Баяндама
Тақырып: «Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
Жакипова Жулдыз
Давлетбоевна
Көркем еңбек пәні мұғалімі
№4 орта мектеп
Алматы облысы, Іле ауданы
«Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
Мақсаты:
Қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесіндегі қолөнер мен қозғалыс түрлерінің маңызын зерттеп,олардың тәрбиелік мәнін қазіргі ұрпаққа жеткізу.
Міндеттері:
Қолөнер мен қозғалыстың түрлерімен танысу;
Олардың тәрбиелік,ұлттық құндылық маңызын анықтау;
Қазіргі қоғамда дәстүрді сақтаудың жолдарын ұсыну.
Кіріспе:
Қазақ халқының ғасырлар бойы қалыптасқан өмір салты мен мәдениетінде тәрбие – ұлттың ең қастерлі мұрасы.Сан ғасырлық тарихы мен мәдениеті,салт-дәстүрі – ұлт тәрбиесінің алтын қазығы.Қолөнер мен қозғалыс- ата-бабамыздың өмір сүру салты мен ұрпақ тәрбиесінің негізгі бөлігі.Қазақ тәрбиесі – тіршілікпен біте қайнасып жатқан,өмірмен бірге жүретін үлкен мектеп.Сол мектептің қос тірегі – қолөнер мен қозғалыс.Қолөнер жай ғана бұйым жасау емес.Ол – ұрпаққа еңбекпен жеткен тәжірибенің,шеберліктің талғам мен төзімнің көрінісі.Әжелеріміз киіз басып,сырмақ сырып отырғанда қыздарға тек қана іс тігуді емес өмірдің мәнінде үйреткен.Әр өрнекте – тарих,әр түсте – тағылым,әр сызықта – ұлттың жан сыры бар.Қолөен арқылы бала қолымен ғана емес,жүрекпен үйренеді.Ұқыптылыққа,шыдамды болуға,сұлулықты көруге бейімделеді.
Қолөнер – ұлттың рухани байлығы
Қолөнер – шеберлік пен сабырдың,тәртіп пен әсемдіктің мектебі.
Мысалдар:
Киіз басу – ұжыммен жұмыс істеуге,еңбекқорлыққа баулиды;
Кесте тігу,өрмек тоқу – нәзіктік,ұқыптылық,шыдамдылықты қалыптастырады;
Ағаш және темір өңдеу – ер баланы шеберлікке,батылдыққа тәрбиелейді.
Қозғалыс – тән саулығы мен рух серігі.
Қазақ халқында ұлттық қозғалыстар денсаулық пен батылдықты арттырудың құралы болған.
Бұл – тек дене тәрбиесі емес,өмірге бейімділік мектебі.
Көкпар тартқан,аударспақ ойнаған,кұрескен баланың бойында күш пен қайрат қана емес,батылдық,намыс,жеңіске ұмтылыс тәрбиеленеді.Асық ату,тоғызқұмалақ ойындар – зейінді,ойлау қаілетін дамытатын ерекше құрал.
Би мен ұлттық ойындар – сұлулықты,ырғақты сезінуге баулиды.
Қозғалыссыз қазақты елестету мүмкін емес,себебі көшпелі өмірдің өзі – ұдайы қозғалыс,үздіксіз еңбек.
Тәрбиелік мәні:
Ұрпақты еңбекке баулу;
Отбасы мен қоғам арасындағы байланысты күшейту;
Халықтық педагогиканы ұрпақ санасына сіңіру;
Рухани жаңғырудың негізі ретінде қызмет ету.
Бүгінгі міндет – кешегіні жаңғырту
Біз ұлт болмысын сақтайтын дәстүрлі тәрбиені қайта тірілтуіміз керек.
Қолөнер үйіпмелері,ұлттық ойындар,спорт секциялары – бұл жай ғана хобби емес,ұлттың болашағына салынған іргетас болып қалануы тиіс.
Мектеп те,отбасы да осы бағытта бірлесе әрекет етсе – тәрбиенің тамыры тереңге кетер еді.
Мектеп бағдарламасына ұлттық қолөнер мен ойындарды енгізу;
Шеберлік сабақтары мен ұлттық спорт үйірмелерін ашу;
Қорытынды:
Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқыныың ұрпағын тәрбиелеудің мызғымас негізі.Бұл элементтер ұлт рухын,еңбекқорлықты,парасаттылықты,денсаулықты қалыптастыруда маңызды орын алады.Бұл екеуі – тек тіршілік құралы емес,нағыз рухани тәрбие құралы.Сол тәрбиені жаңғыртып,келер ұрпаққа аманат жеткізу – біздің ең басты борышымыз.Осы құндылықтарды сақтап,қазіргі заманмен үйлестіру – әрбір қазақтың парызы.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. Қазақ салт-дәстүрлері Ә.Тауұлы... – Алматы:Балауса баспасы,2017
2.
Ел іші – өнер кеніші – Алматы:
«Мерей» баспасы,2019.
3. Сужикова А.,Хинаят Б.Қазақ
халқының ұлттық киімдері.- Алматы:Алматы
кітап,2011
4. Шоқпарұлы,Дәркембай... – Алматы: Өнер,2005.
5. Шкляева С.,Муратаев К. История искусств Казахстана.В 3-х т.Т.1.-
Алматы: Өнер,2011
6. Бөпежанова Ә. Өнер – жеке тәжірибе:
Сыни-мәдениеттанушылық кітап.І.- Алматы: «Жібек жолы» баспа
үйі,2007.
7. Бейсембек Тілеуғазы «Өнер
саңлақтары»-Қарағанды,2007
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Қолөнер мен қозғалыс- қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
«Қолөнер мен қозғалыс- қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
Баяндама
Тақырып: «Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
Жакипова Жулдыз
Давлетбоевна
Көркем еңбек пәні мұғалімі
№4 орта мектеп
Алматы облысы, Іле ауданы
«Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесінің тірегі»
Мақсаты:
Қазақ халқының дәстүрлі тәрбиесіндегі қолөнер мен қозғалыс түрлерінің маңызын зерттеп,олардың тәрбиелік мәнін қазіргі ұрпаққа жеткізу.
Міндеттері:
Қолөнер мен қозғалыстың түрлерімен танысу;
Олардың тәрбиелік,ұлттық құндылық маңызын анықтау;
Қазіргі қоғамда дәстүрді сақтаудың жолдарын ұсыну.
Кіріспе:
Қазақ халқының ғасырлар бойы қалыптасқан өмір салты мен мәдениетінде тәрбие – ұлттың ең қастерлі мұрасы.Сан ғасырлық тарихы мен мәдениеті,салт-дәстүрі – ұлт тәрбиесінің алтын қазығы.Қолөнер мен қозғалыс- ата-бабамыздың өмір сүру салты мен ұрпақ тәрбиесінің негізгі бөлігі.Қазақ тәрбиесі – тіршілікпен біте қайнасып жатқан,өмірмен бірге жүретін үлкен мектеп.Сол мектептің қос тірегі – қолөнер мен қозғалыс.Қолөнер жай ғана бұйым жасау емес.Ол – ұрпаққа еңбекпен жеткен тәжірибенің,шеберліктің талғам мен төзімнің көрінісі.Әжелеріміз киіз басып,сырмақ сырып отырғанда қыздарға тек қана іс тігуді емес өмірдің мәнінде үйреткен.Әр өрнекте – тарих,әр түсте – тағылым,әр сызықта – ұлттың жан сыры бар.Қолөен арқылы бала қолымен ғана емес,жүрекпен үйренеді.Ұқыптылыққа,шыдамды болуға,сұлулықты көруге бейімделеді.
Қолөнер – ұлттың рухани байлығы
Қолөнер – шеберлік пен сабырдың,тәртіп пен әсемдіктің мектебі.
Мысалдар:
Киіз басу – ұжыммен жұмыс істеуге,еңбекқорлыққа баулиды;
Кесте тігу,өрмек тоқу – нәзіктік,ұқыптылық,шыдамдылықты қалыптастырады;
Ағаш және темір өңдеу – ер баланы шеберлікке,батылдыққа тәрбиелейді.
Қозғалыс – тән саулығы мен рух серігі.
Қазақ халқында ұлттық қозғалыстар денсаулық пен батылдықты арттырудың құралы болған.
Бұл – тек дене тәрбиесі емес,өмірге бейімділік мектебі.
Көкпар тартқан,аударспақ ойнаған,кұрескен баланың бойында күш пен қайрат қана емес,батылдық,намыс,жеңіске ұмтылыс тәрбиеленеді.Асық ату,тоғызқұмалақ ойындар – зейінді,ойлау қаілетін дамытатын ерекше құрал.
Би мен ұлттық ойындар – сұлулықты,ырғақты сезінуге баулиды.
Қозғалыссыз қазақты елестету мүмкін емес,себебі көшпелі өмірдің өзі – ұдайы қозғалыс,үздіксіз еңбек.
Тәрбиелік мәні:
Ұрпақты еңбекке баулу;
Отбасы мен қоғам арасындағы байланысты күшейту;
Халықтық педагогиканы ұрпақ санасына сіңіру;
Рухани жаңғырудың негізі ретінде қызмет ету.
Бүгінгі міндет – кешегіні жаңғырту
Біз ұлт болмысын сақтайтын дәстүрлі тәрбиені қайта тірілтуіміз керек.
Қолөнер үйіпмелері,ұлттық ойындар,спорт секциялары – бұл жай ғана хобби емес,ұлттың болашағына салынған іргетас болып қалануы тиіс.
Мектеп те,отбасы да осы бағытта бірлесе әрекет етсе – тәрбиенің тамыры тереңге кетер еді.
Мектеп бағдарламасына ұлттық қолөнер мен ойындарды енгізу;
Шеберлік сабақтары мен ұлттық спорт үйірмелерін ашу;
Қорытынды:
Қолөнер мен қозғалыс – қазақ халқыныың ұрпағын тәрбиелеудің мызғымас негізі.Бұл элементтер ұлт рухын,еңбекқорлықты,парасаттылықты,денсаулықты қалыптастыруда маңызды орын алады.Бұл екеуі – тек тіршілік құралы емес,нағыз рухани тәрбие құралы.Сол тәрбиені жаңғыртып,келер ұрпаққа аманат жеткізу – біздің ең басты борышымыз.Осы құндылықтарды сақтап,қазіргі заманмен үйлестіру – әрбір қазақтың парызы.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
1. Қазақ салт-дәстүрлері Ә.Тауұлы... – Алматы:Балауса баспасы,2017
2.
Ел іші – өнер кеніші – Алматы:
«Мерей» баспасы,2019.
3. Сужикова А.,Хинаят Б.Қазақ
халқының ұлттық киімдері.- Алматы:Алматы
кітап,2011
4. Шоқпарұлы,Дәркембай... – Алматы: Өнер,2005.
5. Шкляева С.,Муратаев К. История искусств Казахстана.В 3-х т.Т.1.-
Алматы: Өнер,2011
6. Бөпежанова Ә. Өнер – жеке тәжірибе:
Сыни-мәдениеттанушылық кітап.І.- Алматы: «Жібек жолы» баспа
үйі,2007.
7. Бейсембек Тілеуғазы «Өнер
саңлақтары»-Қарағанды,2007
шағым қалдыра аласыз













