ІІІ. Мағынаны
тану. Балалар, сұрақтарға жауап
беріңдерші.
-
Сюжет дегеніміз
не?
-
Композиция дегеніміз
не?
Сюжет (фр. sujet - зат)
- өзара жалғасқан оқиғалардың
тізбегі, біртұтас желісі. Сюжеттің негізі - өмірлік тартыс,
конфликт, кейіпкерлердің қарым-қатынасындағы қақтығыс. Ол тартыс,
конфликт - әр түрлі адамдардың көзқарасындағы
қарама-қайшылық.
1-тапсырма. Роман-эссенің мазмұндық
құрылымына талдау жасайды. Роман мазмұнын талдау үшін топтарға
бірігіп, рөлдерін бөліп
алады:
1-оқушы:
таныстырушы- романның идеясы мен тақырыбын
таныстырады.
2-оқушы:
байланыстырушы – роман идеясын өмірмен
байланыстырады.
3-оқушы:салыстырушы: романды басқа ақынның осы
мазмұндас шығармасымен
салыстырады.
4-оқушы:
суретші
– роман мазмұны бойынша сурет
салады.
Бір рөл алған әр топтың мүшесі
жаңа топ құрап, ой тізбегін құрастырады. Мазмұндық құрылым сақталуы
тиіс.
Дескриптор:
-
романның идеясы мен тақырыбын
анықтайды;
-
роман идеясын өмірмен
байланыстырады;
-
романды басқа ақынның осы
мазмұндас шығармасымен
салыстырады;
-
роман мазмұны бойынша сурет
салады.
ҚБ
2-тапсырма. «Мағынасы қандай?»
әдісі
Оқушылар
топта
«Қаныш Сәтбаев» роман-эссесін
іріктеп оқып, астарлы ойды
ашады.
1.Мәтінен оқырманға әсер
ететін сөздерді
анықтаңыз.
2. Өзгеше қолданылған сөздерді
анықтаңыз.
3. Тақырыпқа не идеяға қатысты
сөздерді анықтаңыз.
4. Авторды толғандыратын
мәселелер қай бөлікте
берілген?
Сіз анықтаған сөздер мен
шумақтардағы ойлардың астарлы мағынасын
ашыңыз.
Дескриптор:
ҚБ
3-тапсырма. «Еркін талқылау»
әдісі
Оқушылар топ ішінде жұпқа
бөлініп тапсырманы орындайды. Әр топтағы жұптар алғаш өз
тапсырмалары бойынша ойларын ортаға салады. Кейін басқа
топтағы сәйкес жұптармен
бірігеді.
1-жұп.
Романда қандай тұлғалардың аты
аталады? Шығармадағы көтерілген мәселе мен тұлғалар тағдырындағы
үндестікті анықтаңыз. 2-жұп.
Романда көтерілген мәселе
қандай? Ойыңызды бүгінгі өмірмен байланыстырып
айтыңыз.
3-жұп.
Романдағы мәселені ғаламдық
мәселелермен байланыстырып
айтыңыз.
Дескриптор:
ҚБ
Бекіту. «Соңғы сөзді мен
айтайын...» әдісімен ойын
қорытындылайды.
|
Оқушылар әдеби-теориялық ұғымдарды еске
түсіреді.
Роман-эссенің мазмұндық
құрылымына талдау жасайды. Роман мазмұнын талдау үшін топтарға
бірігіп, рөлдерін бөліп
алады.
Оқушылар топта «Қаныш Сәтбаев»
роман-эссесін іріктеп оқып, астарлы ойды
ашады.
Оқушылар топ ішінде жұпқа
бөлініп тапсырманы орындайды. Әр топтағы жұптар алғаш өз
тапсырмалары бойынша ойларын ортаға салады. Кейін басқа топтағы
сәйкес жұптармен
бірігеді.
«Соңғы сөзді мен айтайын...»
әдісімен ойын
қорытындылайды.
|