Кіріспе
10 мин
Негізгі бөлім
25 мин
|
Сөзжұмбақты
шешу. (Отбасы) Отбасы –
сыйластық, жарастық орнаған орта. Отбасы – бала тәрбиесінің ең
алғашқы ұжымы. Отбасының басты қазығы, алтын тіреу діңгегі – ата -
ана. Баланың тәрбиелі болып өсуіне берекелі отбасының әсері мол.
Отбасының әрбір мүшесі, өзара сөйлесіп, не болмаса ата - ананың,
баланың міндетін атқару ғана емес, береке - бірлік,
сүйіспеншілікпен араласса, босағасы берік, шаңырағы биік отбасына
айналары сөзсіз. Отбасы – адам
тәрбиесі үшін ең жақын әлеуметтік орта. Отбасы белгілі дәстүрлердің
жағымды өнегелердің, мұралар мен салт - дәстүрлердің сақтаушысы.
Отбасында бала алғаш рет өмірмен, қоршаған ортамен танысып, мінез -
құлық нормаларын игереду. Отбасы баланың азамат болып өсуінің
негізі болып табылады. Отбасының басты қызметі – бала
тәрбиелеу 3. Жұмбақты
шешу
Маған да, саған
да Жақын туыс бес
адам. Үш әріптен
тұратын Оңға оқы, солға
оқы Өзгермейді еш
одан Бәріде өз
жұртың, Айтады кәне кім атын? (Ата -
ана) 4. Ата - аналар туралы дана сөздер оқушылар
дайындаған.
Кейбір тәрбиесіз, арсыз балалар ата - анасына
қарсы сөйлеп, тыңдамай жатады. Ондай қылықтардан аулақ болып ана,
әке, апа, қарындас туыстарыңды сыйлап жүріңдер. Әке - тірегің,
қамқоршың, асқар тауың. Ана - жарық дүниеге
әкелуші. 5. Аңыз тыңдау «Қарт пен бала
әңгімесі»
Аңыз: «Қарт пен бала
әңгімесі» Баласы кетіп бара жатқан атасының алдынан
шығып:- Ата, мені де ала кетесіз бе?-
дейді. Қарт:- Балам, мен балалар кітапханасында
болғалы жатқан «Ардақта ата - анаңды» атты тәрбие сағатына бара
жатырмын. Сен әлі жассың, - дей
бергенде: Бала:- Ата маған сұрақ қойыңызшы, - деді
бала. Қарт:-- Балам, үйдің алтын қазығы
кім? Бала:- Ата, үйдің алтын қазығы –
бала. Қарт:-- Жоқ балам, үйдің алтын қазығы – АНА.
Ана ақылды болса, бала дана болады. Ана тәрбиесі – қызға үлгі, әке
тәрбиесі – ұлға үлгі. Ана ақылшың, әке қамқоршың, аға қорғанышың,
інің сүйенішің, қарыңдасың қанатың екенін
ұмытпа. Қарт:-- Балам жоқты бар, ашты тоқ ететін
кім? Бала:- - Ата, жоқты бар, ашты тоқ ететін –
мейрімді әке. Қарт:-- Жоқ балам, әке қанша мейрімді болса
да ананың жөні бөлек. Ашты тоқ, жоқты бар ететін –
АНА. Анасыз бала ұйықтамайды, қатықсыз айран
ұйымайды. Ал, балам, өмір сүру үшін не
қажет? Бала:- Ата, өмір сүру үшін алтын, ақша, мал
қажет. Қарт:- Жоқ балам, өмір сүру үшін су, от, тұз,
қыз, ақыл қажет. Су тіршіліктің нәрін береді, от өмірге жалын
береді, тұз астың дәмін келтіреді, қыз өмірдің сәнін келтіреді,
ақыл өмірдің мәнін
келтіреді. (Енді оқушыларға сұрақ
қояды) Қарт:- Адамның ақылы қайда, балаларым, кім
айтады екен? Оқушы: Ханның ақылы тағында, әкемнің ақылы
жанында, ғалымның ақылы басында, ананың ақылы жасында, жігіттің
ақылы жақсылығында, ақымақтың ақылы кім көрінгеннің
қалтасында. Қарт:- Адамға ақыл беретін кім,
балаларым? Оқушы: Адамға ақыл беретін – ата - ана,
ұстаз, досың. Ата - ана ақылын баласы мен қызына айтады, ұстаз
шәкіртіне айтады. Қарт: «Өмірде не жетім?» деген сұраққа өзім
жауап берейін. Өмірде жеті жетім
бар. 1. Өмірде ата – анасы жоқ болса, бала
жетім. 2. Халқына сенімсіз болса, халқы
жетім. Ханы ақылсыз болса, халқы
жетім. 3. Суы жоқ құдық -
жетім. 4. Досы жоқ жігіт –
жетім. 5. Шәкіртсіз ұстаз
жетім. 6. Қызы жетесіз болса, ана –
жетім. 7. Ата – ана ақылы жерде қалса, бәрінен де
сол жетім.
|
|
Қоры
тынды
10 мин
|
№ 1 САБАҚ. «ЖЕДЕЛ ЖӘРДЕМ НӨМІРЛЕРІ ЖӘНЕ СЕНІМ ТЕЛЕФОНДАРЫ»
Сабақтың мақсаты:
қажет болған жағдайда жедел қызмет нөмірлері мен сенім телефондарын
қалай дұрыс пайдалану керектігін үйрету.
Негізгі міндеттер:
төтенше жағдайларды шақыру ережелерін бекіту қарапайым және төтенше
жағдай арасындағы айырмашылық ұғымын бекіту.
Материалдар мен
ресурстар:
Сынып сағаты тақырыбындағы
видео;
Шұғыл қызмет нөмірлері бар
карточкалар; Рольдік ойынға арналған
телефондар.
Сабақтың
барысы
1.
Кіріспе (2 минутқа
дейін)
Естеріңізге сала кетейік,
оператор оқиға туралы хабарды қабылдағанда, бұл ақпаратты тиісті
шұғыл қызметтерге жеткізу керек. Қызметтердің жұмыс уақыты: ТӘУЛІК
БОЙЫ. Телефон шотында ақша болмаса да, барлық ұялы байланыс
операторларына қоңырау шалу ТЕГІН.
-
Өрт күзеті
|
101
|
Полиция
|
102
|
Жедел
жәрдем
|
103
|
Төтенше газ
қызметі
|
104,112
|
Бірыңғай құтқару
қызметі
|
112
|
«111 жедел қызметі» байланыс
орталығы балалар мен ересектер өздеріне көмек қажет екендігі
туралы, тұрмыстық зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының бұзылуы
туралы, баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны туралы,
өміріне және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу үшін
ашылған.
-
«111» нөмірі – 24/7
байланыста
-
«111» нөмірі – құпиялылықты
сақтайды
-
«111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және өңірлердің
жедел топтарымен байланыста.
|
111
|
«Есте сақта!»
2. Негізгі бөлім (6 минутқа дейін)
Маңызды! Шұғыл қоңыраулар ұшу және қуат үнемдеу
режимдерінде жұмыс істемейді.
-
Телефондағы «Баптаулар» қолданбасын
ашыңыз.
-
«Қауіпсіздік және төтенше жағдайлар» түймесін
басыңыз.
-
Экранның төменгі оң жақ бұрышында «Орнатуды
бастау» тармағын таңдаңыз.
-
Жергілікті жедел жәрдем нөмірін өзгерту қажет
болса, «Нөмірді өзгерту» түймесін басыңыз. Нөмірді енгізіп,
«Келесіні» таңдаңыз.
-
Төтенше жағдай контактілеріне геодеректер мен
жаңартуларды жіберу үшін «Контакты қосу» түймесін басып, төтенше
жағдайда ақпаратты кіммен бөлісетініңізді таңдаңыз. Шұғыл қоңырау
шалу мүмкіндігі төтенше жағдай контактісіне қандай мәліметтерді
жіберетінін көрсетіңіз. «Келесі» түймесін
басыңыз.
Кез келген ұялы байланыс операторынан және
қалалық нөмірлерден шұғыл қызметтерді шақыру Қазақстанда тегін
жүргізіледі.
Рольдік ойын:
-
Оқушыларды жұпқа бөліңіз. Бір оқушы қоңырау
шалушы, екіншісі оператор ролін атқарады;
-
Әртүрлі жағдайлары бар карталарды таратыңыз (өрт,
террористік қауіп және т.б.);
Оқушыларды топтарға бөліп, қарапайым және тиімді
бірлестіктер құру үшін Жедел жәрдемнің нөмірін
таратыңыз. Нұсқаулық
-
Қажетті нөмірді теріңіз.
-
Анық және байсалды сөйлеңіз.
-
Өз атыңды қай жерде, не
болғанын айтыңыз. 3.
Қорытынды (2 минутқа
дейін) -
Сабақты
қорытындылау.
-
Қорытындылау, жедел жәрдем
телефондары бар карточкаларды тарату.
|
Бейне ролик
қарау: https://youtu.be/qfY3NzKvrnw?si=Ie_ekiYUXRV_qDPC
Пайдалы сілтеме:
https://drive.google.com/file/d/1idryjxl07j4TqE8wwixxInqe_1WxqHsI/view
https://drive.google.com/file/d/1xdSM-qHslvaEDkx6mFG-xVdi75O63EbU/view
|