Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Құқықтық сауаттылық заман талабы
Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
11 Мамыр 2018
1087
1 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ОҚО Мақтарал ауданыШ.Бектасов атындағы жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесіжоғары санатты тарих пәні мұғаліміҚонарбаева Үрзада ТәшімқызыТақырыбы: Өз құқығымызды білеміз бе?Мақсаты: Оқушылардың құқықтық сауаттылығын арттыру. Ата заңымызға деген сүйіспеншілік қалыптастырып, шыншыл да әділетті және парасатты тұлғаны қалыптастыру Түрі: Кездесу, пікірталасКөрнекілігі: ҚР конституциялық заңы, балалар құқығы туралы заң
Жүру барысы:І психологиялық тренингІІ Құқық туралы жалпы түсінікІІІ Сенің құқығың – менің құқығым (оқушы құқығы)ІҮ «Тығырықтан шығар жол қайсы» (Ситуациялық жағдайды шешу)ҮІ Ойды аяқта (Мақал – мәтелдің жалғасын табу, түсінік беру)ҮІІ ҚорытындыМұғалім: Құрметті ұстаздар, ата – аналар, оқушылар, және кеш қонақтары «Өз құқығымызды білеміз бе?»атты пікірталас кешімізге қош келдіңіздер!Пікірталастың негізгі мақсаты: оқушылардың құқықтық сауаттылығын арттырып, құқық бұзушылық және қылмыс белгілерімен, түрлерімен таныстыру. Қоғамның заңдары мен нормаларын орындауға, құқықтарды біліп оны тәрбиелеу.І психологиялық тренингПікірталасымызды бастамас бұрын бір – бірлеріңізге деген қарым – қатынастарыңызды ізгілендіру мақсатында бір-біріңізге жылы лебіздер айтыңыздар.Сіздерге екі ақ парақша беріледі. Бірінші парақшаға жоғары бағалайтын адами қаситетерді жазып, қалаған адамымызға бересіз. Осыдан кейін кезектесіп, алған парақтарыңызға не жазылғанын дауыстап оқып беріңіздер.2 ақ парақ берілген. Дәл ортасында дөңгелек қара ноқаты бар. Осы суреттен не көріп тұрсыздар, соны суреттеп беріңіздер. (бұл тренингте аққа қарағанда қара түс көзге шалынады, сондықтан ақ жақсылықтың белгісі болғандықтан оны көре білуіміз керек)ІІ құқық туралы жалпы түсінік Енді құқық жөнінде жалпы түсінік бере кетсек. Интерактивті тақтаға назар аударыңыздарҚоғамда өмір сүретін адамдардың өздерін ұстау ережелерінің жиынтығын әлеуметтік нормалар деймізӘлеуметтік норма
Құқық МоральӘлеуметтік нормаларын мемлекеттің пәрменімен заңдастырылған бөлігі құқықтығы, ал мемлекеттің пәрменімен заңдастырылмаған бөлігі моральды құрайды.Құқық дегеніміз - мемлекет тарапынан заңдастырылған және қорғалатын жалпыға бірдей міндетті нормалар жүйесі.Құқықтың ерекшелігі – оның нормалары бұзылған жағдайда кінәлі заң арқылы жауапқа тартылатындағында. Моральдық тәртіпті бұзғаны үшін адам заңды жауапкершілікке тартылмайдығ бірақ көпшіліктің назарына ілігеді. Айналасына жағамсыз пікір туғызады.Құқықтық нормалар тек қана заңдардан тұрмайды, басқа да нормативтік жарлықтар, үкімет мемлекеттік органдар – нормативтік шешімдер қабылдайды.1948 жылы 10 желтоқсанда БҰҰ Бас Ассабелеясы құқықтарының жалпыға ортақ деклорациясын қабылдады. Ол бойынша адам құқығы 3 топқа бөлінеді.
