Тақырыбы: «Ою-өрнек – ұлт мұрасы»
Мақсаты:
Балаларға ою-өрнек туралы түсінік беру, олардың түрлерін ажыратып, ұлттық мәдениетке деген құрметті қалыптастыру. Қолөнерге деген қызығушылығын арттыру арқылы шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамыту.
Міндеттері:
• Танымдық дағдыларды дамыту: Ою-өрнектің тарихын түсіндіру, түрлерін таныстыру.
• Шығармашылық дағдыларды дамыту: Ою-өрнек жасауға баулу, ұлттық мәдениетке қызығушылық ояту.
• Коммуникативтік дағдыларды дамыту: Топпен жұмыс жасау, бір-бірін тыңдау, өз ойын еркін жеткізу.
• Денсаулық дағдыларын дамыту: Ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
• Әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту: АКТ көмегімен ақпарат алу, оюларды құрастыру.
Ресурстар:
Интерактивті тақта (ою-өрнек түрлері, ұлттық бұйымдар), қағаз, желім, қайшы, киіз үй макеті, ұлттық киімдер, оюланған ыдыстар, көрпелер, сандық.
Іс-әрекет барысы:
I. Кіріспе бөлім (АКТ, Коммуникативтік дағдылар)
Балалар Құрманғазының «Сарыарқа» күйінің ырғағымен ортаға шығып, қонақтармен амандасады.
Интерактивті тақтадан ұлттық бұйымдардың, ою-өрнектердің суреттері көрсетіледі.
Тәрбиеші:
– Балалар, айналамызға қараңдаршы, қандай ұлттық бұйымдарды көріп тұрсыңдар?
(Балалардың жауаптары: көрпе, сандық, кілем, сәукеле, қамзол, ыдыстар және т.б.)
– Ою-өрнектерді қай жерлерден көреміз?
(Балалардың жауаптары: киімдерде, кілемде, ыдыстарда, үйлердің қабырғаларында және т.б.)
– Ою-өрнектер қандай топтарға бөлінеді?
(Балалар: өсімдік тектес, аң-құс бейнелі, геометриялық және т.б.)
Жаңылтпаштар:
Арай: Ою, ою керек,
Бояуы қою болу керек.
Мақсат: Ойналмаған ойын бар,
Ойылмаған ою бар.
Мақал-мәтелдер:
Алау: Ою ойғанның ойы ұшқыр.
Аяулым: Ою ойған – сызу да сызады.
Тәрбиеші:
– Өте жақсы! Ал енді ою-өрнектердің шығу тарихына тоқталайық.
II. Негізгі бөлім (Денсаулық, әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту)
1. Ою-өрнек тарихы (аңыз әңгіме)
Ерте заманда адамдар табиғаттағы әртүрлі бейнелерді киімдеріне, бұйымдарына салып, олар арқылы өз ойларын жеткізген.
Аңыз:
Ертеде алысқа ұзатылған қыз ата-анасына оюлы орамал жіберіпті. Оның орамалында ұшқан құс пен бүршік атып келе жатқан гүл бейнеленген екен. Мұны көрген ата-анасы:
– Қызымыз еркін, бақытты өмір сүріп жатыр екен, – деп қуаныпты.
Кейінгі орамалында бүрмеленген шеңбер мен отырған адам бейнеленіпті. Мұны көрген ата-анасы:
– Қызымыз еркіндігінен айырылып, қиындап қалған екен, – деп уайымдапты.
Осылайша, ою-өрнек ерте заманнан бері адамдардың көңіл-күйін білдіру құралы болған.
2. Зерттеу орталығы: «Киіз басу»
Интерактивті тақтадан жүнді тазалау және бұйым жасау жолдары көрсетіледі.
Тәрбиеші:
– Балалар, жүннен қандай бұйымдар жасалады?
(Балалардың жауаптары: кілем, текемет, алаша, киіз үй жабындары, дорбалар және т.б.)
– Киіз қандай қасиеттерге ие?
(Балалар: жылы, берік, экологиялық таза, денсаулыққа пайдалы.)
Тәжірибе:
Балалар жүнді қолмен басып көреді, оюларды киіз бетіне орналастырады.
3. Ойын: «Ою-өрнекті құрастыр»
Шарты: Балалар қиылған ою бөліктерін құрастырып, атын атайды.
4. Сергіту сәті:
Қимылмен көрсету:
Қолдарын көтеріп, толқын жасап ирек оюды бейнелейді.
Қолдарын айналдырып, ботагөз оюын көрсетеді.
5. «Сиқырлы оюлар» ойыны
Шарты: Балалар кубик лақтырады. Қай ою түсті, соны атау және кілемше бетінен тауып, сол оюдың үстіне тұру.
6. Шығармашылық жұмыс:
Балалар қағаздан сәукеледегі ою-өрнектерді қиып, желімдеу арқылы жасайды.
III. Қорытынды бөлім
Талқылау:
– Киізге оюларды не үшін салады?
– Ою-өрнек бізге не білдіреді?
Балалар өз жұмыстарын көрмеге қояды.
Жалпы күтілетін нәтиже:
• Балалар оюдың тарихын, түрлерін ажыратады.
• Оюларды құрастырып, мағынасын түсінеді.
• Қол еңбегі арқылы шығармашылықтарын дамытады.
• Ұлттық өнерге құрметпен қарайды.
Қорытынды:
– Балалар, бүгін біз не үйрендік? Ою-өрнектің маңызын түсіндік пе?
(Балалардың жауаптары.)
Тәрбиеші:
– Әрқашан ұлттық құндылықтарды бағалап, ата-баба өнерін жалғастырыңдар!
Ән: «Оюлар» (балалар ән шырқайды).
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ою-өрнек – ұлт мұрасы
Ою-өрнек – ұлт мұрасы
Тақырыбы: «Ою-өрнек – ұлт мұрасы»
Мақсаты:
Балаларға ою-өрнек туралы түсінік беру, олардың түрлерін ажыратып, ұлттық мәдениетке деген құрметті қалыптастыру. Қолөнерге деген қызығушылығын арттыру арқылы шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамыту.
Міндеттері:
• Танымдық дағдыларды дамыту: Ою-өрнектің тарихын түсіндіру, түрлерін таныстыру.
• Шығармашылық дағдыларды дамыту: Ою-өрнек жасауға баулу, ұлттық мәдениетке қызығушылық ояту.
• Коммуникативтік дағдыларды дамыту: Топпен жұмыс жасау, бір-бірін тыңдау, өз ойын еркін жеткізу.
• Денсаулық дағдыларын дамыту: Ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.
• Әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту: АКТ көмегімен ақпарат алу, оюларды құрастыру.
Ресурстар:
Интерактивті тақта (ою-өрнек түрлері, ұлттық бұйымдар), қағаз, желім, қайшы, киіз үй макеті, ұлттық киімдер, оюланған ыдыстар, көрпелер, сандық.
Іс-әрекет барысы:
I. Кіріспе бөлім (АКТ, Коммуникативтік дағдылар)
Балалар Құрманғазының «Сарыарқа» күйінің ырғағымен ортаға шығып, қонақтармен амандасады.
Интерактивті тақтадан ұлттық бұйымдардың, ою-өрнектердің суреттері көрсетіледі.
Тәрбиеші:
– Балалар, айналамызға қараңдаршы, қандай ұлттық бұйымдарды көріп тұрсыңдар?
(Балалардың жауаптары: көрпе, сандық, кілем, сәукеле, қамзол, ыдыстар және т.б.)
– Ою-өрнектерді қай жерлерден көреміз?
(Балалардың жауаптары: киімдерде, кілемде, ыдыстарда, үйлердің қабырғаларында және т.б.)
– Ою-өрнектер қандай топтарға бөлінеді?
(Балалар: өсімдік тектес, аң-құс бейнелі, геометриялық және т.б.)
Жаңылтпаштар:
Арай: Ою, ою керек,
Бояуы қою болу керек.
Мақсат: Ойналмаған ойын бар,
Ойылмаған ою бар.
Мақал-мәтелдер:
Алау: Ою ойғанның ойы ұшқыр.
Аяулым: Ою ойған – сызу да сызады.
Тәрбиеші:
– Өте жақсы! Ал енді ою-өрнектердің шығу тарихына тоқталайық.
II. Негізгі бөлім (Денсаулық, әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту)
1. Ою-өрнек тарихы (аңыз әңгіме)
Ерте заманда адамдар табиғаттағы әртүрлі бейнелерді киімдеріне, бұйымдарына салып, олар арқылы өз ойларын жеткізген.
Аңыз:
Ертеде алысқа ұзатылған қыз ата-анасына оюлы орамал жіберіпті. Оның орамалында ұшқан құс пен бүршік атып келе жатқан гүл бейнеленген екен. Мұны көрген ата-анасы:
– Қызымыз еркін, бақытты өмір сүріп жатыр екен, – деп қуаныпты.
Кейінгі орамалында бүрмеленген шеңбер мен отырған адам бейнеленіпті. Мұны көрген ата-анасы:
– Қызымыз еркіндігінен айырылып, қиындап қалған екен, – деп уайымдапты.
Осылайша, ою-өрнек ерте заманнан бері адамдардың көңіл-күйін білдіру құралы болған.
2. Зерттеу орталығы: «Киіз басу»
Интерактивті тақтадан жүнді тазалау және бұйым жасау жолдары көрсетіледі.
Тәрбиеші:
– Балалар, жүннен қандай бұйымдар жасалады?
(Балалардың жауаптары: кілем, текемет, алаша, киіз үй жабындары, дорбалар және т.б.)
– Киіз қандай қасиеттерге ие?
(Балалар: жылы, берік, экологиялық таза, денсаулыққа пайдалы.)
Тәжірибе:
Балалар жүнді қолмен басып көреді, оюларды киіз бетіне орналастырады.
3. Ойын: «Ою-өрнекті құрастыр»
Шарты: Балалар қиылған ою бөліктерін құрастырып, атын атайды.
4. Сергіту сәті:
Қимылмен көрсету:
Қолдарын көтеріп, толқын жасап ирек оюды бейнелейді.
Қолдарын айналдырып, ботагөз оюын көрсетеді.
5. «Сиқырлы оюлар» ойыны
Шарты: Балалар кубик лақтырады. Қай ою түсті, соны атау және кілемше бетінен тауып, сол оюдың үстіне тұру.
6. Шығармашылық жұмыс:
Балалар қағаздан сәукеледегі ою-өрнектерді қиып, желімдеу арқылы жасайды.
III. Қорытынды бөлім
Талқылау:
– Киізге оюларды не үшін салады?
– Ою-өрнек бізге не білдіреді?
Балалар өз жұмыстарын көрмеге қояды.
Жалпы күтілетін нәтиже:
• Балалар оюдың тарихын, түрлерін ажыратады.
• Оюларды құрастырып, мағынасын түсінеді.
• Қол еңбегі арқылы шығармашылықтарын дамытады.
• Ұлттық өнерге құрметпен қарайды.
Қорытынды:
– Балалар, бүгін біз не үйрендік? Ою-өрнектің маңызын түсіндік пе?
(Балалардың жауаптары.)
Тәрбиеші:
– Әрқашан ұлттық құндылықтарды бағалап, ата-баба өнерін жалғастырыңдар!
Ән: «Оюлар» (балалар ән шырқайды).
шағым қалдыра аласыз













