Қазақстан Республикасының Оқу Ағарту Министрлігі
№ 270 Ғ.Мұхамеджанов атындағы орта мектебі КММ
Сабақтың тақырыбы: Өсімдіктер тіршілігіндегі фотосинтездің рөлі
Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
5.3 А Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер |
|
Педагогтің аты-жөні: |
Есенова Г.Б. |
|
Күні: |
06.02.2025. |
|
Сыныбы: 5 «Б» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Өсімдіктер тіршілігіндегі фотосинтездің рөлі |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
5.4.2.5 - фотосинтез үдерісін түсіндіру |
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Білім алушылар фотосинтез үдерісінінің мазмұнын біледі; Көпшілік оқушылар үшін: Білім алушылар фотосинтез үдерісі жүруі үшін қажетті жағдайларды сипаттайды; Кейбір оқушылар үшін: Білім алушылар өсімдіктерде пигменттердің болуының мәнін түсінеді; |
|
Құндылықтарға баулу: |
Жасампаздық пен жаңашылдық |
|
Апта дәйексөзі |
Жасампаздық бізге өнеге |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 7 мин. |
І.Ұйымдастыру кезеңі: а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады. Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады. Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі. Аптаның дәйексөзі: жасампаздық бәрімізге өнеге. |
|||||
|
Жаңа сабаққа кіріспе |
Үй жұмысы – асық лақтыру. Өткен сабақты пысықтау сұрақтары. (Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау. Сабақтың тақырыбын ашу үшін фотосинтез схемасы бейнеленген сурет көрсетіледі.
Жетекші сұрақтар қойылады: -Суреттен не көріп тұрсыздар? -Бұл процесс қалай аталады? Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады. |
1.тірі заттарды не деп атайды? (ағза) 2. Тірі ағзаларға ортақ қасиеттер? (көбею, өсу, даму, қоектену, тыныс алу, тітіркену) 3.Барлық тірі ағзаның құрылыс неден тұрады? (жасушадан) 4. Жасуша деген не? (ағзадан зат алмасуды өз бетінше жүргізе алатын, тірі ағзаның ең кіші өлшемі) 5. Тірі ағзалар тіршілігінің деңгейлері? (молекулалық, ұлпалық, жасушалық, ағзалық, популяциялық) 6. Мүше деген не? (белгілі қызметті орындайтын дененің бір бөлігі) 7.Биосфера дегеніміз не? (Жер платенасының тіршілік тараған қабаты) 8. Тірі ағзалардың сыртқы әсерді қабылдауы мен оған жауап қайтаруы не деп аталады? (тітіркену) 9. Ағзаның тағам арқылы қажетті энергияны қабылдауы не деп аталады? (қоректену) 10. Белгілі бір тіршілік иелерінің жойылып кетпей сақталып қалуы не деп аталады? (көбею) Сынып 3 топқа бөлінеді. 1-топ Күн 2-топ Жарық 3-топ Оттегі О2 |
Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту. Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді. Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады. |
Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру. Домбыра тегін жылжыту арқылы балл жинайды
|
||
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 31 мин. |
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға тапсырма |
Бейнролик көреді. Оқулықты оқып танысып шығады. |
Дескриптор: Жалпы - 3 балл |
Видеоролик |
||
|
|
Тапсырмалар айдарындағы тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді. |
Топтық жұмыс: 1-тапсырма. 1-топ тапсырмасы: Өсімдіктердің қоректену түрлерін түсіндіреді. 2-топ тапсырмасы: Фотосинтез қандай үдеріс? Фотосинтезге қажетті жағдайлар.
3-топ тапсырмасы: Өсімдіктердің бояғыш заттары – пигмент Суретті сипаттап түсіндіреді. |
Дескриптор: Жалпы - 4 балл 1. Фотосинтез үдерісін сипаттайды. 2. Өсімдіктердің қоректену түрлерін атайды. 3. Пигмент туралы түсінік береді. |
ДК экраны 5-сынып оқулығы. Жұмыс дәптерлері. |
||
|
|
Тапсырмалар айдарындағы тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді. |
Жұптық жұмыс 2-Тапсырма. «ФИЛВОРД» әдісі арқылы жұптасады. Сұрақтарға жауап беру арқылы әріптердің арасынан сөзді табады. Дұрыс жауабымен салыстырады. Жеке жұмыс: 3-тапсырма. Бірінші бағанға фотосинтезге керек заттарды жазып, бағдар арқылы фотосинтез кезінде пайда болатын екінші бағандағы заттармен қосады. Дұрыс жауабымен салыстырады.
