«Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 8-сынып
1-БӨЛІМ
1. «Кебектің аңға шығуы, Еңлікпен кездесуі» бұл.... [1]
А) Экспозиция
В) Оқиғаның басталуы
С) Оқиғаның шиеленісуі
Д) Оқиғаның шешімі
2. Шығармадағы прологты анықтаңыз. [1]
А) Кебектің Нысан абызға бал ашқызуы
В) Кебектің аңға шығуы
С) Еңлікпен кездесуі
Д) Екі жастың өлімі, сәбидің тауда қалуы
3. Берілген үзіндінің мазмұнына жақын мақалды анықтаңыз. [1]
Бір күн біреу жалғанмен жүр құтылып,
Біреу жүр айламенен үзіп-жұлып.
Ертең көрсең,екеуі қолға түсіп,
Кескектеген түлкідей тұр тұтылып.
А)Біреуге ор қазба,өзің түсесің
В)Өтіріктің құйрығы бір-ақ тұтам
С)Айран ішкен құтылады,шелек жалаған тұтылады.
Д) Заманың түлкі болса,тазы боп шал.
4. “Үш қиян”толғауындағы көркемдегіш қөұралды анықтаңыз. [1]
Ерні төмен салпиған,
Құйрығы гүлдей малынған.
Күдері бел,күшпек сан,
Бедеу атқа мінген жер.
А)Метафора
В)Эпитет
С)Теңеу
Д)пролог
5. Берілген үзінді қай ақынның шығармасынан алынғанын анықтаңыз.[1]
Қайырсыз неге десеңіз,
Асанқайғы, Қазтуған,
Орақ, Мамай, Телағыс –
Қалған екен солардан.
Біз де бір сондай болармыз,
Артық па едік олардан?! (Сілтеме:қазақ әдебиеті оқулығы, 8-сынып 46 бет)
А) Доспамбет жырау, «Қоғалы көлдер қом сулар»;
В) Ақтамберді жырау, «Балаларыма өсиет»;
С) Шәкәрім, «Жастарға»;
Д) Мұрат Мөңкеұлы, «Үш қиян»;
2-БӨЛІМ
6. «Еңлік –Кебек» поэмасының композициялық жүйесін анықтап, сәйкестендіріңіз. [5]
|
1.Кебек пен Еңліктің арасындағы кездесулер |
|
А)Шарықтау шегі |
|
2.Кебектің аңға шығуы.Еңлікпен кездесуі. |
|
В)Басталуы |
|
3.Еңліктің Кебекке сөз айтуы.Кебектің сынауы |
|
С)Оқиғаның дамуы |
|
4.Кебектің Нысан абызға бал ашқызуы |
|
Д)Оқиғаның шиеленісуі |
|
5.Екі рудың келісімге келмеуі. Оқиғаның өршуі |
|
Е)Эпилог |
|
6.Кебектің Еңлікті алып қашуы. Сәбилерінің дүниеге келуі |
|
Ж)Байланысы |
|
7.Екі жастың өлімі. Сәбидің тауда қалуы |
|
З)Шешімі |
7. «Жастарға» өлеңінен берілген үзіндіден автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісіне тілдік көрінісіне талдаңыз. [5]
|
Үзінді |
Автор бейнесі |
Кейіпкер бейнесі |
Қарым-қатынасының тілдік көрінісі |
|
Кел,жастар, біз біртүрлі жол табалық, Арам айла,зорлықсыз мал табалық. Өшпес өмір,таусылмас мал берерлік Бір білімді данышпан жан табалық, |
|
|
|
|
Бұл Абай саудагер ғой ақыл сатқан, Әртүрлі асылы көп өтпей жатқан. Тегін білсең – аласың,бос береді, Тұстасынан ешкім жоқ мұны тапқан... (Сілтеме:қазақ әдебиеті оқулығы, 8-сынып 65 бет) |
|
|
|
[5]
-
”Жастарға”өлеңі бойынша төмендегі сөздердің мағынасын ашып жазыңыз.[5]
-
Арам айла,зорлықсыз мал табу............................................................
-
Данышпан жан табу................................................................................
-
Екі шоқып,бір қарау..............................................................................
-
Ақылын көрсету..................................................................................
-
Өлсе де ұмтылу.....................................................................................
-
БӨЛІМ
Екі пікірдің бірін таңдаңыз.
9.1. Сыни -пікір жазыңыз.Өзіңізді М.Мөңкеұлымен жүздесетіндей сезініңіз.Ақынмен кездескенде,”Үш қиян”өлеңіндегі материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып,жаңашылдығына баға беретіндей сұхбат сұрақтарын құрастырыңыз.
9.2.Берілген әдеби сын-пікірге сүйене отырып,өзіндік сыни пікір жазыңыз.
“Бұл жыр бізден кейін де жырлана береді.Әр кездің жаңа ақыны өзінше өрнектейді,бірақ осы Еңлік-Кебек махаббатының жаршысы боп Шәкәрім тұрады, келер ұрпақтың жадында.......” (Т.Молдағалиев)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________[10]
Балл қою кестесі
|
№ |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпараттар |
|
1 |
В |
1 |
5 |
|
2 |
А |
1 |
|
|
3 |
Д |
1 |
|
|
4 |
В |
1 |
|
|
5 |
Д |
1 |
|
|
6 |
Композициялық жүйесін анықтайды,сәйкестендіреді |
5 |
15 |
|
|
|
||
|
|
|
||
|
7 |
Автордың тілдік қолданысын талдайды |
2 |
|
|
Көркемдегіш құралдарды теріп жазады. |
2 |
||
|
Автор бейнесін талдайды |
1 |
||
|
8 |
Берілген сөздердің мағынасын ашады.(еңбекпен мал табу,білімді,ғұлама адамдармен бірге жүру,.............) |
5 |
|
|
9 |
Берілген сын-пікірді негізге алады; |
2 |
10 |
|
Сыни пікір жазады; |
2 |
||
|
Халқымыздың шешендік өнерінің рухани құндылықтарына баға береді; |
2 |
||
|
Өзіндік көзқарасын,сыни пікірін танытады. |
2 |
||
|
Сыни –пікірдің стилін сақтайды. |
2 |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазақ әдебиеті,Тоқсандық жиынтық бағалау,8-сынып,2-тоқсан,жауаптарымен бірге
Қазақ әдебиеті,Тоқсандық жиынтық бағалау,8-сынып,2-тоқсан,жауаптарымен бірге
«Қазақ әдебиеті» пәнінен 2-тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмалары 8-сынып
1-БӨЛІМ
1. «Кебектің аңға шығуы, Еңлікпен кездесуі» бұл.... [1]
А) Экспозиция
В) Оқиғаның басталуы
С) Оқиғаның шиеленісуі
Д) Оқиғаның шешімі
2. Шығармадағы прологты анықтаңыз. [1]
А) Кебектің Нысан абызға бал ашқызуы
В) Кебектің аңға шығуы
С) Еңлікпен кездесуі
Д) Екі жастың өлімі, сәбидің тауда қалуы
3. Берілген үзіндінің мазмұнына жақын мақалды анықтаңыз. [1]
Бір күн біреу жалғанмен жүр құтылып,
Біреу жүр айламенен үзіп-жұлып.
Ертең көрсең,екеуі қолға түсіп,
Кескектеген түлкідей тұр тұтылып.
А)Біреуге ор қазба,өзің түсесің
В)Өтіріктің құйрығы бір-ақ тұтам
С)Айран ішкен құтылады,шелек жалаған тұтылады.
Д) Заманың түлкі болса,тазы боп шал.
4. “Үш қиян”толғауындағы көркемдегіш қөұралды анықтаңыз. [1]
Ерні төмен салпиған,
Құйрығы гүлдей малынған.
Күдері бел,күшпек сан,
Бедеу атқа мінген жер.
А)Метафора
В)Эпитет
С)Теңеу
Д)пролог
5. Берілген үзінді қай ақынның шығармасынан алынғанын анықтаңыз.[1]
Қайырсыз неге десеңіз,
Асанқайғы, Қазтуған,
Орақ, Мамай, Телағыс –
Қалған екен солардан.
Біз де бір сондай болармыз,
Артық па едік олардан?! (Сілтеме:қазақ әдебиеті оқулығы, 8-сынып 46 бет)
А) Доспамбет жырау, «Қоғалы көлдер қом сулар»;
В) Ақтамберді жырау, «Балаларыма өсиет»;
С) Шәкәрім, «Жастарға»;
Д) Мұрат Мөңкеұлы, «Үш қиян»;
2-БӨЛІМ
6. «Еңлік –Кебек» поэмасының композициялық жүйесін анықтап, сәйкестендіріңіз. [5]
|
1.Кебек пен Еңліктің арасындағы кездесулер |
|
А)Шарықтау шегі |
|
2.Кебектің аңға шығуы.Еңлікпен кездесуі. |
|
В)Басталуы |
|
3.Еңліктің Кебекке сөз айтуы.Кебектің сынауы |
|
С)Оқиғаның дамуы |
|
4.Кебектің Нысан абызға бал ашқызуы |
|
Д)Оқиғаның шиеленісуі |
|
5.Екі рудың келісімге келмеуі. Оқиғаның өршуі |
|
Е)Эпилог |
|
6.Кебектің Еңлікті алып қашуы. Сәбилерінің дүниеге келуі |
|
Ж)Байланысы |
|
7.Екі жастың өлімі. Сәбидің тауда қалуы |
|
З)Шешімі |
7. «Жастарға» өлеңінен берілген үзіндіден автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісіне тілдік көрінісіне талдаңыз. [5]
|
Үзінді |
Автор бейнесі |
Кейіпкер бейнесі |
Қарым-қатынасының тілдік көрінісі |
|
Кел,жастар, біз біртүрлі жол табалық, Арам айла,зорлықсыз мал табалық. Өшпес өмір,таусылмас мал берерлік Бір білімді данышпан жан табалық, |
|
|
|
|
Бұл Абай саудагер ғой ақыл сатқан, Әртүрлі асылы көп өтпей жатқан. Тегін білсең – аласың,бос береді, Тұстасынан ешкім жоқ мұны тапқан... (Сілтеме:қазақ әдебиеті оқулығы, 8-сынып 65 бет) |
|
|
|
[5]
-
”Жастарға”өлеңі бойынша төмендегі сөздердің мағынасын ашып жазыңыз.[5]
-
Арам айла,зорлықсыз мал табу............................................................
-
Данышпан жан табу................................................................................
-
Екі шоқып,бір қарау..............................................................................
-
Ақылын көрсету..................................................................................
-
Өлсе де ұмтылу.....................................................................................
-
БӨЛІМ
Екі пікірдің бірін таңдаңыз.
9.1. Сыни -пікір жазыңыз.Өзіңізді М.Мөңкеұлымен жүздесетіндей сезініңіз.Ақынмен кездескенде,”Үш қиян”өлеңіндегі материалдық және рухани құндылықтарды заманауи тұрғыда салыстырып,жаңашылдығына баға беретіндей сұхбат сұрақтарын құрастырыңыз.
9.2.Берілген әдеби сын-пікірге сүйене отырып,өзіндік сыни пікір жазыңыз.
“Бұл жыр бізден кейін де жырлана береді.Әр кездің жаңа ақыны өзінше өрнектейді,бірақ осы Еңлік-Кебек махаббатының жаршысы боп Шәкәрім тұрады, келер ұрпақтың жадында.......” (Т.Молдағалиев)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________[10]
Балл қою кестесі
|
№ |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпараттар |
|
1 |
В |
1 |
5 |
|
2 |
А |
1 |
|
|
3 |
Д |
1 |
|
|
4 |
В |
1 |
|
|
5 |
Д |
1 |
|
|
6 |
Композициялық жүйесін анықтайды,сәйкестендіреді |
5 |
15 |
|
|
|
||
|
|
|
||
|
7 |
Автордың тілдік қолданысын талдайды |
2 |
|
|
Көркемдегіш құралдарды теріп жазады. |
2 |
||
|
Автор бейнесін талдайды |
1 |
||
|
8 |
Берілген сөздердің мағынасын ашады.(еңбекпен мал табу,білімді,ғұлама адамдармен бірге жүру,.............) |
5 |
|
|
9 |
Берілген сын-пікірді негізге алады; |
2 |
10 |
|
Сыни пікір жазады; |
2 |
||
|
Халқымыздың шешендік өнерінің рухани құндылықтарына баға береді; |
2 |
||
|
Өзіндік көзқарасын,сыни пікірін танытады. |
2 |
||
|
Сыни –пікірдің стилін сақтайды. |
2 |
шағым қалдыра аласыз













