Материалдар / "Қарахан мемлекеті"

"Қарахан мемлекеті"

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге көмекші құрал
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Қаңтар 2019
939
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:

Мектеп:

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып: 6

Қатысқандар:

Қатыспағандар:-

Сабақтың тақырыбы 1 саб

Карахан мемлекеті




Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес)

6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

6.2.1.2 – ислам дінінің қоғамдық өмірге ықпалын анықтау;

6.3.1.4 – тарихи ұғымдарды қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену ерекшеліктерін түсіндіру

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: Қарахан мемлекетінің тарихын біледі.

Оқушылардың басым бөлігі: Х-ХІІ ғасырлардағы мәдениет пен ислам дінінің таралуы, ортағасырлық өркениеттің дамуына тигізген әсерін анықтай алады. Ортағасырлық мемлекеттердің ыдырауының негізгі және жанама себептерін сипаттайды ;

Кейбір оқушылар: Қарахан мемлекетінің бүгінгі қазақ тарихындағы маңызын дәлелдейді.

Бағалау критерийі

1. Мәтін мазмұнын жетік меңгеріп, детальды ақпаратты дұрыс анықтап, қорытынды жасайды.

2. Проблемалық сұраққа дәйектер келтіріп, дәлелді жауап береді.

3. X ғ. – XIII ғ. Мемлекеттер қазақ халқының түп негізі екендігі туралы өзіндік пікір қалыптасады.

Тілдік мақсаттар


Оқылым, айтылым: Мәтін мазмұнын жетік түсініп, негізгі ойды айтады.

2.Жазылым, айтылым:Тыңдалған мәтінен терминдердін мазмұнын түсінгендігін тапсырма құрастыру арқылы , өз пікірлерін баяндайды.

Диалог: 1. Түрік халқының бірлігінің маңыздылығы.

2. Түрік хандарының шешімінің үлесі.

Терминдер мен тірек сөздер: тегін, иқта, вақф, комендация, Мауаранахр.

Пәнаралық байланыс

География, дүние жүзі тарихы,дінтану.

Алдыңғы білім


Ерте орта ғасырлардағы феодалдық қатынастардың қалыптасуы, қағанаттардың құрылуы, әлеуметтік-экономикалық жағдайы мен мәдениет баспалдағының жаңа кезеңдеріне өту жолы.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар

Сабақтың бас



ұйымдастыру кезені;

"Шаттық шеңбері"- оқушылар бір- біріне жақсы тілек айтады.

Үй тапсырмасы.

- үй тапсырмасын сурау (сурақ- жауап).

Топқа бөлу және оқушыларын назарын шоғырландыру. 1-топ Ягма, 2-топ Жікіл (Руна белгісімен). Бул белгілер нені білдіреді деген сураққа, оқушылар Карахан мемлекетіндегі ақсуйектер түрік тілдес тайпалар деп жауап береді. Тақырыпты және онын мақсаттарын айтады.







Ягма Жікіл

Оқулық 44 бет.


Сабақтың ортасы










































5- мин.

























1.Карахан мемлекетінің құрылуы (картамен жұмыс). Оқулық бетінде ауызша

2.Қоғамдыдық құрылысы. Глоссарий ТЖ. "Венн диаграммасы" 1топ- лауазымдар. 2-топ- атқаратынын қызметі.

Shape1

Лауазымы

Shape2

Атқаратын

қызметі

Shape3

феодалдар









Қалыптастырушы бағалау.

Өзара бағалау(комментарий).

Өзін- өзі бағалау



Бағалау критериі

Дескриптор

Топта бірге жұмыс жасай білу.

Топта бірігіп жұмыс жасай біледі.

Қарахан мемлекетінің қоғамдық құрылымына жататын терминдерді мәтіннең таба білу.

Қарахан мемлекетінің қоғамдық құрылымына жататын терминдерді мәтіннең таба алады.

Қарахан мемлекетінің қоғамдық құрылымына жататын терминдерге түсінік бере алу.

Қарахан мемлекетінің қоғамдық құрылымына жататын терминдерге түсінік бере алады.

Венн диаграммасымен дурыс жұмыс жасай білу дәлел келтіру.

Венн диаграммасымен дурыс жұмыс жасай алады дәлел келтіре алады.



3.Мемлекеттін саяси жағдайы. Мәтінмен Жұп. Ж. РАФТ. Инсерт. Оқушылар мемлекеттін саяси жағдайын рөлмен айтып шығаы.

1-оқушы Мен Сатук Богра- хан мемлекеттің негізін... 2-оқушы 942 жылы қаладым.

Мен Муса 960 жылы ...

Қалыптастырушы бағалау.

Өзара бағалау(комментарий).

