|
Сабақтың тақырыбы: Қатты денелердегі қысым |
Мұғалімнің аты-жөні: Малкесова Айман Күні: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
СЫНЫП: 7 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспаған оқушылар саны: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ негізделген оқу мақсаттары |
7.3.1.2 – қысымның физикалық мағынасын түсіндіру және өзгерту әдістерін сипаттау; 7.3.1.3 – есептер шығаруда қатты дененің қысымының формуласын қолдану |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақ нәтижесі: |
Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқу шылардың көбісі мынаны орындай алады: Топтық жұмысты бірлесе орындайды. Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен жұмыс жасайды. Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Бағалау критерийі |
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тілдік құзіреттілік |
Қатты денелердегі қысым |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ресурстар |
Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Әдіс-тәсілдер |
Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Математика, қазақ тілі. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Алдыңғы оқу |
Газдардың сұйықтар және қатты денелердің молекулалық құрылымы |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың жоспары |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жоспарланғануақыт |
Сабақ барысы : |
Бағалау түрлері |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Басталуы 5 минут |
Сәлемдесу. Топқа бөлемін : Оқушылар «Сиқырлы сандықтан» түрлі-түсті кубиктарды таңдап, сол түстер арқылы бөлініп отырады. Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай» би Сынып реттілігін қадағалау. Оқушыларды түгелдеу. Оқу құралдарын байқау. Бір-бірімізді тыңдаймыз десек 1 рет қол шапалақтаймыз! Ұйымшыл боламыз десек 2 рет Белсенділік танытамыз десек 3 рет шапалақтаймыз! |
1-топ: «Бақыт» тобы 2-топ: «Сүйіспеншілік» тобы 3-топ: «Жарқын өмір» тобы «Қызыл гүлім-ай» би билету. https://www.youtube.com/watch?v=sPX27NNVWCY |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Тақырып бойынша сөздік |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Жаңа білім 10 минут
|
Білу және түсіну Берілген мәтіндерді балалар оқып алады.
Мынадай тәжірибе жасайык. Алақаныңды жоғары қаратып, сол қолынды үстелге қой. Кітапты алаканыңа қырымен қойып, оны оң қолыңмен төмен кысып бас. Сол қолың қысымның артуын сезе ме?Енді кітапты алақанға емес, үстелге қой. Бір колыңмен кітапты үстінен ақырын бас,екінші қолыңды кітаптың қырына тигізіп ұстап тұр. Осы кезде қол косымша кысымды сезе ме? Міне, осы тәжірибені жасай отырып, кітаптың өзіне түсірілген қысымды бір ғана бағытта (сыртқы әрекет күшінің бағытында ғана) тарататынына көз жеткізуге болады. Мұны қатты денені құрайтын молекулалардың белгілі бір ретпен орналасатыны және олардың кандай да бір нүктенің төңірегінде тербеліп қана қозғалатыны әрі молекулалардың осы нүктеден алыс ұзап кете алмайтыны аркылы түсіндіре аламыз.
Белгілі бір бетке түсетін күш әрекетінің нәтижесін сипаттайтын шаманы қысым деп атайды. Қысым бетке перпендикуляр бағытта әрекет ететін күштің осы беттің ауданына қатынасымен анықталады:
р-қысым,
Ғ S-күш түсетін беттің ауданы.
ХБЖ-да қысым паскальмен
өлшенеді. гПа=100 Па=102 Па кПа=1000 Па=103 Па МПа=100000 Па=106 Па Қатты денелер өзіне түсірілген қысымды бір бағытта ғана жеткізеді
|
Оқулық, мәтіндер. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
1-топ. Суретте қойылған кірпіштер жерге бірдей
қысым түсіреді ме? Дескриптор Білім алушы - қысымның физикалық шамаларға тәуелділігін түсіндіреді 2-топ. Суға түсіп кеткен адамды құтқарушы балалардың қайсысының әрекеті дұрыс? Себебін түсіндіріңіз
Дескриптор Білім алушы - қысымның анықтамасын қолданып, қорытынды жасайды. 3-топ. Қай күрекпен жер аударған тиімді? Неге?
Дескриптор Білім алушы - қысымның анықтамасын қолданып, қорытынды жасайды.
2-тапсырма.Кестені толтырыңыз.
Адам терең қарда тұр, содан кейін шаңғыға
тұрды. Рюкзакта кең кірістірмелер бар. Бұл............................үшін жасалған.
