Қысқа мезімді жоспар
|
Сабақ: Қазақ тілі мен әдебиеті |
Мектеп: Алматы қаласы ХББ Назарбаев Зияткерлік мектебі |
|||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байдильдинова Д.К.
|
|||||||||
|
Сынып: 8 Т2 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||||
|
Бөлім |
Наурыз және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері |
|||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Наурыз – татулықтың белгісі |
|||||||||
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
8.Т4.Орта көлемді прозалық, драмалық және поэзиялық шығармалардан үзінді тыңдау, тақырыбы мен идеясын талдау |
|||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Орта көлемді прозалық, драмалық және поэзиялық шығармалардан үзінді тыңдау, тақырыбы мен идеясын талдау |
|||||||||
|
Бағалау критерийлері |
Прозалық шығармадан үзінді тыңдайды |
|||||||||
|
Дескриптор |
Мәтін мазмұнын түсінеді; тақырыбы мен идеясын талдайды, бүгінгі өмірмен байланыстырады. |
|||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Наурыз мейрамына қатысты сөздерді меңгеру |
|||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих |
|||||||||
|
Құндылықтар |
«Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:
НЗМ құндылығы:
Аталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың жұптаса, топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады. |
|||||||||
|
Дифференциация |
Барлық оқушылар: мәтін тыңдайды; Оқушылардың көпшілігі: орта көлемді прозалық шығарманың мазмұнын айтады; Кейбір оқушылар: тақырыбы мен идеясын талдайды. |
|||||||||
|
Осыған дейін алған білім |
Наурыз мейрамы |
|||||||||
|
Дереккөздер |
|
|||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспарланған іс-әрекеттер |
Оқушының әрекеті |
||||||||
|
1. Сабақтың басы 5 минут Сабақтың ортасы 5 минут 20 минут
|
1. Ұйымдастыру: - оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру; - үй тапсырмасын тексеру; - сабақ мақсатымен таныстыру; - бағалау критерийлерін ұсыну. Оқушыларды топқа бөлу 2. Тыңдалымалды тапсырма. «Пирамиданы» Наурыз мейрамына қатысты сөздермен көркемде
3.Тыңдалым тапсырмасы (Наурыз мейрамының тарихы) 1.Мәтін тыңда, мазмұнын топта талқыла 2.Тақырыбы мен идеясын анықта (жұпта) 3.Бүгінгі өмірден 1 мысал келтіріп, өз ойыңды түйінде Бағалау критерийлерімен таныстыру
4.Тыңдалым соңы тапсырма Тыңдалым мәтіні бойынша «Бақыт» ағашын құрастыр.
Қалыптастырушы бағалау |
Оқушыларды топқа бөлу
Оқушылар тыңдалым мәтіні бойынша «Бақыт» ағашын құрастырады. |
||||||||
|
Сабақтың соңы
10 минут
|
Не білемін? Не білдім? Не білгім келеді? 2.Бағалау 3.Үйге тапсырма: Наурыз туралы мәлімет жинақтау, әңгімелеу |
Оқушылар өз ойларын бекітеді.
|
||||||||
|
Қосымша ақпарат |
||
|
Ажырату – сіз қалай көбірек қолдау берудіжоспарлайсыз? Басқаларына қарағанда анағұрлым қабілетті оқушыларға қандай тапсырма бересіз? |
Бағалау – Оқушылардың оқуын қалай тексермексіз? |
Пәнаралық байланыстар Денсаулық және қауіпсіздік тексеріс АКТ байланыстары Құндылықтар байланыстары |
|
Топтар бір-біріне қолдау көрсетеді. аз болуы мүмкін. Анағұрлым қабілетті оқушыларға қарасөздің мазмұнындағы нақыл сөздерді теріп жазуды тапсырамын. |
Меңгеруді бақылау Сұрақ және жауап Өзара кері байланыс, топтар бір-бірінің жауабын дескрипторлар арқылы бағалайды. |
Топтарда жұмыс істеу дағдылары (құрмет көрсету, кезекпен сөйлеу және т.б.) |
|
Қорытындылау Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жетімді болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқу атмосферасы қалай болды? Меніңжұмысымжоспарлыболдыма? Мен уақытымдыдұрысжоспарлайалдым ба? Жоспарымақандайөзгертулеренгіздім және неге? |
Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз. Сол жақ бағанадан өз сабағыңызға ең орынды келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
|
||
|
Қорытынды бағалау Ең жақсы өткен екі нәрсе не (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Бұл сабақтан мен келесі сабағыма әсер ететін, сынып туралы немесе оқушылар туралы нені білдім? |
||
Оқылым
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Жазылым тапсырмасы
А. П. Чехов «Үйде» деген әңгімесінде: Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, столдағы нәрселерге тимейді екен... өзі ақылды болыпты... Оның бір ғана кемшілігі — шылым тартады екен... Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоқыраулар да қалмаған...». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын...— деді» ...
|
Қойылатын орны |
Түрі |
Қызметі |
|
|
Нүкте (.) Сұрақ белгісі (?) Леп белгісі (!) Көп нүкте (. . . ) |
|
|
Сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Жақша () Тырнақша («») Сызықша (-) |
|
|
Құрмалас сөйлемге қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Нүктелі үтір (;) Үтір сызықша (, - ) |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазақ.тілі 8 -сынып Наурыз – татулықтың белгісі ҚМЖ
Қазақ.тілі 8 -сынып Наурыз – татулықтың белгісі ҚМЖ
Қысқа мезімді жоспар
|
Сабақ: Қазақ тілі мен әдебиеті |
Мектеп: Алматы қаласы ХББ Назарбаев Зияткерлік мектебі |
|||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байдильдинова Д.К.
|
|||||||||
|
Сынып: 8 Т2 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||||
|
Бөлім |
Наурыз және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері |
|||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Наурыз – татулықтың белгісі |
|||||||||
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
8.Т4.Орта көлемді прозалық, драмалық және поэзиялық шығармалардан үзінді тыңдау, тақырыбы мен идеясын талдау |
|||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Орта көлемді прозалық, драмалық және поэзиялық шығармалардан үзінді тыңдау, тақырыбы мен идеясын талдау |
|||||||||
|
Бағалау критерийлері |
Прозалық шығармадан үзінді тыңдайды |
|||||||||
|
Дескриптор |
Мәтін мазмұнын түсінеді; тақырыбы мен идеясын талдайды, бүгінгі өмірмен байланыстырады. |
|||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Наурыз мейрамына қатысты сөздерді меңгеру |
|||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих |
|||||||||
|
Құндылықтар |
«Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:
НЗМ құндылығы:
Аталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың жұптаса, топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады. |
|||||||||
|
Дифференциация |
Барлық оқушылар: мәтін тыңдайды; Оқушылардың көпшілігі: орта көлемді прозалық шығарманың мазмұнын айтады; Кейбір оқушылар: тақырыбы мен идеясын талдайды. |
|||||||||
|
Осыған дейін алған білім |
Наурыз мейрамы |
|||||||||
|
Дереккөздер |
|
|||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспарланған іс-әрекеттер |
Оқушының әрекеті |
||||||||
|
1. Сабақтың басы 5 минут Сабақтың ортасы 5 минут 20 минут
|
1. Ұйымдастыру: - оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру; - үй тапсырмасын тексеру; - сабақ мақсатымен таныстыру; - бағалау критерийлерін ұсыну. Оқушыларды топқа бөлу 2. Тыңдалымалды тапсырма. «Пирамиданы» Наурыз мейрамына қатысты сөздермен көркемде
3.Тыңдалым тапсырмасы (Наурыз мейрамының тарихы) 1.Мәтін тыңда, мазмұнын топта талқыла 2.Тақырыбы мен идеясын анықта (жұпта) 3.Бүгінгі өмірден 1 мысал келтіріп, өз ойыңды түйінде Бағалау критерийлерімен таныстыру
4.Тыңдалым соңы тапсырма Тыңдалым мәтіні бойынша «Бақыт» ағашын құрастыр.
Қалыптастырушы бағалау |
Оқушыларды топқа бөлу
Оқушылар тыңдалым мәтіні бойынша «Бақыт» ағашын құрастырады. |
||||||||
|
Сабақтың соңы
10 минут
|
Не білемін? Не білдім? Не білгім келеді? 2.Бағалау 3.Үйге тапсырма: Наурыз туралы мәлімет жинақтау, әңгімелеу |
Оқушылар өз ойларын бекітеді.
|
||||||||
|
Қосымша ақпарат |
||
|
Ажырату – сіз қалай көбірек қолдау берудіжоспарлайсыз? Басқаларына қарағанда анағұрлым қабілетті оқушыларға қандай тапсырма бересіз? |
Бағалау – Оқушылардың оқуын қалай тексермексіз? |
Пәнаралық байланыстар Денсаулық және қауіпсіздік тексеріс АКТ байланыстары Құндылықтар байланыстары |
|
Топтар бір-біріне қолдау көрсетеді. аз болуы мүмкін. Анағұрлым қабілетті оқушыларға қарасөздің мазмұнындағы нақыл сөздерді теріп жазуды тапсырамын. |
Меңгеруді бақылау Сұрақ және жауап Өзара кері байланыс, топтар бір-бірінің жауабын дескрипторлар арқылы бағалайды. |
Топтарда жұмыс істеу дағдылары (құрмет көрсету, кезекпен сөйлеу және т.б.) |
|
Қорытындылау Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жетімді болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқу атмосферасы қалай болды? Меніңжұмысымжоспарлыболдыма? Мен уақытымдыдұрысжоспарлайалдым ба? Жоспарымақандайөзгертулеренгіздім және неге? |
Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз. Сол жақ бағанадан өз сабағыңызға ең орынды келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
|
||
|
Қорытынды бағалау Ең жақсы өткен екі нәрсе не (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Бұл сабақтан мен келесі сабағыма әсер ететін, сынып туралы немесе оқушылар туралы нені білдім? |
||
Оқылым
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Жазылым тапсырмасы
А. П. Чехов «Үйде» деген әңгімесінде: Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, столдағы нәрселерге тимейді екен... өзі ақылды болыпты... Оның бір ғана кемшілігі — шылым тартады екен... Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоқыраулар да қалмаған...». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын...— деді» ...
|
Қойылатын орны |
Түрі |
Қызметі |
|
|
Нүкте (.) Сұрақ белгісі (?) Леп белгісі (!) Көп нүкте (. . . ) |
|
|
Сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Жақша () Тырнақша («») Сызықша (-) |
|
|
Құрмалас сөйлемге қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Нүктелі үтір (;) Үтір сызықша (, - ) |
|
шағым қалдыра аласыз















