Мәтін жоспарыМәдени мұра – халық игілігі | Мектеп:Шаған жалпы орта білім беретін мектебі |
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: |
Сыныбы: 4 | Қатысып отырған оқушылардың саны: | Қатыспаған оқушылардың саны: |
Оқу мақсаттары: | 4.1.2.1. мәтіннің тақырыбы мен берілген диаграмма, сызба, кесте бойынша мәтіннің мазмұнын болжау және өз ойын дәлелдеу |
Сабақтың мақсаты:
| Мәтін туралы берілген түсінікті кеңейту. Мәтіндегі азатжолдың рөлін байқату. Мәтінге сөйлем қосып толықтыру, берілген тақырып бойынша мәтін құрастыру.Барлық оқушылар: мәтін мазмұнын түсіндіреді; мәтін бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.Көптеген оқушылар: мәтіндегі негізгі ойды анықтайды; мақалдың мазмұны бойынша мәтін құрайды; мәдени мұраларды қорғау әрбір адамның міндеті екенін түсіндіреді. Кейбір оқушылар: мәтіннің мазмұны бойынша жоспар құрады; тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіреді. |
Ойлау дағдыларының деңгейлері | Мәтін анықтамасын біледі. Мәтіннің басқа тіл бірліктерінен ерекшелігін түсінеді. Мәтіннің жоспар құрып, оның мазмұнын айтуда білгенін қолданады. Мәтінді талдайды. |
Бағалау критерийлері: | Мәтіннің тақырыбы мен берілген диаграмма, сызба, кесте бойынша мәтіннің мазмұнын болжау және өз ойын дәлелдейді |
Тілдік Мақсаттар
| Оқушылар жұмыс барысында өзгелердің ойын тыңдайды, талдайды, өз ойын жеткізіп айтады, сұрақтарға жауап береді, мәтін түрлерін анықтап, өз шешімін түсіндіреді.Тапсырмаларды орындау барысында әдемі, сауатты жазады. |
| Пәндік лексика және терминология:Мәтіннің тақырыбы; мәтіндегі негізгі ойды болжау; Құсбегі, саятшылық |
| Сабақта диалог/жазу үшін пайдаланатын тіл:Мәтін дегеніміз не?Мәтін құрамындағы сөйлемдердің орнын ауыстырып айтуға бола ма?Мәтін бөліктері қалай жазылады?Мәтіннің қандай түрлері бар?Мәтіннің басқа тіл бірліктерінен өзгешелігі қандай?Мәтіндегі негізгі ой деп нені айтуға болады? |
Құндылықтарды дарыту: | Өз пікірлерін дәлелдеуге, өз ойын жүйелі баяндауға үйрету. Мәдени мұраларды қастерлеуді үйренеді. |
Пәнаралық байланыс: | Дүниетану, Әдебиеттік оқу |
АКТ қолдану дағдылары | Интербелсенді тақтадағы флипчарттар |
Бастапқы білім: | Мәтін, қамқорлық жасау |
Сабақтың барысы |
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақта жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
Сабақтың басы
Өмірлік тәжірибені өзектендіру. Мақсат қою. | Қызығушылығын ояту.Мұғалім ... Балалар (хормен)Әрбір адам? ... Туысым, досым, жұрағат.Әрбір сабақ? ... Үйрену, ұғу, ұлағат.Әрбір ісің? ... Тірлік, тірек, адамдық.Әрбір сөзің? ... Шындық, бірлік, адалдық.- Олай болса, балалар, бүгінгі сабағымызды бастаймыз, әрбір ісімізге мұқият болайық.«Нақты сұрақ, дәл жауап» әдісі.Мәтін дегеніміз не?Мәтін құрамындағы сөйлемдердің орнын ауыстырып айтуға бола ма?Мәтін бөліктері қалай жазылады?- Мәтіннің қандай түрлері бар?- Ендеше біз бүгін мәтін туралы алған білімімізді еске түсіріп жұмыс жасаймыз. |
|