Өткір қарапайым қарындаш кейде қағаздың бетін тесіп өтеді. Себебі …
Дескриптор Білім алушы - әртүрлі аудандарға түсірілген қысымды салыстырады; - рюкзактың кірістірмелерінің кеі болу себебін түсіндіреді.; - өткір қарындаштың жұқа қағазға әсерін түсіндіреді.
|
Суреттер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VІІ. Топтық жұмыс: «Ынтымақтастық атмосферасы» (10 минут)
|
Әр топқа оқулықтан және дидактикалық материалдардан деңгейлік есептер беріліп, оқушылар өз топтарында бірге шығарып, дәптерлеріне жазады және әр топтан бір оқушы тақтаға жазып, өз тобының шығарған есебін басқа топтармен алмасады.
1.
200см2 ауданға түсірілген күш 100Н болса,
қысым қандай болар
еді? 1. Көлемі 6 м3 гранит бағанасының табан ауданы 1,5м2 болса, ол Жер бетіне қандай қысым түсіреді? 2. Мұз 90 кПа қысымға төтеп береді. Осы мұздың үстімен массасы 5,4 т, шынжыр табанының ауданы 1,5 м2 трактор өте ала ма? 3. Асфальт төсеуде қолданылатын жол тегістейтін каток тірегінің ауданы 1500 см^2, түсіретін қысымы 300 кПа екені белгілі. Катоктың салмағы қандай?
1. 100
см2 ауданға
50 Н күш әрекет етеді. Қысымын
анықтаңдар. Дескриптор Білім алушы -Қысымды анықтау формуласын дұрыс қолданады; -Белгісіз шаманы табады; -ХБЖ-ге келтіреді
|
Оқулық, дидактикалық материал |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
«Ыстық орындық» әдісі 10 мин |
«Ыстық орындық» орындық әдісі. Әр топтан 1-2 оқушы ортаға шығады. Қалған топ оқушылары сұрақ қояды. Әр дұрыс жауапқа 10 балл. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Аяқталуы
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақтың
тақырыбы: Қатты денелердегі
қысым
Мұғалімнің
аты-жөні: Малкесова
Айман Күні:
СЫНЫП:
7
Қатысқан оқушылар
саны: Қатыспаған оқушылар
саны: Сабақ негізделген оқу
мақсаттары
7.3.1.2 –
қысымның физикалық мағынасын
түсіндіру және өзгерту әдістерін
сипаттау; 7.3.1.3
–
есептер шығаруда қатты дененің
қысымының формуласын қолдану
Сабақ
нәтижесі:
Оқушылардың
барлығы мынаны орындай алады: Оқулықта берілген және қосымша
тапсырмаларды орындайды. Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап
береді.
Оқу шылардың көбісі мынаны
орындай алады: Топтық жұмысты бірлесе
орындайды. Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша
үлестірме ресурстармен жұмыс
жасайды.
Оқушылардың
кейбіреуі мынаны орындай алады: Оқулықтан тыс берілген қосымша
тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен
дәлелдер келтіре алады. Бағалау
критерийі Жеке, жұптық, топтық
тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын
өзіне аудара алады. Тілдік
құзіреттілік Қатты денелердегі
қысым Ресурстар Оқулық, суреттер, топқа бөлуге
арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар,
топтық тапсырмалар, кері байланыс,
стикер. Әдіс-тәсілдер Сұрақ-жауап, әңгімелеу,
түсіндіру, ойын, көрнекілік.
Рефлексия. Пәнаралық
байланыс Математика, қазақ
тілі. Алдыңғы
оқу Газдардың
сұйықтар және қатты денелердің
молекулалық құрылымы Сабақтың
жоспары Жоспарланғануақыт Сабақ барысы
: Бағалау
түрлері
Басталуы 5
минут
Сәлемдесу.
Топқа бөлемін :
Оқушылар «Сиқырлы
сандықтан» түрлі-түсті кубиктарды таңдап,
сол түстер арқылы бөлініп
отырады.
Психологиялық
ахуал қалыптастыру: «Қызыл гүлім-ай»
би
Сынып реттілігін
қадағалау.
Оқушыларды түгелдеу.
Оқу құралдарын байқау.
Бір-бірімізді
тыңдаймыз десек 1 рет қол
шапалақтаймыз!
Ұйымшыл
боламыз десек 2 рет Белсенділік танытамыз
десек 3 рет
шапалақтаймыз!
1-топ:
«Бақыт»
тобы
2-топ:
«Сүйіспеншілік»
тобы
3-топ:
«Жарқын өмір»
тобы «Қызыл гүлім-ай» би
билету. https://www.youtube.com/watch?v=sPX27NNVWCY Тақырып бойынша
сөздік Қазақша Орысша Ағылшынша Қысым давление pressure Паскаль
заңы Закон
Паскаля Pascal’s
law барометр барометр barometer Күш Сил Force Аудан площадь area
Жаңа
білім
10
минут
Білу және
түсіну
Берілген мәтіндерді балалар
оқып алады.