Жаңа сабақты бекіту сұрақтары «wordwall» платформасы арқылы тапсырмалар. |
Дескриптор: Жалпы - 4 балл 1.Тапсырманы орындайды. 2.Кестені толтырады. 3. Дұрыс жауабымен тексереді Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл |
ДК экраны 5-сынып оқулығы. Жұмыс дәптерлері. |
||
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 7 мин. |
«Түйелерге қоржын арту» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды. Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады. Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды. Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді. Үйге тапсырма: тақырыпты түсініп оқу, сұрақтар мен тапсырмаларды орындау |
Оқушылар «барлығын түсіндім», «енді түсініп келемін», «түсінбедім» деп өз қоржындарын түйелерге артады. |
Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. Сонымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін «Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды. |
|
||
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын
сақтау |
||||
|
«Диалог және қолдау көрсету», «Тапсырма», «Жіктеу». Саралау тапсырмаларды іріктеуді, белгілі бір оқушыдан күтілетін нәтижені, оқушыға жеке қолдау көрсетуде, оқу материалы мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып әзірлеуді қамтиды. |
«Мадақтау сөзі» әдісі |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта сергіту жаттығулары мен белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қолданылатын Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
||||
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек? 1: 2: |
||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Өсімдіктер үшін фотосинтездің рөлі
Өсімдіктер үшін фотосинтездің рөлі
Қазақстан Республикасының Оқу Ағарту Министрлігі
№ 270 Ғ.Мұхамеджанов атындағы орта мектебі КММ
Сабақтың тақырыбы: Өсімдіктер тіршілігіндегі фотосинтездің рөлі
Қысқамерзімді жоспар
|
Бөлім: |
5.3 А Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер |
|
Педагогтің аты-жөні: |
Есенова Г.Б. |
|
Күні: |
06.02.2025. |
|
Сыныбы: 5 «Б» |
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: |
|
Сабақтың тақырыбы: |
Өсімдіктер тіршілігіндегі фотосинтездің рөлі |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты |
5.4.2.5 - фотосинтез үдерісін түсіндіру |
|
Сабақтың мақсаты: |
Барлық оқушылар үшін: Білім алушылар фотосинтез үдерісінінің мазмұнын біледі; Көпшілік оқушылар үшін: Білім алушылар фотосинтез үдерісі жүруі үшін қажетті жағдайларды сипаттайды; Кейбір оқушылар үшін: Білім алушылар өсімдіктерде пигменттердің болуының мәнін түсінеді; |
|
Құндылықтарға баулу: |
Жасампаздық пен жаңашылдық |
|
Апта дәйексөзі |
Жасампаздық бізге өнеге |
Сабақтың барысы:
|
Сабақ кезеңі/Уақыты |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы Қызығушылықты ояту 7 мин. |
І.Ұйымдастыру кезеңі: а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу Мақсаты: Оқушылар бір-біріне тілек білдіреді, тыңдау дағдыларын дамытуға бағытталады, сондай-ақ барлық оқушылардың қатыстырылуы арқылы сабаққа белсенділігі артады. Тиімділігі: Оқушылар бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл күйін көтереді және бауырмалдығын оятады. Саралау: Бұл жерде саралаудың «Жіктеу» тәсілі қолданылады. Оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында мүмкіндігінше оларға таңдау еркіндігі беріледі. Аптаның дәйексөзі: жасампаздық бәрімізге өнеге. |
|||||
|
Жаңа сабаққа кіріспе |
Үй жұмысы – асық лақтыру. Өткен сабақты пысықтау сұрақтары. (Ұ) «Миға шабуыл» әдісі арқылы өткен тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау. Сабақтың тақырыбын ашу үшін фотосинтез схемасы бейнеленген сурет көрсетіледі.
