Ою-өрнек – ұлт мұрасы

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ою-өрнек – ұлт мұрасы

Материал туралы қысқаша түсінік
Ою-өрнек – ұлт мұрасы
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тақырыбы: «Ою-өрнек – ұлт мұрасы»


Мақсаты:

Балаларға ою-өрнек туралы түсінік беру, олардың түрлерін ажыратып, ұлттық мәдениетке деген құрметті қалыптастыру. Қолөнерге деген қызығушылығын арттыру арқылы шығармашылық және танымдық қабілеттерін дамыту.


Міндеттері:

Танымдық дағдыларды дамыту: Ою-өрнектің тарихын түсіндіру, түрлерін таныстыру.

Шығармашылық дағдыларды дамыту: Ою-өрнек жасауға баулу, ұлттық мәдениетке қызығушылық ояту.

Коммуникативтік дағдыларды дамыту: Топпен жұмыс жасау, бір-бірін тыңдау, өз ойын еркін жеткізу.

Денсаулық дағдыларын дамыту: Ұқыптылыққа, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу.

Әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту: АКТ көмегімен ақпарат алу, оюларды құрастыру.


Ресурстар:

Интерактивті тақта (ою-өрнек түрлері, ұлттық бұйымдар), қағаз, желім, қайшы, киіз үй макеті, ұлттық киімдер, оюланған ыдыстар, көрпелер, сандық.


Іс-әрекет барысы:


I. Кіріспе бөлім (АКТ, Коммуникативтік дағдылар)


Балалар Құрманғазының «Сарыарқа» күйінің ырғағымен ортаға шығып, қонақтармен амандасады.


Интерактивті тақтадан ұлттық бұйымдардың, ою-өрнектердің суреттері көрсетіледі.


Тәрбиеші:

Балалар, айналамызға қараңдаршы, қандай ұлттық бұйымдарды көріп тұрсыңдар?

(Балалардың жауаптары: көрпе, сандық, кілем, сәукеле, қамзол, ыдыстар және т.б.)


Ою-өрнектерді қай жерлерден көреміз?

(Балалардың жауаптары: киімдерде, кілемде, ыдыстарда, үйлердің қабырғаларында және т.б.)


Ою-өрнектер қандай топтарға бөлінеді?

(Балалар: өсімдік тектес, аң-құс бейнелі, геометриялық және т.б.)


Жаңылтпаштар:


Арай: Ою, ою керек,

Бояуы қою болу керек.


Мақсат: Ойналмаған ойын бар,

Ойылмаған ою бар.


Мақал-мәтелдер:


Алау: Ою ойғанның ойы ұшқыр.

Аяулым: Ою ойған – сызу да сызады.


Тәрбиеші:

Өте жақсы! Ал енді ою-өрнектердің шығу тарихына тоқталайық.


II. Негізгі бөлім (Денсаулық, әлеуметтік-эмоционалдық дағдыларды дамыту)


1. Ою-өрнек тарихы (аңыз әңгіме)

Ерте заманда адамдар табиғаттағы әртүрлі бейнелерді киімдеріне, бұйымдарына салып, олар арқылы өз ойларын жеткізген.


Аңыз:

Ертеде алысқа ұзатылған қыз ата-анасына оюлы орамал жіберіпті. Оның орамалында ұшқан құс пен бүршік атып келе жатқан гүл бейнеленген екен. Мұны көрген ата-анасы:

Қызымыз еркін, бақытты өмір сүріп жатыр екен, – деп қуаныпты.


Кейінгі орамалында бүрмеленген шеңбер мен отырған адам бейнеленіпті. Мұны көрген ата-анасы:

Қызымыз еркіндігінен айырылып, қиындап қалған екен, – деп уайымдапты.


Осылайша, ою-өрнек ерте заманнан бері адамдардың көңіл-күйін білдіру құралы болған.


2. Зерттеу орталығы: «Киіз басу»

Интерактивті тақтадан жүнді тазалау және бұйым жасау жолдары көрсетіледі.


Тәрбиеші:

Балалар, жүннен қандай бұйымдар жасалады?

(Балалардың жауаптары: кілем, текемет, алаша, киіз үй жабындары, дорбалар және т.б.)


Киіз қандай қасиеттерге ие?

(Балалар: жылы, берік, экологиялық таза, денсаулыққа пайдалы.)


Тәжірибе:

Балалар жүнді қолмен басып көреді, оюларды киіз бетіне орналастырады.


3. Ойын: «Ою-өрнекті құрастыр»

Шарты: Балалар қиылған ою бөліктерін құрастырып, атын атайды.


4. Сергіту сәті:

Қимылмен көрсету:

Қолдарын көтеріп, толқын жасап ирек оюды бейнелейді.

Қолдарын айналдырып, ботагөз оюын көрсетеді.


5. «Сиқырлы оюлар» ойыны

Шарты: Балалар кубик лақтырады. Қай ою түсті, соны атау және кілемше бетінен тауып, сол оюдың үстіне тұру.


6. Шығармашылық жұмыс:

Балалар қағаздан сәукеледегі ою-өрнектерді қиып, желімдеу арқылы жасайды.


III. Қорытынды бөлім


Талқылау:

Киізге оюларды не үшін салады?

Ою-өрнек бізге не білдіреді?


Балалар өз жұмыстарын көрмеге қояды.


Жалпы күтілетін нәтиже:

Балалар оюдың тарихын, түрлерін ажыратады.

Оюларды құрастырып, мағынасын түсінеді.

Қол еңбегі арқылы шығармашылықтарын дамытады.

Ұлттық өнерге құрметпен қарайды.


Қорытынды:

Балалар, бүгін біз не үйрендік? Ою-өрнектің маңызын түсіндік пе?

(Балалардың жауаптары.)


Тәрбиеші:

Әрқашан ұлттық құндылықтарды бағалап, ата-баба өнерін жалғастырыңдар!


Ән: «Оюлар» (балалар ән шырқайды).



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.02.2025
101
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі