2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Қаныш Сәтбаев - өз ұлтының ұлы тұлғасы

Қаныш Сәтбаев - өз ұлтының ұлы тұлғасы

Материал туралы қысқаша түсінік
Тақырыпты бекіту.Мағынаны тану - 8 минут Мәтінмен жұмыс: Әр топқа Қаныш Сәтбаевтың өмірі мен қызметі туралы мәтін беріледі. Мәтінді оқып, негізгі ақпаратты қысқаша постерге жазу. 5. Топтық талқылау және қорғау- 5 минут «Зерттеушілер» тобы: Қ. Сәтбаевтың өмірбаяны. Ағылшын тілі тобы (ақ шляпа -Диас Ш.) «Ғалымдар» тобы: Ғылыми жетістіктері.(сары шляпа- Бижан) «Сарапшылар» тобы: Топтардың жұмысын бақылап,бағалаушылар (көк шляпа- Диас Х) 4.Таныстырылым: Әр топ өз тақырыбын қорғап, таныстырады.(Әр топтан бір спикер соңында қорытынды жасайды.) 5.Тәжірибелік жұмыс 4-минут
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

«М.Тынышпаев атындағы Қазақ көлік және коммуникация академиясы» АҚ «Ақмола колледжі» ЖШС-і



КЕЛІСІЛДІ:

Әдістемелік кабинеттің меңгерушісі

__________ Тулегенова М.Ш.

«_11 »_____12_____ 2024 ж.


БЕКІТЕМІН:

Директордың ОІ жөніндегі орынбасары

_________Аймагамбетова Б.А.

«___11_»____12________ 2024 ж.






АШЫҚ САБАҚТЫҢ ӘДІСТЕМЕЛІК ӘЗІРЛЕНІМІ

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА


Пәні/модуль/Дисциплина:Қазақ және Ағылшын тілдері

Тақырып/Тема:Қаныш Сәтбаев-халқының ұлы тұлғасы

Топ, мамандық/Группа,специальность:9м ОПУ-24 4к

Оқытушының аты-жөні/ФИО преподавателя:Бейсебай Н.Ж.

Нурсеитова Н.Ж.

Оқу жылы/Учебный год: 2024-2025 ж/г








Жалпы білім беру пәндері ________________________ бойынша циклдық әдістемелік косиссиясының отырысында қарастырылды

Рассмотрен на заседании цикловой комиссии специальных дисциплин ___________________

Хаттама/Протокол № _4_ от "_15__" _11__ 2024 ж./г.

Төрайым/Председатель __________Кусаинова М.К.












Астана, 2024



Предмет: Қазақ әдебиеті және Шет тілі

Сабақтың тақырыбы/: Қаныш Сәтбаев-халқының ұлы тұлғасы

Дайындаған педагог/ Подготовил педагог: Бейсебай Н.Ж.; Нурсеитова Н.Ж.

Күні/ "11"__12__ 2024 ж./г.

Оқу дәрісханасы/аудитория:1-206

Курс, топ/курсы, группа: 9м ОПУ-24 4к

Сабақтың түрі/Вид занятий:Кіріктірілген

Мақсаты/Цель занятий:Қаныш Сәтбаевтің өмір жолы, ғылыми және қоғамдық қызметімен таныстыру.

Міндеттері/задачи:

Білімділік/образовательная:Ғалымның азаматтық тұлғасын таныту

Дамытушылық/развивающая: зерттеушілік дағдыларын дамыту.

Тәрбиелік/воспитательная: Ғалымның өнегелі өмірін, елге сіңірген еңбегін айта отырып,адамгершілікке, парасаттылыққа тәрбиелеу.

3.«Біртұтас тәрбие» бағдарламасы бойынша аптаның дәйексөзі/құндылығы

Апта дәйексөзі: Бірлік болмай, тірлік болмас.

  1. Оқу-жаттығу процесінде білім алушылар меңгеретін күтілетін нәтижелер және (немесе) кәсіби дағдылар тізбесі /перечень ожидаемых результатов и/или профессиональных умений, которыми овладеют обучающиеся в процессе учебного занятия

Білім алушылар Қаныш Сәтбаевтың өмірі мен қызметін терең түсінеді.

Сыни тұрғыдан ойлау, зерттеу және талдау қабілеттері дамиды.

Ұлы тұлғаға құрмет пен мақтаныш сезімі артады.

5. Қажетті ресурстар / Необходимые ресурсы (литература, техсредства): Интерактивті тақта, Таратпа материалдар, Слайдтар, Оқулық

Әдебиет/Литература: Қаныш Сәтбаев Энциклопедия,Сәрсеке М.Қаныш Сәтбааев;Керімбай С.,Нәби Ә.Ғылыми майдан; Satpaev K.I. Kazakh scientists contribution/Moscow News; Wikipedia-Kanysh Satbayev.

Сабақтың барысы/План занятия:

Хронологиялық кесте:

  1. Ұйымдастыру-3 мин.

  2. Үй тапсырмасын тексеру -7 мин.

  3. Жаңа сабақты түсіндіру-15 мин.

  4. Тақырыпты бекіту.Мағынаны тану -10 мин.

Топтық талқылау және қорғау.

  1. Тәжірибелік жұмыс.Білімдерді бекіту: 4-минут

РАФТ әдісі

  1. Қорытынды Баға қою, талдау-3 мин.

  2. Рефлексия, Үй тапсырмасы- 3 мин.


1.Ұйымдастыру кезеңі/Организационная часть: 3-минут

1.Сәлемдесу

2.Сабаққа дайындықтарын тексеру

3. Психологиялық дайындық жүргізу(балаларды сабаққа дайындап, ашық сабақ екендігін және бүгінгі сабақтың ерекшеліктерін түсіндіру)

Brainstorm task for two groups.https://wordwall.net/resource/36393550

Білім алушыларды 3 топқа бөлу: «Зерттеушілер», «Ғалымдар», «Сарапшылар».Топтардың өзара тілектерін жолдауы.

2. Үй тапсырмасын тексеру 7-минут

1. Қызығушылықты ояту. Quizziz платформасы арқылы тест алу. https://quizizz.com/admin/assessment/6746c09bb1ff2855c1bf16b5?source=lesson_share

  1. Жаңа сабақты түсіндіру 15-минут

English:"Today, we’re going to have an integrated lesson in Kazakh and English languages.Have you ever wondered who helped discover the natural resources we use every day? Let’s find out!What can you say about him in one word:

S1:Kanysh Satbayev discovered ;S2:he was a great scientist, S3:talented man, S4:famous geologist, S5:first president of the academy of sciences,S6: mentor of young scientists, S7:discovered massive copper resources,S8:improve infrastructure, creator of geological map of Kazakhstan.(All students participated)I’m very glad.Now let’s continue our lesson in English.(2-minutes)

а)Н.Нұрсейітова қазақ тілінде сабақтың мақсаты, кезеңдерімен таныстырады. Қ.Сәтбаевтың өмірінен, ғылыми жетістіктері туралы қызықты деректер айтады. 4-минут)

ә)Н.Бейсебай ағылшын тілінде сабақтың ерекшеліктеріне тоқтала келіп, Қаныш Сәтбаевтың өмірбаяны туралы ақпараттар береді. 4-минут

Қазақ тілінде: Қаныш Сәтбаевтың өмірбаяны

Балалық және жастық шағы

Туған жылы: 1899 жылы 12 сәуірде Семей облысы (қазіргі Қарағанды облысы), Баянауыл ауданы, Ақкелін ауылында дүниеге келген.

Отбасы: Қазақтың дәстүрлі отбасында өскен. Әкесі Имантай — сауатты, елге сыйлы адам, анасы Әлима — мейірімді, ақыл-парасатты тұлға болған.

Жасынан білімге құштар болып, ауыл мектебінде сауатын ашқан.

Білім алуы:

1. Семейдегі мұғалімдер семинариясы (1918):

Бұл оқу орнында орыс, қазақ әдебиетін және математика мен жаратылыстануды терең меңгерді.

2. Томск технологиялық институты (1921-1926):

Геологиялық барлау мамандығы бойынша жоғары білім алды.

Осы жерде ғалым ретінде қалыптасуына ықпал еткен беделді профессорлармен жұмыс істеді.

Ғылыми және кәсіби қызметі:

1926-1941 жж.: Жезқазған өңіріндегі геологиялық зерттеу жұмыстары:

Мыс кен орындарын зерттеп, Жезқазғанды әлемдегі ірі кен орындарының қатарына қосты.

1941-1946 жж.: КСРО Ғылым академиясының Қазақ бөлімшесінің басшысы.

1946 ж.: Қазақстан Ғылым академиясының тұңғыш президенті болып сайланды.

Отбасы және жеке өмірі:

Қаныш Сәтбаев жанұясына үлкен құрметпен қарап, өзінің ғылым мен қызметі үшін отбасының қолдауын жоғары бағалаған. Оның балалары да білім мен ғылымға жақын болған.

Саяси және қоғамдық қызметі:

Қазақ интеллигенциясының белді өкілі ретінде ғылым мен мәдениетті дамытуға ықпал етті.

Пайдалы қазбаларды зерттеу арқылы Қазақстанның экономикасын көтеруге атсалысты.

