Пәні : Әдебиет | Мұғалімнің аты-жөні:Сейтбекова А.С | Күні: .22.10.2018ж |
СЫНЫП: 8 «А,Ә,Г» | Қатыспаған оқушылар саны: | Қатысқан оқушылар саны: |
Сабақтың тақырыбы: | Шалкиіз жыраудың «Би Темірге бірінші толғауындағы» көркемдегіш құралдар. |
Сабақ негізделген оқу мақсаттары | 8.2.3.1. шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм,перифраз,сатира,ирония,гротеск,элипсист.б.) қолданысын талдай отырып,автор стилін анықтау. |
Сабақ нәтижесі:
| Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады: Шалкиіз есімі жайлы аңыздармен танысып, өмірі, шығармашылығы жайлы білімдерін бағалайдыОқушылардың көбісі мынаны орындай алады: Шалкиіз шығармаларын ажыратып, талдау жасай біледіОқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: Шалкиіз толғауларының өзіндік көркемдігі,ой тереңдігін,тіл кестесін ,мазмұнын ашу.Шалкиіздің көмейінен күмбірлеген жыр төгілген классикалық дәрежедегі жырау екендігін дәріптейді.
|
Бағалау критерийі | Тақырып ұғымын біледі, түснеді және өлеңді түсінуге пайдаланады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.Уақытты ұтымды пайдаланып, Шалкиіз толғауының мазмұнын өздері ашады. Шалкиіз толғаулары арқылы пайда болған өз идеясын еркін жеткізуіне қолайлы жағдай жасалады. |
Тілдік құзіреттілік | шығармадағы эпизодтар мен бейнелерМетафоралар: алдаспаным қағдам,арабы торым алтынсың,жібексің,сұңқарсыңАқыл-нақыл,афористік сөздер: «Жоғары қарап оқ атпа Жуық түсер қасыңа» т.с.с. «Құладан жаман қу аламас»Салыстыру,балау: «Сен алтынсың-мен тұлмын Сен жібексің-мен жүнмін»Мінездеу,суреттеу: «Кендір баулы ақ желкен Көк теңізді жал толқынға жеткіздің»Эпитет,теңеу: ақ сұңқарым |
Ресурстар | Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. |
Әдіс-тәсілдер | Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. |
Пәнаралық байланыс | Тарих пен қазақ тілі |
Алдыңғы оқу | Жыраулар |
Сабақтың жоспары |
Жоспарланған уақыт | Сабақ барысы : | Ресурстар |
Басталуы5 минут | Оқытудың формасы мен әдіс-тәсілі
«Өзі туралы кластер» тренинг Үй тапсырмасын тексеру.«Кім көп біледі?»
| Ұйымдастыру кезеңі 2 минутТоптарға бөлу. «Қағаз қиындылары»Бірнеше құттықтау қағаздарын топ құрамындағы оқушылар саны бойынша беске, алтыға жыртып, оларды араластырып, оқушыларға таратып беру керек. Оқушылар қиықтарды құрастырып бүтін сурет шығарады. Сол арқылы топтарға бөлінеді. Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут«Өзі туралы кластер» тренинг Үй тапсырмасын тексеру.«Кім көп біледі?» (сұрақ - жауап кезеңі) -Шалкиіздің өмірі туралы не білесің? -Қай бидің ақылшысы болған? -Жырау әскери жорықтармен қай жерлерді аралайды? -Жырау Қазақ ордасына қашан оралады? -Жыраудың би Темірге арнаған неше толғауы бар? -Жыраудың басқа қандай өлең,толғауларын білесіңдер? -Шалкиіз шығармалары алғаш қағаз бетіне қашан түсті? |
1-топ: Жазушылар2-топ: Зерттеушілер3-топ: Суретшілер
«Өзі туралы кластер» тренинг, қағаздар, қалам. |
Жаңа білім10 минут
| Білу және түсінуСұрақ-жауап
