Қауіпсіз қоғамның анықтамасы: Қауіпсіз қоғам –
азаматтардың өміріне, денсаулығына, құқықтарына және мүлкіне қауіп
төнбейтін, барлық салаларда (әлеуметтік, экономикалық, экологиялық)
қауіпсіздік қамтамасыз етілген
қоғам.
Негізгі
элементтері:
-
Заңдардың
орындалуы.
-
Құқық қорғау органдарының
жұмысы.
-
Жеке және қоғамдық мәдениет
деңгейі.
-
Экологиялық
тұрақтылық.
-
Төтенше жағдайлардың алдын алу
жүйелері.
Тақырыпты
түсіндіру.
Қауіпсіз қоғамға қатысты нақты мысалдар
келтіру (жол ережелері, төтенше жағдайлар қызметі, құқықтық білім
беру).
Оқушылардың
әрекеті:
Қауіпсіз қоғам туралы өз пікірлерін
айту.
3. Белсенді оқу әдістері:
Тапсырмалар
1-тапсырма: "Миға
шабуыл"
Қоғамның қауіпсіз болуы үшін не
қажет?
Қауіпсіздікке кім
жауапты?
Оқушылардың жауаптары тақтаға жазылады, олар
талқыланады.
2-тапсырма: "Проблемалық жағдаятты
шешу"
Мұғалім бір жағдайды
сипаттайды:
"Сыныптастар арасында кибербуллинг болды. Бұл
жағдайды қалай шешуге
болады?"
"Ауылда қоқыс тастау мәдениеті жоқ. Бұл
қоғамның экологиялық қауіпсіздігіне қалай әсер етеді? Осы мәселені
қалай шешуге болады?"
Кесте
беріледі:
Қауіпсіздік
саласы
|
Проблемалар
|
Шешу
жолдары
|
Құқықтық
қауіпсіздік
|
Құқықтардың
бұзылуы
|
Азаматтық білімді
арттыру
|
Экологиялық
қауіпсіздік
|
Қоқыстың көп
болуы
|
Қоқысты қайта өңдеу жүйесін
құру
|
Анықтамалар:
Алғашқы медициналық
көмек: Бұл – зардап шеккен адамның өмірін сақтау, жағдайын
тұрақтандыру және ауыр асқынулардың алдын алу үшін оқиға орнында
көрсетілетін көмек.
Жарақат
түрлері:
Ес-түссіз жатқан адамға
көмек көрсету:
-
Дәрігер келгенге
дейінгі алғашқы шаралар.
-
Жасанды тыныс алдыру және жүрекке жанама
массаж жасау.
-
Ес-түссіз адамға көмек көрсету
ерекшеліктері:
-
Ауа жолдарының өткізгіштігін тексеру (ауыз
қуысын тазарту).
-
Жасанды тыныс алдыру (ауыздан ауызға
немесе ауыздан мұрынға).
-
Жүрекке жанама массаж (кеуде сүйегіне 30
рет басып, 2 рет тыныс алдыру).
3. 1-тапсырма: "Жағдаяттық
тапсырмалар"
Мұғалім әртүрлі жағдаяттарды сипаттайды,
оқушылар әрекет ету алгоритмін
түсіндіреді:
"Бала қолын кесіп алды, қан
тоқтамайды."
"Адам ес-түссіз құлап
жатыр."
"Көшеде адам көлікпен соқтығысып, қолы
сынған."
2-тапсырма: "Топтық жұмыс – алғашқы көмек
алгоритмі"
Әр топқа түрлі жарақат түрлері беріледі
(күйік, қан кету, улану).
Оқушылар алгоритм құрып, оны топ алдында
түсіндіреді.
Кесте
беріледі:
Жадай
|
Алғашқы көмек көрсету
жолдары
|
Қол
жарақаты
|
Қан кетуді тоқтату, жараны стерильді
таңу.
|
Ес-түссіз
адам
|
Ауа жолдарын ашу, жасанды тыныс
беру.
|
Күйік
|
Күйік орнын суыту, таңғыш
қою.
|
|