Сабақтың ортасы Мағынаны ашуСабақ тақырыбы бойынша жұмыс. | Үш қатарға тапсырма беру. Постер қорғау.1-қатар. Қасқырдың суреті. Сөйлемді жалғастырып, мәтін құра. Қасқыр жыртқыш аң, себебі ... .Сөйлемді жалғастыр. Бұл қандай мәтін? Дәлелде.2-қатар. Тоқылдақтың суреті.Мен орманнан тоқылдақ көрдім ... .Бұл қандай мәтін? Дәлелде.3-қатар. Домбыраның суреті.Асыл домбыра үйірмесіне қатысады.Бұл қандай мәтін? Дәлелде.Дескриптор. Мәтіннің түрін анықтау.Ойлау, бірлесіп жұмыс істеу.(ҚБ) Мұғалім оқушыларды қанатты сөздер арқылы ынталандырады: «Жарайсың!», «Керемет!», «Жақсы!», «Өте жақсы!», «Ақылдысың!» Тыңдалым. 1-жаттығу: «Дауыстап ойлау» әдісі.(Жұптаса отырып берілген тақырыпты біреуі дауыстап оқиды, екіншісі тыңдай отырып ой түйеді. Бір-біріне түсіндіреді.)1-топ: мәтінді дауыстап оқиды2-топ: мәтіндегі негізгі ойды табады3-топ: мәтінге жоспар құрады,Дескриптор. Мәдени мұра жайлы ойларын толықтырады. Бірлесіп жұмыс істеу.(ҚБ) Мұғалім оқушыларды қанатты сөздер арқылы ынталандырады: «Жарайсың!», «Керемет!», «Жақсы!», «Өте жақсы!», «Ақылдысың!» Оқылым. 2-жаттығу: Мәтінді іштен оқиды.1-топ: мәтіннің мазмұнын айтады2-топ: құсбегілік жайлы ойын айтады3-топ: мәтіндегі негізгі ойды анықтайды.Құсбегілік жайлы ғаламтор көздері арқылы тапқан материалдары бойынша мәтін құрап жазады.Дескриптор. Құсбегілік жайлы білімдерін толықтырады.(ҚБ) «Қолшапалақтау» әдісі. Оқушылар бір-бірін бағалайды.Айтылым. 3-жаттығу:1-топ: мәтінді оқиды2-топ: Қ. Ясауи жайлы өз ойларын айтады3-топ: негізгі ойды анықтайды.Мәтін бойынша бір-біріне сұрақтар қояды.Дескриптор. Мәтіннің негізгі ойын анықтату.Мәтін мазмұнына сәйкес сұрақтар береді.«Бағдаршам» әдісі: оқушыларда қызыл, жасыл және сары түсті қимақағаздар бар, оны олар өз парталарына қояды немесе жоғары көтереді (қызыл = түсінбеймін, жасыл = барлығы түсінікті). Оқушылар бағдаршамның түстерін пайдалана отырып, өздерін бағалайды. Мұғалімге көрсетілген бағалауды оқушылардың күнделіктеріне жазуына болады. Сергіту сәті. «Жалқау сегіздер» жаттығуын жасату. Алдымен оң қолмен ауада жазылады, 3 рет, сосын сол қолмен, одан кейін екі қолмен бірге бірдей етіп жазылады. (Жаттығуды көзді жұмып тұрып ауада жазғызу).Жазылым. 4-жаттығу: Мақалдарды оқып, мағынасын түсіндіреді.Мақалдардың мазмұны бойынша шағын мәтін құрап жазады.Дескриптор: Туған ел жайлы мақалдар айтады.(ҚБ) «Бағдаршам» әдісі: Оқушыларда қызыл, жасыл және сары түсті қимақағаздар бар, оны олар өз парталарына қояды немесе жоғары көтереді (қызыл = түсінбеймін, жасыл = барлығы түсінікті). Оқушылар бағдаршамның түстерін пайдалана отырып, өздерін бағалайды. Мұғалімге көрсетілген бағалауды оқушылардың күнделіктеріне жазуына болады. | Суреттер, А3 қағазы, маркер
Оқулық, жұмыс дәптері
Ғаламтор көздері, энциклопедия
Оқулық, жұмыс дәптері
|
Сабақтың соңы
Сабақты қорыту.Рефлексия. | Оқушылар сұрақ құрайды. Мысалы:Сен жаңа тақырыпты оқыған кезде не туралы білгің келді? Білімді бағалау үшін мұғалімнен немесе басқа оқушылардан сұра.Сен өз біліміңді бұдан әрі жақсартқың келген білім/түсінбеу саласын көрсет.Сыныпта сұрақтарға арналған қорапша қоюға болады, оқушылар оған сабақ аяқталғаннан кейін өз сұрақтарын салады.Үйге тапсырма: 5-жаттығу. Эссе жазу. |
Қорапша, А4 қағазы |
Қосымша ақпарат |
Дифференциация - оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалайша күрделендіресіз? | Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалайша жоспарлайсыз? | Жоспардағы тақырыпты қиыстырыңыз. Денсаулық пен қауіпсіздікті тексеру, АКТ-ны байланыстыру. |
Дарынды оқушылардың шығармашылық тапсырма кезінде білгенін ортаға салып, ақпарат іздеуде басқаларға бағыт бере білуі маңызды | Сұхбат кезіндегі белсенділік.Өз бетімен және топта жұмыс істеу білігі.Рефлексиялық бағалау.
| Интербелсенді тақта, ғаламтор желісі, ақпараттық анықтамалық әдебиеттер |