Халықаралық ғылыми конференцияларда елінің атын асқақтатқан.

Өмірінің соңғы жылдары және қайтыс болуы:

Қаныш Сәтбаев өмірінің соңғы жылдарын ғылымға арнап, Қазақстанның ғылыми әлеуетін дамытуға күш салды.

Қайтыс болған күні: 1964 жылы 31 қаңтарда Мәскеуде дүниеден өтті.

Оның денесі Алматыға әкелініп, Қазақстанның ұлы тұлғалары жерленген Кеңсай зиратына қойылды.

English teacher’s presentation.N.Beisebay.

Kanysh Satpayev (1899–1964) was a prominent Kazakh geologist and one of the founding figures of geology in Kazakhstan. Known for his extensive contributions to the fields of mineral exploration and geology, Satpayev became the first president of the Kazakh Academy of Sciences and is often celebrated as the father of Kazakh geology.

Early Life and Education

Born in the village of Akkelin (now Bayanauil district,Pavlodar region), Satpayev was interested in science at an early age. After completing his primary education, he studied at the Tomsk Technological Institute in Russia, where he specialized in geology and mining engineering. This background laid the groundwork for his future scientific endeavors and exploration work in Kazakhstan.

Scientific Work and Achievements

Satpayev's contributions to geology were particularly influential in the discovery and development of Kazakhstan's mineral resources.

Some of his key achievements include:

1. Copper Exploration in Central Kazakhstan: Satpayev discovered the massive copper deposits at the Zhezkazgan and other regions. His work helped to establish Zhezkazgan as one of the largest copper-producing areas in the former Soviet Union, which significantly boosted Kazakhstan's economic development.

2. Establishment of Geological Institutions: Recognizing the need for scientific infrastructure in Kazakhstan, Satpayev founded various research institutions to advance geological studies in the country. In 1946, he became the first president of the newly established Kazakh Academy of Sciences, where he promoted local scientific talent and pioneered geological research.

3. Mapping and Mineral Resource Studies: Satpayev created the first geological map of Kazakhstan, identifying various deposits of essential minerals, including coal, iron, lead, and zinc. His mapping and surveying work provided a foundation for the Soviet Union's resource management and contributed to Kazakhstan's industrialization.

4. Advocacy for Education and Science: Beyond his geological work, Satpayev was an advocate for science education in Kazakhstan, believing it essential for the nation's future. He mentored numerous Kazakh scientists and pushed for the creation of educational institutions focused on the sciences.

Legacy

Kanysh Satpayev's legacy endures in Kazakhstan, where he is remembered not only for his scientific contributions but also for his role in building a scientific community. The town of Satpayev and the Kanysh Satpayev Kazakh National Technical University in Almaty bear his name, as does an asteroid, "2402 Satpayev," recognizing his contributions on an international level.

Бейнематериал немесе сурет көрсету: Қаныш Сәтбаевтың портреті мен оның өмірінен деректі фильм үзіндісі.(екі тілде)

Бейнебаян тамашалап болған соң Н.Нұрсейітова білім алушылардың ақпаратты қалай игергенін тексеру мақсатында сұрақтар қояды:

1. «Қаныш Сәтбаев» есімін естігенде сіз қандай ойға келесіз? (1-топқа)

2. Қазақ ғылымына қосқан үлесін қалай елестетесіз?(2-топқа)...

3....

4....

4.Тақырыпты бекіту.Мағынаны тану - 8 минут

Мәтінмен жұмыс:

Әр топқа Қаныш Сәтбаевтың өмірі мен қызметі туралы мәтін беріледі.

Мәтінді оқып, негізгі ақпаратты қысқаша постерге жазу.

5. Топтық талқылау және қорғау- 5 минут

«Зерттеушілер» тобы: Қ. Сәтбаевтың өмірбаяны. Ағылшын тілі тобы

(ақ шляпа -Диас Ш.)

«Ғалымдар» тобы: Ғылыми жетістіктері.(сары шляпа- Бижан)

«Сарапшылар» тобы: Топтардың жұмысын бақылап,бағалаушылар

(көк шляпа- Диас Х)

4.Таныстырылым: Әр топ өз тақырыбын қорғап, таныстырады.(Әр топтан бір спикер соңында қорытынды жасайды.)

5.Тәжірибелік жұмыс 4-минут

РАФТ әдісі:

Роль: Қаныш Сәтбаев.Шаяхметов Диас ағылшын тілінде,Батыр Алмас қазақ тілінде хатты оқып береді.

Аудитория: Қазіргі жас ұрпақ.

Формат: Хат.

