Организмдер тіршілікке қажетті заттар мен энергияны қалай алады

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Организмдер тіршілікке қажетті заттар мен энергияны қалай алады

Материал туралы қысқаша түсінік
Жаратылыстану Ашық сабақ 6сынып
Материалдың қысқаша нұсқасы

Білім беру ұйымының атауы


Пәні:


Бөлім:

6.3АТірі және өлі табиғаттағы үдерістер

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сынып:



Сабақтың тақырыбы:

Организмдер тіршілікке қажетті заттар мен энергияны қалай алады

Оқу мақсаты:

6.4.2.3 - ағзалардың қоректену типтерін ажырату;

Сабақтың мақсаты:

-организмдердің тіршілікке қажетті заттар мен энергияны қалай алатынын түсіндіру;

-автотрофты және гетеротрофты қоректену типтерін ажырату; сапрофиттер, паразиттер, өсімдікқоректілер және жыртқыштар сияқты организмдердің қоректену ерекшеліктерін анықтау.

Құндылыққа баулу

Құндылық: заң және тәртіп

Құзыреттілік: азаматтық борыш және парасаттылық

құқықтық жүйе мен адам құқығы негіздерін білу;тәртіп пен әділдік, нормалар мен ережелерді сақтау қажеттілігін түсіну

Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңі//

уақыты

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

0-1мин






1.Ұйымдастыру кезеңі

А) оқушылармен сәлемдесу, оқушыларды түгелдеу

2 Психологиялық көңіл – күйді реттеу: Жағымды эмоция орнату.

«Асық» сөзінен аяқталатын бір – біріне жағымды сөздер айту.

Мақсаты: Ұлттық құндылығымзды дәріптеу

Топқа бөлу арнайы рандом генераторы арқылы жүзеге асады


Оқушылар мұғаліммен амандасады,

Оқушылар шаттық шеңберін құрып, «сен сабақта 10 балл алуға асық» жағымды ахаул қалыптастырады.


Қошемет сөздермен ынталандыру.

Жарайсыңдар!

Сәттілік!




Презентация

Топтастыру

http://castlots.org/razdelit-na-gruppy/ онлайн генератор арқылы жүзеге









Алдыңғы білім Сәйкестендіріңіз

Төменде әртүрлі тіршілік әрекетінің үдерістері мен олардың бейнелерін сәйкестендіріңіз.





Тіршілік әрекетінің үдерісі

Сәйкес сурет (әрпі)

1

Қарапайымдылардың бөлінуі (көбею)


2

Амебаның қозғалысы


3

Шегірткенің көбеюі


4

Балықтың тыныс алуы


5

Гепардтың жүгіруі


Нұсқау:
Кестедегі бос орындарға сәйкес әріпті (а, ә, б, в, г) қойыңыз.

? Оқушыларға көмек: Барлық тірі ағзалар үшін негізгі тіршілік әрекеттеріне көбею, қозғалыс, тыныс алу жатады.




Суреттерді мұқият қарап шығады.

Әр суреттің қандай тіршілік әрекетіне жататынын анықтайды.

Тиісті әріпті (а, ә, б, в, г) сәйкес тіршілік әрекетіне байланыстырады Кестені дұрыс толтырып, өз жауабын тексереді.

Жұмысын мұғалімнің немесе сыныптастарының көмегімен салыстырып, бағалайды.




Дескрипторлар

Қарапайымдылардың бөлінуін (көбею үдерісі) дұрыс сәйкестендірді.

Амебаның қозғалысын дұрыс анықтады.

Шегірткенің көбеюін ажырата алды.

Балықтың тыныс алу үдерісін сәйкестендірді.

Гепардтың жүгіруін қозғалыс үдерісі ретінде белгіледі

Барлығы -2балл


5-10мин


«Ой қозғау» әдісі арқылы жаңа тақырыпты

Е рте кездері адамдар тамыржемісі жер астындағы өсімдікті жануар деп санаған. Олар оның тамырында асқазаны мен аузы бар, олар жерден қорегін алады, қоректі жұтады және сіңіреді деп ойлаған. Ежелгі кітап бетінде өсімдік тамырының орнына кішкентай адамның суретін және сол адамның басынан жасыл өскін өсіп шығып тұрған сурет салынған. Ол кезде өсімдіктің ауамен қоректенетіні туралы әлі білмейтін. Уақыт өте келе ғалымдар осы жасыл организмдердің тіршілігі туралы көбірек біле бастады. Өсімдіктер адамдар мен жануарлар тәрізді қоректенбейтіні белгілі болды


Бейнекөрстеілім көрсетеді Мұғалім түсіндірме жүргізеді

Әр оқушы өз оймен бөліседі.

