Қарағанды облысының білім
басқармасы
Теміртау қаласының білім
бөлімі «№20 мектеп -лицейі»
коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
«Қазақ тілі пәнінен
жаттығулар жинағы»
4-сынып (оқыту орыс
тілінде)
Құрастырған:
қазақ тілі мұғалімі
Сүлейменова Ж.А.
Теміртау,
2022
Түсінік
хат
Мақсаты: оқушыларға әр тақырыпты сапалы
меңгертіп, жаңа түсініктерін бекіту, дағдыға
айналдыру.
Өзектілігі: бүгінгі таңда уақыттың жылдам
өтіп, жетпей жатқан шағында бұл жаттығулар жинағы мұғалімдердің
уақытын үнемдейді. Жинақтағы кез-келген тапсырманы әр мұғалім
тақырыпқа байланысты өзгертіп, түрлендіре алады. Мұғалімдердің өз
бетінше жаттығуларға өзгеріс енгізу, ұқсас тапсырма құрастыру
мұғалімдерді шығармашылыққа жетелейді. Сонымен қатар кейбір
тапсырмаларды QR арқылы ашып, смартфон арқылы немесе интерактивті
тақта арқылы орындау мүмкіндігі бар.
Міндеттері: Оқушының пәнге деген тұрақты
қызығушылығын тудыру.
Күтілетін
нәтиже: Қосымша тапсырмалар арқылы
оқушының қабілеті, ақылы, біліктілігі, сөздік қоры жетіледі. Әр
тапсырманы орындаған сайын оқушы жақсы орындауға талпынады. Мұғалім
де, оқушы да шығармашылықпен жұмыс жасайды, сондықтан да оқушыларды
өз бетімен жұмыс істеп, білімін тереңдетуі үшін оларды іздендіру
керек.
Бүгінгі таңдағы басты
мәселелердің бірі басқа ұлт өкілдеріне қазақ тілін үйрету.
Мемлекеттік тілдің мәртебесін көтеріп, қолдану аясын кеңейту-
баршамыздың басты парызымыз. Осындай күрделі міндетті ойдағыдай
орындау үшін мұғалімге бұрыңғыдан да зор талаптар қойылады.
Нәтижеге жету үшін оқушылардың білімі мен деңгейіне байланысты
тапсырмалар құрастыру қажет. Мемлекеттік тіл мәртебесін көтеру үшін
ойлай білетін, өз ойын қазақ тілінде жеткізе алатын, сауатты, еліне
еңбек ете білетін, қабілетті жастар керек. Деңгейлік тапсырмаларды
дайындап, оқушылармен жұмыс жүргізудегі негізгі мақсат: баланың
қабілетін ашу, шығармашылығын шыңдау, іздендіру, пәнге деген
қызығушылығын арттыру.
Жаттығулар жинағындағы
тапсырмалар оқушылардың логикалық ойын, тілін, есте сақтау
қабілеттерін дамытуға көмектеседі. Сондықтан тапсырмалар суретпен,
түрлі сызба, кесте түрінде дайындалды. Жаттығулар жинағындағы
тапсырмалар оқушылардың жас ерекшелігіне сай
келеді.
Құрастырылған жинақ қаза
тілінің «Фонетика», «Лексика», «Морфология» тарауларын қамтиды.
Жаттығулар 4-сыныптың бағдарламасы негізінде «Қайталау»
сабақтарынан басқа барлық тақырыптарға дайындалды. Жалпы саны 135
жаттығу.
Мазмұны
Кіріспе
.....................................................................................................
3
Түсінік хат
.......................................................................................
4
І ТАРАУ Менің Отаным -
Қазақстан
....................................................5
ІІ ТАРАУ Құндылықтар
.........................................................................9
ІІІ ТАРАУ Мәдени мұра
.......................................................................12
IV ТАРАУ Мамандықтар әлемі
...........................................................16
V ТАРАУ Табиғат құбылыстары
.........................................................19
VІ ТАРАУ Қоршаған ортаны
қорғау
...................................................23
VІІ ТАРАУ Ғарышқа саяхат
.................................................................27
VІІІ ТАРАУ Болашаққа саяхат
.............................................................31
Қорытынды
.....................................................................................
34
Қолданылған әдебиеттер
.................................................................
35
І ТАРАУ «МЕНІҢ ОТАНЫМ -
ҚАЗАҚСТАН»
Тапсырма. Оқулықтағы мәтінді қайталап
оқып, көп
нүктенің орнына керекті
сөздерді жаз.
Менің атым
-.................................. .Мен
...................................
тұрамын.
...........................
..................................................
орналасқан. Менің ағаш
..................................... тұрады.
Ол
қала
....................................................
орналасқан.
Т
апсырма. Оқулықтағы ережені басшылыққа алып,
төменднгі сұрақтарға жауап бер. Жалғаудың дұрыс жалғануына назар
аударыңдар.
-
Сен қай жерде
тұрасың?
-
Сен тұратын қала/ауыл
қалай аталады?
-
Сен қай көшеде
тұрасың?
Тапсырма.
Суреттен өзіңе таныс сөздерді жаз. Төл
дыбыстарға мұқият
болыңдар.
_
_________________________________
___________________________________
__________________________________
__________________________________
___________________________________
Тапсырма.
Сурет бойынша шағын мәлімет
жаз.
Көптік жалғауларын
пайдалан.
(-лар/-лер, -дар / дер,
-тар/тер)
Тапсырма. Жұлдызшадағы әріптерден
тақырыпқа байланысты бірнеше сөздер
құрастыр.
ш
ы
р
ә
м
ң
а
і
н
у
е
и
қ
т
г
л
з
б
Тапсырма. Көп нүктенің
орнына тиісті әріпті қойып,
жаз.
Қаза.....стан т...уелс....з
мемлекет.
Біздің өз ту....мыз. елта...бамыз, гимн...м.
..з
бар.
Туды.... түсі ..........
.
Елта....баның п...ш....н....
д....ңгелек.
Ортасында ша....ыра.....
тұр.
Т апсырма. Сөздерді
мұқият оқып, дауысты дыбыстардың астын
сызыңдар.
Отан, Қазақстан,
мемлекет,
ел, қала, ауыл, рәміз,
елтаңба, ту.
Тапсырма. Төменде берілген
сөздерді қатыстырып, бірнеше сөз тіркесін
жаз.
Керекті сөздер: үстінде,
айналасында, қасында, астында,
ішінде.
Тапсырма. Жуан дауысты дыбыс бар
сөздерді бір бағанға, жіңішке дауысты дыбыс бар сөздерді екінші
бағанға жаз.
Менің, сенің, оның, ауыл,
мектеп, көрші, үй, ағаш, ту, елтаңба, аула, дөңгелек, көк, гимн,
рәміз.
Тапсырма. Оқулықтағы 4 (а) тапсырманы
басшылыққа алып, өз үйің туралы жаз.
Мәтінде алдында, артында,
қарсы сөздерін
пайдалан.
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
Тапсырма. Суреттегі
заттарға көптік жалғауын жалғап
жазыңдар.
Тапсырма. Оқулықтағы ережені пайдаланып,
жалғауларды жалғап жазыңдар.
Үй.......
жанында.
Мектеп ......
жанында.
Аялдама....
артында.
Кітапхана......
маңында.
Бассейн......
айналасында.
Пошта........
қарсысында.
Тапсырма. Оқулықтағы мәтінді басшылыққа
алып, өз отбасың туралы әңгімеле.
Мәтінде дәмді,
салқын сөздерін
пайдалан.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тапсырма. Оқулықтағы жаңа сөздермен
танысқан соң, төмендегі диаграмманы
толтырыңдар.
ІІ ТАРАУ
«ҚҰНДЫЛЫҚТАР»
Көрікті, мейірімді,
қарапайым сөздерін пайдаланып, сөйлем
құрастырыңдар.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Т
апсырма. Төмендегі сөздерге –ның/-нің,
-дың/-дің, -тың/-тің жалғауларын жалғап
жазыңдар.
Қыз, кемпір, мысық,
күшік,
үй, тұлпар, ағаш, бұлақ,
пеш, бәліш.
Тапсырма. Төмендегі сөздерді пайдаланып,
сөз тіркестерін құрастырыңдар.
Адал, жомарт, қасиет, әдет,
жақсы, жаман, көп, аз, бала,
қыз.
Тапсырма.
Оқулықтағы ережені пайдаланып, (44 бет)
төмендегі етістіктерге - ма/-ме, ба/-бе, -па/пе жұрнақатрын жалғап,
сөздердің мағынасы қалай өзгергеніне назар аударыңдар. Естеріңде
сақтаңдар.
О қы -
......................, жат -
.........................,
жүр - ......................., жүз -
.......................,
отыр - ..................................,
жүгір -
.....................,
сөйле - .................................жыла
-
....................,