірене жырлаушы, себебі ...

3-топ: Автор – ұлт-азаттық көтерілістің жыршысы, себебі ...

Автор – өмір шындығын көркем шындыққа айналдырды, себебі ...

Жи тапсырмасы

Napkin ai «Кенесары – Наурызбай» дастанынан автор стиліне баға береді.



2-тапсырма шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беріп, кестені сәйкестендір.

Көркемдегіш құрал

үзінді

Автор стилі

Батырлық эпос үлгісі

Теңеу

Ит пен құсқа жем болды

Көзінің жасы көл болды.

Фразеологизм

Ақ алмастай жарқылдап

Найзағайдай шартылдап,

Жанған оттай бұрқылдап,



Дұрысы

Көркемдегіш құрал

үзінді

Автор стилі

Батырлық эпос үлгісі

Теңеу

Ақ алмастай жарқылдап

Найзағайдай шартылдап,

Жанған оттай бұрқылдап,

Фразеологизм

Ит пен құсқа жем болды

Көзінің жасы көл болды.

3-Тапсырма. Жұптық жұмыс.

Автор стиліне баға беріп, жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды, пікіріңізді білдіріңіз.

Ендігі жерде сөйлейін
Болған істі бастағы.
Бәрі де жау боп көрінді
Алатаудың тастары.

Елден бұрын Нысанбай
Жоқ сұмдықты бастады.
Қобызы қалды қосында,
Түзеді бетін қашқалы.
Өз басын алып құтылмақ,
Іздемеді басқаны.
Алты ай шауып жол болған
Шу менен таудың арасы.
Бұл сапарда қазақтың
Болмады қабыл тәубасы.
Рүстем менен Сыпатай –
Дулаттың нағыз баласы
Үндес болды қырғызбен,
Әне, ауыздың аласы!
Он екі мың дулатты
Қашырды түнде, расы.
Жамандық қылған мұндардың
Мойнына болсын жазасы.
Қазақтың көбі қырылды,
Қанды ма екен табасы?!

Кері байланыс

Ақынның бұдан кейінгі тағдыры қалай өрбіді? (Оқушылардың болжамы, оқыған мәліметтері туралы сұралып, қосымша ізденуге тапсырма ретінде беріледі.)


Ж

«Нысанбай жырау – ұлт-азаттық көтерілістің жыршысы» тақырыбында автордың ақындық, адамдық бейнесіне баға беріңіз.


Бірін-бірі бағалау

ЖЖ

Жұпта көз жүгірте оқу арқылы бір-бірінің жұмысын бағалайды.

1 сәтті тұсы –

1 толықтыратын тұсы –


Оқушылар назарын сабаққа аударады.


Сынып оқушылары «Мозайка» әдісімен

5 топқа бөлінеді.









Оқушыларға автор бейнесін талдау, идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөлін анықтау үшін топтық тапсырмалар беріледі. Топтар жұмысын А3 форматындағы қағазға жазып, сынып қабырғасына іледі.



шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып, автор стиліне баға беріп, кестені сәйкестендір.





«Әткеншек» әдісі

Топ оқушылары бірлесе жүріп, әр топтың жұмысымен танысады, топ болып талқылайды, қажеттілігіне қарай толықтырады.


Жұптық жұмыс.

Жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды,

пікіріңізді білдіріңіз.











Оқушылар жұппен орындайды.


Автор стиліне баға беріп, жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды, пікіріңізді білдіріңіз.
































Дескриптор

-Оқушыларға автор бейнесін талдау, идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөлін анықтайды-1б


-шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдайды-2б

автор стиліне баға беріп, кестені сәйкестендір-1б





Дескриптор

«Әткеншек» әдісі

Топ оқушылары бірлесе жүріп, әр топтың жұмысымен танысады, топ болып талқылайды, қажеттілігіне қарай толықтырады-2б




Жұптық жұмыс.

Жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды,

пікіріңізді білдіріңіз-2б


Дескриптор


Автор стиліне баға беріп, жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды, пікіріңізді білдіріңіз-2б

Тапсырма қағаздары





















http://kerey.kz/?p=5889





https://docs.google.com/document/d/1KPf0VbwTKpCjOiqd5VS38bGGzaHKpbdz/edit?usp=sharing&ouid=111048425725858245712&rtpof=true&sd=true


































































Көркемдегіш құрал

үзінді

Автор стилі

Батырлық эпос үлгісі

Теңеу

Ит пен құсқа жем болды

Көзінің жасы көл болды.

Фразеологизм

Ақ алмастай жарқылдап

Найзағайдай шартылдап,

Жанған оттай бұрқылдап,












1-топ: Автор – оқиғаны баяндаушы, себебі ...

Автор батырлардың ерлігін бұрынғы батырлар жыры дәстүрінде бейнелейді, себебі ...

2-топ: Автор – заман шындығын тебірене жырлаушы, себебі ...

3-топ: Автор – ұлт-азаттық көтерілістің жыршысы, себебі ...

Автор – өмір шындығын көркем шындыққа айналдырды, себебі ...

































Автор стиліне баға беріп, жырда берілген үзінді туралы өз ойыңызды, пікіріңізді білдіріңіз.

Ендігі жерде сөйлейін
Болған істі бастағы.
Бәрі де жау боп көрінді
Алатаудың тастары.

Елден бұрын Нысанбай
Жоқ сұмдықты бастады.
Қобызы қалды қосында,
Түзеді бетін қашқалы.
Өз басын алып құтылмақ,
Іздемеді басқаны.
Алты ай шауып жол болған
Шу менен таудың арасы.
Бұл сапарда қазақтың
Болмады қабыл тәубасы.
Рүстем менен Сыпатай –
Дулаттың нағыз баласы
Үндес болды қырғызбен,
Әне, ауыздың аласы!
Он екі мың дулатты
Қашырды түнде, расы.
Жамандық қылған мұндардың
Мойнына болсын жазасы.
Қазақтың көбі қырылды,
Қанды ма екен табасы?!













Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.11.2025
44
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі