Қысқа мезімді жоспар
|
Сабақ: Қазақ тілі мен әдебиеті |
Мектеп: Алматы қ. ХББ Назарбаев Зияткерлік мектебі |
|||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байдильдинова Д.К.
|
|||||||||
|
Сынып: 8 Т2 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||||
|
Бөлім |
Наурыз және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері |
|||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Наурыз - достық мерекесі |
|||||||||
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
8.Т5.Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау |
|||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау |
|||||||||
|
Бағалау критерийлері |
Мәтіннің негізгі ойын түсінеді |
|||||||||
|
Дескриптор |
Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды; мәтін мазмұнын әсерлі жеткізеді; автордың ойын өз ойымен салыстырады |
|||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Наурыз мейрамына байланысты жаңа сөздерді меңгеру |
|||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих |
|||||||||
|
Құндылықтар |
«Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:
НЗМ құндылығы:
Аталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың жұптаса, топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады. |
|||||||||
|
Дифференциация |
Барлық оқушылар: мәтінді тыңдайды; Оқушылардың көпшілігі: тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды; Кейбір оқушылар: өз ойын сенімді жеткізеді |
|||||||||
|
Осыған дейін алған білім |
Наурыз мейрамы |
|||||||||
|
Дереккөздер |
|
|||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспарланған іс-әрекеттер |
Оқушының әрекеті |
||||||||
|
1. Сабақтың басы 5 минут Сабақтың ортасы 8 минут 12 минут 10 минут |
1. Ұйымдастыру: - оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру; - үй тапсырмасын тексеру; - сабақ мақсатымен таныстыру; - бағалау критерийлерін ұсыну. Оқушыларды топқа бөлу 2. Тыңдалымалды тапсырма Елімізге тән құндылықтарды сызбаға орналастыр.
3. Тыңдалым 1.Мәтінді тыңда (Наурыз туралы мультфильм) 2.Автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықта (жұпта) 3.Мазмұнын әсерлі жеткіз (топта) 4.Автордың ойын өз ойымен салыстырады (жеке)
4.Тыңдалымнан кейінгі тапсырма «Ыстық орындық» әдісі 1 оқушы орындықта отырады, қалғандары тыңдалым бойынша сұрақ қояды. Қалыптастырушы бағалау |
Оқушыларды топқа бөлу
Тапсырманы оқушылар кезекпен орындайды |
||||||||
|
Сабақтың соңы
5 минут
|
1.Рефлексия «Менің бағам»
1.Мен қандай ақпарат адым? 2.Мен қалай жауап бердім? 3.Мен неден қиналдым? 4.Әлі немен жұмыс жасау керек?
2.Бағалау 3.Үйге тапсырма: Шығыс халқы наурызды қалай тойлайды? - ақпарат оқу, әңгімелеу (жазбаша) |
Оқушылар өз ойларын бекітеді.
|
||||||||
|
Қосымша ақпарат |
||
|
Ажырату – сіз қалай көбірек қолдау берудіжоспарлайсыз? Басқаларына қарағанда анағұрлым қабілетті оқушыларға қандай тапсырма бересіз? |
Бағалау – Оқушылардың оқуын қалай тексермексіз? |
Пәнаралық байланыстар Денсаулық және қауіпсіздік тексеріс АКТ байланыстары Құндылықтар байланыстары |
|
Топтар бір-біріне қолдау көрсетеді. аз болуы мүмкін. Анағұрлым қабілетті оқушыларға қарасөздің мазмұнындағы нақыл сөздерді теріп жазуды тапсырамын. |
Меңгеруді бақылау Сұрақ және жауап Өзара кері байланыс, топтар бір-бірінің жауабын дескрипторлар арқылы бағалайды. |
Топтарда жұмыс істеу дағдылары (құрмет көрсету, кезекпен сөйлеу және т.б.) |
|
Қорытындылау Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жетімді болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқу атмосферасы қалай болды? Меніңжұмысымжоспарлыболдыма? Мен уақытымдыдұрысжоспарлайалдым ба? Жоспарымақандайөзгертулеренгіздім және неге? |
Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз. Сол жақ бағанадан өз сабағыңызға ең орынды келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
|
||
|
Қорытынды бағалау Ең жақсы өткен екі нәрсе не (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Бұл сабақтан мен келесі сабағыма әсер ететін, сынып туралы немесе оқушылар туралы нені білдім? |
||
Оқылым
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Жазылым тапсырмасы
А. П. Чехов «Үйде» деген әңгімесінде: Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, столдағы нәрселерге тимейді екен... өзі ақылды болыпты... Оның бір ғана кемшілігі — шылым тартады екен... Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоқыраулар да қалмаған...». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын...— деді» ...
|
Қойылатын орны |
Түрі |
Қызметі |
|
|
Нүкте (.) Сұрақ белгісі (?) Леп белгісі (!) Көп нүкте (. . . ) |
|
|
Сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Жақша () Тырнақша («») Сызықша (-) |
|
|
Құрмалас сөйлемге қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Нүктелі үтір (;) Үтір сызықша (, - ) |
|
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазақ.тілі_8 -сынып ҚМЖ Наурыз - достық мерекесі
Қазақ.тілі_8 -сынып ҚМЖ Наурыз - достық мерекесі
Қысқа мезімді жоспар
|
Сабақ: Қазақ тілі мен әдебиеті |
Мектеп: Алматы қ. ХББ Назарбаев Зияткерлік мектебі |
|||||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байдильдинова Д.К.
|
|||||||||
|
Сынып: 8 Т2 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
||||||||
|
Бөлім |
Наурыз және әлем халықтарының оны қарсы алу ерекшеліктері |
|||||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Наурыз - достық мерекесі |
|||||||||
|
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары |
8.Т5.Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау |
|||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау |
|||||||||
|
Бағалау критерийлері |
Мәтіннің негізгі ойын түсінеді |
|||||||||
|
Дескриптор |
Тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды; мәтін мазмұнын әсерлі жеткізеді; автордың ойын өз ойымен салыстырады |
|||||||||
|
Тілдік мақсаттар |
Наурыз мейрамына байланысты жаңа сөздерді меңгеру |
|||||||||
|
Пәнаралық байланыс |
Тарих |
|||||||||
|
Құндылықтар |
«Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:
НЗМ құндылығы:
Аталған құндылықтар сабақ тақырыбы арқылы оқушылардың жұптаса, топтаса және жеке отырып жұмыс жасаулары, сын тұрғысынан ойлай білу, ақпаратты өңдей білу,өзіндік көзқарасын дәлелдей алу дағдылары негізінде жүзеге асады. |
|||||||||
|
Дифференциация |
Барлық оқушылар: мәтінді тыңдайды; Оқушылардың көпшілігі: тірек сөздер, автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды; Кейбір оқушылар: өз ойын сенімді жеткізеді |
|||||||||
|
Осыған дейін алған білім |
Наурыз мейрамы |
|||||||||
|
Дереккөздер |
|
|||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспарланған іс-әрекеттер |
Оқушының әрекеті |
||||||||
|
1. Сабақтың басы 5 минут Сабақтың ортасы 8 минут 12 минут 10 минут |
1. Ұйымдастыру: - оқушылардың сабаққа қатысуын тексеру; - үй тапсырмасын тексеру; - сабақ мақсатымен таныстыру; - бағалау критерийлерін ұсыну. Оқушыларды топқа бөлу 2. Тыңдалымалды тапсырма Елімізге тән құндылықтарды сызбаға орналастыр.
3. Тыңдалым 1.Мәтінді тыңда (Наурыз туралы мультфильм) 2.Автор көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықта (жұпта) 3.Мазмұнын әсерлі жеткіз (топта) 4.Автордың ойын өз ойымен салыстырады (жеке)
4.Тыңдалымнан кейінгі тапсырма «Ыстық орындық» әдісі 1 оқушы орындықта отырады, қалғандары тыңдалым бойынша сұрақ қояды. Қалыптастырушы бағалау |
Оқушыларды топқа бөлу
Тапсырманы оқушылар кезекпен орындайды |
||||||||
|
Сабақтың соңы
5 минут
|
1.Рефлексия «Менің бағам»
1.Мен қандай ақпарат адым? 2.Мен қалай жауап бердім? 3.Мен неден қиналдым? 4.Әлі немен жұмыс жасау керек?
2.Бағалау 3.Үйге тапсырма: Шығыс халқы наурызды қалай тойлайды? - ақпарат оқу, әңгімелеу (жазбаша) |
Оқушылар өз ойларын бекітеді.
|
||||||||
|
Қосымша ақпарат |
||
|
Ажырату – сіз қалай көбірек қолдау берудіжоспарлайсыз? Басқаларына қарағанда анағұрлым қабілетті оқушыларға қандай тапсырма бересіз? |
Бағалау – Оқушылардың оқуын қалай тексермексіз? |
Пәнаралық байланыстар Денсаулық және қауіпсіздік тексеріс АКТ байланыстары Құндылықтар байланыстары |
|
Топтар бір-біріне қолдау көрсетеді. аз болуы мүмкін. Анағұрлым қабілетті оқушыларға қарасөздің мазмұнындағы нақыл сөздерді теріп жазуды тапсырамын. |
Меңгеруді бақылау Сұрақ және жауап Өзара кері байланыс, топтар бір-бірінің жауабын дескрипторлар арқылы бағалайды. |
Топтарда жұмыс істеу дағдылары (құрмет көрсету, кезекпен сөйлеу және т.б.) |
|
Қорытындылау Сабақ мақсаттары/оқыту мақсаттары жетімді болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Оқу атмосферасы қалай болды? Меніңжұмысымжоспарлыболдыма? Мен уақытымдыдұрысжоспарлайалдым ба? Жоспарымақандайөзгертулеренгіздім және неге? |
Төмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз. Сол жақ бағанадан өз сабағыңызға ең орынды келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|
|
|
||
|
Қорытынды бағалау Ең жақсы өткен екі нәрсе не (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді (оқытуды да, оқуды да қатар қарастырыңыз)? 1. 2. Бұл сабақтан мен келесі сабағыма әсер ететін, сынып туралы немесе оқушылар туралы нені білдім? |
||
Оқылым
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Қиял мен шындық туралы
Қиял-сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының субьективтік образдарын қайтадан жаңартып, өңдеп, бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана тән психикалық процесс.Адамда қиял пайда болған кезде ми қабығында бұрын жасалған уақытша байланыстар түрлі комбинацияларға түседі де, жаңа нәрселердің бейнесі туып отырады.Уақытша байланыстарды қайта жасап, өңдеу процесінде екінші сигнал жүйесі шешуші рөл атқарады.
Адамдардың қиялына тән кейбір ерекшеліктерді төмендегіше топтастырады:
- әр адамның қиял ерекшеліктері оның жеке қызығулары мен қасиеттеріне, алдына қойған мақсатына байланысты болып келеді. Бұл арада суды аңсап шөлдеген жолаушының қиялы мен екі-үш күннен кейін емтихан тапсыратын студентті салыстыруға болады.
- қиялдың мазмұны мен формасы адамның жас және дара ерекшеліктеріне де, білім тәжірибесіне де байланысты. Мысалы, көргені де, түйгені де көп, өмір тәжірибесі мол, әр тарапты білімі бар ересек адамның қиялы мен енді ғана өмірге аяқ басайын деп тұрған жеткіншектің қиялын бір өлшемге салуға болмайды.
- қиял адамның өскен ортасына, этностық ерекшеліктеріне байланысты көрініп отырады.
«Жаратылыстың құшағында,-деп жазады М.Жұмабаев, - меруерт себілген көк шатырдың астында, хош иісті жасыл кілем үстінде, күнмен бірге күліп, түнмен бірге түнеп, желмен бірге жүгіріп, алдындағы малымен бірге өріп, сары сайран далада тұрып өсетін қазақ баласының қиялы жүйрік, өткір, терең болуы тиіс». Қиял актив және пассив болып екіге бөлінеді.Актив қиялға – арман, пассив қиялға – түс жатады.Ал шындық асыл тас секілді.Оны көркемдеп,күш салмасақ та, жарқырап,жайнап тұрады. Бірақ оны жұрттың көзіне көрінетін, ашық жерге қоя білу асыл тасты тағу секілді үлкен өнер.
Жазылым тапсырмасы
А. П. Чехов «Үйде» деген әңгімесінде: Шылым шегіп әдеттенген жеті жасар балаға ешбір сөз әсер етпей қойған. Бірде әкесі оның қиялына әсер етуді ойлайды. Ол баласына мынадай әңгіме айтады: «Кәрі патшаның патшалыққа мұрагер болатын жалғыз ғана ұлы болыпты,— өзі дәл сен сияқты кішкентай бала екен. Өзі жақсы бала екен. Еш уақытта өкпелемейді, ерте жатады, столдағы нәрселерге тимейді екен... өзі ақылды болыпты... Оның бір ғана кемшілігі — шылым тартады екен... Патшаның баласы шылымнан көкірек ауру болып жиырма жасында өліпті. Қаусаған ауру шал ешбір қолғанатсыз қалыпты. Мемлекетті басқарып, сарайды қорғайтын ешкім болмапты. Жау келіп, шалды өлтіріп, сарайды қиратып тастапты, сонымен, енді бақша да, шие де, құстар да, қоқыраулар да қалмаған...». Эмоциялы әсерге толы осы әрекеттің оған күшті әсер еткендігі сонша, бала «қараңғы терезеге ойланып сәл қарап отырып, селк етті де, мұңайған дауыспен: — Мен енді шылым тартпаймын...— деді» ...
|
Қойылатын орны |
Түрі |
Қызметі |
|
|
Нүкте (.) Сұрақ белгісі (?) Леп белгісі (!) Көп нүкте (. . . ) |
|
|
Сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Жақша () Тырнақша («») Сызықша (-) |
|
|
Құрмалас сөйлемге қойылатын тыныс белгілері |
Үтір (, ) Қос нүкте (:) Нүктелі үтір (;) Үтір сызықша (, - ) |
|
шағым қалдыра аласыз














