|
. |
Мектеп: Мортық орта мектебі |
|||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байгонова Замзагуль Кажымухановна |
|||||||
|
Сынып: 6 Сабақ 71 |
Қатысқан оқушылар саны: 5 |
|||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Қонақжайлық- ата дәстүр |
|||||||
|
Сабақтың түрі |
Дағдыларды қалыптастыру, білімді бекіту сабағы |
|||||||
|
Жүзеге асатын оқу мақсаттары |
6.3.1.1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау. 65.3.5.1.Оқылым және тыңдалым материалдары бойынша негізгі ақпараттарды сақтай отырып, жинақы мәтін жазу. |
|||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: мәтін мазмұнын түсінеді. Көптеген оқушылар: мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған және нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. Кейбір оқушылар: Сөздердің синонимін тауып, талқылауда өз пікірін сенімді білдіреді. |
|||||||
|
Бағалау критерийлері |
мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған сұрақтар құрастыра алады. нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. |
|||||||
|
Дескриптор |
1.Мәтіннің ой бөліктерін ажырата алады. 2.Мәтіндегі нақты ақпаратты анықтайды. 3.Сөздердің синонимін біледі.. |
|||||||
|
Тілдік міндеттер |
Сөйлеу мәдениетін жетілдіру үшін қолдануға ұсынылған тілдік оралымдар: сенің ойыңша, қателеспесем, қорыта келе, менің пайымдауымша, бағытталған. Сабақта қолданылған мақал-мәтелдер. |
|||||||
|
Құндылықтар |
Отбасы құндылықтары. Отбасы тәрбиесінің дұрыс берілуі. Кенже ұлдың міндеттері. |
|||||||
|
Пәнаралық байланыс |
әдебиет |
|||||||
|
Осыған дейін меңгерілген білім |
Тыңдалым дағдысын дамытуға арналған отбасы туралы мәтінмен жұмыс істеді. Тыңдаған мәтіндері бойынша сұрақтарға жауап берді. |
|||||||
|
|
||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер |
Дереккөздер |
||||||
|
Сабақтың басы 5 мин |
1 Психологиялық дайындық: оқушыларды шеңберге шақырады. Бір-біріне сәттілік тілеу. Қайырлы күн,
балалар! Қуанышты жүзбен бір -
бірлеріңе |
№1 слайд |
||||||
|
Сабақтың ортасы 35 мин
|
Қонақ келсе – құт кел» - қазақ халқының мақал – мәтелі бар. Осыны біліп отырып қазақ халқы қонақты жақсы көңілмен, төрге отырғызып, дастарқан әзірлеп, қонақтарына жақсы жағдай жасап береді. «Батамен ел көгерер, еңбекпен жер көгерер» - тағы бір мақал – мәтеліміз бар. Қонағын жақсы күткен үй иесіне, келген қонақ риза болса, сол кезде қонақ үй иесіне бата береді. Мәтінді мәнерлеп оқу. Сөздік жұмысы. Білетін сөздерге қанат белгісін қояйық. Білмеген сөздерге сұрақ белгісін қояйық Білмеген сөздермен жұмыс өткізу. Сурет бойынша жұмыс.
төрге отырғызу
ән айту, күй тарту
ағайын – туыстарын сыйлау
ел – жұртты құрметтеу Қай үйді Қонақжай дейміз? Жылы қарсы алған үйді. Қазақ халқы қалай қонақты қарсы алады? Дастарқан әзірлеп, жылы көңілмен қарсы алады. Қонақ қалай ризашылығын білдіреді? Жақсы әңгіме айтады, ән шырқайды, күй тартады. Грамматикалық тапсырма 1топ. Көп нүктенің орнына ілік септік тің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр. Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй.. 2 топ. Көп нүктенің орнына барыс септіктің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй... 3топКөп нүктенің орнына табыс септіктің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр. Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй... 1 топ. Сурет бойынша әңгіме құру. 2 топ. Эссе жазу. 3 топ. Венн диаграммасы. Үй иесі мен қонақ. Постерге сызып айырмашылықтарын жазу.
Қонақ Үй иесі Оқушыларға мәтін таратылады. Оқушылар мәтін мазмұнын түсініп оқиды. Шаңырақ – қазақ танымында киелі ұғым. Отау болып, үй тігуді «шаңырақ көтеру» дейміз. «Шаңырағың биік болсын!» деп ізгі ниетімізді білдіріп те жатамыз. Баршамызға белгілі «шаңырақ» сөзі «үй, отбасы» деген мағынаны білдіреді. Халқымыздың ұғымында шаңыраққа ие болу кез келгенге бұйырмас бақыт. Ата-анасының ақ батасын алып, сол шаңырақтың түтінін түзу түтетуге бар ықыласымен тырысады. Өйткені шаңырақ – киелі мекен. Қазақ отбасында кенже ұл – қара шаңырақ иесі. Қазақта кенже ұл ерекше мейіріммен өседі. Оған бала күнінен «шаңырақтың иесі» деген ұғымды құлағына құйып өсіреді. Атадан қалған ұяның жылылығын ұстау шаңырақ иесі – кенже балаға жүктелер міндет. Әрбір ата-ана әр баласын саналы болса екен деп тілейді. Оның ішінде кенже балаға ерекше ықыласпен қарайды. Отбасының ұйытқысы болатын да сол кенже бала. Қара шаңырақтың іргесінің берік болуы тікелей «кенже балаға» байланысты. Қара шаңырақ –үлкен үй, ата-ананың үйі. Әдетте, қара шаңыраққа отбасының балалары, туыстары жиналады. Кенже баланың үлкен бауырлары қамқорлықпен қарайды. Кенже келіннің де атқарар міндеті зор. Шаңырақ пен ондағы әрбір құндылық кенже баланың арқасында өз жалғастығын үзбейді. Оқылым кезіндегі тапсырма. Оқушылар шеңбер ойынын ойнайды. Олар ішкі шеңбер, сыртқы шеңберде тұрып, оқыған мәтіндерінің мазмұнына байланысты сұрақтар қояды. Ішкі шеңбердегілер сыртқы шеңберде тұрғандарға сұрақтар береді. Кейін ауысады. ҚБ. Мұғалімнің кері байланысы. 1-тапсырма. Мәтіндерді ой бөліктеріне бөліп, ат қояды. 2-тапсырма. Әр ой бөлігіне қойылған тақырыпшаларды абзацтармен сәйкестендіру тапсырмаларын құрастырады. ҚБ. Жұптар бір-бірімен алмасады. Кері байланыс береді. 3-тапсырма. Оқушыларға мәтінге байланысты (мықты,ойлы,перзенттері) сөздері беріледі. Олар мәтіннен осы сөздердің синонимін тауып, басқа оқушылардын жауабын білу үшін сұрақтар құрастырады. ҚБ. (Дұрыс жауаптар бойынша оқушылар бір -бірінің жұмыстарын тексереді.) (Мұғалім әр топты тыңдап, кері байланысын беріп отырады). |
Мәтін және сұрақтар |
||||||
|
Сабақтың соңы 10 мин |
Сұрақ: - - - - қонақ деп кімді айтамыз? - - - - - - - - - - Қонақ дегеніміз кім? - - - - - - - - - - Қазақ халқы қонақты қалай күткенг? - - - - - - Иә. Дұрыс балалар! Тіпті әр халықтың қонақ күту дәстүрі бар. Олардың өзіне тән ерекшеліктері бар. «-Қазақ қонақсыз болмайды»- деп бекер айтылмаған. - - - - - - - - - - Кім қонақ туралы мақал &ndash- мәтел біледі? - - - - - - - - - - Қонақтың да түрлері болады, кім біледі қандай түрлері бар? Тақырыпты оқып шығуға уақыт беру Әр топ сұрақтар дайындайды Қазақ қонағын қалай күткен? Қазақ қандай? &ndash- қонақжай, берекелі, дастарханы кеңге жайылған, қонағын құрметтеген, сыпайы, кішіпейіл, мейірімді болған Қалай ойлайсыздар қонақ күту оңай ма, әлде қиын ба? Қонақтың түрлерін ата? «-Қонақ келсе құт»- - дегенді түсіндір Арнайы қонақ дегеніміз қандай қонақ? Сабақты қорытындылау. Мұғалім оқушылардың кері байланыстарындағы ұсыныстарды келесі сабақта ескереді. «Бес саусақ» 1.Дамытқан дағдым - 2.Кедергі - 3.Қиын сөз- 4.Көңіл күйім- 5.Кімге көмектестім? |
|
||||||
|
Қосымша ақпарат |
||||||||
|
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? |
Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс |
||||||
|
Барлық оқушылар: мәтін мазмұнын түсінеді. Көптеген оқушылар: мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған және нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. Кейбір оқушылар: Сөздердің синонимін тауып, талқылауда өз пікірін сенімді білдіреді. |
Кері байланыс арқылы, яғни сұрақтар беру арқылы |
Әдебиет сабағымен байланыс бар. Отбасы құндылығы туралы түсінігін кеңейтеді. |
||||||
|
Ойлану Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||
|
Сабақ мақсаттары жүзеге асты. Оқушылар мәтінмен жұмыс жасады. Оқылым дағдысын дамытты. Дифференциациялық тапсырмаларды қолдандым. |
||||||||
|
Жалпы баға Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1. таңдалған ресурс көздері Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
||||||||
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қонақжайлылық - ата-дәстүр
Қонақжайлылық - ата-дәстүр
|
. |
Мектеп: Мортық орта мектебі |
|||||||
|
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: Байгонова Замзагуль Кажымухановна |
|||||||
|
Сынып: 6 Сабақ 71 |
Қатысқан оқушылар саны: 5 |
|||||||
|
Сабақтың тақырыбы |
Қонақжайлық- ата дәстүр |
|||||||
|
Сабақтың түрі |
Дағдыларды қалыптастыру, білімді бекіту сабағы |
|||||||
|
Жүзеге асатын оқу мақсаттары |
6.3.1.1.Мәтіндегі негізгі және қосымша ақпаратты түсіну, анықтау. 65.3.5.1.Оқылым және тыңдалым материалдары бойынша негізгі ақпараттарды сақтай отырып, жинақы мәтін жазу. |
|||||||
|
Сабақтың мақсаты |
Барлық оқушылар: мәтін мазмұнын түсінеді. Көптеген оқушылар: мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған және нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. Кейбір оқушылар: Сөздердің синонимін тауып, талқылауда өз пікірін сенімді білдіреді. |
|||||||
|
Бағалау критерийлері |
мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған сұрақтар құрастыра алады. нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. |
|||||||
|
Дескриптор |
1.Мәтіннің ой бөліктерін ажырата алады. 2.Мәтіндегі нақты ақпаратты анықтайды. 3.Сөздердің синонимін біледі.. |
|||||||
|
Тілдік міндеттер |
Сөйлеу мәдениетін жетілдіру үшін қолдануға ұсынылған тілдік оралымдар: сенің ойыңша, қателеспесем, қорыта келе, менің пайымдауымша, бағытталған. Сабақта қолданылған мақал-мәтелдер. |
|||||||
|
Құндылықтар |
Отбасы құндылықтары. Отбасы тәрбиесінің дұрыс берілуі. Кенже ұлдың міндеттері. |
|||||||
|
Пәнаралық байланыс |
әдебиет |
|||||||
|
Осыған дейін меңгерілген білім |
Тыңдалым дағдысын дамытуға арналған отбасы туралы мәтінмен жұмыс істеді. Тыңдаған мәтіндері бойынша сұрақтарға жауап берді. |
|||||||
|
|
||||||||
|
Жоспарланатын уақыт |
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер |
Дереккөздер |
||||||
|
Сабақтың басы 5 мин |
1 Психологиялық дайындық: оқушыларды шеңберге шақырады. Бір-біріне сәттілік тілеу. Қайырлы күн,
балалар! Қуанышты жүзбен бір -
бірлеріңе |
№1 слайд |
||||||
|
Сабақтың ортасы 35 мин
|
Қонақ келсе – құт кел» - қазақ халқының мақал – мәтелі бар. Осыны біліп отырып қазақ халқы қонақты жақсы көңілмен, төрге отырғызып, дастарқан әзірлеп, қонақтарына жақсы жағдай жасап береді. «Батамен ел көгерер, еңбекпен жер көгерер» - тағы бір мақал – мәтеліміз бар. Қонағын жақсы күткен үй иесіне, келген қонақ риза болса, сол кезде қонақ үй иесіне бата береді. Мәтінді мәнерлеп оқу. Сөздік жұмысы. Білетін сөздерге қанат белгісін қояйық. Білмеген сөздерге сұрақ белгісін қояйық Білмеген сөздермен жұмыс өткізу. Сурет бойынша жұмыс.
төрге отырғызу
ән айту, күй тарту
ағайын – туыстарын сыйлау
ел – жұртты құрметтеу Қай үйді Қонақжай дейміз? Жылы қарсы алған үйді. Қазақ халқы қалай қонақты қарсы алады? Дастарқан әзірлеп, жылы көңілмен қарсы алады. Қонақ қалай ризашылығын білдіреді? Жақсы әңгіме айтады, ән шырқайды, күй тартады. Грамматикалық тапсырма 1топ. Көп нүктенің орнына ілік септік тің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр. Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй.. 2 топ. Көп нүктенің орнына барыс септіктің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй... 3топКөп нүктенің орнына табыс септіктің жалғауын қой. Сөйлем құрастыр. Дастарқан..., қонақ..., үй иесі..., ән..., күй... 1 топ. Сурет бойынша әңгіме құру. 2 топ. Эссе жазу. 3 топ. Венн диаграммасы. Үй иесі мен қонақ. Постерге сызып айырмашылықтарын жазу.
Қонақ Үй иесі Оқушыларға мәтін таратылады. Оқушылар мәтін мазмұнын түсініп оқиды. Шаңырақ – қазақ танымында киелі ұғым. Отау болып, үй тігуді «шаңырақ көтеру» дейміз. «Шаңырағың биік болсын!» деп ізгі ниетімізді білдіріп те жатамыз. Баршамызға белгілі «шаңырақ» сөзі «үй, отбасы» деген мағынаны білдіреді. Халқымыздың ұғымында шаңыраққа ие болу кез келгенге бұйырмас бақыт. Ата-анасының ақ батасын алып, сол шаңырақтың түтінін түзу түтетуге бар ықыласымен тырысады. Өйткені шаңырақ – киелі мекен. Қазақ отбасында кенже ұл – қара шаңырақ иесі. Қазақта кенже ұл ерекше мейіріммен өседі. Оған бала күнінен «шаңырақтың иесі» деген ұғымды құлағына құйып өсіреді. Атадан қалған ұяның жылылығын ұстау шаңырақ иесі – кенже балаға жүктелер міндет. Әрбір ата-ана әр баласын саналы болса екен деп тілейді. Оның ішінде кенже балаға ерекше ықыласпен қарайды. Отбасының ұйытқысы болатын да сол кенже бала. Қара шаңырақтың іргесінің берік болуы тікелей «кенже балаға» байланысты. Қара шаңырақ –үлкен үй, ата-ананың үйі. Әдетте, қара шаңыраққа отбасының балалары, туыстары жиналады. Кенже баланың үлкен бауырлары қамқорлықпен қарайды. Кенже келіннің де атқарар міндеті зор. Шаңырақ пен ондағы әрбір құндылық кенже баланың арқасында өз жалғастығын үзбейді. Оқылым кезіндегі тапсырма. Оқушылар шеңбер ойынын ойнайды. Олар ішкі шеңбер, сыртқы шеңберде тұрып, оқыған мәтіндерінің мазмұнына байланысты сұрақтар қояды. Ішкі шеңбердегілер сыртқы шеңберде тұрғандарға сұрақтар береді. Кейін ауысады. ҚБ. Мұғалімнің кері байланысы. 1-тапсырма. Мәтіндерді ой бөліктеріне бөліп, ат қояды. 2-тапсырма. Әр ой бөлігіне қойылған тақырыпшаларды абзацтармен сәйкестендіру тапсырмаларын құрастырады. ҚБ. Жұптар бір-бірімен алмасады. Кері байланыс береді. 3-тапсырма. Оқушыларға мәтінге байланысты (мықты,ойлы,перзенттері) сөздері беріледі. Олар мәтіннен осы сөздердің синонимін тауып, басқа оқушылардын жауабын білу үшін сұрақтар құрастырады. ҚБ. (Дұрыс жауаптар бойынша оқушылар бір -бірінің жұмыстарын тексереді.) (Мұғалім әр топты тыңдап, кері байланысын беріп отырады). |
Мәтін және сұрақтар |
||||||
|
Сабақтың соңы 10 мин |
Сұрақ: - - - - қонақ деп кімді айтамыз? - - - - - - - - - - Қонақ дегеніміз кім? - - - - - - - - - - Қазақ халқы қонақты қалай күткенг? - - - - - - Иә. Дұрыс балалар! Тіпті әр халықтың қонақ күту дәстүрі бар. Олардың өзіне тән ерекшеліктері бар. «-Қазақ қонақсыз болмайды»- деп бекер айтылмаған. - - - - - - - - - - Кім қонақ туралы мақал &ndash- мәтел біледі? - - - - - - - - - - Қонақтың да түрлері болады, кім біледі қандай түрлері бар? Тақырыпты оқып шығуға уақыт беру Әр топ сұрақтар дайындайды Қазақ қонағын қалай күткен? Қазақ қандай? &ndash- қонақжай, берекелі, дастарханы кеңге жайылған, қонағын құрметтеген, сыпайы, кішіпейіл, мейірімді болған Қалай ойлайсыздар қонақ күту оңай ма, әлде қиын ба? Қонақтың түрлерін ата? «-Қонақ келсе құт»- - дегенді түсіндір Арнайы қонақ дегеніміз қандай қонақ? Сабақты қорытындылау. Мұғалім оқушылардың кері байланыстарындағы ұсыныстарды келесі сабақта ескереді. «Бес саусақ» 1.Дамытқан дағдым - 2.Кедергі - 3.Қиын сөз- 4.Көңіл күйім- 5.Кімге көмектестім? |
|
||||||
|
Қосымша ақпарат |
||||||||
|
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз? |
Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз? |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік ережелері АКТ-мен байланыс |
||||||
|
Барлық оқушылар: мәтін мазмұнын түсінеді. Көптеген оқушылар: мәтін мазмұнын түсінуге бағытталған және нақты ақпаратты анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыра алады. Кейбір оқушылар: Сөздердің синонимін тауып, талқылауда өз пікірін сенімді білдіреді. |
Кері байланыс арқылы, яғни сұрақтар беру арқылы |
Әдебиет сабағымен байланыс бар. Отбасы құндылығы туралы түсінігін кеңейтеді. |
||||||
|
Ойлану Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма? Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? |
Төменде берілген бөлімді осы сабақ туралы ойларыңызды жазу үшін пайдаланыңыз. Сол жақ бағанда берілген сабағыңызға қатысты ең маңызды сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||||
|
Сабақ мақсаттары жүзеге асты. Оқушылар мәтінмен жұмыс жасады. Оқылым дағдысын дамытты. Дифференциациялық тапсырмаларды қолдандым. |
||||||||
|
Жалпы баға Сәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)? 1. таңдалған ресурс көздері Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)? Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
||||||||
шағым қалдыра аласыз

