Адам құқығытабиғи құқықАзаматтық құқық
Экон-қ әлеуметтік мәдениБіздің елімізде адам құқықтары Ата заңымыз – Қазақстан Республикасының Конституциясында да көрініс тапқан. Ол 9 бөлім, 98 баптан тұрады.ІІ Сенің құқығың – менің құқығым. Бұл кезеңде оқушылар өз құқықтары туралыайтып өтеді.1 оқушы: Еркебулан: баланың өмір сүруіне, жеке басының бостандығына, қадір – қасиетіне және жеке өміріне қол сұғылмауына құқылы2 оқушы Дамира: мемлекет баланың жеке басына ешкімнің тиіспеуін қамтамасыз етеді, онің тәнін, жанын жәбірлеуге, дөрекіліктен қорғаудан, оның құқықтарымен бостандықтарына қысым жасаудың өзге де түрлерінен қорғауды жүзеге саырады.3 оқушы Зарина: баланың даралық ерекшеліктерін және оны сақтауға құқығы бала туған сәтінен бастап, аты – жөні, ұлты азаматтығы болуға құқылы. Қай ұлтқа жататындығына, тіліне ,біліміне, денсаулығына ата – анасына қатысты мән жайларға қарамастан тең құқылы.4 оқушы Темірхан: Әр бала сөз бостандығына және өз ой пікірін айтуға, ар – ождан бостандығына коммерциялық емес ұйымдарға және ҚР – ның заңдарымен етілген бейбіт жиналыстарға қатысуға құқығы бар.5 оқушы Орнынбек: Біреудің атына кір келтіруге, жеке басының тіршілігіне араласуға, рұқсатсыз біреудің үйіне кіруіне ,рұқсатсыз біреудің хаттарын оқуға құқығы жоқ.6 оқушы Ақзипа: Әркімнің ана тілі мен төл мәдениетін пайдалануға, қарым – қатынас, тәрбие, оқу, шығармашылық тілін таңдап алуға құқығы бар. Оқушы Бекболат: Азаматтардың тегін орта білім алуына кепілдің беріледі. Орта білім алу міндетті. Республика азаматтарының конкурстық негізде тегін жоғары білім алуға құқығы бар. 8 оқушы Саят: Әрбір адам өз пікірі болуына, ойындағысын еркін айтуға құқығы бар. Өз құқықтарыңызды айтып өттіңіздер, қандай міндеттеріңіз бар соған тоқталып өтсек.(оқушылар өз міндеттерін айтады)ІІІ «Тығырықтан шығар жол қайсы»Көшедегі көрініс:Орынбек: Бекболат бүгін ауылда той болып жатыр білесің бе?Бекболат: ия. Ия айтпақшы Саяттар бүгін жиналайық той қызықтаймыз деген, саған хабарласқан жоқпа?Орынбек: жүр ендеше солай қарай барайық, бар қызықтан құр қалармыз.Бекболат: Кеттік жолшыбай Темірланға соға кетейік, ол да баратын шығар.Орынбек: Темірлан біз той болып жатқан жерге бара жатырмыз. Балалардың барлығы сонда, кеттік жүр бізбен.Темірлан: жоқ, мен әуелә ата – анама ескертуім керек, әйтпесе алаңдайтын шығар. Бекболат: Туу, ата – анаңа ескертіп қайтесің, біз секілді айтпай кетіп қалмайсың ба, сұрансаң жібермейдіғой.Темірлан: балалар, мені жібермейді бара алмаймын. Ол жақтан ішімдік ішкен адамдар кездесіп бірнәрсеге душар болармыз.Орынбек: онда өзің біл, көп қызықтан құр қаласың.Бекболат: осы кезден бастап көшеге үйрене бермейсіңбе?.
