«Аяз би» ертегісі
-
Төмендегі кестені пайдаланып, оқыған үзіндідегі кейіпкерлерге мінездеме беріңіз.
|
Ертегі кейіпкерлері |
Автордың сипаттауы |
Іс-әрекеттері |
Сенің мінездемең |
|
Жаман |
|
|
|
|
Жаманның әйелі |
|
|
|
|
Хан |
|
|
|
|
Уәзірлері |
|
|
|
-
Төмендегі кестені пайдаланып, берілген үзіндіге өз дәлелдеріңді ұсын.
|
Ертегіден үзінді |
Метафоралар |
Астарлы мағыналы ой |
|
Уәзірлер шығарып салған соң, бір аш арыстан соңымнан қалмады. Мен: «Барсакелмеске барып жауды мұқатқанша, мына жауды мұқатайын»,-деп қылышымды суырып алып қуып кеттім. |
|
|
-
Ертегідегі Жаманның тапқырлығын үлгі-кесте арқылы көрсет.
|
№ |
Жаманның тапқырлығы |
Қандай уәж айтты? |
|
1 |
Шөптің, құстың жаманын табуы |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
-
«Аяз би»ертегісін 5-сыныпта оқыған «Керқұла атты Кендебай» ертегісімен салыстыр.
|
Салыстыру аймағы |
Ертегінің түрі |
Кейіпкер ерекшелігі: мінезі,ақылы, ерлігі т.б |
Ерекше әсер еткен тұстары |
Өмірмен байланысы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ежелгі дәуір әдебиеті. «Алып Ер Тұңға» жыры.

2. «Алып Ер Тұңға өмірде болған адам ба, әлде мифтік бейне ме?» тақырыбын дәлелдеп, эссе жаз.
3. Жырдағы заман келбеті мен бүгінгі заманды салыстыра отырып, әр заманның өзіне тән сипаттамасын жазайық.

№1 үлестірме
|
Сабақтың мақсаты |
Кейіпкерлердің іс-әрекетін салыстырып, жырдың тарихи және көркемдік құндылығына баға беру. |
|
Бағалау критерийлері |
Білім алушы
|
№2 үлестірме
ПОПС» формуласы
Бірінші сөйлем «Менің ойымша, ... »
Екінші сөйлем «Себебі, мен оны былай түсіндіремін … »
Үшінші сөйлем «Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламын . »
Соңғы сөйлем «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім .
Үлестірме №3
1-тапсырма
|
Портреттік мінездеме |
Кейіпкердің іс-әрекеті |
|
|
|
|
|
|
Қолдауды қажет сінетін оқушыларға :
Портреттеуге:
Келбетті, ешімге бас имейтін, батыл, мықты;
Қу, жағымпаз, айлакер;
Ақылы аз, сенгіш, қатыгез
Іс-әрекетке: Патшаға жамандау, құтылу жолын ұсыну, дәрі қосу
Ақылына құлақ асу, үміттену, ұйықтап қалу
Мықты, қуанышты, тосқауылдан құтылу, тұлпарына сенім арту
Үлестірме №4
Тәңір сүйіп жаратқан,
Әлемді өзіне қаратқан.
Қаһарын жауға таратқан,
Көк Тәңірінің ұлы еді.
Түркі бектерінің ішіндегі ең мәртебесі биік тұрғаны,
Елге құт болғаны - Алып Ер Тоңға.
Оның күші мен ерлігіне ешкім тең келмес,
Ал ақыл мен даналығы бәрінен де астам.
Жүсіп Баласағұн
Ол әрі данышпан әрі ақылды болуға міндетті еді,
Өйткені билікті онсыз нығайту мүмкін емес.
|
Шығарманың тарихи құндылығын берілген сөздер мен сөз тіркестерін пайдаланып бағалаңыз Тәңір сүйіп жаратқан, Әлемді өзіне қаратқан. Елге құт болған, Көк Тәңірі, Қаһарлы |
Шығарманың көркемдік құндылығын бағалаңыз (арыстандай айбарлы, жолбарыстай жүректі, көк бөрідей тәкаббар, ең мәртебесі биік, даналығы бәрінен де астам,) |
|
|
|
|
Тапсырма |
Жыр мазмұнынан 4 бейнелеу құралын анықтап, мағынасын өз сөзіңізбен түсіндіріңіз.
|
Бейнелеу құралы кездесетін тармақтар |
Бейнелеу құрал түрі |
Мағынасы |
|
Алып Ер Тұңға келеді, Жүз мың әскер ереді, |
|
|
|
Жүз мың жебе кереді, Жер қайысқан қол еді. |
|
|
|
Көк тәңірінің ұлы еді. |
|
|
|
«тау қойнауы жыртылар», «атса оны кезеп», «атын болдыртты», «қайғы тойдыртты», «жүз сарғайды», «запыран жаққандай» |
|
|
Ислам дәуіріндегі әдебиет.
-
Төменде берілген үлгі-кестені толтыр.

Ислам дәуіріндегі әдебиет.
-
Төменде берілген үлгі-кестені толтыр.

2.Әл-Фараби айтқан жағымды және жағымсыз қасиеттерді санамалап көрсет.

-
А
қынның екі өлеңін салыстырып, оларға тән
ортақ ойлар мен ерекшеліктер туралы дәлелді пікірлер айт.

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазақ әдебиетінен қосымша материалдар жинағы
Қазақ әдебиетінен қосымша материалдар жинағы
«Аяз би» ертегісі
-
Төмендегі кестені пайдаланып, оқыған үзіндідегі кейіпкерлерге мінездеме беріңіз.
|
Ертегі кейіпкерлері |
Автордың сипаттауы |
Іс-әрекеттері |
Сенің мінездемең |
|
Жаман |
|
|
|
|
Жаманның әйелі |
|
|
|
|
Хан |
|
|
|
|
Уәзірлері |
|
|
|
-
Төмендегі кестені пайдаланып, берілген үзіндіге өз дәлелдеріңді ұсын.
|
Ертегіден үзінді |
Метафоралар |
Астарлы мағыналы ой |
|
Уәзірлер шығарып салған соң, бір аш арыстан соңымнан қалмады. Мен: «Барсакелмеске барып жауды мұқатқанша, мына жауды мұқатайын»,-деп қылышымды суырып алып қуып кеттім. |
|
|
-
Ертегідегі Жаманның тапқырлығын үлгі-кесте арқылы көрсет.
|
№ |
Жаманның тапқырлығы |
Қандай уәж айтты? |
|
1 |
Шөптің, құстың жаманын табуы |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
-
«Аяз би»ертегісін 5-сыныпта оқыған «Керқұла атты Кендебай» ертегісімен салыстыр.
|
Салыстыру аймағы |
Ертегінің түрі |
Кейіпкер ерекшелігі: мінезі,ақылы, ерлігі т.б |
Ерекше әсер еткен тұстары |
Өмірмен байланысы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ежелгі дәуір әдебиеті. «Алып Ер Тұңға» жыры.

2. «Алып Ер Тұңға өмірде болған адам ба, әлде мифтік бейне ме?» тақырыбын дәлелдеп, эссе жаз.
3. Жырдағы заман келбеті мен бүгінгі заманды салыстыра отырып, әр заманның өзіне тән сипаттамасын жазайық.

№1 үлестірме
|
Сабақтың мақсаты |
Кейіпкерлердің іс-әрекетін салыстырып, жырдың тарихи және көркемдік құндылығына баға беру. |
|
Бағалау критерийлері |
Білім алушы
|
№2 үлестірме
ПОПС» формуласы
Бірінші сөйлем «Менің ойымша, ... »
Екінші сөйлем «Себебі, мен оны былай түсіндіремін … »
Үшінші сөйлем «Оны мен мына фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламын . »
Соңғы сөйлем «Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім .
Үлестірме №3
1-тапсырма
|
Портреттік мінездеме |
Кейіпкердің іс-әрекеті |
|
|
|
|
|
|
Қолдауды қажет сінетін оқушыларға :
Портреттеуге:
Келбетті, ешімге бас имейтін, батыл, мықты;
Қу, жағымпаз, айлакер;
Ақылы аз, сенгіш, қатыгез
Іс-әрекетке: Патшаға жамандау, құтылу жолын ұсыну, дәрі қосу
Ақылына құлақ асу, үміттену, ұйықтап қалу
Мықты, қуанышты, тосқауылдан құтылу, тұлпарына сенім арту
Үлестірме №4
Тәңір сүйіп жаратқан,
Әлемді өзіне қаратқан.
Қаһарын жауға таратқан,
Көк Тәңірінің ұлы еді.
Түркі бектерінің ішіндегі ең мәртебесі биік тұрғаны,
Елге құт болғаны - Алып Ер Тоңға.
Оның күші мен ерлігіне ешкім тең келмес,
Ал ақыл мен даналығы бәрінен де астам.
Жүсіп Баласағұн
Ол әрі данышпан әрі ақылды болуға міндетті еді,
Өйткені билікті онсыз нығайту мүмкін емес.
|
Шығарманың тарихи құндылығын берілген сөздер мен сөз тіркестерін пайдаланып бағалаңыз Тәңір сүйіп жаратқан, Әлемді өзіне қаратқан. Елге құт болған, Көк Тәңірі, Қаһарлы |
Шығарманың көркемдік құндылығын бағалаңыз (арыстандай айбарлы, жолбарыстай жүректі, көк бөрідей тәкаббар, ең мәртебесі биік, даналығы бәрінен де астам,) |
|
|
|
|
Тапсырма |
Жыр мазмұнынан 4 бейнелеу құралын анықтап, мағынасын өз сөзіңізбен түсіндіріңіз.
|
Бейнелеу құралы кездесетін тармақтар |
Бейнелеу құрал түрі |
Мағынасы |
|
Алып Ер Тұңға келеді, Жүз мың әскер ереді, |
|
|
|
Жүз мың жебе кереді, Жер қайысқан қол еді. |
|
|
|
Көк тәңірінің ұлы еді. |
|
|
|
«тау қойнауы жыртылар», «атса оны кезеп», «атын болдыртты», «қайғы тойдыртты», «жүз сарғайды», «запыран жаққандай» |
|
|
Ислам дәуіріндегі әдебиет.
-
Төменде берілген үлгі-кестені толтыр.

Ислам дәуіріндегі әдебиет.
-
Төменде берілген үлгі-кестені толтыр.

2.Әл-Фараби айтқан жағымды және жағымсыз қасиеттерді санамалап көрсет.

-
А
қынның екі өлеңін салыстырып, оларға тән
ортақ ойлар мен ерекшеліктер туралы дәлелді пікірлер айт.

шағым қалдыра аласыз













