Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қазақ тілі сабағында ойын технологиясын қолдану арқылы оқушылардың тілге деген қызығушылығын қалыптастыру
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақ тілі сабағында ойын технологиясын қолдану арқылы оқушылардың тілге деген қызығушылығын қалыптастыру
«Ойын - бала
үшін өмірлік тәжірибе»
М.
Жұмабаев
Ойын - бала
әрекетінің негізгі бір түрі. Ойын арқылы адам баласының белгілі бір
буыны қоғамдық тәжірибені меңгереді, өзінің психикалық
ерекшеліктерін қалыптастырады. Балалардың ойлауын, қиялын, сөйлеуін
дамыту үшін түрлі ережелер мен ойнайтын ойындардың да үлкен
дидактикалық мәні бар.
Бір ойын түрі
ойлауы мен қабылдауын жетілдірсе, ал екіншісі ойлау қабілетін,
үшіншісі есте сақтау қабілетін жетілдіреді. Сонымен қатар сабақ
үстінде ойын түрлерін қолдану оқушылардың оқып, отырған сабағына
қызығушылығын арттырады, түсінуге мүмкіндік
туғызады.
Қай елдің болсын өсіп өркендеуі өркениетті
дүниеде өзіндік орын алуы оның ұлттық білім беру жүйесінің
қалыптасуына, даму бағытына тікелей байланысты. Себебі қазіргі
кезде әр адамның болашағы оның алған білімінің сапасы мен көлеміне
қарай сарапқа салынады. Өмір ағымына тек білімі мен білігі жоғары
адамдар ғана ілесе алады. Сондықтан сол мемлекеттің стандартқа сай,
жан - жақты дамыған, шығармашыл тұлға қалыптастыруымыз керек. Оқыту
мен оқу, үйрету мен үйрену үнемі бір - бірімен астасып жатыр.
Сондықтан оқу барысында қашанда баланың пәнге деген қызығушылығын
арттыру, шығармашылық қабілеттерін дамыту керек. Бастауыш сынып
мұғалімдерінің оқу – тәрбие жұмысының негізгі саласы сабақ. Сабақ
үстінде оқушылардың біліктілігі, іскерлігі, дағдысы, дүниетанымы
дамиды. Негізгі бетбұрыс оқушы білімінің сапасын арттыру, ол
дегеніміз түпкі нәтижені көре білу, яғни оқушыға берген
біліміміздің қайтарымын көру. Ол үшін сабаққа сыныптағы оқушының
барлығын қызықтыра отырып қатыстыру қажет. Бес саусақ бірдей емес,
яғни әр оқушының сабаққа қызығушылығы, дүниетанымы, даму
ерекшеліктері әртүрлі. Сондықтан оқушылардың осы топтарына әртүрлі
деңгейде талап қоюға тура келеді. Ал ойын элементтері кез - келген
оқушының қызығушылығын тудырады. Тіпті нашар оқитын оқушының өзі
ойын арқылы берілген тапсырмаларды асқан қызығушылықпен,
белсенділікпен орындайды.
Бастауыш сынып
оқушылары әлі де ойын баласы, сондықтан мұғалім оларды жалықтырмай
әртүрлі ойын түрлерімен сабақты қызықты өткізу керек. Оқушылар ойын
ойнау барысында үйренген сөздерін айтып қана қоймай, оның қандай
мағынада қолданылатынын да біледі.
Қай сабақ
болмасын, оқушыларды ізденіске шығармашылыққа баулуы керек. Бүгінгі
күн талабы да мұғалімдерден осыны талап етуде. Оны жүзеге асырудың
бірден - біржолы – сабақ процесінде ойын технологиясын тиімді
пайдалану, оқушылардың сабаққа деген қызығушылықтарын, танымдық
белсенділіктерін арттырып қана қоймайды, сонымен қатар олардың
талабын ұштатастырып, ой - өрісін кеңейтуге, іздену қабілеттерін
дамытуға әсерін тигізеді. Ойын технологиясын бір жүйеде оқу
пәндерінің мазмұнымен тығыз байланыста жүргізген дұрыс. «Ойын»
технологиясының мақсаты – оқушыларға жаңа білім - білік дағдыларын
қалыптастыруды қамтамасыз ету, зерттеу жұмыстарына
бағыттау.
Қазақ тілі сабақтарында ойын технологиясын
жаңа тақырыпты түсіндіру барысында, қайталау, пысықтау, жаттығу
сабақтарында да пайдалануға болады. Себебі ойындар оқушылардың ой —
өрісін дамытып, қана қоймай ойлау қабілетін арттырады. Сөздік
қорларын да молайтып, сауатты жазуға да баулиды және өтілген
тақырыптарды меңгеруге үлкен әсер
етеді.
Ойын технологиялары әлі де білім беру
саласында жаңа инновация болып
табылады.
Ойын біріншіден, білу және үйрену, екіншіден,
адамның ойнай отырып, өзіндік білім алуы өмір тәжірибесін
жинақтауға көмектеседі. Ойынның кәсіптік, әуестену, оқу - жаттығу
ойындары сияқты түрлері бар. Қазақ тілі сабағында ойын
технологиясын қолдану арқылы бастауыш сынып оқушыларының тілге
деген қызығушылығын қалыптастыру және тілдік қорын дамыту. Әр
сабақтың тақырыбына сай ойындарды пайдаланып отыру оқушылардың тіл
үйренуге деген қызығушылығын, ынтасы мен зейінін арттырады. Басты
мақсат – ойын әрекеттері арқылы тілдік материалдарды меңгертіп,
сөздік қорды молайтып, тілдесім әрекетіне
жетелеу.
Баланың сөздік қорын молайтып, жаңа сөздерді
меңгеруде шешуші роль атқаратын жұмыстың бірі – сөздік жұмысы. Осы
сөздік жұмысты жүргізуде, бекітуде, оны практикалық қолдана білуде
ойынның атқаратын ролі ерекше. Бала ойнай отырып, тілдік материалды
меңгеру мақсатында сөздерді жаттайды. Сабақ баланың ақыл – ойына
күш түсірмей, ойын түрінде өткізіледі. Балалардың логикалық ақыл –
ойын, эмоциялық еркін, зейінін, ынтасын дидактикалық ойындар арқылы
арттыру барысында ойындарды түрлендіріп, күрделендіріп отыруға
болады. Ойынның әр түріне уақыт саналы түрде бөлінуі қажет. Бұл –
сабақтың тартымды, қызықты болуының шарты, әрі балалар ондай
сабақты зейін қоя тез ұғып алады. Ойындар грамматикалық,
фонетикалық, лексикалық, орфографиялық болады. Олардың барлығы
тілдік дағдының қалыптасуына әсер
етеді.
Сабақта грамматикалық ойын түрлерін,
дыбыстарды меңгерту мақсатында жиі қолдануға болады. Грамматикалық
ойындар арқылы сабақтарда оқушылар әр түрлі жағдайды түсінеді, оны
шешу жолдарын қарастырады. Жақсы ойынға бала бар ынтасымен беріліп,
оны білуге, меңгеруге талпынып, алуан түрлі мәліметтерді алып,
шеберліктерін шыңдайды.Ойын - балалардың
оқуға, еңбекке деген белсенділігін, қызығушылығын арттырудағы басты
құрал. Ойын барысында балалардың белсенділігі, шығармашылығы
дамиды.
Сабақта тиімді қолданылған ойын түрлері - мұғалімнің түсіндіріп отырған материалын оқушылардың аса зор ілтипатпен тыңдап, жемісті, сапалы меңгеруіне сенімді көмекші бола алады. Өйткені, кіші жастағы оқушылар жас ерекшеліктеріне байланысты ойынға өте ынталы келеді. Балалар тез сергіп, тапсырмаларды тез, әрі қызығып орындайтын болады.
Ал мұғалімнің міндеті - балаларды ойынға өз қызығушылығымен, ынтасымен қатысуын қамтамасыз ету. Ойын мен адам мәдениетінің өзара байланысы ғылыми түрде анықталды. Олардың тұлғаны дамытудағы маңызы анықталды, оның психологиялық және әлеуметтік факторлармен келісімі жөнінде кең қарастырылуда. Ойын технологиялары әлі де білім беру саласында жаңа инновация болып табылады. Педагогикалық технология ұғымы түрлі педагогикалық ойын түрлерін педагогикалық процесте әдістер мен тәсілдердің кең көлемді топтарын біріктіреді, оның жалпы ойындардан ерекшелігі оқытуда нақты мақсатының қойылуымен және оның оқу-танымдық бағыты сипатталған, негізі салынған педагогикалық нәтижесіне сай анықталады. Сабақ барысындағы ойын әдістері оқушыларды оқу қызметіне ынталандыру құралы ретінде ойын әдістері мен жағдайларының көмегі арқылы құрылады. Сабақ процесінде пайдаланатын ойындардың бірнеше түрлерін атап көрсетуге болады. Бастауыш сынып мұғалімдерінің оқу- тәрбие жұмысының негізгі саласы сабақ. Сабақ үстінде оқушылардың біліктілігі, іскерлігі, дағдысы, дүниетанымы дамиды. Негізгі бетбұрыс оқушы білімінің сапасын арттыру, ол дегеніміз түпкі нәтижені көре білу, яғни окушыға берген біліміміздің қайтарымын көру. Ол үшін сабаққа сыныптағы оқушының барлығын қызықтыра отырып қатыстыру қажет. Бес саусақ бірдей емес, яғни әр оқушының сабаққа қызығушылығы, дүниетанымы, даму ерекшеліктері әртүрлі. Сондықтан оқушылардың осы топтарына әртүрлі деңгейде талап қоюға тура келеді. Ал ойын элементтері кез-келген оқушының қызығушылығын тудырады. Тіпті нашар оқитын оқушының өзі ойын арқылы берілген тапсырмаларды асқан қызығушылықпен, белсенділікпен орындайды.
Оқушылардың қызығушылықтарын туғызатын ойындардың бірі - дидактикалық ойындар. Ойын элементтерін қолдана отырып мұғалім оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын, зейінін арттыру мақсатында әртүрлі әдіс-тәсілдерді қолданады. Атап айтқанда, мұғалім ойын жағдаяттарын туғыза отырып, әртүрлі заттарды қолдану арқылы сұрақтар қойып, затты көрсетіп, түсіндіріп ойын сюжетін құрастырады. Бастауыш сыныптардың тіл сабақтарында дидактикалық ойындарды жаңа тақырыпты түсіндіру барысында, қайталау, пысықтау, жаттығу сабақтарында да пайдалануға болады. Бастауыш сынып оқушылары әлі де ойын баласы, сондықтан мұғалім оларды жалықтырмай әртүрлі ойын түрлерімен сабақты қызықты өткізуге тырысуы қажет. Ойындар оқушылардың ой - өрісін дамытып, ойлау қабілетін арттырумен қатар, үйретілген, өтілген тақырыптарды саналы да берік меңгеруге үлкен әсер етеді. Ойындар оқушылардың шығармашылық ойлау қабілеттерін жетілдірумен қатар, сөздік қорларын молайтып, сауатты жазуға да баулиды. Оқушылар ойын ойнау барысында үйренген сөздерін айтып қана қоймай, оның қандай мағынада қолданылатынын да біледі. Ойын оқу пәндерінің мазмұнымен тығыз байланыста жүргізілгенде ғана дұрыс нәтижелер береді.
ОЙЫН АРҚЫЛЫ ОҚУШЫ НЕНІ МЕҢГЕРЕДІ
1. Оқушылар нақты қызмет тәжірибесін меңгереді.
2.Оқушылар тек бақылаушы ғана емес, өздері қатыса отырып қиын мәселелерді өз бетінше шеше білуге үйретеді.
3. Оқу процесінде алған білімді нақты істе қолдана білуге мүмкіндік береді.
4. Оқушы әрекетіне негізделген оқу көлемін басқарады.
5. Уақытты үнемдеуге үйретеді.
6. Оқушылар үшін психологиялық жағымды.
7. Ойын барысында шешім қабылдау оқушылардан аса жауапкершілікті талап етеді.
8. Оқушылар үшін қауіпсіз.
9. Кейде қарапайым оқу қызметімен салыстырғанда көп уақыт мөлшерін алады.
10. Ойын материалдары дәстүрлі оқу материалдарымен салыстырғанда күрделірек.
11. Кейбір ойын түрлерінде қатысушылардың саны шектеулі.
12. Ойын нәтижесі, өз жетістіктері, әсерлері, алған білімі, дағдысы жөнінде оқушылар ата-аналарымен, өзге балалармен, мұғалімдермен көбірек әңгімелеседі, кітапханада өз бетімен іздене білуге, қажетті материалдарды іріктей білуге үйренеді.
Ойын әрекеті балалардың бағалы өмірінің алғашқы күндерінен бастап-ақ маңызды ор Халық жасаған мұралар сан алуан. Солардың бірі ұлт ойындары. Ойынға тек ойын деп қарамай халықтың ғасырлар бойы жасаған асыл қазынасы, бір жүйеге келтірілген тамаша тәрбие құралы деп қарау керек. Ұлт ойындары отбасы тәрбиесінен бастап, мектептегі жеке пәндерді оқыту барысында қосымша материал үшін, баланың сол пәнге қызығушылығын арттыру үшін пайдалануға болады.
Сабақта ойын түрлерін пайдалану- сабақ түрлері мен әдістерін жетілдіру жолындағы ізденістердің маңызды бір буыны. Ойын түрлерін оқу процесін пысықтау, жаңа сабақты қорытындылау кезеңдерінде, қайталау сабақтарында пайдалануға болады. Ойын түрлерінің материалдары сабақтың тақырыбы мен мазмұнына неғұрлым сәйкес алынса, оның танымдылық маңызы да арта түседі. Оны тиімді пайдалану сабақтың әсерлігін, тартымдығын күшейтеді, оқушылардың сабаққа ынтасы мен қызығушылығын арттырады. Ойынмен ұйымдастырылған сабақ балаларға көңілді, жеңіл келеді. Ойынды іріктеп алуға нақтылы сабақтың мақсаты, мүмкіндіктері мен жағдайларын ескеруге ерекше назар аударған жөн. «Ойыннан басталады»,- десек, баланың ойын жетілдіріп, сабаққа қызығушылығын, белсенділігін арттыру үшін бастауыш сынып мұғалімінің басты қолданатын тәсілі - ойын. Педагогикалық ойынның маңызы зор. Ойын біріншіден, білу және үйрену, екіншіден, адамның ойнай отырып, өзіндік білім алуы өмір тәжірбесін жинақтауға көмектеседі.
Ойын арқылы оқыту технологиясы бастауыш сыныптарда кеңінен қолданылады. Әр мұғалім технологияның нәтижесін дұрыс болуы үшін мынандай жағдайларды ескеруі қажет.
-
Әр ойынның тәрбиелік, білімділік, дамытушылық маңызын алдын-ала жете түсініп, оның балаларға қандай нәтиже беретіндігін анықтау
-
Ойын жүргізетін орынның мүмкіндігі, ойын жабдықтарының эстетикалық талаптарға сай болуы, алдын - ала әзірлеу.
-
Сыныптағы оқушылардың жас, психологиялық ерекшеліктеріне, білім деңгейлеріне, сөздік қорына сәйкес келуі.
-
Ойын кезіндегі қозғалыс, техникалық қауіпсіздіктен қамтамасыз ету.
-
Ойынның, сабақтағы ойын элементтерінің оқушылардың ынтасын тартып, пәнге деген қызығушылығын арттыруға бағытталуы.
Бастауыш сыныпта қазақ тілін оқып үйрету барысында ойындардың алатын орны ерекше. Әр сабақтың тақырыбына сай ойындарды пайдаланып отыру оқушылардың тіл үйренуге деген қызығушылығын, ынтасы мен зейінін арттырады. Басты мақсат - ойын әрекеттері арқылы тілдік материалдарды меңгертіп, сөздік қорды молайтып, тілдесім әрекетіне жетелеу. Ойын барысында грамматикалық анықтамаларды, тілдік нормаларды игерту мүмкіндіктері мол болады. Сабақта мұғалімнің диктаторлық рөлі жойылып, оқушылар серіктестікке, ынтымақтастыққа, бірігіп жұмыс істеуге деген қызығушылықтары артады. Адамның жас ерекшелігіне қарамай, яғни адам балалық шағынан бастап кәрілікке жеткенше ойын қажеттілігі жетелеп отырады. Ал жас баланың ой-өрісі ойын арқылы дамиды. Ойын барысында баланың адамгершілік қасиеттері, өмірге деген көзқарасы, қызығушылығы қалыптасады. Ойын арқылы сыныптағы нашар оқитын оқушыларды да сабаққа нәтижелі тартуға болады.
Қазақ тілі сабақтарында рөлдік ойындардың маңызы зор. Ойын оқушылардың сол орындалатын іс-әрекеттер арқылы тіл үйренуге деген сенімін қалыптастырады.
Олар :
-
Қазақ тіліне ғана тән дыбыстарды дұрыс айтуға, жазуға жаттықтыруға;
-
Оқушыларды тілдік қарым-қатынасқа түсу дағдыларын дамытуға;
-
Жағдаяттар туғызып, іс-әрекеттер арқылы сөйлетіп үйренуге.
Белгілі педагог А.С.Макаренко баланың ойын үстінде түрлі таным түсініктері, қасиеттері дамып, қабілеті мен белсенділігі артатынын атап көрсеткен. Сабақта ойналатын дидактикалық ойындардың пайдасы өте зор. Ол ойындарды тақырып бойынша өзгертіп тұруға ыңғайлы болады. Ойынның мақсаты, шарты балаларға түсіндіріледі.
Ойындарды төмендегі мақсатта пайдалануға болады:
Араларға көмек ойыны. Ойынның мақсаты: оқушылардың байланыстырып сөйлеу дағдыларын қалыптастыру. Ойынның шарты : тақтаға араның ұясындағы балға келе жатқан аюдың сүреті ілінеді. Аюдың балға келе жатқандығын ескертуге күзетші ара басқа араларға кетеді. Оқушыларға тақырыпқа байланысты грамматикалық тапсырмалар беріледі.
-
Берілген сөздерден дұрыс сөйлем құрау.
-
Көптік жалғауын дұрыс жалғау.
-
Септік жалғауларын табу.
Қазақ тілі сабағындағы ойын технологиясының мақсаты оқушылардың сабақта үйренген сөздерін ауызекі сөйлеуде, күнделікті қарым-қатынаста дұрыс қолдануға үйрету. Барлық сыныптарда «Жыл мезгілдері» деген модуль бар. Мен өз сабақтарымда (нәтиже сабақта) көптеген ойын түрлерін қолданамын. Ойын «Кім тез?» ай аттарын дұрыс жаз.
1. ңақарт
2. пақна
3.уарзын
4. рымма
5. мысума
6. рқүқыйке
7. арқаша
8. зақан
9. лежсантоқ
10.мазыт
11.деліш
12.суірә
Бұл ойынды жеке, топ бойынша өткізуге болады. Бұл ойын оқушылардың буынға дұрыс бөліп оқу дағдысын дамытады.
Оқушылардың қызығып ойнайтын ойыны «Адасқан айлар».
Төрт қорап дайындайсыз. Әр қорап сыртында жыл мезгіліне сай сурет болады, ай аттарын ауыстырып саласыз, оқушы әр айды жыл мезгіліне сай тауып салады. Бұл ойынды уақытпен ойнатуға болады. Ойын оқушының тез оқу, қимылдау дағдысын қалыптастырады. Мұғалім оқушының ай аттарын, жыл мезгілін есінде қалай сақтағанын бағалайды.
«Сымсыз телефон» ойыны. Лексикалық бақылауды ауызша жүргізілгенде қолданамыз. Мысалы тақырыбы : «Қалада. Қаладағы мәдени орындар». Оқушы телефон тұтқасын алады да сөзді айтады. Біздің қала - аудармасын 2 - ші оқушы. Ары қарай жалғаса береді. Сөздік диктант үнемі жүрсе баланы жалықтырады, сондықтан бұл ойынды оқушылар қызыға ойнайды. Осы ойын арқылы шағын диалогты ойнатуға болады. Бұл ойын оқушыны дұрыс мәдениетті сөйлеуге үйретеді, сөздік қорын бағалауға мүмкіндік береді.
Үлкен бір модульді аяқтаған кезде нәтиже сабақта «Қоржынды кім тез шешеді?» деген ойын ойнаймыз. Үш қатар болса (немесе 3 топ) үш қоржын дайындайсыз. Әр қоржында аударма жұмысы, сөз тіркесін құру, буынға бөлу, модулға сәйкес грамматикалық тапсырма, мәнерлеп оқу, диалог болады. Қай топ тез дайындалып, дұрыс айтып шығады (7-10 минут). Бұл ойынды мұғалім белгілі бір модуль бойынша оқушының қандай деңгейде меңгергенін тексере алады.
Мысал. 1 «Қай әріпті жоғалттым?» ойыны.
Ойынның мақсаты;Оқушылар дауысты,дауыссыз,жуан, жіңішке дыбыс
түрлерін ажыратуға дағдыланады.
2 «Ойлан тап» ойыны.
Ойынның мақсаты; Оқушы буындар арқылы сөзді қатесіз, анық айтуға
дағдыланады.
3 «Сөзді тап» ойыны.
Ойынның мақсаты, Оқушыларға дауыссыз дыбыстардың өзіндік
ерекшеліктерін ұғындыру,олардың сабаққа қызығушылығын ояту,
шығармашылық қабілетін жетілдіру.
Қ Қ
Қ Қ
Қ Қ
Қ Қ
К К
К К
К К
(Жауабы; қызық,қазақ,қалақ,қырық,кесек,кезек,,кебек)
Қай сабақ болмасын, оқушыларды ізденіске шығармашылыққа баулуы
керек. Бүгінгі күн талабы да біз мұғалімдерден осыны талап етуде.
Оны жүзеге асырудың бірден-бір жолы - сабақ процесінде дидактикалық
ойын түрлерін көрнекіліктер арқылы тиімді пайдалану. Сабақты
дидактикалық ойындар арқылы көрнекіліктермен тиімді пайдалану,
оқушылардың сабаққа деген қызығушылықтарын, танымдық
белсенділіктерін арттырып қана қоймайды, сонымен қатар олардың
талабын ұштатастырып, ой-өрісін кеңейтуге, іздену қабілеттерін
дамытуға әсерін тигізеді
Мысал;
1 «Ұйқасын тап»
2 Анаграмма.
3 Ребус шешу.
4 Сөздің әрбір
әріпінен сөз тудыру ойыны. Баланың сөздік қорын молайтып, жаңа
сабақты меңгеруде өте көп пайдасы тиеді. Оқушылар өз бетінше жұмыс
орындайды. Мысалы:
Әсем қандай
қыз?
Ә – әдемі,
әдепті.
С – сұлу,
сүйкімді.
Е – еңбекқор, елгезек,
епті.
М – мейірімді,
мәдениетті.
Осы жұмысты
оқушы тақтадағы сұраққа қарап отырып өз бетінше құрастыру. Сонымен
мұғалім оқушыларға Әсемнің бойындағы жақсы қасиеттерін тауып
жаздыру арқылы сын есім туралы түсінігінің дұрыс қалыптаса
бастағанын байқап, осы жұмыс нәтижесінен мәтін құратуды да өз
бетінше орындауға болады. Мысалы: оқушылар“Әсем”деп ат қойып
мәтінді құрастырады.
“Әсем”
Әсем әдемі, әрі
әдепті қыз. Әсемнің жаны да, өзі де сұлу. Оның сүйкімді, қылықтары
өте көп. Айтар болсам ол епті, елгезек. Ол үлкенге де, кішіге де
мейірімді. Ол мәдениетті қыз. Әсемнің мінезі жайдары. Әсемнен мықты
дос шығады.
Осы жұмыстан кейін оқушыларға тағы да өз
бетінше мәтіннің ішінен сын есімдерді тауып, астын сызу, сұрақ қою
т. б. жұмыстарды беруге болады.
Оқушының
тақырыпты түсінігін бағалау мақсатында әдеби формада жүргізілетін
шығармашылық рефлексия. Синквейн француздың “5”деген сөзінен
шыққан. Бұл тақпақ ереже бойынша 5 жолдан
тұрады:
1 жол – тақырып не пән (зат
есім);
2 жол – тақырып не пәнді суреттеу (2 сын
есім);
3 жол – іс - әрекетті суреттеу (үш
етістік);
4 жол – тақырыпқа не пәнге байланысты фраза;
/4 сөзден тұратын сөйлем/
5 жол –
тақырыпты не пәнді кеңейтетін, әсерлейтін синоним, 1
сөз.
Оқушылардың қарапайым түрде орындай алмаған
тапсырманы ойын түрінде 60 пайыздан астамы
орындайды.
Сабақта тиімді қолданылған ойын түрлері —
мұғалімнің түсіндіріп отырған материалын оқушылардың аса зор
ілтипатпен тыңдап, жемісті, сапалы меңгеруіне сенімді көмекші бола
алады. Өйткені, кіші жастағы оқушылар жас ерекшеліктеріне
байланысты ойынға өте ынталы келеді. Балалар тез сергіп,
тапсырмаларды тез, әрі қызығып орындайтын болады. Ойын балалардың
оқуға, еңбекке деген белсенділігін, қызығушылығын арттырудағы басты
құрал. Ойын барысында балалардың белсенділігі, шығармашылығы
дамиды.
Ал мұғалімнің міндеті — балаларды ойынға өз
қызығушылығымен, ынтасымен қатысуын қамтамасыз
ету.
Жалпы мектепте балалар сабақта аса зор
ынтамен ойнайды, олар ешқашан шаршамайды, тіпті уақыттың қалай
өткенін де байқамай қалады. Ойын оқушының жеке ерекшеліктерін ашуға
мүмкіндік береді, мысалы, өзара көмек, бірін - бірі қолдау,
жолдастық сезім, сондай - ақ бірқатар психикалық үдерістердің: есте
сақтау, ойлау, көңіл бөлу, сөйлеу, пайымдау т. б. дамуына әсер
етеді. Ойын төменгі сынып оқушыларының топта жұмыс істеу арқылы
ұжымдасуына көп көмегін тигізеді. Егер ойын сабақтың басында
өткізілсе, балалар қалған уақытта тамаша жұмыс істейді, нашар
оқушылар жеткілікті дәрежеде белсенділік танытады, сабақтың
ортасында да, соңында да сабаққа қызығушылығы артып, назар аударуы
жоғарлайды. Кез келген ойын элементі сабақта
екі түрлі мақсатқа бағытталады. Оның біріншісі - оқушының сабаққа
қызығушылығын, ынтасын арттыру, тілін дамыту, екіншісі - оқушыларды
тапқырлыққа баулып, зейініне, ойлау қабілетін
арттыру.
Ойын элементтерін тиімді қолдану 1-4 сыныптарда өте тиімді деп ойлаймын, себебі тез жазу, оқу, мазмұндау дағдылары қалыптаспаған оқушыларды бірыңғай жаттығу жұмысы жалықтырады, ал ойын технологиясы керісінше пәнді сүюге, қызығуға ықпал жасайды.
Қорыта келгенде, бастауыш сыныптарда қазақ тілі сабақтарында ойын технологиясын пайдалану, біріншіден, оқушылардың білімін берік меңгерту құралы болса, екіншіден, балалардың сабаққа деген қызығушылығын, белсенділігін арттырып, білім сапасын көтеру болып табылады.