Сабақтың
кезеңі/
уақыты
|
Педагогтің
әрекеті
|
Оқушының
әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
|
Сабақтың
басы
5
мин
|
Салемдесу, оқушыларды
түгендеу, зейіндерін сабаққа
бұру
|
Амандасу, сабаққа зейіндерін
шоғырландыру
|
|
|
|
Психологиялық ахуал туғызу
үшін «Ақ
тілек» жаттығуы. Әр оқушы 10-15
секунд уақыт аралығында ішінен тілек тілеу тапсырылады. Содан кейін
жұптасып, бір-біріне қарап, тілегін
айтады
|
Әр оқушы 10-15 секунд уақыт
аралығында ішінен тілек тілейді. Содан кейін жұптасып, бір-біріне
қарап, тілегін айтады.
|
|
|
|
Оқушыларға сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен таныстыру
Топқа
бөлу:
1- топ
«Ру»
2- топ
«Тайпа»
3-топ
«Жүз»
4-топ
«Ата-жұрт»
|
Оқушылар
https://qazmath.net/
платформасы арқылы топқа
бөлу
|
|
https://qazmath.net/
|
|
Үй тапсырмасын
тексеру
10
мин
|
Үй тапсырмасына берілген
эссенің орындалуын тексеру.
1-тапсырма Wordwall оқу платформасында
филворд ойынын ойнау арқылы терминдерді
табады.
2-тапсырма.
Wordwall оқу платформасында
сәйкестендіру тапырмасын орныдау арқылы,
алған білімдерін пайдалана
отырып, терминдерге анықтама
беріңдер.
Патронимия
– ер адам жағынан ататегі ортақ
топтар
Экзогамия –
туыстас (ағайындас) отбасылар арасында немесе
жақын жерлестер арасында некелесуге тыйым
салу
Шежіре
– ер адам жағынан ата-бабаларын
санамалайтын туыстық қатынастар
тізбегі
Тайпа
-қандас туыстардан тұратын әлеуметтік және
этникалық бірлестік
Жүз
- орда, қазақ халқының үш рулық-тайпалық
бірлестіктерінің ортақ
атауы
Ұлыс
– аймақ, мекен, әкімшілік бірлік мағынасын
беретін көне түркі
сөзі.
Ата-жұрт
– этникалық ұжымның байырғы ата-бабадан
ұрпақтарына мирас болып қалған ежелден өсіп-өнген, өрбіген, ел
болып қалыптасқан тарихи
мекені.
Ру
–өз шығу тегін әкелік (әкеден
балаға) не шешелік (шешеден балаға) тізбектен
тарататын адамдар
тобы
Арыс- аймақ, мекен, бірнеше рудан тұратын қазақ
хандығындағы әкімшілік
аймақ
Хандық- орта
ғасырлардағы түркі-моңғол қоғамында болған дәстүрлі мемлекеттік
бірлестік.
Ауыл- дәстүрлі қазақ қоғамында ежелден қалыптасқан
қауымдастық
|
Эссенің орындалуы 1
ұпай
Дескриптор
-терминдерді табу 1
ұпай
Дескриптор:
-
берілген терминдердің
анықтамасын табады. 1 ұпай
|
ҚБ:
«Бәйтерек»
|
https://wordwall.net/ru/resource/82076147
https://wordwall.net/ru/resource/82077620
|
|
Сабақтың
ортасы:
15
мин
|
Мәтін бойынша топтық
жұмыс.
1- топ
«Ру»
«Жеті саты» кестесін
толтыру
қазақ хандығының қоғамдық құрылымы да жеті
сатыға
|
құрылымы
|
басшысы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- топ
«Тайпа»
«Шежіре» және 7
ата.
Шежіре-
Оның
маңызы-
3-топ
«Жүз»
«Үш жүз» бойынша
картамен жұмыс
Үш жүздің ірі
рулары:
Таңбасы мен
ұраны:
4-топ
«Ата-жұрт»
Ұлыс, жүз құрылу
факторлары «ФИШБОУН»
|
Оқушыларға мәтін
ноутбукте беріледі және постер
таратылады.
1-топ.
Дескрипторы (3
ұпай)
- дәстүрлі қазақ
қоғамындағы жеті сатына
анықтайды
- құрылымын
анықтайды
-басқарушысын
табады
2-топ.
Дескрипторы ( 3
ұпай)
-шежіреге және оның
маңызына анықтама береді
-шежіре туралы
аңызды айтады
-жеті атаны ретпен
жазады
3-топ.
Дескрипторы (3
ұпай)
- картаға үш жүздің
территориясын түсіреді
- ірі руларын
жазады
-таңбасы мен ұранын
айтады
4-топ.
Дескрипторы (3
ұпай)
-мәселемен қорытынды
анықтайды
- ұлыстың құрылуын
жазады
- жүздердің құрылуын
жазады
|
Бағалау
парағы
Кері
байланыс (жапырақ стикерге жазу, шежіре
ағашыны жапсыру)
3
ҚҚҚ
Құнды, қиын,
қызықты
1 ұпай
спикерге
|
Слайд, таратпа материалдар,
ноутбук, маркер, оқулық
|
|
5
мин
|
2-тапсырма. Ноутбуктан онлайн шежіре
арқылы әр оқушы өзінің жеті атасын
табу.
|
Дескриптор:
-онлайн платформада
шежіресін табу 1 ұпай
|
ҚБ: «Бәйтерек»
|
Ноутбук
https://tumalas.kz/mobi/#/
|
|
Сабақтың
аяғы
10
мин
|
Бекіту: «Аквариум»
әдісі арқылы рулардың атауларын
тауып, картаға орналастыру (территорияларын
табу)
|
Дескриптор:
-рулардың атауын
тауып, картаға орналастырады 1
ұпай
|
ҚБ: «Бәйтерек»
|
Пластик бөтелке, су, руларын
жазылған қағаз, стикер
|
|
Wordwall оқу
платформасында бекіту үшін 15 сұрақ тест
орындау
|
Дескриптор:
-15 сұрақ тестіге
жауап беру
|
ҚБ: «Бәйтерек»
|
https://wordwall.net/resource/39173870
|
|
Рефлексия
|
3
БББ стикерге
жазу
Білемін, Білгенім,
Білгім келеді
|
Шежіре ағашына алма
стикерлерін жапсыру
|
|
|
|