×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8 (771) 234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады

Қоғамның рухани құндылықтары

Автор:Казиева Улмекен Орынбасаровна
Бағыты: Адам және қоғам
Бөлімі: Ашық сабақ
Сыныбы: 10 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-04-05

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Ашық сабақ.

Адам. Қоғам. Құқық. 10а сынып
Сабақтың тақырыбы: §20. Қоғамның рухани құндылықтары
Жалпы мақсаты: Қазақ халқының салт-дәстүрін, ұлттық ойындарын насихаттай отырып, рухани мәдениет, құндылық, мұра ұғымдарын оқушы бойына сіңіру арқылы қоғам үшін маңыздылығын анықтау. Оқушыларды қазақи ділге, адамгершілікке тәрбиелеу.
Оқу нәтижелері:
  • Оқушылар топпен жұмыс жүргізеді;

  • Тақырыпты талқылайды;

  • Өмірмен байланыстырып, мысалдар келдіреді;

  • Оқушылар өз ойларын айта отырып, сөздік қоры молаяды;

  • Өзгенің ойын тыңдап, білімдерін толықтырады;

  • Оқушылардың «Мен-і» қалыптасады;

  • Тапсырманы орындау арқылы тақырыпты түсінеді, қазақтың ойындарын біледі.

  • Түйінді идеялар: Оқушылар қазақ халқының ойыны түрінде берілген тапсырманы орындау арқылы тақырыпты түсінеді.
    Жаттығулар:
  • Сақина салмақ;

  • Асық иіру;

  • Бәйге;

  • Үш орындық;

  • Көкпар.

  • Қолданылатын әдіс-тәсілдер: 1.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер; 2.Талантты және дарынды балаларды оқыту; 3.СТО-ға үйрету; 4.Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау;
    Ресурстар: Оқулық, постер, маркер, асық, орындық, ұялы телефон, кәмпит.
    Мұғалім жазбасы: І. Ұйымдастыру 2. Түгендеу. 4. Балалар, бүгінгі сабағымызды ерекше етіп, халқымыздың салт-дәстүрін насихаттай отырып өткізейік.





    Бағалау парағын беру
    ІІ. Үй тапсырмасын тексеру – §19. Азаматтардың саяси өмірге қатынасуы«Сақина салмақ» ойыны

    Мұғалімнің сұрағы:
  • Саясатты жүргізу үшін адамның қандай қасиеттері болуы керек?

  • Иә, балалар, саясатты жүргізетін, мемлекеттің билік ісіне араласу үшін адамның адамгершілігі мол, жан дүниесі рухани бай болуы керек.

  • Жалпы адамның мінез-құлқы, білімі, білігі, адамшылдық қасиеттері қоғаның қай аясын қамтиды деп ойлайсыңдар?

  • Сонда бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы қалай аталады?



  • Оқушылар үйден дайындап әкелген сұрақтарын бір-біріне қояды, әр топтан 2 оқушы шығады.









    1 оқушыға қойылады.









    Оқушыларға сұрақ қойылады.

    Оқушылар тақырыпты анықтайды.

    ІІІ. Жаңа сабақ §20. Қоғамның рухани құндылықтары
  • Балалар, бүгінгі біздің ұйымдастырып отырған сабағымызға білімді әрі жан дүниесі рухани бай ұстаздар қатысып отыр екен. Келген қонақтарымыздың құрметіне «Шашу шашайық».

  • Мұғалімдерге, оқушыларға кәмпит шашылады. Оқушылар шашылған кәмпитті алып, 4 топқа бөлініп отырады. 1-топ (күлгін) 2-топ (жасыл) 3-топ (қызғылт сары) 4-топ (қызғылт)
    1-топ: Рухтандырушылық ұғымы. 2-топ: Адамның рухани мәдениетінің негіздері. 3-топ: Рухани құндылық. 4-топ: Рухани құндылықтар және ғылыми-техникалық революция. Балалар, сендерге асық беріліп отыр. Бір топтан 1 оқушы шығып, асықтарды иіреді. Кімнің асығы алшы түссе 1-ші болып, екінші алшы түскен 2-ші болып, бірінен кейін бірі тапсырманы орындайды.
    1-топ: Рухани мұраға анықтама.



    Топтарға тапсырма беріледі, оқушылар сол тапсырмаға мәліметтерді 3 минут жинап, топ оқушылары бірінен кейін бірі толықтыра тақырыпты ашады.
    (Қазақтың әні қойылады)Бұл тапсырмада ортаға үш орындық қойылып, 4 топтан 4 оқушы шығады. Орындалған әнге оқушылар орындықты айналып жүреді де ән тоқтағанда орындыққа отырады. Отырып үлгермеген оқушыға басқа топ оқушылары сұрақ қояды. 4 оқушы да сұрақтарға жауап береді.
    ІҮ. Жаңа сабақты бекіту «Көкпар» ойыны.



    Өнер Ғылым Адамгершілік Дін

    1-топ: Өнер (өлеңдер жинағы). 2-топ: Ғылым (Абайдың қара сөздері). 3-топ: Адамгершілік (мақал-мәтелдер). 4-топ: Дін (Құран аяттары).
    Оқушылар АКТ-ны пайдалана отырып қосымша мәліметтер жинақтайды. Тапсырманы орындап болған топ қолдарын көтеріп болғандығын көрсетеді.
    Ү. Үйге тапсырма Сыр сандығым ашылды, Үй тапсырма жазылды. Келесі сенбі күнінде, Орындауды тапсырды.
    Бағалау
    Сабақты түзету (кері байланыс)Келесі салтымыз «Тоқым қағар» деп аталады.
  • Жақсы тілектер (ауызша немесе жазбаша);

  • Өлеңдер шығарып айтуға болады.

  • Кері байланыс:(Әсет Ақжол)Сабақ өтті қызықты, Насихаттап салтымды. Әдет-ғұрып, салт – дәстүр, Шығарды қазақ атымды.

    Өсиет етіп қалдырған, Рухани өмір мұрасын. Есейіп, өсіп кетсең де, Жадыңда сақтап тұрасың.
    «Орамал тон болмайды, жол болады» деп, келген қонақтарымызға кішігірім сый-сияпат берейік.


         
    ТақырыбыТұлғаның адамдық негіздеріСабақтың мақсаты:  Жеке тұлғаның адамдық негізде қалыптасуына әсер ететін факторлар жайлы мәлімет беру.Сабақтың міндеті:БілімділікАдамгершілік қасиеттерін қалыптастыру маңыздылығын түсіндіру, ақпарат беру.   ДамытушылықОқушыға тәрбиенің маңыздылығын жеткізе отырып, ақыл-ой қабілетін дамыту.ТәрбиелікАдамгершілікке, сыйлай білуге тәрбиелеу.Сабақтың түрі дәрісСабақты ұйымдастыру әдісі: баяндауКөрнекілігіоқулықСабақтың барысыІ. Ұйымдастыру кезеңі:1) Амандасу2) Оқушыларды сабаққа әзірлеу, сабақтың тақырыбы және мақсатымен танысу3) Ынта-зейіндерін сабаққа аударуІІ. Үй тапсырмасын тексеру:
    • Қоғамның рухани өмірінің ерекшелігі
    • Рухани қызмет
    • Қоғамның рухани қажеттіліктері мен тұтыну
    ІІІ. Жаңа білімді меңгеру
    • Тұлғаның адамдық түп негізі
    • Рухани-адамгершілік тәрбие
    • Тәрбиенің негізгі мақсаты
    • Жақсы адамгершілік қасиеттердің түп негізі отбасында қалыптасатыны белгілі. Адамгершілік қасиеттер ізгілікпен ұштастырады. Әсіресе еңбекке деген тұрақты ықыласы бар және еңбектене білуде өзін көрсететін балаларды еңбек сүйгіштікке тәрбиелеу басты міндет болып табылады.
          Өз халқының мәдениетін, тарихын, өнерін сүю арқылы басқа халықтардың да тілі мен мәдениетіне, салт-дәстүріне құрметпен қарайтын нағыз мәдениетті азамат қалыптасады.Қазақ халқының әлеуметтік өмірінде үлкенді сыйлау ұлттық дәстүрге айналған. Отбасында, балабақшада , қоғамдық орындарда үлкенді сыйлау дәстүрін бұзбау және оны қастерлеу әрбір адамнан талап етіледі. Халқымыздың тәлім- тәрбиелік мұрасына үңілсек, ол адамгершілікті, қайрымдылықты, мейірбандықты дәріптейді.
    • Рухани-адамгершілік тәрбие — бұл дұрыс дағдылар мен өзін-өзі ұстау дағдыларының нормалары, ұйымдағы қарым-қатынас мәдениетінің тұрақтылығын қалыптастырады. Жеке адамның адамгершілік санасының дәрежесі оның мінез-құлқы мен іс әрекетін анықтайды.
         Сананың қалыптасуы-ол баланың мектепке бармастан бұрын, қоғам туралы алғашқы ұғымдарының қалыптасыуна, жақын адамдардың өзара қатынасынан басталады. Баланы жақсы адамгершілік қасиеттерге, мәдениетке тәрбиелеуде тәрбиелі адаммен жолдас болудың әсері күшті екенін халқымыз ежелден бағалай білген.    «Жақсымен жолдас болсаң- жетерсің мұратқа, жаманмен жолдас болсаң- қаларсың ұятқа…» «Жаман дос, жолдасын қалдырар жауға» — деген мақалдардан көруге болады.     Мақал-мәтелдер, жұмбақ, айтыс, өлеңдер адамгершілік тәрбиенің арқауы. Үлкенді сыйлау адамгершіліктің бір негізі. Адамзаттық құндылықтар бала бойына іс-әрекет барысында, әр түрлі ойындар, хикаялар, ертегілер, қойылымдар арқылы беріледі.      Адамгершілік-адамның рухани байлығы, болашақ ұрпақты ізгілік бесігіне бөлейтін руханиет дәуіріне жаңа қадам болып табылады. Адамгершілік тәрбиенің нәтижесі адамдық тәрбие болып табылады.
    • Тәрбиенің негізгі мақсаты- дені сау, ұлттық сана сезімі оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, парасатты, ар-ожданы мол, еңбекқор, іскер, бойында басқа да игі қасиеттер қалыптасқан ұрпақ тәрбиелеу. Ертегінің рухани тәрбиелік мәні зор. Ол балаға рухани ляззат беріп, қиялға қанат бітіретін, жасбаланың рухының өсіп жетілуіне қажетті нәрсенің мол қоры бар рухани азық«, деп атап көрсеткен.
         Руханилық жеке тұлғаның негізгі сапалық көрсеткші. Руханилықтың негізінде адамның мінез-құлқы қалыптасады, ар-ұят, өзін-өзі бағалау және адамгершілік сапалары дамиды. Мұның өзі мейірімділікке, ізгілікке шақырады.ІV. Жаңа сабақты бекіту.                                                        
    • Тұлғаның қалыптасуына әсер ететін негізгі фактор – тәрбие туралы не білесің?
    • Тәрбиенің негізгі мақсаты не?
    • Адамгершілік-рухани байлықты қалай түсінесің?
    • Үй тапсырмасын беру: Тұлғаның адамдық негіздері
    • Бағалау.

    50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

    Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

    Материалды сайттан тегін жүктеу

    Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

    Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.