Мұғалім:
Қосымша
дерек:
Әңгіме, әдебиетте —
оқиғаны қарасөзбен баяндайтыншағынкөркем шығарма жанры.
Әңгіменіңжанрлықерекшеліктеріоқиғаны баяндау тәсілі, композициялық,
сюжеттікқұрылысы, көркемдікжүйесіарқылыайқындалады.
Әңгіменіңкөлемішағын, кейіпкерлер саны аз,
сюжетұйытқысынқұрайтыноқиғаныңбасталуы,
шарықтаушегіменшешіміболады. Ондаадам, оныңөміріментағдыры,
асамаңыздыдегеноқиғажинақыберіледі.
Мұндабірайтылғанжайларғақайтаоралуға, тәптіштепбаяндауға,
ұзақсуреттеугеорынжоқ. Әңгімежанры аз
суретарқылыкөпжайдыаңғартабілетінайрықшакөркемдікшеберліктіталапетеді.
Оқиғакөбінебіріншіжақтанбаяндалып,
әңгімешініңоқиғағатікелейқатыстылығынкөрсетеді.
1-тапсырма.
Мазмұндау
2-тапсырма.
1.Әр оқушыға
тапсырма.
Бұл шығарма кім
туралы?Әңгіменің негізгі идеясы не? (аргумент арқылы жауап
жаз)
2.
Шығарманың жанрлық
белгілерін мысал келтіре отырып
анықта.
сюжеттік талдау
жаса
Сатылай кешенді талдау оқыту технологиясының
талдау үлгісі: 1.Авторы 2.Тақырып 3.Әдеби
жанр 4.Эпикалық жанр
түрі 5.Шығарманың негізгі
идеясы 6.Шығарманың композициялық
құрылысы 6.1.Сюжеттің
басталуы 6.2.Сюжеттік
байланыс 6.3.Шиеленісуі 6.4.Шарықтау
шегі 6.5.Шығарманың
шешімі 7.Шығармадағы кейіпкерлер
бейнесі 7.1.Жағымды 7.2.Жағымсыз 8.Әдеби-теориялық
ұғымдар 8.1.Троп немесе
құбылту 8.2.Фигура және
айшықтау 9.Түсіндірме
сөздік 10.Тәрбиелік
мәні 3.
Кейіпкерлерге талдау
кестесін толтыр
Кейіпкерлер
|
Әңгіме желісі бойынша
әрекеттері
|
Менің
көзқарасым
|
Жылқышы
шал
|
|
|
Кенжебек
|
|
|
Атажан
бай
|
|
|
4.
Автор
аз сурет
арқылы көп жайды аңғарта білетін айрықша көркемдік шеберліктіжанр
ерекшелігін сақтауда қалай қолданған? (көркемдік тіліне талдау
жасау)
Дескрипторлар:
(соңында уақыт қалса немесе
уақытынан бұрын орындағандарға)
Оқушылар бірін-бірі «Екі
жұлдыз бір тілек» әдісімен бойынша екі жақсы қорғалған тапсырманы,
бір ұсынысын айтып бағалайды.
Берілген сөздер мен сөз
тіркесіне анықтама бер.
Тіксіну-
Құрық
ұстату-
Мес-
Саба-
Шашты-
Барымта-
Жоқтау-
|