Мынадай тәжірибе жасайык.
Алақаныңды жоғары қаратып, сол қолынды үстелге қой. Кітапты
алаканыңа қырымен қойып, оны оң қолыңмен төмен кысып
бас. Сол қолың қысымның артуын сезе
ме?Енді кітапты алақанға емес, үстелге қой. Бір колыңмен кітапты
үстінен ақырын бас,екінші қолыңды кітаптың қырына тигізіп ұстап
тұр. Осы кезде қол косымша кысымды сезе
ме? Міне, осы тәжірибені жасай
отырып, кітаптың өзіне түсірілген қысымды бір ғана бағытта (сыртқы
әрекет күшінің бағытында ғана) тарататынына көз жеткізуге
болады. Мұны қатты денені құрайтын
молекулалардың белгілі бір ретпен орналасатыны және олардың кандай
да бір нүктенің төңірегінде тербеліп қана қозғалатыны әрі
молекулалардың осы нүктеден алыс ұзап кете алмайтыны аркылы
түсіндіре аламыз.
Белгілі
бір бетке түсетін күш әрекетінің нәтижесін сипаттайтын
шаманы қысым деп
атайды.
Қысым
бетке перпендикуляр бағытта әрекет ететін күштің осы беттің
ауданына қатынасымен анықталады:
р-қысым,
Ғ
S-күш
түсетін беттің ауданы.
ХБЖ-да қысым паскальмен
өлшенеді.
гПа=100
Па=102 Па
кПа=1000 Па=103 Па
МПа=100000 Па=106 Па
Қатты денелер өзіне
түсірілген қысымды бір бағытта ғана
жеткізеді
Оқулық,
мәтіндер.
1-топ. Суретте қойылған кірпіштер жерге бірдей
қысым түсіреді ме?
Дескриптор
Білім алушы
- қысымның физикалық шамаларға тәуелділігін
түсіндіреді
2-топ. Суға түсіп кеткен адамды құтқарушы
балалардың қайсысының әрекеті дұрыс? Себебін
түсіндіріңіз
Дескриптор
Білім алушы
- қысымның анықтамасын қолданып, қорытынды
жасайды.
3-топ. Қай күрекпен жер аударған
тиімді? Неге?
Дескриптор
Білім алушы
- қысымның анықтамасын қолданып, қорытынды
жасайды.
2-тапсырма.Кестені
толтырыңыз.
Адам терең қарда тұр, содан кейін шаңғыға
тұрды.
Рюкзакта кең кірістірмелер бар.
Бұл............................үшін жасалған.
Өткір қарапайым қарындаш кейде қағаздың бетін тесіп өтеді.
Себебі …
Дескриптор
Білім
алушы
- әртүрлі аудандарға
түсірілген қысымды салыстырады;
- рюкзактың
кірістірмелерінің кеі болу себебін
түсіндіреді.;
- өткір қарындаштың жұқа
қағазға әсерін түсіндіреді.
Суреттер
VІІ. Топтық жұмыс: «Ынтымақтастық
атмосферасы» (10
минут)
Әр
топқа оқулықтан және дидактикалық материалдардан деңгейлік есептер
беріліп, оқушылар өз топтарында бірге шығарып, дәптерлеріне жазады
және әр топтан бір оқушы тақтаға жазып, өз тобының шығарған есебін
басқа топтармен алмасады.
1.
200см2 ауданға түсірілген күш 100Н болса,
қысым қандай болар
еді?
1.
Көлемі 6
м3 гранит бағанасының табан ауданы
1,5м2 болса, ол Жер бетіне қандай қысым
түсіреді?
2.
Мұз 90 кПа
қысымға төтеп береді. Осы мұздың үстімен массасы 5,4 т, шынжыр
табанының ауданы 1,5 м2 трактор өте ала
ма?
3. Асфальт төсеуде қолданылатын жол
тегістейтін каток тірегінің ауданы 1500
см^2, түсіретін қысымы 300 кПа екені белгілі.
Катоктың салмағы
қандай?
1. 100
см2 ауданға
50 Н күш әрекет етеді. Қысымын
анықтаңдар.
Дескриптор
Білім
алушы
-Қысымды
анықтау формуласын дұрыс қолданады;
-Белгісіз шаманы табады;
-ХБЖ-ге
келтіреді
Оқулық, дидактикалық
материал
«Ыстық орындық»
әдісі
10
мин
«Ыстық орындық»
орындық әдісі. Әр топтан 1-2 оқушы ортаға шығады. Қалған топ
оқушылары сұрақ қояды. Әр дұрыс жауапқа 10
балл.
Аяқталуы
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

-бетке перпендикуляр бағытта әрекет ететін күш немесе
қысым күші;


















