Рефлексия мен кері байланыс: айырмашылығы, маңызы және әдістері жайлы қысқа нұсқа

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Рефлексия мен кері байланыс: айырмашылығы, маңызы және әдістері жайлы қысқа нұсқа

Материал туралы қысқаша түсінік
Рефлексия – бұл адамның өз тәжірибесін, әрекеттерін, сезімдерін және сол әрекеттерден алған нәтижелерін саналы түрде ой елегінен өткізу процесі. Педагогикада рефлексия оқушының немесе мұғалімнің оқу процесіне қатысты өзіндік ойы, түсінігі мен бағалауы ретінде қолданылады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Рефлексия мен кері байланыс: айырмашылығы, маңызы және әдістері жайлы қысқа нұсқа

«Өрлеу» БАҰО» АҚФ Маңғыстау облысы бойынша КДИ Жаратылыстану-математикалық бағыттағы кафедрасының аға оқытушысы Тажибаев Булатбек Толкумбекович

Рефлексия мен кері байланыс – білім беру үдерісінде маңызды орын алатын екі ұғым. Олар көбіне бір-біріне ұқсас болып көрінгенімен, мақсаты мен қолдану тәсілдері әртүрлі.

Рефлексия дегеніміз не?

Рефлексия – адамның өз әрекеттерін, ойларын, эмоцияларын талдап, бағалап, олардың нәтижесін саналы түрде түсіну үдерісі. Бұл педагогикада оқушының немесе мұғалімнің оқу барысында не үйренгенін, қандай қиындықтар болғанын, қандай жетістіктерге жеткенін және болашақта не істеу керектігін ойлауы үшін қолданылады.

Рефлексияның мақсаттары:

  • Өзінің оқу әрекетін түсіну және бағалау;

  • Қателіктерін анықтап, олардан сабақ алу;

  • Болашақ әрекетті жоспарлау;

  • Өздігінен даму мен жетілуге ұмтылу.

Мұғалім үшін рефлексия:

  • Сабақтан кейін өз іс-әрекетін сараптау;

  • Қай әдіс тиімді болды, не нәтиже бермеді деген сұрақтарға жауап іздеу;

  • Сабақты жетілдіру жолдарын анықтау.

Оқушы үшін рефлексия:

  • "Мен бүгін не үйрендім?"

  • "Маған не қиын болды?"

  • "Менің жетістігім неде?"

  • "Келесіде нені жақсартамын?"

Рефлексияның түрлері:

  1. Когнитивтік рефлексия – оқушы өзінің не үйренгенін, қандай білім алғанын талдайды.

  2. Эмоциялық рефлексия – оқу үдерісі барысында қандай сезімдер болғанын бағалайды.

  3. Іс-әрекеттік рефлексия – қандай қадамдар жасағанын және олардың нәтижесін қарастырады.

Рефлексияның әдістері:

  • "Бес саусақ" әдісі – әр саусақ белгілі бір сұраққа жауап береді (мысалы: Не ұнады? Не қиын болды?).

  • "Мен бүгін..." әдісі – оқушылар сөйлемді аяқтайды (мысалы, "Мен бүгін жаңадан білдім...", "Мен бүгін түсіндім...").

  • "Стикердегі ой" – оқушылар сабақ туралы өз ойларын қағазға жазып, қабырғаға жабыстырады.

Кері байланыс дегеніміз не?

Кері байланыс – білім алушыға немесе оқытушыға оқу үдерісі барысында берілетін ақпарат, яғни (feedback) – бұл оқушы мен мұғалім арасындағы немесе оқушы мен оқушы арасындағы оқу процесінде берілетін ақпарат алмасу. Оның басты мақсаты – оқушының жетістіктерін анықтау, қиындықтарын түзету және оны әрі қарай дамытуға бағыт беру. Қысқаша айтқанда жетістігі мен жетілмеген тұстарын айқындауға және даму бағытын көрсетуге бағытталады.

Кері байланыстың түрлері:

  1. Конструктивті кері байланыс (құнды кеңес беру) – оң және сындарлы пікірлерді қамтиды, оқушыға дамуға мүмкіндік береді, жетілдіру бағыттарын көрсетеді.

  2. Позитивті (мадақтау) – оқушыны ынталандырады.

  3. Сыни (нақты және сыпайы) – қателікті көрсетіп, түзетуге мүмкіндік береді, дәлелдерге, нақты мысалдарға сүйенеді.

  4. Жедел кері байланыс – уақытылы беріледі, себебі уақыт өте келе оның әсері азаяды.

  5. Өзіндік кері байланыс – оқушы өзінің оқу әрекетін бағалайды (рефлексиямен байланысты).

Кері байланыстың әдістері:

  • "Үш жұлдыз, бір тілек" – үш жақсы нәрсе мен бір жақсартуды қажет ететін ұсыныс айтылады.

  • "Бағдаршам" әдісі – жасыл (бәрін түсіндім), сары (орташа), қызыл (түсінбедім) түстер арқылы оқушылар өз жағдайын көрсетеді.

  • "Шеңбердегі пікір" – оқушылар шеңберге отырып, сабақ туралы пікір білдіреді.

Рефлексия мен кері байланыстың айырмашылығы

Салыстыру

Рефлексия

Кері байланыс

Мақсаты

Оқушының немесе мұғалімнің өзіндік бағалауы

Білім алушының жетістігін бағалау және бағыт беру

Кім жасайды?

Оқушы немесе мұғалім өзі

Мұғалім немесе оқушы басқаға береді

Қашан қолданылады?

Сабақ соңында, кейде сабақ барысында

Сабақтың кез келген кезеңінде

Қалай жүзеге асады?

Өз-өзін талдау, бағалау

Мұғалімнің немесе оқушының пікір білдіруі


Рефлексия мен кері байланысты сабақта қолдану мысалдары:

Сабақ кезеңі

Рефлексия үлгісі

Кері байланыс үлгісі

Сабақ соңында

«3 нәрсе үйрендім, 2 сұрақ туындады, 1 ұсынысым бар»

Мұғалім: «Сенің идеяң қызықты, ал егер оны нақты мысалмен толықтырсаң, тіпті әсерлі болар еді»

Жұптық жұмыс соңында

«Мен серіктесіммен тиімді жұмыс істей алдым ба?»

Оқушыдан оқушыға: «Сенің түсіндіруің маған көп көмектесті, бірақ дауысың бәсең болды»



Қорыта айтқанда, рефлексия мен кері байланыс – білім беру үдерісінің ажырамас бөлігі.

Рефлексия оқушының өзін-өзі тануына көмектессе, кері байланыс оның дамуына бағыт береді. Мұғалімдер осы екі ұғымды тиімді қолданса, оқушылардың білім сапасы артып, олардың оқу үрдісіне деген ынтасы күшейеді.

Рефлексия – бұл өзін-өзі тану мен дамыту құралы.

Кері байланыс – оқыту сапасын арттыратын маңызды құрал.

Екеуі де сыни ойлау, жауапкершілік, ынтымақтастық сияқты құндылықтарды дамытуда өте маңызды.





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.05.2025
215
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі