Сабақ жоспары
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 8.4С Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштік заңдылықтары. Мектеп: Аманкелді атындағы ном Күні:25.05.2018 ж Мұғалімнің аты-жөні Накипбеков А
Сынып: 8 Қатысқандар: 26 Қатыспағандар:0 |
|
|
Сабақтың тақырыбы |
Қолдан сұрыптау және оның селекция үшін маңызы.Қолдан сұрыптаудың түрлері.
|
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
8.2.4.2 Ағзалар селекциясы үшін қолдан сұрыптаудың маңызын сипаттау. |
|
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіру Көпшілік оқушылар: Қолдан сұрыптау нәтижесінде түзілген жаңа формаларды анықтау Кейбір оқушылар: Қолдан сұрыптаудың типтерін сипаттау. |
|
Бағалау критерийі (Ойлау дағдылары:жоғары дағдылар) |
|
|
Тілдік мақсаттар |
Пәндік лексика және терминалогия; эволюция,селекция,қолдан сұрыптау: жаппай және жеке сұрыптау, жағымды және жағымсыз сұрыптау; Оқытудың тілдік мақсаты: Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіру кезінде ағзалардың тікелей және жанама қарым-қатынас түрлерін суреттер бойынша анықтау арқылы, тірі ағзалардың қоршаған орта жағдайына бейімделуін суреттерді пайдалана отырып, түсіндіру барысында тапсырмаларды орындау кезінде оқылым, жазылым, айтылым және тыңдалым дағдылары дамиды. Диалог құруға/ жазылымға қажетті сөздер топтамасы 1.Ч.Дарвинның айтуынша, эволюцияның басты қозғаушы күші ................................... 2. ............................ белгілі бір табиғи жағдайда тіршілік етуге бейімделген ағзалардың тіршілік үшін күрестің нәтижесі. 3. ............................. нәтижесінде өсімдіктер мен жануарлардың адамға қажетті белгілі қасиеттері дамиды. 4. ............................. нәтижесінде жануарлардың жаңа іріктемелері алынады. 5. ........................... үй жануарларының жаңа қолтұқымдары мен өсімдіктердің жаңа іріктемелері алынады. 6. Селикционер ....................... « Селекция – адам қолымен жасалатын эволюция » деп айтқан.
|
|
Құндылықтарға баулу |
«Мәңгілік Ел»жалпыұлттық идеясының «Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу» құндылығына сәйкес оқушыларды тірі ағзалардың өзара қарым-қатынас түрлерін, тірі ағзалардың қоршаған орта жағдайына бейімделуін талдай отырып, сапалы азық–түлік өндіруге, Қазақстанның өңірлік және жаһандық бәсекеге қабілетті болуына баулимын |
|
Пəнаралық байланыс |
География - жануарлардың мекен ету ортасына бейімделу білімін пайдаланады; Математика- будандастыруда даралар санының ара қатынасын өсу жиілігін анықтауда математикалық есептеуді пайдаланады; |
|
Алдыңғы білім |
7.2.4.3 хромосомадағы генетикалық ақпарат ДНК-ның маңызын түсіндіру; 8.2.4.1 Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштіктің эволюциядағы рөлін дәйектеу. |
|
Сабақ барысы |
|
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
||||||
|
Сабақтың басы 5 минут |
1. Ұйымдастыру кезеңі - Сәлемдесу (оқушыларды түгелдеу) Сыныпта жағымды ахуал орнату. Оқушыларды топтарға біріктіру Термин сөздер арқылы топтарға біріктіремін 1-топ. «Дарвин» тобы 2-топ. «Вавилов» тобы 3-топ. «Мусин» тобы 2.Ширату жаттығуы. Сабақтың тақырыбын ашу мақсатында «Миға шабуыл» әдісін қолданамын 1. Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштікті зерттейтін ғылым? 2. Тұқымқуалаушылық дегеніміз не? 3. Өзгергіштік дегеніміз не 4. Өзгергіштіктің қандай түрлері бар? 5. Модификациялық өзгергіштік дегеніміз не? 6. Мутациялық өзгергіштік дегеніміз не? 7. Үйлесімді өзгергіштік дегеніміз не? 8. Бейімделу дегеніміз не? 9. Ген дегеніміз не? 10.Хромосома дегеніміз не? Оқушыларды оқу мақсатымен, бағалау критерийімен таныстыру. |
Тірек сөздер жазылған кеспе қағаздар
|
||||||
|
Сабақтың ортасы 8 минут 10 минут 12 минут
|
1-Тапсырма. "Әңгімелесетін әріптестер" әдісі Оқушылар тақырыпты оқиды. 1.«Қолдан сұрыптаудың маңызы»; 2.Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділігі тақырыбы бойынша топ ішінде талқылау жүргізеді. Сұрақтарына топтаса отырып жауаптар қарастырып талқылайды. Постер жасау арқылы топтар арасында қорғайды Дескриптор Білім алушы - қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіреді ҚБ.: «Конверттегі сұрақ » арқылы бағалау 2-тапсырма. "Суреттен сөйлем, сөйлемнен-мәтін" әдісі: Қолдан сұрыптау нәтижесінде жаңа формалар түзіледі, атаңыз:
1.__________________________________________ 2.__________________________________________ Дескриптор Білім алушы -суреттен екі ағзаның қолдан сұрыптау нәтижесінде алынған түрді анықтайды; - қолдан сұрыптау нәтижесінде пайда болған түрлерін сипаттайды; Қ.Б.: «Допты лақтыру» арқылы бағалау 3 – тапсырма «Карусель» әдісі бойынша қойылған сұрақтарға жауап береді. Сұрыптауға арналған материалды, қолдан сұрыпталудың типтерін атаңыз;
Дескриптор Білім алушы - сұрыптауға арналған материалдарды атап шығады; -қолдан сұрыпталудың типтерін сипаттайды; Қ.Б.: «Серпілген сауал» арқылы бағалау
|
Кітап қосымша мағлұматтар жазылған А4 фарматындағы қағаздар Конверт Қалыптастыру шы бағалауға арналған тапсырмалар, Стикерлер 82 бет Интерактивті тақта Жануарлар суреттері Доп Сұрақтар жазылған кеспе қағаздар |
||||||
|
Сабақтың соңы 5 минут
|
Сабақты қорытындылау және оқушының рефлекциясы «БББ» әдісін пайдаланамын
|
Кесте |
||||||
|
Саралау – Сіз қандай тəсілмен Көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда Қабілетті оқушыларға қандай Тапсырмалар бересіз? |
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық жəне Қауіпсіздік техникасын Сақтау |
||||||
|
Қабілеті төмен оқушылар: Қолдан сұрыптаудың маңызы тақырыбын « Әңгімелесетін әріптестер» әдісі арқылы оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыра отырып барынша қолдау көрсетемін; Қабілеті орта оқушылар: «Суреттен сөйлем, сөйлемнен-мәтін» әдісі арқылы оқушылар суреттерді пайдалана отырып қолдан сұрыптау нәтижесінде жаңа түрлер түзілетінін анықтап мәтін құрастыру арқылы оқушылардың тыңдалым, жазылым, айтылым дағдыларын дамытуға орташа қолдау көрсетемін
Қабілеті жоғары оқушылар Карусель» әдісі арқылы оқушылар топта ұйымдастыру қабілеттерін дамытып, талқылау жүргізгенде өз ой-пікірлерін қорғауға, сыни тұрғыдан ойлануға шығармашылық тапсырма беремін
|
Қалыптастырушы бағалау-оқушының оқу нәтижесінің үнемі ілгерілеп және дамып отыруына ықпал ететін, мұғалім мен оқушы оқушы мен оқушы арасындағы кері байланысты қамтамасыз ететін үдеріс.Оқыту мен оқуды тиімді түрде ұйымдастыру үшін әр оқушының ілгерілеуі мен ағымдағы түсіну деңгейін үнемі анықтап отыру маңызды. Бұл қалыптастырушы бағалау барысында жүргізіліп, оқушының оқу жетістіктері туралы шешім қабылдауға мүмкіндік береді. Қалыптастырушы бағалау: Берілген тапсырманы орындауына қарай оқушыларды " Конверттегі сұрақ " арқылы кері байланыс орнатамын. Әрбір оқушыға арнап алдын ала, 2-3 сұрақтар жазылған конверт дайындаймын. Конверті оқушыларға таратып, 2 минут ішінде оқушылар стикерге жауаптарын жазып конвертке салып келесі оқушыға ұсынады. Соңында стикерлерді жинақтап, жауаптардың қайсысы дұрыс екенін талқылаймын. «Допты лақтыру» тәсілінде оқушыға допты лақтырып сұрақ қоямын, Допты қағып алған оқушы дұрыс жауабын айтса, келесі оқушыға лақтырып, сұрақ қояды. Осылай соңына дейін жалғасады. «Серпілген сауал» тәсілінде тақырыпты түсіну деңгейін анықтау үшін, сыныптағы оқушылар арасында, бір – біріне сұрақтар лақтыра отырып жауаптарын алады. |
|
||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы,қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқула рболдыма жəне неліктен? |
|
|||||||
|
|
||||||||
|
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2:
Сабақтың бұдан да жақсыөтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2:
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нəрсеге назар аудару қажет? |
||||||||
|
|
||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қолдан сұрыптау және оның селекция үшін маңызы.
Қолдан сұрыптау және оның селекция үшін маңызы.
Сабақ жоспары
|
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 8.4С Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштік заңдылықтары. Мектеп: Аманкелді атындағы ном Күні:25.05.2018 ж Мұғалімнің аты-жөні Накипбеков А
Сынып: 8 Қатысқандар: 26 Қатыспағандар:0 |
|
|
Сабақтың тақырыбы |
Қолдан сұрыптау және оның селекция үшін маңызы.Қолдан сұрыптаудың түрлері.
|
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
8.2.4.2 Ағзалар селекциясы үшін қолдан сұрыптаудың маңызын сипаттау. |
|
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіру Көпшілік оқушылар: Қолдан сұрыптау нәтижесінде түзілген жаңа формаларды анықтау Кейбір оқушылар: Қолдан сұрыптаудың типтерін сипаттау. |
|
Бағалау критерийі (Ойлау дағдылары:жоғары дағдылар) |
|
|
Тілдік мақсаттар |
Пәндік лексика және терминалогия; эволюция,селекция,қолдан сұрыптау: жаппай және жеке сұрыптау, жағымды және жағымсыз сұрыптау; Оқытудың тілдік мақсаты: Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіру кезінде ағзалардың тікелей және жанама қарым-қатынас түрлерін суреттер бойынша анықтау арқылы, тірі ағзалардың қоршаған орта жағдайына бейімделуін суреттерді пайдалана отырып, түсіндіру барысында тапсырмаларды орындау кезінде оқылым, жазылым, айтылым және тыңдалым дағдылары дамиды. Диалог құруға/ жазылымға қажетті сөздер топтамасы 1.Ч.Дарвинның айтуынша, эволюцияның басты қозғаушы күші ................................... 2. ............................ белгілі бір табиғи жағдайда тіршілік етуге бейімделген ағзалардың тіршілік үшін күрестің нәтижесі. 3. ............................. нәтижесінде өсімдіктер мен жануарлардың адамға қажетті белгілі қасиеттері дамиды. 4. ............................. нәтижесінде жануарлардың жаңа іріктемелері алынады. 5. ........................... үй жануарларының жаңа қолтұқымдары мен өсімдіктердің жаңа іріктемелері алынады. 6. Селикционер ....................... « Селекция – адам қолымен жасалатын эволюция » деп айтқан.
|
|
Құндылықтарға баулу |
«Мәңгілік Ел»жалпыұлттық идеясының «Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу» құндылығына сәйкес оқушыларды тірі ағзалардың өзара қарым-қатынас түрлерін, тірі ағзалардың қоршаған орта жағдайына бейімделуін талдай отырып, сапалы азық–түлік өндіруге, Қазақстанның өңірлік және жаһандық бәсекеге қабілетті болуына баулимын |
|
Пəнаралық байланыс |
География - жануарлардың мекен ету ортасына бейімделу білімін пайдаланады; Математика- будандастыруда даралар санының ара қатынасын өсу жиілігін анықтауда математикалық есептеуді пайдаланады; |
|
Алдыңғы білім |
7.2.4.3 хромосомадағы генетикалық ақпарат ДНК-ның маңызын түсіндіру; 8.2.4.1 Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштіктің эволюциядағы рөлін дәйектеу. |
|
Сабақ барысы |
|
|
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
||||||
|
Сабақтың басы 5 минут |
1. Ұйымдастыру кезеңі - Сәлемдесу (оқушыларды түгелдеу) Сыныпта жағымды ахуал орнату. Оқушыларды топтарға біріктіру Термин сөздер арқылы топтарға біріктіремін 1-топ. «Дарвин» тобы 2-топ. «Вавилов» тобы 3-топ. «Мусин» тобы 2.Ширату жаттығуы. Сабақтың тақырыбын ашу мақсатында «Миға шабуыл» әдісін қолданамын 1. Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштікті зерттейтін ғылым? 2. Тұқымқуалаушылық дегеніміз не? 3. Өзгергіштік дегеніміз не 4. Өзгергіштіктің қандай түрлері бар? 5. Модификациялық өзгергіштік дегеніміз не? 6. Мутациялық өзгергіштік дегеніміз не? 7. Үйлесімді өзгергіштік дегеніміз не? 8. Бейімделу дегеніміз не? 9. Ген дегеніміз не? 10.Хромосома дегеніміз не? Оқушыларды оқу мақсатымен, бағалау критерийімен таныстыру. |
Тірек сөздер жазылған кеспе қағаздар
|
||||||
|
Сабақтың ортасы 8 минут 10 минут 12 минут
|
1-Тапсырма. "Әңгімелесетін әріптестер" әдісі Оқушылар тақырыпты оқиды. 1.«Қолдан сұрыптаудың маңызы»; 2.Қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділігі тақырыбы бойынша топ ішінде талқылау жүргізеді. Сұрақтарына топтаса отырып жауаптар қарастырып талқылайды. Постер жасау арқылы топтар арасында қорғайды Дескриптор Білім алушы - қолдан сұрыптаудың тіршілікке бейімділік дәрежесін түсіндіреді ҚБ.: «Конверттегі сұрақ » арқылы бағалау 2-тапсырма. "Суреттен сөйлем, сөйлемнен-мәтін" әдісі: Қолдан сұрыптау нәтижесінде жаңа формалар түзіледі, атаңыз:
1.__________________________________________ 2.__________________________________________ Дескриптор Білім алушы -суреттен екі ағзаның қолдан сұрыптау нәтижесінде алынған түрді анықтайды; - қолдан сұрыптау нәтижесінде пайда болған түрлерін сипаттайды; Қ.Б.: «Допты лақтыру» арқылы бағалау 3 – тапсырма «Карусель» әдісі бойынша қойылған сұрақтарға жауап береді. Сұрыптауға арналған материалды, қолдан сұрыпталудың типтерін атаңыз;
Дескриптор Білім алушы - сұрыптауға арналған материалдарды атап шығады; -қолдан сұрыпталудың типтерін сипаттайды; Қ.Б.: «Серпілген сауал» арқылы бағалау
|
Кітап қосымша мағлұматтар жазылған А4 фарматындағы қағаздар Конверт Қалыптастыру шы бағалауға арналған тапсырмалар, Стикерлер 82 бет Интерактивті тақта Жануарлар суреттері Доп Сұрақтар жазылған кеспе қағаздар |
||||||
|
Сабақтың соңы 5 минут
|
Сабақты қорытындылау және оқушының рефлекциясы «БББ» әдісін пайдаланамын
|
Кесте |
||||||
|
Саралау – Сіз қандай тəсілмен Көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда Қабілетті оқушыларға қандай Тапсырмалар бересіз? |
Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз? |
Денсаулық жəне Қауіпсіздік техникасын Сақтау |
||||||
|
Қабілеті төмен оқушылар: Қолдан сұрыптаудың маңызы тақырыбын « Әңгімелесетін әріптестер» әдісі арқылы оқушының пәнге деген қызығушылығын арттыра отырып барынша қолдау көрсетемін; Қабілеті орта оқушылар: «Суреттен сөйлем, сөйлемнен-мәтін» әдісі арқылы оқушылар суреттерді пайдалана отырып қолдан сұрыптау нәтижесінде жаңа түрлер түзілетінін анықтап мәтін құрастыру арқылы оқушылардың тыңдалым, жазылым, айтылым дағдыларын дамытуға орташа қолдау көрсетемін
Қабілеті жоғары оқушылар Карусель» әдісі арқылы оқушылар топта ұйымдастыру қабілеттерін дамытып, талқылау жүргізгенде өз ой-пікірлерін қорғауға, сыни тұрғыдан ойлануға шығармашылық тапсырма беремін
|
Қалыптастырушы бағалау-оқушының оқу нәтижесінің үнемі ілгерілеп және дамып отыруына ықпал ететін, мұғалім мен оқушы оқушы мен оқушы арасындағы кері байланысты қамтамасыз ететін үдеріс.Оқыту мен оқуды тиімді түрде ұйымдастыру үшін әр оқушының ілгерілеуі мен ағымдағы түсіну деңгейін үнемі анықтап отыру маңызды. Бұл қалыптастырушы бағалау барысында жүргізіліп, оқушының оқу жетістіктері туралы шешім қабылдауға мүмкіндік береді. Қалыптастырушы бағалау: Берілген тапсырманы орындауына қарай оқушыларды " Конверттегі сұрақ " арқылы кері байланыс орнатамын. Әрбір оқушыға арнап алдын ала, 2-3 сұрақтар жазылған конверт дайындаймын. Конверті оқушыларға таратып, 2 минут ішінде оқушылар стикерге жауаптарын жазып конвертке салып келесі оқушыға ұсынады. Соңында стикерлерді жинақтап, жауаптардың қайсысы дұрыс екенін талқылаймын. «Допты лақтыру» тәсілінде оқушыға допты лақтырып сұрақ қоямын, Допты қағып алған оқушы дұрыс жауабын айтса, келесі оқушыға лақтырып, сұрақ қояды. Осылай соңына дейін жалғасады. «Серпілген сауал» тәсілінде тақырыпты түсіну деңгейін анықтау үшін, сыныптағы оқушылар арасында, бір – біріне сұрақтар лақтыра отырып жауаптарын алады. |
|
||||||
|
Сабақ бойынша рефлексия Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы,қолжетімді болды ма? Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқула рболдыма жəне неліктен? |
|
|||||||
|
|
||||||||
|
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2:
Сабақтың бұдан да жақсыөтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: 2:
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нəрсеге назар аудару қажет? |
||||||||
|
|
||||||||
шағым қалдыра аласыз
