Жүру барысы:І психологиялық тренингІІ Құқық туралы жалпы түсінікІІІ Сенің құқығың – менің құқығым (оқушы құқығы)ІҮ «Тығырықтан шығар жол қайсы» (Ситуациялық жағдайды шешу)ҮІ Ойды аяқта (Мақал – мәтелдің жалғасын табу, түсінік беру)ҮІІ ҚорытындыМұғалім: Құрметті ұстаздар, ата – аналар, оқушылар, және кеш қонақтары «Өз құқығымызды білеміз бе?»атты пікірталас кешімізге қош келдіңіздер!Пікірталастың негізгі мақсаты: оқушылардың құқықтық сауаттылығын арттырып, құқық бұзушылық және қылмыс белгілерімен, түрлерімен таныстыру. Қоғамның заңдары мен нормаларын орындауға, құқықтарды біліп оны тәрбиелеу.І психологиялық тренингПікірталасымызды бастамас бұрын бір – бірлеріңізге деген қарым – қатынастарыңызды ізгілендіру мақсатында бір-біріңізге жылы лебіздер айтыңыздар.Сіздерге екі ақ парақша беріледі. Бірінші парақшаға жоғары бағалайтын адами қаситетерді жазып, қалаған адамымызға бересіз. Осыдан кейін кезектесіп, алған парақтарыңызға не жазылғанын дауыстап оқып беріңіздер.2 ақ парақ берілген. Дәл ортасында дөңгелек қара ноқаты бар. Осы суреттен не көріп тұрсыздар, соны суреттеп беріңіздер. (бұл тренингте аққа қарағанда қара түс көзге шалынады, сондықтан ақ жақсылықтың белгісі болғандықтан оны көре білуіміз керек)ІІ құқық туралы жалпы түсінік Енді құқық жөнінде жалпы түсінік бере кетсек. Интерактивті тақтаға назар аударыңыздарҚоғамда өмір сүретін адамдардың өздерін ұстау ережелерінің жиынтығын әлеуметтік нормалар деймізӘлеуметтік норма
Құқық МоральӘлеуметтік нормаларын мемлекеттің пәрменімен заңдастырылған бөлігі құқықтығы, ал мемлекеттің пәрменімен заңдастырылмаған бөлігі моральды құрайды.Құқық дегеніміз - мемлекет тарапынан заңдастырылған және қорғалатын жалпыға бірдей міндетті нормалар жүйесі.Құқықтың ерекшелігі – оның нормалары бұзылған жағдайда кінәлі заң арқылы жауапқа тартылатындағында. Моральдық тәртіпті бұзғаны үшін адам заңды жауапкершілікке тартылмайдығ бірақ көпшіліктің назарына ілігеді. Айналасына жағамсыз пікір туғызады.Құқықтық нормалар тек қана заңдардан тұрмайды, басқа да нормативтік жарлықтар, үкімет мемлекеттік органдар – нормативтік шешімдер қабылдайды.1948 жылы 10 желтоқсанда БҰҰ Бас Ассабелеясы құқықтарының жалпыға ортақ деклорациясын қабылдады. Ол бойынша адам құқығы 3 топқа бөлінеді.
Адам құқығытабиғи құқықАзаматтық құқық
Экон-қ әлеуметтік мәдениБіздің елімізде адам құқықтары Ата заңымыз – Қазақстан Республикасының Конституциясында да көрініс тапқан. Ол 9 бөлім, 98 баптан тұрады.ІІ Сенің құқығың – менің құқығым. Бұл кезеңде оқушылар өз құқықтары туралыайтып өтеді.1 оқушы: Еркебулан: баланың өмір сүруіне, жеке басының бостандығына, қадір – қасиетіне және жеке өміріне қол сұғылмауына құқылы2 оқушы Дамира: мемлекет баланың жеке басына ешкімнің тиіспеуін қамтамасыз етеді, онің тәнін, жанын жәбірлеуге, дөрекіліктен қорғаудан, оның құқықтарымен бостандықтарына қысым жасаудың өзге де түрлерінен қорғауды жүзеге саырады.3 оқушы Зарина: баланың даралық ерекшеліктерін және оны сақтауға құқығы бала туған сәтінен бастап, аты – жөні, ұлты азаматтығы болуға құқылы. Қай ұлтқа жататындығына, тіліне ,біліміне, денсаулығына ата – анасына қатысты мән жайларға қарамастан тең құқылы.4 оқушы Темірхан: Әр бала сөз бостандығына және өз ой пікірін айтуға, ар – ождан бостандығына коммерциялық емес ұйымдарға және ҚР – ның заңдарымен етілген бейбіт жиналыстарға қатысуға құқығы бар.5 оқушы Орнынбек: Біреудің атына кір келтіруге, жеке басының тіршілігіне араласуға, рұқсатсыз біреудің үйіне кіруіне ,рұқсатсыз біреудің хаттарын оқуға құқығы жоқ.6 оқушы Ақзипа: Әркімнің ана тілі мен төл мәдениетін пайдалануға, қарым – қатынас, тәрбие, оқу, шығармашылық тілін таңдап алуға құқығы бар. Оқушы Бекболат: Азаматтардың тегін орта білім алуына кепілдің беріледі. Орта білім алу міндетті. Республика азаматтарының конкурстық негізде тегін жоғары білім алуға құқығы бар. 8 оқушы Саят: Әрбір адам өз пікірі болуына, ойындағысын еркін айтуға құқығы бар. Өз құқықтарыңызды айтып өттіңіздер, қандай міндеттеріңіз бар соған тоқталып өтсек.(оқушылар өз міндеттерін айтады)ІІІ «Тығырықтан шығар жол қайсы»Көшедегі көрініс:Орынбек: Бекболат бүгін ауылда той болып жатыр білесің бе?Бекболат: ия. Ия айтпақшы Саяттар бүгін жиналайық той қызықтаймыз деген, саған хабарласқан жоқпа?Орынбек: жүр ендеше солай қарай барайық, бар қызықтан құр қалармыз.Бекболат: Кеттік жолшыбай Темірланға соға кетейік, ол да баратын шығар.Орынбек: Темірлан біз той болып жатқан жерге бара жатырмыз. Балалардың барлығы сонда, кеттік жүр бізбен.Темірлан: жоқ, мен әуелә ата – анама ескертуім керек, әйтпесе алаңдайтын шығар. Бекболат: Туу, ата – анаңа ескертіп қайтесің, біз секілді айтпай кетіп қалмайсың ба, сұрансаң жібермейдіғой.Темірлан: балалар, мені жібермейді бара алмаймын. Ол жақтан ішімдік ішкен адамдар кездесіп бірнәрсеге душар болармыз.Орынбек: онда өзің біл, көп қызықтан құр қаласың.Бекболат: осы кезден бастап көшеге үйрене бермейсіңбе?.
- Құрметті ата – аналар осы жағдайға байланысты сіздердің пікірлеріңізді білсек, ата – ана қай жерден қате жіберіп отыр
- Учаскелік полиция инспекторына осы жағдайда оқушылар және ата – аналар қандай жауапкершілікке тартылады?
- Жасөспірімдердің арасында қандай құқық бұзушылықтар жиі кездеседі.
- Қылмыстық кодекс дегеніміз не?
- Камелетке толмағандарға қандай жаза қоладанады.
- Қазіргі уақытта мектеп жасындағы балалардың түнде көшеге шығу кездеседі. Осыған қандай шара қолданады.
- Мектеп оқушыларына қандай ақыл – кеңесіңізді берсеңіз.
- Мектеп психологы Сырайлова Камила апайға мындай сұрақтар
- Мектеп жасындағы балалардың мінез құлқының ауытқуына қандай жағдайлар әсер етеді.
- Каметелтке толмаған мектептегі «қиын» балалар туралы не айтар едіңіз
- Сыныбымыздағы Ақзипаның мінез – құлқын қалай бағамдар едіңіз. Оның кейбір іс – әректінен ауытқушылық байқалмайды ма? Мектептің ішкі ережесін сақтамайтын оқушыларға қандай шаралар қолданыланды. Оны болдармаудың жолдары қалай?
- Ойды аяқта
- Біреуге ор қазба....(өзің тусесің)
- Заңның құрығы (бәрінен ұзын)
- Өтірікшінің құрығы ......(бір – ақ тұтам)
- Тура биде туған жоқ......(туған жоқ)
- Туғанды биде иман айнасы.....(иман жоқ)
- Қолыңмен істегенді.......(мойныңмен көтер)
- Тек жүрсең.....(тоқ жүресің)
- Заңды силаған...... (еркін жүреді)
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)