"Қалың елім,қазағым,қайран жұртым" өлеңіндегі адамгершілік құндылықтар

Тақырып бойынша 11 материал табылды

"Қалың елім,қазағым,қайран жұртым" өлеңіндегі адамгершілік құндылықтар

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ
Материалдың қысқаша нұсқасы

Cабақ жоспары №1 Тексерілді________________


Білім беру ұйымының атауы

«Алматы облысы білім басқармасының Қарасай ауданы бойынша білім бөлімі» ММ-нің «Шамалған бекетіндегі жаңа қазақ орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Пәні:

Қазақ әдебиеті

Бөлім:


Педагогтің аты-жөні:

Есенкулова Ж.

Күні:


Сынып: 10 Д

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңіндегі адамгершілік құндылықтар

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

10.1.1.1 әдеби шығарманың сюжеттік-композициялық құрылысын талдау арқылы идеялық мазмұнын терең түсіну.

10.2.1.1 әдеби шығарманың композициялық ерекшеліктерін талдау.

Сабақтың мақсаты

«Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңінің құрылысын талдау арқылы идеялық мазмұнын терең түсінеді

Өлеңнің композициялық ерекшеліктерін талдайды

Бағалау критерийлері

әдеби шығармаға талдау жасайды;

шығарманың жанрлық ерекшелігін біледі;

шығарманың композициялық ерекшеліктерін талдайды.



Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


























Сабақтың ортасы




























І. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылар түгенделіп, сабаққа назары аударылады.

І. Қызығушылығын ояту. Абай ақынның айтпақ ойынан не түюге болады?

Көкіректе сәуле жоқ, көңілде сенім жоқ.

Құр көзбенен көрген біздің хайуан малдан неміз артық?

Абай

https://www.youtube.com/watch?v=-8UYDjP1LK4

Оқушылар «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңін тыңдайды.

Сұрақ:

1.Абай бұл өлеңінде кімдерді сынайды?

2. Осы өлеңдегі дос кім? Дұшпан кім?

3.Абай неліктен «саналы адам көрмедім» дейді?

4. Ақынның көңілі не себепті достан да, дұшпаннан да қалып отыр?

Сабақтың тақырыбы, мақсаты мен бағалау критерийлері таныстырылады.


ІІ. Мағынаны тану. (Оқушылар өлеңнің толық мазмұнымен танысады).

Қалың елім, қазағым, қайран жұртым,

Ұстарасыз аузыңа түсті мұртың.

Жақсы менен жаманды айырмадың,

Бірі қан, бірі май боп енді екі ұртың.

Бет бергенде шырайың сондай жақсы,

Қайдан ғана бұзылды сартша сыртың?

Ұқпайсың өз сөзіңнен басқа сөзді,

Аузымен орақ орған өңкей қыртың.

Өзімдікі дей алмай өз малыңды,

Күндіз күлкің бұзылды, түнде – ұйқың.

Көрсеқызар келеді байлауы жоқ,

Бір күн тыртың етеді, бір күн – бұртың.

Бас-басына би болған өңкей қиқым,

Мінеки бұзған жоқ па елдің сиқын?

Өздеріңді түзелер дей алмаймын,

Өз қолыңнан кеткен соң енді өз ырқың.


Ағайын жоқ нәрседен етер бұртың,

Оның да алған жоқ па құдай құлқын?

Бірлік жоқ, береке жоқ, шын пейіл жоқ,

Сапырылды байлығың, баққан жылқың.

Баста ми, қолда малға талас қылған,

Күш сынасқан күндестік бұзды-ау шырқын.

Оңалмай бойда жүрсе осы қыртың,

Әр жерде-ақ жазылмай ма, жаным, тырқың?

Қай жеріңнен көңілге қуат қылдық,

Қыр артылмас болған соң, мінсе қырқың?

Тиянақсыз, байлаусыз байғұс қылпың,

Не түсер құр күлкіден жыртың-жыртың.

Ұғындырар кісіге кез келгенде,

Пыш-пыш демей қала ма ол да астыртын?

1-тапсырма. Өлеңнің ерекшелігін түсіндіріңдер. Өлеңде көтерілген ұлттық мәселені анықтаңыз. Ойыңызды дәлелдеңіз.


2-тапсырма. «Талдап білу» әдісі.

Оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді.


Бекіту. «Талдап білу» әдісі бойынша жүргізілген жұмысты өз пікіріңмен түйінде.

Оқушылар түгенделіп, сабаққа назары аударылады.


Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі тақырыппен байланысын анықтайды.

Өлеңді тыңдайды.








Сабақтың тақырыбы, мақсаты мен бағалау критерийлерімен

танысады.






Оқушылар өлеңнің толық мазмұнымен танысады.



Өлеңнің ерекшелігін түсіндіреді;

Өлеңдегі көтерілген мәселенің ұлттық мүддеге байланысын анықтайды;

Ойын дәлелдейді.




Оқушылар өлең жолдарын кезекпен бірінен соң бірі дауыстап оқиды және бір-бірінің оқылымдарына қысқаша сипаттама береді.

















«Талдап білу» әдісі бойынша жүргізілген жұмысты өз пікірімен түйіндейді

10 баллдық жүйе бойынша оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі

бойынша бағаланады.









Дескриптор:

сұрақтарға жауап береді-1



Дескриптор:

Өлеңнің ерекшелігін түсіндіреді-1


Өлеңдегі көтерілген мәселенің ұлттық мүддеге байланысын анықтайды-1

Ойын дәлелдейді-1















Дескриптор:

Өлеңнің тақырыбын, идеясын, мағынасын ашады-1

Өлең мазмұны бойынша сұрақ дайындайды-1

Өлеңнің мағынасын өмірмен байланыстырады-1

Өлеңнің мазмұнына сәйкес қазіргі қолданыстағы

мақал-мәтелдерді айтады-1

Өлеңнің құндылығын айтып, баға береді-1

Түйін пікір айтады-1

10-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы





https://www.youtube.com/watch?v=-8UYDjP1LK4








А. Құнан-байұлы өмірі мен шығармашы-лығы






https://bilim-all.kz/olen/571-Qalyn-elim-qazagym-qairan-zhurtym
















А. Құнан-байұлы «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңі





















Сабақтың соңы

3 минут


Кері байланыс.


Үйге тапсырма: «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» өлеңі Өлеңдегі теріс қылықтарды бейнелейтін сөздерді дәптеріңе теріп жаз.









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.11.2025
14
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі