Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
10.2.1.1. – Қазақстандағы
этникалық процестерді түсіндіру үшін «антропогенез», «этногенез»,
«этнос» ұғымдарын пайдалану
10.2.1.2. – этникалық
процестердің сабақтастығын анықтай отырып, Қазақстан аумағындағы
этногенездің кезеңдерін айқындау
|
Сабақтың басы
Ұйымдастыру
Кезеңі
Қызығушылықты ояту
8 мин.
|
Ұйымдастыру
кезеңі. а)Оқушылармен
амандасу.
«Қорапша сыры» тренингі арқылы
жақсы көңіл күй қалыптастыру.
Ә) Үй тапсырмасын
тексеру:
«Жасырылған сұрақтар»
әдісі
1.Археология ғылымы зерттейді?
(Әлеуметтік ғылым, қазба жұмыстарын жүргізеді, адамдардың
пайдаланған құралдарын зерттейді)
2. Дүниежүзінің әртүрлі
аймақтарындағы генетикалық белгілердің таралуын зерттеумен
айналысатын жаңа ғылым (Гендік география)
3. Этносты біріктіретін
белгілер (этнос қандас туыстық емес мәдени - тілдік қауымдастық,
ортақ мәдениет, өмір салты, салттар мен дәстүрлер
біріктіреді)
4. Жаңа этностардың құрылу
жолдары (көбінесе интеграция: ассимиляция, өзгеру арқылы,
жіктелу)
5. Қазақтар этногенезінің
түркілік кезеңінің басталуы қай тайпамен байланысты?
(ғұндар)
6. Ұлы Даланы сақ тайпалары
қашан мекендей бастаған? (б.з.б. І
мыңжылдық)
Сұрақтарға жауап ала
отырып, жасырылған суретті ашамыз. Жаңа тақырып пен оқу мақсатын
ашамыз.
|
Амандасады, тренингке
қатысады: мұғ шеңберге тұрғызып, айнасы
бар қорпшаны оқушыларға жеке-жеке көрсетеді. Қорапша ішінде осы
кластағы ең мықты оқушыныі суреті салынғаны айтылады. Қорапшаның
ішіндегі айнадан оқушылар өздерін көреді.
Сұрақтарға жауап
береді.
Жауап берілген сұрақтар
өшіріліп отырады, соңында жасырылған сурет шығуы
тиіс
Суреттерді
талқылайды.
Дәптерге жаңа тақырыпты
жазады.
|
Ауыз екі қолдау,
тб
Бас бармақ
мадақтаулар
|
Психологиялық тренинг,
қорапша, айна,
Тақта, сұрақтар
тб
Дәптер,
қалам,
тапсырмалар
|
Сабақтың ортасы
Жаңа сабақ
30 мин
|
Мұғ сабақ тақырыбы, мақсатымен
таныстырады.
Бейнеролик көрсетіледі,
талқыланады.
Жалпылама бағдар
беріп тақырып түсіндіріледі.
|
Дәптерге түртіп
отырады.
|
ҚБ:
Жұптар бірін-бірі
бағалайды
1.Мазмұндылығы 2
ұпай
2. Көркемділігі 1
ұпай
Оқушылар жауаптары автоматты
түрде тексеріледі әр дұрыс жауап 1 ұпай
Оқушылар бір-бірінің жұмысын
тексереді, әр дұрыс жауап 1 ұпай
|
Бейнеролик «Түркі дәуіріндегі
қазақ этногенезі»
Оқулық,
дәптер,
Тапсырмалар,
жетондар
карта, суреттер, тапсырмалар
тб
Инт тақта, ұялы телефондар,
тапсырмалар,
Бағалау
парағы
Үлестірмелі
тапсырмалар,
Бағалау
парағы
|
Жұптық жұмыс: мәтінмен
жұмыс:
№1. Қазақтар этногенезінің
түркілік кезеңі
№2.
Түріктер
№3.
Түргештер
№4.
Қарлұқтар
№5. Даланың орталық бөлігінің
түркіленуі. Оғыздар
№6.
Қимақтар
№7.
Қидандар
№8.
Қыпшақтар
№9. «Диуани лұғат ат-түрікте»
кездесетін тайпалар
№10. VI ғасыр мен XIII ғасырдың
бас кезіндегі қазақтар этногенезіне қатысқан тайпалар мен тайпалық
одақтар
Шарты: берілген мәтін
бөлшектерімен танысады, щағын постер қорғайды. (15
мин)
Бекіту
тапсырмалары
1 тапсырма. жеке
жұмыс
Тест
Жауабы:
1-Д.
VI ғ.
ортасы
2-Е.
Теле
3-
В)
Оғыздар
4-
А)
Қыпшақтар
5-
С)
Қимақ
2-тапсырма. Сәйкестендіру
тесті.
Жауабы
ТҮРІКТЕР
|
С
|
ҚИМАҚТАР
|
Д
|
ҚЫПШАҚТАР
|
В
|
ОҒЫЗДАР
|
Е
|
ҚАРЛҰҚТАР
|
А
|
үлгерімі төмен
жұмыс:
-Қазақстанда қандай ұлттар
тұрады?
-Еліміздің автохонды
халқы
-Қазіргі кезде қандай халықтар
түркі тілдерінде сөйлейді?
|
Сабақтың соңы
Қорытынды
Ой толғаныс.
Рефлексия
7 мин
|
Сабақты
қорытындылау.
«Тарихи дөңгелегі» әдісі б-ша
сабақты қорытындылаймыз.
1. Диуани лұғат
ат-түрік
2. Түрік
қағанаты
3.Қыпшақтар
4.ғұндар
5. Түркі мемлекетерінің
ұйымы
Кері байланыс.
«Нысана»әдісі
арқылы оқушылардан бүгінгі
сабақ бойынша кері байланыс
жасауды ұсынамын.
|
Бүгінгі сабақтан түйген ойлары
мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс
жасайды.
Үйге
тапсырма:
1)Оқып
келу
2) Кестемен
жұмыс
|
Оқушыларға мұғалім қорытынды
бағалау жүргізеді
|
Рефлексия
парағы
|