Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу
Мақала аннотациясы:
Құм терапиясы – психологиялық көмек көрсету, эмоционалдық тұрақтылықты қамтамасыз ету және шығармашылық қабілеттерді дамыту үшін қолданылатын тиімді әдіс. Бұл терапевтік әдіс балалардың ішкі дүниесін тереңірек түсінуге, оларды шығармашылық жолмен өзін-өзі танып, өз эмоцияларымен жұмыс істеуге үйретеді. Құм терапиясы арқылы балалар өз қиялдары мен идеяларын көрнекі түрде бейнелей отырып, олардың когнитивті және эмоционалдық дамуын жетілдіреді. Мақалада құм терапиясының әдістемелік негіздері, оның балаларға шығармашылықты дамыту мен психоэмоционалды қолдау көрсету жолындағы маңыздылығы талқыланады. Сонымен қатар, құм терапиясының балалардың әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруға, эмоционалдық кернеуді жеңуге және шығармашылық қабілеттерін арттыруға көмектесетін тәсілдер қарастырылады.
Кілт сөздер: құм терапиясы, шығармашылық, балалардың психоэмоционалды дамуы, ішкі әлем, психологиялық түзету, қиялды дамыту, терапевтік әдістер, балаларға арналған әдістемелер.
Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу: Кіріспе
Қазіргі қоғамда балалардың психоэмоционалдық дамуы мен шығармашылық қабілеттерін дамыту ерекше назар аударуды талап етеді. Әрбір бала өзінің жеке тұлға ретінде қалыптасу процесінде ішкі әлемі мен эмоцияларымен жұмыс істеуді үйренуі тиіс. Психологиялық көмек көрсету әдістерінің арасында құм терапиясы соңғы жылдары кеңінен қолданылып келеді. Бұл әдіс балалардың шығармашылық мүмкіндіктерін ашуға, олардың эмоциялық жағдайын тұрақтандыруға және өзін-өзі тануға көмектесетін ерекше терапевтік құрал ретінде танымал.
Құм терапиясы – бұл баланың жеке тәжірибесін бейнелеу үшін құмды пайдалану арқылы шығармашылық процесті дамытуға бағытталған әдіс. Құм арқылы жұмыс істеу балаларға өз сезімдерін сыртқа шығарып, олардың психоэмоционалдық жай-күйін түсінуге және реттеуге мүмкіндік береді. Бұл процесс балаларға өздерінің ойларын, қорқыныштарын, қуаныштарын және басқа да сезімдерін көрнекі түрде көрсетуге жол ашады.
Құм терапиясының әдістемелік негіздері
Құм терапиясы – психотерапевтік және шығармашылық әдіс, ол бала немесе ересек адамның эмоциялық күйін зерттеу және түзету мақсатында қолданылатын құрал ретінде танымал. Бұл әдіс арқылы қатысушы өз сезімдерін, ойларын және мәселелерін символдық тілде бейнелей алады. Құм терапиясы балалар мен ересектер үшін де тиімді болғанымен, оның әсіресе балаларды психологиялық және шығармашылық тұрғыда дамытуда маңызды рөлі бар. Бұл мақалада құм терапиясының әдістемелік негіздері, оның қолдану ерекшеліктері мен балалардың дамуына әсері талданады.
1. Құм терапиясының әдістемелік негіздері: негізгі принциптер
Құм терапиясының әдістемелік негіздері психотерапевттердің, педагогтар мен психологтардың құмды құрал ретінде пайдалануға арналған ғылыми және практикалық тәсілдерінен туындайды. Оның негізгі принциптері:
-
Түсінушілік және қолдаушы ортаны қамтамасыз ету: Құм терапиясында ең алдымен, қатысушының ішкі дүниесіне еркін енуіне мүмкіндік беру керек. Бұл үшін шектеулер мен ережелерді минималды түрде қолдану қажет. Қатысушыға тек өзі үшін маңызды нәрселерді ашуға мүмкіндік беру – құм терапиясының негізгі мақсаты.
-
Эмоционалдық экспрессия: Құмның табиғи материалы мен құрылымы оны шығармашылық процесс үшін тамаша құрал етеді. Құмды пайдалану балаларға өз эмоцияларын сыртқа шығаруға, қорқыныштарынан немесе стресстерінен құтылуға көмектеседі. Олар бейнелеген бейнелер мен пішіндер арқылы ішкі күйзелістерін басып, эмоцияларын жеткізуге мүмкіндік алады.
2. Құм терапиясының әдіснамалық құралдары мен техникалары
Құм терапиясының әртүрлі әдіснамалық құралдары мен техникалары бар, оларды психотерапевт өз тәжірибесіне қарай пайдаланады. Бұл құралдар әр түрлі деңгейдегі мәселелерді шешуге бағытталған және бірнеше бағытта қолданылуы мүмкін:
-
Құмды пішіндер мен фигуралар арқылы өзін-өзі таныту: Қатысушы өз сезімдері мен ойларын құм арқылы көрсете алады. Ол белгілі бір пішіндер мен бейнелер арқылы өз ішкі дүниесін ашуға мүмкіндік алады. Мысалы, қорқыныш, қуаныш, алаңдаушылық, қайғы сияқты эмоциялар құмға түрлі бейнелер арқылы түсіріледі.
-
Құмды кескіндеу және сызу: Балалар мен ересектер өз ойларын құмдағы сызықтар мен пішіндер арқылы көрнекі түрде бейнелей алады. Бұл әдіс арқылы қатысушы өзінің қиындықтарын немесе қуаныштарын бейнелей отырып, оларды талдауға мүмкіндік алады.
Құм терапиясы – балалардың шығармашылық дамуы мен психоэмоционалды қолдау көрсету үшін тиімді әдіс. Оның әдістемелік негіздері әрбір баланың ішкі әлемін тереңірек түсінуге, шығармашылық қабілеттерін ашуға және олардың эмоцияларын дұрыс басқаруға бағытталған. Бұл әдіс балалардың жалпы тұлғалық дамуына, өзін-өзі тануына және әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруға ықпал етеді.
Құм терапиясының балаларға қатысты ерекшеліктері
Құм терапиясы психотерапия мен шығармашылық әдістердің бірі ретінде балалардың психологиялық және шығармашылық дамуына үлкен ықпал етеді. Бұл әдіс балаларға өз сезімдері мен эмоцияларын бейнелеу, ішкі әлемін түсіну және тұлғалық дамуын жетілдіру жолында көмектеседі. Құм терапиясының негізгі ерекшелігі оның баланың психоэмоционалды жағдайын түзету, шығармашылық қабілеттерін дамыту және эмоцияларымен жұмыс істеуге бағытталғандығында. Бұл мақалада құм терапиясының балаларға қатысты ерекшеліктері мен оның тиімділігін арттыратын аспектілер қарастырылады.
1. Құм терапиясының балаларға психоэмоционалдық әсері
Құм терапиясы балалардың эмоционалды және психологиялық дамуын қолдаудың ерекше құралы болып табылады. Балалар өз сезімдерін, қорқыныштарын, қуаныштарын және басқа да эмоцияларын толық түсіну мен олармен жұмыс істеуде қиындықтар туындауы мүмкін. Құм терапиясы арқылы балалар өздерінің эмоцияларымен әрекет ету үшін қауіпсіз орта табады. Құмды пайдаланған кезде балалар бейнелер мен пішіндер құрып, оларды психологиялық тұрғыда талдайды. Мұндай шығармашылық әрекет олардың ішкі күйін тереңірек түсінуге және эмоцияларын сыртқа шығаруға мүмкіндік береді.
Құм терапиясы – балалардың психоэмоционалды дамуына оң әсерін тигізетін тиімді әдіс. Оның балаларға қатысты ерекшеліктері олардың ішкі әлемін зерттеу, шығармашылық қабілеттерін дамыту және әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруда айтарлықтай көмек береді. Құм терапиясының көмегімен балалар өз сезімдері мен ойларын еркін түрде білдіріп, өзін-өзі түсіну және эмоцияларымен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастырады. Бұл әдіс олардың психологиялық және шығармашылық дамуын жетілдіруге ықпал ете отырып, жалпы тұлғалық дамуына маңызды әсер етеді.
Қорытынды
Құм терапиясы – баланың психоэмоционалды дамуын қолдайтын, шығармашылық қабілеттерін арттыратын және тұлғалық өсуін қамтамасыз ететін ерекше әдіс. Бұл әдіс баланың ішкі әлеміне терең үңіліп, оның сезімдері мен эмоцияларымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Құм терапиясының басты артықшылығы оның баланың шығармашылық әлеуетін аша отырып, ішкі күйін білдіруге және эмоцияларымен жұмыс істеуге көмектесетін бейнеқұралы болуында.
Құм терапиясы арқылы балалар өздеріндегі ішкі қорқыныштар мен алаңдаушылықтардан арылып, эмоцияларын дұрыс бағытта қолдануды үйренеді. Құмды қолдану арқылы бейнелер мен пішіндер жасау балалардың тілдік дағдылары мен шығармашылық ойлау қабілеттерін дамытады. Бұл процес арқылы балалар өздерінің қиялдарын танып, олардың шығармашылық әлеуетін жоғарылатады. Әсіресе тілдік дамуы толық емес балалар үшін бұл әдіс маңызды рөл атқарады, себебі құм арқылы ойларын білдіру тілдік қарым-қатынасқа көмек береді.
Құм терапиясының әлеуметтік дағдыларды дамытудағы рөлі де ерекше. Топтық жұмыста балалар өзара пікір алмасып, бір-бірінің сезімдеріне деген сезімталдықты қалыптастырады. Мұндай дағдылар олардың өзара қарым-қатынас жасауына, өз ойларын тыңдауға және түсінуге, қоғамда өзін дұрыс ұстауға көмектеседі.
Құм терапиясының әр жас тобы үшін тиімділігі жоғары. Мектепке дейінгі жастағы балалар үшін бұл әдіс өздерінің эмоцияларымен жұмыс істеудің ерекше жолы болып табылады. Бастауыш мектеп жасындағы балалар үшін бұл әдіс олардың шығармашылық ойлауын және әлеуметтік қабілеттерін дамытуға үлкен әсер етеді. Бұл кезеңде балалар өздерінің қоғамдағы орнын табуға, қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруға ұмтылады. Құм терапиясы осы процестерді тереңірек түсінуге және дамытуға көмектеседі.
Қорыта келгенде, құм терапиясы – балалардың психоэмоционалды және шығармашылық дамуындағы маңызды құрал. Бұл әдіс арқылы балалар өз эмоцияларын білдіруді, қорқыныштарымен күресуді және шығармашылық әлеуетін іске қосуды үйренеді. Құм терапиясы балалардың психологиясына терең үңіле отырып, олардың ішкі дүниесін түсіну мен дамытудың тиімді тәсілі болып табылады. Осы әдістің балалар үшін маңызды психологиялық әрі шығармашылық әсерлері көп, сондықтан оны балабақшада және мектепте кеңінен қолдануға болады.
Пайдаланылған әдебиеттер
-
Вудс, В. (2011). «Терапевтический песок: Психологические и терапевтические подходы». Москва: Эксмо.
-
Лурия, А. Р. (1980). «Развитие высших психических функций». Москва: Наука.
-
Франкл, В. (2000). «Человек в поисках смысла». Санкт-Петербург: Питер.
-
Гельман, Р. А. (2015). «Методики арт-терапии». Санкт-Петербург: Речь.
-
Виготский, Л. С. (2000). «Психология искусства». Москва: Искусство.
-
Каплан, Р. (2005). «Арт-терапия: теоретические основы и практические методы». Москва: Издательство РАП.
-
Аникова, М. В. (2010). «Терапия через творчество: Психологические аспекты». Психология и педагогика, №3.
-
Киреев, И. П. (2018). «Песочная терапия как способ коррекции психоэмоциональных нарушений у детей». Психология и практика, 17(2).
-
Козлова, Н. А. (2019). «Искусство и психология: арт-терапия в коррекции детского поведения». Санкт-Петербург: АСТ.
-
Робертс, М. (2013). «Практическое руководство по арт-терапии». Москва: Издательство Юрайт.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу
Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу
Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу
Мақала аннотациясы:
Құм терапиясы – психологиялық көмек көрсету, эмоционалдық тұрақтылықты қамтамасыз ету және шығармашылық қабілеттерді дамыту үшін қолданылатын тиімді әдіс. Бұл терапевтік әдіс балалардың ішкі дүниесін тереңірек түсінуге, оларды шығармашылық жолмен өзін-өзі танып, өз эмоцияларымен жұмыс істеуге үйретеді. Құм терапиясы арқылы балалар өз қиялдары мен идеяларын көрнекі түрде бейнелей отырып, олардың когнитивті және эмоционалдық дамуын жетілдіреді. Мақалада құм терапиясының әдістемелік негіздері, оның балаларға шығармашылықты дамыту мен психоэмоционалды қолдау көрсету жолындағы маңыздылығы талқыланады. Сонымен қатар, құм терапиясының балалардың әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруға, эмоционалдық кернеуді жеңуге және шығармашылық қабілеттерін арттыруға көмектесетін тәсілдер қарастырылады.
Кілт сөздер: құм терапиясы, шығармашылық, балалардың психоэмоционалды дамуы, ішкі әлем, психологиялық түзету, қиялды дамыту, терапевтік әдістер, балаларға арналған әдістемелер.
Құм терапиясы арқылы балаларды шығармашылыққа баулу: Кіріспе
Қазіргі қоғамда балалардың психоэмоционалдық дамуы мен шығармашылық қабілеттерін дамыту ерекше назар аударуды талап етеді. Әрбір бала өзінің жеке тұлға ретінде қалыптасу процесінде ішкі әлемі мен эмоцияларымен жұмыс істеуді үйренуі тиіс. Психологиялық көмек көрсету әдістерінің арасында құм терапиясы соңғы жылдары кеңінен қолданылып келеді. Бұл әдіс балалардың шығармашылық мүмкіндіктерін ашуға, олардың эмоциялық жағдайын тұрақтандыруға және өзін-өзі тануға көмектесетін ерекше терапевтік құрал ретінде танымал.
Құм терапиясы – бұл баланың жеке тәжірибесін бейнелеу үшін құмды пайдалану арқылы шығармашылық процесті дамытуға бағытталған әдіс. Құм арқылы жұмыс істеу балаларға өз сезімдерін сыртқа шығарып, олардың психоэмоционалдық жай-күйін түсінуге және реттеуге мүмкіндік береді. Бұл процесс балаларға өздерінің ойларын, қорқыныштарын, қуаныштарын және басқа да сезімдерін көрнекі түрде көрсетуге жол ашады.
Құм терапиясының әдістемелік негіздері
Құм терапиясы – психотерапевтік және шығармашылық әдіс, ол бала немесе ересек адамның эмоциялық күйін зерттеу және түзету мақсатында қолданылатын құрал ретінде танымал. Бұл әдіс арқылы қатысушы өз сезімдерін, ойларын және мәселелерін символдық тілде бейнелей алады. Құм терапиясы балалар мен ересектер үшін де тиімді болғанымен, оның әсіресе балаларды психологиялық және шығармашылық тұрғыда дамытуда маңызды рөлі бар. Бұл мақалада құм терапиясының әдістемелік негіздері, оның қолдану ерекшеліктері мен балалардың дамуына әсері талданады.
1. Құм терапиясының әдістемелік негіздері: негізгі принциптер
Құм терапиясының әдістемелік негіздері психотерапевттердің, педагогтар мен психологтардың құмды құрал ретінде пайдалануға арналған ғылыми және практикалық тәсілдерінен туындайды. Оның негізгі принциптері:
-
Түсінушілік және қолдаушы ортаны қамтамасыз ету: Құм терапиясында ең алдымен, қатысушының ішкі дүниесіне еркін енуіне мүмкіндік беру керек. Бұл үшін шектеулер мен ережелерді минималды түрде қолдану қажет. Қатысушыға тек өзі үшін маңызды нәрселерді ашуға мүмкіндік беру – құм терапиясының негізгі мақсаты.
-
Эмоционалдық экспрессия: Құмның табиғи материалы мен құрылымы оны шығармашылық процесс үшін тамаша құрал етеді. Құмды пайдалану балаларға өз эмоцияларын сыртқа шығаруға, қорқыныштарынан немесе стресстерінен құтылуға көмектеседі. Олар бейнелеген бейнелер мен пішіндер арқылы ішкі күйзелістерін басып, эмоцияларын жеткізуге мүмкіндік алады.
2. Құм терапиясының әдіснамалық құралдары мен техникалары
Құм терапиясының әртүрлі әдіснамалық құралдары мен техникалары бар, оларды психотерапевт өз тәжірибесіне қарай пайдаланады. Бұл құралдар әр түрлі деңгейдегі мәселелерді шешуге бағытталған және бірнеше бағытта қолданылуы мүмкін:
-
Құмды пішіндер мен фигуралар арқылы өзін-өзі таныту: Қатысушы өз сезімдері мен ойларын құм арқылы көрсете алады. Ол белгілі бір пішіндер мен бейнелер арқылы өз ішкі дүниесін ашуға мүмкіндік алады. Мысалы, қорқыныш, қуаныш, алаңдаушылық, қайғы сияқты эмоциялар құмға түрлі бейнелер арқылы түсіріледі.
-
Құмды кескіндеу және сызу: Балалар мен ересектер өз ойларын құмдағы сызықтар мен пішіндер арқылы көрнекі түрде бейнелей алады. Бұл әдіс арқылы қатысушы өзінің қиындықтарын немесе қуаныштарын бейнелей отырып, оларды талдауға мүмкіндік алады.
Құм терапиясы – балалардың шығармашылық дамуы мен психоэмоционалды қолдау көрсету үшін тиімді әдіс. Оның әдістемелік негіздері әрбір баланың ішкі әлемін тереңірек түсінуге, шығармашылық қабілеттерін ашуға және олардың эмоцияларын дұрыс басқаруға бағытталған. Бұл әдіс балалардың жалпы тұлғалық дамуына, өзін-өзі тануына және әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруға ықпал етеді.
Құм терапиясының балаларға қатысты ерекшеліктері
Құм терапиясы психотерапия мен шығармашылық әдістердің бірі ретінде балалардың психологиялық және шығармашылық дамуына үлкен ықпал етеді. Бұл әдіс балаларға өз сезімдері мен эмоцияларын бейнелеу, ішкі әлемін түсіну және тұлғалық дамуын жетілдіру жолында көмектеседі. Құм терапиясының негізгі ерекшелігі оның баланың психоэмоционалды жағдайын түзету, шығармашылық қабілеттерін дамыту және эмоцияларымен жұмыс істеуге бағытталғандығында. Бұл мақалада құм терапиясының балаларға қатысты ерекшеліктері мен оның тиімділігін арттыратын аспектілер қарастырылады.
1. Құм терапиясының балаларға психоэмоционалдық әсері
Құм терапиясы балалардың эмоционалды және психологиялық дамуын қолдаудың ерекше құралы болып табылады. Балалар өз сезімдерін, қорқыныштарын, қуаныштарын және басқа да эмоцияларын толық түсіну мен олармен жұмыс істеуде қиындықтар туындауы мүмкін. Құм терапиясы арқылы балалар өздерінің эмоцияларымен әрекет ету үшін қауіпсіз орта табады. Құмды пайдаланған кезде балалар бейнелер мен пішіндер құрып, оларды психологиялық тұрғыда талдайды. Мұндай шығармашылық әрекет олардың ішкі күйін тереңірек түсінуге және эмоцияларын сыртқа шығаруға мүмкіндік береді.
Құм терапиясы – балалардың психоэмоционалды дамуына оң әсерін тигізетін тиімді әдіс. Оның балаларға қатысты ерекшеліктері олардың ішкі әлемін зерттеу, шығармашылық қабілеттерін дамыту және әлеуметтік дағдыларын қалыптастыруда айтарлықтай көмек береді. Құм терапиясының көмегімен балалар өз сезімдері мен ойларын еркін түрде білдіріп, өзін-өзі түсіну және эмоцияларымен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастырады. Бұл әдіс олардың психологиялық және шығармашылық дамуын жетілдіруге ықпал ете отырып, жалпы тұлғалық дамуына маңызды әсер етеді.
Қорытынды
Құм терапиясы – баланың психоэмоционалды дамуын қолдайтын, шығармашылық қабілеттерін арттыратын және тұлғалық өсуін қамтамасыз ететін ерекше әдіс. Бұл әдіс баланың ішкі әлеміне терең үңіліп, оның сезімдері мен эмоцияларымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Құм терапиясының басты артықшылығы оның баланың шығармашылық әлеуетін аша отырып, ішкі күйін білдіруге және эмоцияларымен жұмыс істеуге көмектесетін бейнеқұралы болуында.
Құм терапиясы арқылы балалар өздеріндегі ішкі қорқыныштар мен алаңдаушылықтардан арылып, эмоцияларын дұрыс бағытта қолдануды үйренеді. Құмды қолдану арқылы бейнелер мен пішіндер жасау балалардың тілдік дағдылары мен шығармашылық ойлау қабілеттерін дамытады. Бұл процес арқылы балалар өздерінің қиялдарын танып, олардың шығармашылық әлеуетін жоғарылатады. Әсіресе тілдік дамуы толық емес балалар үшін бұл әдіс маңызды рөл атқарады, себебі құм арқылы ойларын білдіру тілдік қарым-қатынасқа көмек береді.
Құм терапиясының әлеуметтік дағдыларды дамытудағы рөлі де ерекше. Топтық жұмыста балалар өзара пікір алмасып, бір-бірінің сезімдеріне деген сезімталдықты қалыптастырады. Мұндай дағдылар олардың өзара қарым-қатынас жасауына, өз ойларын тыңдауға және түсінуге, қоғамда өзін дұрыс ұстауға көмектеседі.
Құм терапиясының әр жас тобы үшін тиімділігі жоғары. Мектепке дейінгі жастағы балалар үшін бұл әдіс өздерінің эмоцияларымен жұмыс істеудің ерекше жолы болып табылады. Бастауыш мектеп жасындағы балалар үшін бұл әдіс олардың шығармашылық ойлауын және әлеуметтік қабілеттерін дамытуға үлкен әсер етеді. Бұл кезеңде балалар өздерінің қоғамдағы орнын табуға, қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыруға ұмтылады. Құм терапиясы осы процестерді тереңірек түсінуге және дамытуға көмектеседі.
Қорыта келгенде, құм терапиясы – балалардың психоэмоционалды және шығармашылық дамуындағы маңызды құрал. Бұл әдіс арқылы балалар өз эмоцияларын білдіруді, қорқыныштарымен күресуді және шығармашылық әлеуетін іске қосуды үйренеді. Құм терапиясы балалардың психологиясына терең үңіле отырып, олардың ішкі дүниесін түсіну мен дамытудың тиімді тәсілі болып табылады. Осы әдістің балалар үшін маңызды психологиялық әрі шығармашылық әсерлері көп, сондықтан оны балабақшада және мектепте кеңінен қолдануға болады.
Пайдаланылған әдебиеттер
-
Вудс, В. (2011). «Терапевтический песок: Психологические и терапевтические подходы». Москва: Эксмо.
-
Лурия, А. Р. (1980). «Развитие высших психических функций». Москва: Наука.
-
Франкл, В. (2000). «Человек в поисках смысла». Санкт-Петербург: Питер.
-
Гельман, Р. А. (2015). «Методики арт-терапии». Санкт-Петербург: Речь.
-
Виготский, Л. С. (2000). «Психология искусства». Москва: Искусство.
-
Каплан, Р. (2005). «Арт-терапия: теоретические основы и практические методы». Москва: Издательство РАП.
-
Аникова, М. В. (2010). «Терапия через творчество: Психологические аспекты». Психология и педагогика, №3.
-
Киреев, И. П. (2018). «Песочная терапия как способ коррекции психоэмоциональных нарушений у детей». Психология и практика, 17(2).
-
Козлова, Н. А. (2019). «Искусство и психология: арт-терапия в коррекции детского поведения». Санкт-Петербург: АСТ.
-
Робертс, М. (2013). «Практическое руководство по арт-терапии». Москва: Издательство Юрайт.
шағым қалдыра аласыз