Өзін- өзі бағалау



Бағалау критериі

Дескриптор

Мәтіннен керек ақпаратты ала білу .

Мәтіннең керек ақпаратты саралап ала біледі .

Қарахан мемлекетініңдегі саяси үдерістерді толық баяндайды

Қарахан мемлекетініңдегі саяси үдерістерді толық айта алады.

Қарахан мемлекетініңдегі саяси жағдайды түсіндіреді.

Қарахан мемлекетініңдегі саяси жағдайды түсіндіреді.



4. Мәдениеті. Постермен жумыс. ТЖ. "Джигсо" 1-топ. Ислам мен мемлекеттің ара қатынасы.

2- топ.Карахан мемлекетіне тән мәдениет.



Қалыптастырушы бағалау.

Өзара бағалау(комментарий).

Өзін- өзі бағалау



Бағалау критериі

Дескриптор

Берілген сұраққа нақты жауап беру, регламентті сақтау.

Берілген сұраққа нақты жауап береді, уақытылы орындай алады.

Постерді дурыс пайдалана білу, тақырыпты ашу, түсіндіре білу.

Постерді дурыс пайдалана алады, тақырыпты аша біледі, түсіндіреді.

Мәдениет пен мемлекеттін ара қатынасын сиппаттау.


Карахан мемлекетініңдег саяси үдерістерді сипаттай алады





Қазақстанның саяси картасы.

Оқулық 53 бет.































































Оқулық 54 бет.



























Сабақтың соң





















































С абақты бекіту. Тест жұмысы Жеке Ж.
1.Сатұқ Боғра хан кім? 
А) Қараханның негізін қалаушы.
В) Қарлұқтың соңғы қағаны
С) Білге құл Қадыр ханның баласы.
2. Иқта деген не?
А) мемлекет атауы
В) салық түрі
С) жер үлесі
3. Мемлекет басшысы қалай аталды?
А) Қаған
В) Ябғу
С) Хақан
4. Қарахандар қашан жойылды?
А) 1156 жыл
В) 1130 жыл
С) 942 жыл
5. Хақанның ең жақын көмекшісі:
А) бектер
В) дінбасылар
С) Уәзірлер
4 тапсырма: Хронологиялық кесте

Қашан? Кім? Қандай оқиға? 
942ж Қарахан мемлекетінің негізін қалады 
Мұса Таққа отырды 
942 Ислам дінін қабылдады 
ХІ ғасырда “Құтты білік” жазды 
ХІ ғасыр басында Махмұт Қашғари 
ХІ-ХІІ ғасырда Кесене салынды

 Қалыптастырушы бағалау.

Өзара бағалау(комментарий).

Өзін- өзі бағалау

Бағалау критериі

Дескриптор

Қарахан мемлекетінің тарихын білу.


Қарахан мемлекетінің тарихын білу.


Проблемалық сұраққа дәйектер келтіріп, дәлелді жауап бере білу.

Проблемалық сұраққа дәйектер келтіріп, дәлелді жауап бере алады.

Карахан мемлекетінің даму ерекшеліктерін, қазіргі заманмен салыстырып, баға беру.

Карахан мемлекетінің даму ерекшеліктерін, қазіргі заманмен салыстырып, саралай біледі.


Бағалау парағы.

Рефлексия: интервью.

1. Бүгін менің қолымнаң не жақсы келді?

2.Не қиындық туғызды?

3. Менің білгім келеді, усынысым…

Үйге тапсырма §11 оқу, Эссе «Ислам және діни толеранттылық»



Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау



1.Доп лақтыру. Тез ойланып жауап беруге уйретеді.

1. Топқа бөлу. Тақырыпқа байланысты болды, сөйтіп оқушылардын назарын сабаққа шоғырландырам.

2. Картамен жұмыс. Практикалық түрде оқушылардын есте сақтау қабілеттерін арттырады.

3. Венн диаграммасы. Терминмен жұмыстарда тез ойланып шешім қабылдауға көмектеседі.

4. РАФТ, Инсерт әдісі оқушыларға тақырыпты саралауға үйретеді, Дарынды оқушылар ақпаратты бағалай алады.

5. Постермен жұмыс. Топта бірігіп жұмыс істеуге баулыйды



1 . Шапалақ және ауызша ынталандыру.



2.Өзара бағалау(комментарий).

Өзін- өзі бағалау





Сыныптағы санитарлық жағдайдын қолайлы болуы.



Оқушылардын денсаулығы және психологиялық ахуалды қадағалау.



Керек кезде сергіту жаттығуларын орындау.



Сабақ бойынша рефлексия





Жалпы бағалау



Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:


2:


Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:


2:


Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?























Яғма



Жікіл

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!