Материалдар / SA for the unit music and film grade 9
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

SA for the unit music and film grade 9

Материал туралы қысқаша түсінік
SA for the unit music and film grade 9
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Наурыз 2024
327
11 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Summative assessment for the unit «Music and Film»


Learning objectives 9.2.4.1 Understand most of the implied meaning in unsupported

extended talks on a wide range of general and curricular topics

9.5.3.1 Write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general and curricular topics

9.5.5.1 Develop with support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a range of written genres in familiar general and curricular topics

        1. Write coherently at text level using a variety of connectors on a growing range of familiar general and curricular topics


Assessment criteria · Identify most of the implied meaning in unsupported

extended talks

          • Develop coherent paragraphs with moderate grammatical accuracy

          • Develop coherent arguments supported by examples and reasons

          • Use a variety of connectors to develop coherent paragraphs


Level of thinking skills Knowledge and comprehension

Application


Duration 20 minutes

Listening


Task 1. Listen and circle True or False for statements 1-6.

CD2. Tapescript 3.


1. The boy wants to be in the band.

T

F

2. He doesn’t like singing.

T

F

3. He can’t remember the song on the guitar.

T

F

4. The boy is good at drums.

T

F

5. The girl says she will call him the next day.

T

F


Writing

Task 2. Write a film review of your favourite movie.

In your review you should include the following information:

  • Film`s title.

  • The type of the film. When it was made.

  • Explain the film`s story but don`t explain the ending.

  • Your opinion about the film.

  • Should people go and watch the film?

Assessment criteria

Task

Descriptor

Mark

A learner

Identify most of the


circles “True” as a correct answer for question 1;

1

implied meaning in


circles “False” as a correct answer for question 2;

1

unsupported extended

1

circles “True” as a correct answer for question 3;

1

talks


circles “False” as a correct answer for question 4;

1



circles “False” as a correct answer for question 5;

1

Develop coherent


gives relevant content of a film review;

1

arguments in paragraphs


includes the title of the film;

1

supported by examples


writes its type and/or when it was made;

1

and reasons


gives information about the story of the film

1



without ending;


Develop coherent


expresses his/her opinion of the film;

1

paragraphs with

2

gives recommendation to go or not to go to watch

1

moderate grammatical


the film;


accuracy


writes grammatically correct sentences;

1


Use a variety of connectors to develop coherent paragraphs


uses a variety of connectors correctly to develop

his/her essay;

1

supports his/her arguments by examples and /or

reasons.

1

Total marks

14














Transcript


Boy: Ah, band auditions. Great! I’d love to be in a band! ... Hi. Is this the band audition?

Girl: Hello. Yes. So, you'd like to be in our band?

Boy: Yes, I love music.

Girl: Well, we need a singer, a guitarist and a drummer.

Boy: Oh, I love singing!

Girl: OK, so you can sing. Let’s sing the beginning of this song.

Boy: (singing) Tonight I'm going to have myself a real good time. I feel alive ...

Girl: Right, OK, mmm, maybe not. Can you play an instrument?

Boy: Er, well, I can play the guitar a little.

Girl: OK, let's hear you. What can you play? ... That's it?

Boy: Er, yeah. I can't remember any more.

Girl: Erm, can you play the drums?

Boy: Yeah, sure.

Girl: OK! OK! STOP! That's enough. Erm, what about the maracas? Can you play the maracas?

Boy: Yes, I can. (singing) Young and strong and ... er ...

Girl: Great, great! Hmm ... thanks for coming. I’ll call you next week.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!