Өзгенің пікірін толықтырады.Болжамды жауаптарын айтады


Бейнекөрсетілім көреді, сұрақтарға жауап алады


Жарайсыздар!

Өте жаксы жауап!

Ұтымды жауап!

Мұғалім қошеметі
















Дескриптор:

- сәйкестігін табадыы-1балл















https://youtu.be/fsZh1p0nlS0?si=Gvo_fWW17t3n4kNR




Жеке жұмыс

2 1-суретке қарап, өсімдіктің қоректенуі туралы қорытынды жаса. «Өсімдіктің қоректенуі» сызбасын толтыр. Сызбаны мәтіндегі ақпаратпен толықтыр.

Мәтіндік ақпартқа келесі сөздер қолдан

оттегі, көмірқышқыл газы, фотосинтез, су, минералды заттар, күннің көз




Бағалау критерийлері:

Тақырыпқа байланысты негізгі ұғымдарды дұрыс қолдану.

сызбадағы дұрыс сөздермен толықтыру.

Өсімдіктердің қореқтену процесінің ерекшеліктерін дұрыс сипаттау.





Дескрипторлар:

Сөйлемдегі бос орындарды мағыналық тұрғыдан дұрыс сөздермен толықтырды.

"Қореқтену" тақырыбындағы негізгі ұғымдарды дұрыс қолданды (мысалы: оттегі, көмірқышқыл газы, фотосинтез, су, минералды заттар. Күннің көзі).

Барлығы -2балл









Сабақтың ортасы

10-13мин








Топтық қорғауға арналған тапсырмалар:: Ұғымдар картасы (Ассоциациялық схема құру)

Тапсырмалар:
Берілген мәтінді негізге ала отырып, «Қоректену түрлері» тақырыбында ұғымдар картасын құрыңыз.
1-топ оқушылары

Автотрофтар (фотосинтез, хемосинтез)

2-топ оқушылары

Гетеротрофтар (өсімдікқоректілер, жыртқыштар, паразиттер, сапрофиттер)

3-топ оқушылары

Жануарлардың қоректену ерекшеліктері (жертесер, жалман, қорқау т.б.)

Оқушылар берілген тапсырманы оқулықтағы мәтіндердә қолдана отырып өз жұмыстарны ұғымдар картасы түрінде ұсынады

Бағалау критерийлері:
Негізгі ұғымдар анық әрі байланысы дұрыс көрсетілген.
Мәтіндегі ақпараттар толық қамтылған.
Картаның көрнекілігі мен түсініктілігі сақталған.



Жұптық жұмыс

«Кел жұптасайық» тәсілі әрбір жұпқа платформада тапсырмалар ұсынады

1-жұп тапсырмалары

https://wordwall.net/ru/resource/66534135

Оқушылар топта жұптасады, берілген тапсырманы бірігіп орындайды

2-жұп тапсырмалары

https://wordwall.net/ru/resource/66535703

Дескриптор:

-шындық не жалған екендігін ажыратады

-фотосинтез процесін белгілейді

-қоректену типтеріне қарай тірі ағзаларды ажыратады

Әрбір жұпқа тапсырманы дұрыс орындаса 3балл

3-жұп тапсырмалары

https://wordwall.net/ru/resource/66535104




Бекіту тапсырмасы «Сұрақтарды қағып ал» тәсілі

Оқушылар сұрақтарға жауаптарын ұсынады

Дескриптор:

-сұраққа жауап береді-1балл

Қосымша1

43-45мин

Кері байланыс «Білім қоржыны» әдісі

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын қоржынға салынған асыққа жазу арқылы қабылдайды.



Үй тапсырмасы

Оқушылар берілген асықтарға

Сабаққа түсінуін

Қызықты өткендігін жазады

Бөлімдеріге өз ойларын жазып қоржынға салады

Мұғалім оқушыларды домбыра әдісі арқылы жинаған балдарын есептеп бағалайды

1-5балл-3

5-7балл-4

8-10балл-5






Өсімдіктер топырақтан қандай заттарды сіңіру арқылы қоректенеді?

Фотосинтез дегеніміз не және ол қандай органоидте жүзеге асады?

Автотрофты және гетеротрофты қоректену түрлерінің айырмашылығы қандай?

Автотрофты организмдерге қандай мысалдар келтіруге болады?

Гетеротрофты организмдер қандай жолмен қоректенеді?

Жануарлардың ішінде ең көп тамақтанатын организм қайсы және ол күніне неше рет тамақтанады?

Сапрофиттер қандай заттармен қоректенеді және олар қай организмдер арасында кездеседі?

Жыртқыш жануарларға қандай мысалдар келтіруге болады?

Жалман қандай жануар және ол немен қоректенеді?

Паразиттік организмдер дегеніміз не және олар қандай зиян келтіреді?




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
05.02.2025
252
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі