×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8 (771) 234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады

Құқықбұзушылық және ол үшін жауапкершілік. Жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылық.

Автор:Жолдасова Эльвира Берлескызы
Бағыты: Адам және қоғам
Бөлімі: Ашық сабақ
Сыныбы: 10 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-04-08

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Ашық сабақ. Тәжірибе алмасу. Жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылықтың алдын алу



Қысқа мерзімді жоспар (ҚМЖ)
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
Құқұық және адамның өмірі.
Мектеп: Тасарық арнайы негізгі орта мектебі
Пәні: Адам.Қоғам.Құқық.

Күні: 13.02.2019ж.
Мұғалімнің аты-жөні: Жолдасова Э.Б.

Сынып: 10 а-б
Қатысқандар саны: 10
Қатыспағандар:

Сабақ тақырыбы:

Құқықбұзушылық және ол үшін жауапкершілік.
Жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылық.

Оқу мақсаттары

Оқушылардың құқықтық сауаттылығын арттырып,жасөспірімдер арасындағы құқықбұзушылық түрлерімен таныстыру.
Ата Заңымызға деген сүйіспеншілік сезімін қалыптастырып шыншыл, әділетті,парасатты түлға қалыптастыру.




Сабақ мақсаттары
Барлық оқушылар: Жалпы құқық ұғымына түсінік береді.
Көптеген оқушылар: Құқықтық нормалар мен діни нормалардың айырмашылығын айта алады.
Кейбір оқушылар: Қосымша деректер келтіре отырып өз ойын тиянақты жеткізе алады.


Тілдік мақсат
Негізгі сөздер мен терминдер.
Терминдер: құқықбұзушылық, жауапкершілік,құқық, міндет, жаза, заң, бостандық, қылмыс ,тұтқындау, түзету колониясы, абақты.
Айтылым дағдысы,тыңдалым дағдысы: Миға шабуыл әдісінде құқықтық қатынастар субьектілері және олардың құқықтары мен міндеттерінің айырмашылығын сұрақ-жауап арқылы меңгереді.



Бағалау критерийлері
Жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.


Пәнаралық байланыстар
Қазақстан тарихы


АКТ қолдану дағдылары
Сабақта АКТ-ны тиімді қолдану оқушылардың ойлау қабілеттерін жетілдіріп,ізденімпаздық дағдыларын қалыптастырады.

Алдыңғы тақырып
Құқық және заңдылық.Құқықтық қатынастар.


Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
Ресурстар

Сабақтың басы

2мин













3мин



















5мин


















1.Ұйымдастыру кезеңі (2мин.) .Психологиялық ахуал қалыптастыру: Аялы алақан Мақсаты: жылылықты, мейірімділікті, еркіндікті дамыту. Нұсқаулық: қатысушылар шеңбер болып отырады.Бастапқы қатысушы жанындағы көршісінің қолын ұстап,бір-біріне бір ауыз жылы сөз немесе тілек айтады.
Топтарды таныстыру. Бүгінгі сабағымызға екі топ қатысып отыр 1- топ 2- топ Ақиқат Әділет
2 .Тақырып ашу. Миға шабуыл бірнеше сұрақтар қою арқылы тақырыпты ашу.
1. Құқық дегеніміз не?
2. Міндет дегеніміз не?
3. Норма сөзі нені білдіреді?
4. Әлеуметтік норма дегеніміз не?
5.Адам құқығы қай кезден пайда болады?
6. Заң шығарушы органды атаңыз?
7.ҚР-ның Конституциясы қанша тараудан қанша баптан тұрады?
8.Адамның құқықтық мәртебесі немен анықталады?
9.Мәміле дегеніміз не?
10. Заң қай кезден бастап күшіне енеді?
11.ҚР Конституциясы қай жылы қабылданды?
12.Дәстүр және әдет ғұрып нормалары деп нені айтамыз?

3. Кластер әдісі бойынша постер қорғау.
1-топ Әділет
Сен өз құқығыңды білесің бе?
Біздің құқығымыз- ата-анасын білуге,өмір сүруге,білім алуға,еңбек етуге,салауатты өмір салтын ұстануға,демалуға,ем алуға,сөз,ар-ождан бостандығына,мамандық таңдауға, т.б




2-топ Ақиқат
Сен өз міндетіңді білесің бе? Біздің міндетіміз-оқуға,білімді болуға, Отанымызды сүюге, қорғауға,үлкенге құрмет кішіге ізет көрсетуге,мектептің ішкі ережесін сақтауға,оқушы ережесін сақтауға патриот болуға,т.б


Оқулық, суреттер,
әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер,маркер,.






Сабақтың ортасы/ сабақтың негізгі бөлімі







6мин










4мин





3мин


2мин













3мин















5мин


3мин

4. Жаңа сабақ: Құқық.Құқықбұзушылық және ол үшін жауапкершілік
Жаңа сабақтың тақырыбымен таныстыра отырып слайд арқылы жаңа сабақты түсіндіру.
Құқықбұзушылық дегеніміз-қоғамға зиян келтіретін және ол бойынша жазаланатын қоғамға қарсы әрекет.
Құқықбұзушылықтың түрлері:
а. тәртіптік
ә. азаматтық
б. әкімшілік
в. қылмыстық
Жазаның түрлері:
Ескерту,сөгіс,жұмыстан шығару,ақы төлеу,моральдық шығынға өтем төлеу, әкімшілік қамау,тұтқындау, еңбекпен түзету,құқықтан айыру,бас бостандығынан айыру т.б.

5. Суретпен сырласу әдісі
Қасым хан
Тәуке хан
Төле би
Әйтеке би
Қазыбек би
Майқы би
Балқы би т.б.

6. Тақырыпқа байланысты бейнетаспа көрсету: Жасөспірім арасындағы құқықбұзушылық

7. Көкейде жүрген сауал
1. Психологқа сұрақ: Бейнетаспадан көріп отырғандарыңыздай қазіргі кезде жасөспірімдердің әсіресе мектеп оқушыларының арасында құқықбұзушылық пен тәртіпсіздіктер белең алып отыр.Бұған не себеп,қателік кімнен кетуде,ата-анадан ба, мектептен бе,қоғамнан ба,әлде баланың өзінен бе?


2. Тәрбие жөн.орынбасарға сұрақ: Мектептің ішкі ережесінде оқушылардың міндеттері қандай?Осы мекемеде тәрбиешілер мен мұғалімдер тарапынан бала тәрбиесіне жетік көңіл бөлінуде деп ойлайсыз ба?
3.Ата-анаға сұрақ: Бала тәрбиесіне ең алдымен жауапты кім?Ата-ана ретінде сіздер қандай үлес қосып жатсыздар?
8 Кейс стади әдісі.( жадаят ұсынылады
оқушылар пікірлерін айтады)
а.1-топ. Сөз бостандығы Сабақ үстінде сен досыңмен әңгімелесіп отырсың,өйткені сен сөз бостандығына құқығым бар деп есептейсің.
ә. 2-топ Ұялы телефон Сабақта досың ұялы тел. Арқылы музыка тыңдап отыр, өйткені ол мәдениет жетістіктерін пайдалануға құқығым бар деп есептейді.
б. екі топқа да Заңсыз арал Біз ешқандай заңы жоқ аралда өмір сүрсек не болар еді?
(үш жағдаятта да оқушылардың пікірлері тыңдалады)

9. Сергіту сәті: Қызыл,жасыл,сары ауыл

10. Бес саусақ әдісі. (кері байланыс)
Сабақты қорытындылау.
1.Бас бармақ- басты мәселе.
Бүгінгі сабақта ең құнды мәселе не болды?
2. Балалы үйрек- бірлесу.
Қалай жұмыс жасадым, кімге көмек бердім?
3. Ортан терек- ойлану.
Мен бүгін қандай білім мен тәжірибе алдым?
4. Шылдыр шүмек-шынайылық.
Сабақ маған ұнадыма? Неліктен?
5 Кішкентай бөбек-көңіл-күй ахуалы.
Мен сабақта өзімді қалайша сезіндім?




Сабақтың соңы

Үйге тапсырма: Құқық. Құқықбұзушылық және ол үшін жауапкершілік.
саны:

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушы- ларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?
Саралау әртүрлі қабілеттерді дамытатын тапсырмаларды
орындау арқылы және тапсырманы жеке дара, жұппен, топпен орындау формалары арқылы жүзеге асырылады. Қабілеті жоғары оқушылар жұптық, топтық тапсырмаларды орындауда ресми емес топбасшы рөлін орындап, басқа оқушыларға өз ойын түсіндіреді.



Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Критерийлерге сәйкес өзара бағалау, топтық бағалау түрлері ұйымдастырылады. Өз тарапымнан оқушылардың оқу тапсырмаларын орындауы бойынша кері байланыс беріп, білімдерін жақсарту жолдарын түсіндіремін.
Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы Оқушылардың денсаулығына мән беріп, компьютерді қажет емес жағдайда өшіру.Кабинеттің ауасын желдетіп, жарықтың оқушы столына дұрыс түсуін, дұрыс отыруын қадағалаймын.Сабақ үстінде оқушылардың еркін қозғалуына мүмкіндік жасалады.

Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы оқу мақсатына қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
Сабақ мақсаттары орындалды.
Оқу мақсатына қол жеткізілді.
Денсаулықтарына байланысты есте сақтау қабілеттері нашар болғандықтан, мәтінді жақсылап оқып үлгермеуіне байланысты, үйде аяқтауға берілді.
Сабақ жоспарынан айтарлықтай ауытқу болған жоқ.


Жалпы бағалау Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1.Адам құқығының,міндетінің,ҚР-ның Заңдарының маңыздылығын анықтады. 2.Оқушылар берілген деректерден барынша ақпарат алып, оны талдап, қорытынды шығарды.
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)? 1.Оқушылардың белсенділігі және оқушылардың тілдік білімінің жақсаруы. 2.Материалдардың сапалылығы.

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет? Жұптық және топтық жұмыстар оқушылардың бірлесіп жұмыс жасау (бірін бірі тыңдау, өз пікірін білдіру, дәлелдер келтіру) дағдыларын жетілдіруге әсерін тигізді. Деректік мәтіндерді оқушылардың жақсы түсінгені байқалды. Дегенмен салыстыра талдау жасасақ қиналатын оқушылар бар. Оқуға,жазуға қиналатын оқушылармен қосымша жұмыстар жүргізу керек және тапсырмаларды жеңілдетіп жасап қою жөн деп санаймын. Сонымен бірге, құндылықтар туралы пікірлерін ортаға салып отыру қажет.





















Тәртіпсіз ел болмайды,
тәртіпке бас иген құл болмайды Б.Момышұлы.




Тәрбиелі-тәртіптің құлы,
тәртіпті–елдің ұлы Б.Момышұлы.





Сабақ жоспары
1.Аялы алақан психологиялық ахуал қалыптастыру
2. Миға шабуыл Үй тапсырмасын сұрау
3. Кластер әдісі постер қорғау
4. Жаңа сабақ
5. Суретпен сырласу
6. Бейнетаспа
7. Көкейде журген сауал
8. Кейс стади әдісі жағдаят ұсынылады
9. Қызыл,жасыл,сары ауыл сергіту сәті
10. Бес саусақ кері байланыс
Тексерілді: Оқу ісінің меңгерушісі: Б.Жүнісбеков
Қысқа мерзімді жоспар (ҚМЖ)
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

Мектеп: Тасарық арнайы негізгі орта мектебі
Пәні:қазақстан тарихы

Күні:15.02.2019
Мұғалімнің аты-жөні: Жолдасова Э.Б.

Сынып: 8
Қатысқандар саны:7
Қатыспағандар:

Сабақ тақырыбы:



Оқу мақсаттары






Сабақ мақсаттары
Барлық оқушылар:

Көптеген оқушылар:

Кейбір оқушылар:


Тілдік мақсат
Барлық пәндер үшін



Бағалау критерийлері




Пәнаралық байланыстар



АКТ қолдану дағдылары



Алдыңғы тақырып



Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
Ресурстар

Сабақтың басы



Ұйымдастыру кезеңі 2 минут
Топтарға бөлу. Қағаз қиындылары
Бірнеше құттықтау қағаздарын топ құрамындағы оқушылар саны бойынша беске, алтыға жыртып, оларды араластырып, оқушыларға таратып беру керек. Оқушылар қиықтарды құрастырып бүтін сурет шығарады. Сол арқылы топтарға бөлінеді.

Психологиялық ахуал қалыптастыру: 3 минут
Өзі туралы кластер тренинг
Оқушылар танысу үшін өздері туралы кластерлер құрастыруы керек. Олар парақтың ортасындағы шеңберге өз есімдерін жазып, одан таралатын шеңберлерге өздерінің өмірінде маңызы бар бес негізгі рөлін жазады. Мысалы: Жанұяның еркесі, адал дос т.б
















Сабақтың ортасы/ сабақтың негізгі бөлімі






























Сабақтың соңы


саны:

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?





Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы



Сабақ бойынша рефлексия


Жалпы бағалау










?



Саралау әртүрлі қабілеттерді дамытатын тапсырмаларды орындау арқылы және тапсырманы жеке дара, жұппен, топпен орындау формалары арқылы жүзеге асырылады.
Қабілеті жоғары оқушылар жұптық, топтық тапсырмаларды орындауда ресми емес топбасшы рөлін орындап, басқа оқушыларға өз ойын түсіндіреді.
Критерийлерге сәйкес өзара бағалау, топтық бағалау түрлері ұйымдастырылады. Өз тарапымнан оқушылардың оқу тапсырмаларын орындауы бойынша кері байланыс беріп, білімдерін жақсарту жолдарын түсіндіремін.


Оқушылардың денсаулығына мән беріп, компьютерді, интерактивті тақтаны қажет емес жағдайда өшіру.
Кабинеттің ауасын желдетіп, жарықтың оқушы столына дұрыс түсуін, дұрыс отыруын қадағалаймын.
Тапсырмалардың әртүрлі формаларын қолдану арқылы сабақ үстінде оқушылардың еркін қозғалуына мүмкіндік жасалды.

Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
Сабақ мақсаттары орындалды.
ОМ қол жеткізілді.
Орыс тілді сыныптарда кейбір оқушылардың қазақ тілін нашар меңгеру кедергілері бар болғандықтан, мәтінді жақсылап оқып үлгермеуіне байланысты, үйде аяқтауға берілді.
Сабақ жоспарынан айтарлықтай ауытқу болған жоқ.


Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Саралау әртүрлі қабілеттерді дамытатын тапсырмаларды орындау арқылы және тапсырманы жеке дара, жұппен, топпен орындау формалары арқылы жүзеге асырылады.
Қабілеті жоғары оқушылар жұптық, топтық тапсырмаларды орындауда ресми емес топбасшы рөлін орындап, басқа оқушыларға өз ойын түсіндіреді.
Критерийлерге сәйкес өзара бағалау, топтық бағалау түрлері ұйымдастырылады. Өз тарапымнан оқушылардың оқу тапсырмаларын орындауы бойынша кері байланыс беріп, білімдерін жақсарту жолдарын түсіндіремін.


Оқушылардың денсаулығына мән беріп, компьютерді, интерактивті тақтаны қажет емес жағдайда өшіру.
Кабинеттің ауасын желдетіп, жарықтың оқушы столына дұрыс түсуін, дұрыс отыруын қадағалаймын.
Тапсырмалардың әртүрлі формаларын қолдану арқылы сабақ үстінде оқушылардың еркін қозғалуына мүмкіндік жасалды.

Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
Сабақ мақсаттары орындалды.
ОМ қол жеткізілді.
Орыс тілді сыныптарда кейбір оқушылардың қазақ тілін нашар меңгеру кедергілері бар болғандықтан, мәтінді жақсылап оқып үлгермеуіне байланысты, үйде аяқтауға берілді.
Сабақ жоспарынан айтарлықтай ауытқу болған жоқ.



50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.