Жетекші сұрақтар қойылады: -Суреттен не көріп тұрсыздар? -Бұл процесс қалай аталады? Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара ұжымдық талқылау жасағаннан кейін мұғалім оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсатымен таныстырады. |
1.тірі заттарды не деп атайды? (ағза) 2. Тірі ағзаларға ортақ қасиеттер? (көбею, өсу, даму, қоектену, тыныс алу, тітіркену) 3.Барлық тірі ағзаның құрылыс неден тұрады? (жасушадан) 4. Жасуша деген не? (ағзадан зат алмасуды өз бетінше жүргізе алатын, тірі ағзаның ең кіші өлшемі) 5. Тірі ағзалар тіршілігінің деңгейлері? (молекулалық, ұлпалық, жасушалық, ағзалық, популяциялық) 6. Мүше деген не? (белгілі қызметті орындайтын дененің бір бөлігі) 7.Биосфера дегеніміз не? (Жер платенасының тіршілік тараған қабаты) 8. Тірі ағзалардың сыртқы әсерді қабылдауы мен оған жауап қайтаруы не деп аталады? (тітіркену) 9. Ағзаның тағам арқылы қажетті энергияны қабылдауы не деп аталады? (қоректену) 10. Белгілі бір тіршілік иелерінің жойылып кетпей сақталып қалуы не деп аталады? (көбею) Сынып 3 топқа бөлінеді. 1-топ Күн 2-топ Жарық 3-топ Оттегі О2 |
Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл Мақсаты: Жылдам әрі функционалды түрде сыни ойлануды дамыту. Тиімділігі: оқушының танымдық дағдысы артады. Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді. Саралау: Бұл жерде саралаудың «Диалог және қолдау көрсету» тәсілі көрінеді. Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар, ал кейбір көмек қажет ететін оқушыларға жетелеуші сұрақтар қойылады. |
Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру. Домбыра тегін жылжыту арқылы балл жинайды
|
||
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашу. 31 мин. |
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға тапсырма |
Бейнролик көреді. Оқулықты оқып танысып шығады. |
Дескриптор: Жалпы - 3 балл |
Видеоролик |
||
|
|
Тапсырмалар айдарындағы тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді. |
Топтық жұмыс: 1-тапсырма. 1-топ тапсырмасы: Өсімдіктердің қоректену түрлерін түсіндіреді. 2-топ тапсырмасы: Фотосинтез қандай үдеріс? Фотосинтезге қажетті жағдайлар.
3-топ тапсырмасы: Өсімдіктердің бояғыш заттары – пигмент Суретті сипаттап түсіндіреді. |
Дескриптор: Жалпы - 4 балл 1. Фотосинтез үдерісін сипаттайды. 2. Өсімдіктердің қоректену түрлерін атайды. 3. Пигмент туралы түсінік береді. |
ДК экраны 5-сынып оқулығы. Жұмыс дәптерлері. |
||
|
|
Тапсырмалар айдарындағы тапсырманы орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді. |
Жұптық жұмыс 2-Тапсырма. «ФИЛВОРД» әдісі арқылы жұптасады. Сұрақтарға жауап беру арқылы әріптердің арасынан сөзді табады. Дұрыс жауабымен салыстырады. Жеке жұмыс: 3-тапсырма. Бірінші бағанға фотосинтезге керек заттарды жазып, бағдар арқылы фотосинтез кезінде пайда болатын екінші бағандағы заттармен қосады. Дұрыс жауабымен салыстырады.
Жаңа сабақты бекіту сұрақтары «wordwall» платформасы арқылы тапсырмалар. |
Дескриптор: Жалпы - 4 балл 1.Тапсырманы орындайды. 2.Кестені толтырады. 3. Дұрыс жауабымен тексереді Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл Дескриптор: Жалпы - әр жауап берген сұраққа 1 балл |
ДК экраны 5-сынып оқулығы. Жұмыс дәптерлері. |
||
|
Сабақтың соңы Ой толғаныс. Рефлексия 7 мин. |
«Түйелерге қоржын арту» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды. Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады. Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды. Саралау: Бұл кезеңде саралаудың «Қорытынды» тәсілі көрінеді. Үйге тапсырма: тақырыпты түсініп оқу, сұрақтар мен тапсырмаларды орындау |
Оқушылар «барлығын түсіндім», «енді түсініп келемін», «түсінбедім» деп өз қоржындарын түйелерге артады. |
Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды. Сонымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін «Қошеметтеу» әдісі арқылы бағалайды. |
|
||
|
Саралау. Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз қабілетті оқушылардың алдына қандай тапсырмалар қоясыз? |
Бағалау. Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын
сақтау |
||||
|
«Диалог және қолдау көрсету», «Тапсырма», «Жіктеу». Саралау тапсырмаларды іріктеуді, белгілі бір оқушыдан күтілетін нәтижені, оқушыға жеке қолдау көрсетуде, оқу материалы мен ресурстарды оқушылардың жеке қабілеттерін ескере отырып әзірлеуді қамтиды. |
«Мадақтау сөзі» әдісі |
Денсаулық сақтау технологиялары. Сабақта сергіту жаттығулары мен белсенді жұмыс түрлерін қолданамын. Осы сабақта қолданылатын Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары орындалады. |
||||
|
Жалпы бағалау Сабақтың қандай екі аспектісі жақсы өтті? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақты жақсартуға не жәрдемдесер еді? Оқыту туралы да, сабақ беру туралы да ойланыңыз. 1: 2: Сабақ кезінде, сынып немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы мен нені анықтадым? Келесі сабақтарда неге назар аудару керек? 1: 2: |
||||||
шағым қалдыра аласыз


