жекелей
Теориялық талдау жұмысы
Мәтінді мәнерлепоқу. Оқушы-ларғаоқыту Әдеби талдау жүргі-зу топтық жұмыс
| Білу және түсінуТемір бейнесін жасаудағы поэтикалық тіл:Метафоралар: алдаспаным қағдам,арабы торым алтынсың,жібексің,сұңқарсыңАқыл-нақыл,афористік сөздер: «Жоғары қарап оқ атпа Жуық түсер қасыңа» т.с.с. «Құладан жаман қу аламас»Салыстыру,балау: «Сен алтынсың-мен тұлмын Сен жібексің-мен жүнмін»Мінездеу,суреттеу: «Кендір баулы ақ желкен Көк теңізді жал толқынға жеткіздің»Эпитет,теңеу: ақ сұңқарым
Мәтінді мәнерлеп оқу. Оқушыларға оқыту , Әдеби талдау жүргізу. |
Оқулық,мәтіндер. |
Ортасы 10 минут
|
Кестемен жұмыс | «Би Темірді хаж сапарынан тоқтатуға айтқаны» толғауын мәнерлеп оқыту.Мәтінмен жұмысЖырда кездесетін тіркес сөздер, болымсыз етістіктер, тіркестерді табуҚорытындылау кезеңі«Кубизм» әдісіменСалыстырыңыз –Зерттеңіз –Қолданыңыз –Қарсы шығыңыз –Пікіріңіз –Елестету –.Шығармашылы қ тапсырма 1 топ Толғаудағы биТемір бейнесін жазып қорғау2 топ Жыраудың өз бейнесін табу 3 топ Толғаудағы метафора, ассонанс , теңеуді таптыру.табу4 топ алитерация мен эпитет, ақыл нақыл сөзді табу
.Әр топ оздеріне берілген толғау шумақтарын құрлысына талдайды 3 топқа ,тапсырмалар берілді:1-тапсырма:Темір тұлғасы,бейнесін көрсететін сөздерді жинақтап жазу,ол сөздер ішінен теңеу,метафора сияқты көркемдегіш сөздерді табу.2-тапсырма: Толғаудағы ассонанс пен аллитерацияны табу,қай дыбыстар көп пайдаланылған. Мысалы: «Ж», «Т», «С» дауыссыз дыбыстарының жиі кездесуі.3-тапсырма:Жырдағы қайталанулардың,әсіресе сөздердің басқы буындары қайталанып келетін қатарды табу. Сынып оқушыларына жалпы берілетін тапсырмалар:Кестемен жұмыс
|
Оқулық,қабырғаға ілінген ватмандар, түрлі-түсті маркерлер
|
Аяқталуы Сабақты бекіту10 минут | Синтез «Ойлан – жұптас – бөліс» әдісі
| Синтез «Ойлан – жұптас – бөліс» әдісі
1.Оқулық мәтінімен,толғау өлеңмен жұмыс. 2.Автор туралы түсінік,би Темір жөнінде түсінік әңгіме. 3.Шалкиіздің «Би Темірге бірінші толғауы» мәнерлеп оқу 4.«Есте сақтау» стратегиясы.Сөздікпен жұмыс. | «Ойлан – жұптас – бөліс» әдісі
|
5 минут
Кері байланыс3 минут |
| «Рефлексиялық шеңбер» Оқушылар шеңберге тұрып, төмендегі сұрақтарға жауап береді.Сабақ барысында көңіл-күйіңіз қандай болды? Неліктен?Бүгін не білдіңіз? Сіз үшін не жаңалық болды?Сабаққа қатысуыңызды қалай бағалайсыз?Сабақта қандай қиындықтар туындады?Сабақ аяқталғанда көңіл-күйіңіз қандай? Неліктен?Үй тапсырмасы:1.Шалкиіздің өмірі мен шығармашылығы. «Би Темірге бірінші толғауын» мәнерлеп оқуға,талдауға.
|
Рефлексиялық шеңбер
|
Қосымша ақпарат |
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз? | Пəнаралық байланыс Қауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелері АКТ-мен байланыс Құндылықтардағы байланыс |
| | |
РефлексияСабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді?Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім жəне неліктен? |
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім? |