Тақырып: «ХХІ-ғасыр жастарына хат»

6.Подведение итогов/Қорытынды: 3-минут

Бағалау:”Cарапшылар” тобы және оқытушылардың бағалауы

Бағаны талдау.

7.Рефлексия. Сабақты рефлексия арқылы қорытындылау 3-минут

(«Бес саусақ» әдісі):

Үй тапсырмасы/ Домашнее задание: Қаныш Сәтбаев туралы эссе жазу немесе презентация дайындау



































Subject:Kazakh and English languages.

Lesson Topic: Kanysh Satpayev - A Great Figure of His Nation


Prepared by: N. Z. Beisebai, N. Z. Nurseitova

Date: "11" 12 2024

Classroom: 1-206

Course and Group: 9m OPU-24, 4k

Type of Lesson: Integrated

Objective of the Lesson:

To familiarize students with the life, scientific contributions, and public service of Kanysh Satpayev.

Lesson Tasks:

Educational: Introduce the personality of the scholar and his civic achievements.

Developmental: Develop research and critical thinking skills.

Educational/Moral: Highlight his exemplary life and contributions to instill values of morality and integrity.

Expected Outcomes:

By the end of the lesson, students will:

1. Understand Kanysh Satpayev's biography, scientific work, and legacy.

2. Develop skills in research, critical thinking, and group collaboration.

3. Cultivate respect and pride for great historical figures.

Required Resources:

Interactive whiteboard

Handouts

Presentation slides

Textbooks

Lesson Plan


Chronological Schedule:


1. Organization – 3 minutes

2. Review of Homework – 7 minutes

3. Explanation of New Lesson – 15 minutes

4. Topic Consolidation and Meaningful Exploration – 10 minutes (Group discussions and presentations)

5. Practical Work – 4 minutes (RAFT method)

6. Conclusion and Evaluation – 3 minutes

7. Reflection and Homework – 3 minutes









1. Organization Phase (3 minutes)

1. Greeting the students.

2. Checking their preparedness for the lesson.

3. Conducting a psychological warm-up to prepare the students for the lesson and explain the unique features of today’s session.

Brainstorm task:https://wordwall.net/resource/36393550

4. Dividing students into 3 groups

"Researchers"

"Scientists"

"Experts"

(Groups exchange good wishes with each other.)

2. Homework Review (7 minutes)

1. Engaging Interest: Administering a quiz through the Quizizz platform.

Quizizz Test Link

3. Explanation of New Lesson (15 minutes)

English Section Introduction:

"Today, we’re going to have an integrated lesson in Kazakh and English. Have you ever wondered who discovered the natural resources we use every day? Let’s find out!"

Students describe Kanysh Satpayev in one word:

S1: "Discoverer"

S2: "Great scientist"

S3: "Talented man"

S4: "Famous geologist"

S5: "First president of the Academy of Sciences"

S6: "Mentor of young scientists"

S7: "Discoverer of copper resources"

S8: "Creator of the geological map of Kazakhstan."

Kazakh Section (4 minutes):

The teacher introduces the lesson’s objectives, phases, and interesting facts about Satpayev’s life and scientific achievements.

English Section (4 minutes):

The English teacher presents Kanysh Satpayev’s biography, focusing on his education, career, and contributions to geology.

4. Topic Consolidation (8 minutes)

Text Work:

Each group receives a text about Satpayev’s life and achievements.

Task: Read the text and summarize the key information on a poster.

Group Work & Presentation (5 minutes):

1. "Researchers": Biography (English group)

2. "Scientists": Scientific Achievements

3. "Experts": Evaluate and provide feedback on group presentations.

Each group presents their findings, and one speaker summarizes.

5. Practical Work: RAFT Method (4 minutes)

Role: Kanysh Satpayev.Dias and Almas

Audience: Young generation

Format: A letter

Topic: “A Letter to the Youth of the 21st Century”



Students write letters in both Kazakh and English. Selected students present their letters.

6. Conclusion (4 minutes)

Group evaluations by the “Experts” and teachers.

Discuss and analyze the given grades.

7. Reflection & Homework (4 minutes)

Reflection Activity: “Five Fingers” method (students summarize their learning).

Homework:

Write an essay or prepare a presentation on Kanysh Satpayev.

Five Fingers” Method:

1

The thumb. What went well?


2

 The index finger. How was my work in group? Did I helped  anybody ?

3

The middle finger. Thinking: What interesting did I learn ?

4

 The ring finger.Truth.Did I like the lesson? Why?

5

The pinkie finger. Mood.How did I feel during the lesson?


Homework Assignment:

Write an essay or prepare a presentation about Kanysh Satpayev's contributions to science and Kazakhstan's development.



Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі