Сабақтың
басталуы
7
минут
Сабақтың
ортасы
10
минут
5
минут
10
минут
8
минут
Сабақтың
соңы
5
минут
|
І.Ұйымдастыру
кезеңі
Психологиялық
ахуал
«Арқаға жазылған
комплименттер»
Сабақтың тақырыбы мен
оқу мақсатымен таныстыру;
Ойтүрткі
1.«Бокс» деген сөзді
естігенде ойыңа қандай ұғымдар келеді?
2. Бұл спорт түрінің
ерекшелігі неде? 3.Әлемдік, қазақстандық боксшылар туралы айтып
бере аласың ба?
1-тапсырма
1)Мәтінді мұқият
тыңдап, Атақты боксшының өміріндегі ерекше оқиға ларды сипаттап,
пікір алмасыңдар.
2) Мәтіннен детальді
ақпараттарды анықтаңдар.
Тыңдалым
мәтіні
Мұхаммед Әлидің шын
аты-жөні - Касиус Клей. Оның тұңғыш рет 1960 жылы Римде өткен
Олимпиадалық ойындарында даңқы шықты.
Жартылай ауыр
салмақта өнер көрсеткен ол Олимпиада алтын медалін жеңіп алады.
1964 жылы бокстан әлем біріншілігінде спортшы ауыр
салмақтан жеңіске жетеді. Содан кейін ол мұсылман дінін қабылдап,
Мұхаммед Әли атанады. 60-шы жылдары ол ешкімнен жеңіліп көрген жоқ.
1967 жылы әскери қызмет атқарудан және Вьетнам соғысына қатысудан
бас тартқаны үшін Мұхаммед Әлиді чемпиондық атақтан айырады. Оның
спорттық мансабында біраз уақыт үзіліс болады. Ал 1971 жылы рингке
қайта шыққан Әли Джо Фрейзерден ұтылып алады. Алайда 1974 жылы
өткен кәсіпқой боксшылардың әлемдік біріншілігінде ауыр
салмақтылардың арасында ол қайтадан жеңімпаз атанады. Төрт жылдан
кейін бұл атақтан тағы айырылып алады да, көп кешікпейқайта жеңіп
алады.
Мұхаммед Әли –
кәсіпқой бокстан үш рет жеңімпаз болған бірден-бір
спортшы.
ТІЛДІК
БАҒДАР
Етіс. Етіс түрлері
Қимылдың, іс-әрекеттің орындаушыға немесе іспен байланысты затқа
қатысын білдіретін етістіктің түрі етіс деп аталады. Етістер
мағынасына, морфологиялық тұлғасына қарай төрт түрлі болады. Олар:
өздік етіс, өзгелік етіс, ырықсыз етіс, ортақ етіс. Өздік етіс Іс,
қимыл, амал-әрекеттің сол істі істеушінің өзіне жұмсалуын
білдіретін етістіктің түрін өздік етіс дейді. Өздік етіс сабақты
етістіктің түбіріне -ын, -ін, -н жұрнақтары жалғану арқылы
жасалады. Бұл жұрнақтар дауысты дыбыстан кейін -н түрінде жалғанады
да, дауыссыз дыбыстардан соң -ын, -ін түрінде жалғанады. Мысалы:
Мен тарандым. Сен жуындың. Ол киінді. Болат шешінді деген
сөйлемдерде тарау, жуу, кию, шешу қимылын бірінші, екінші, үшінші
жақтағы адамдардың өздеріне жұмсағандығы айтылады. Өзгелік етіс
Қимыл-амалды істі істеушінің өзі емес, басқа біреу арқылы
жасағандығын білдіретін етістіктің түрін өзгелік етіс дейді.
Мысалы: Біржан ән айтты. – Біржан Әйгерімге ән айтқызды. Біз
шығарма жаздық. – Біз жоғары сынып оқушыларына шығарма жазғыздық.
Өзгелік етістер етістіктің түбіріне -дыр, -дір, -тыр, -тір, -ыр,
-ір, -ғыз, -гіз, -қыз, -кіз, -т, -ыр, -ір жұрнақтары жалғану арқылы
жасалады.
2-тапсырма.
Берілген етістіктерден
өздік етіс жасап, спорт тақырыбына қатысты сөйлем құрап
жаз. Ора, сұра, ойла, сүрт, лақтыр.
Үлгі: Олимпиадада жүлдеге
ие болған спортшы қыз ұшақтан түскен
бойдан гүл шоғына оранды.
6-тапсырма
Қажетті етістіктерді
мағынасына қарай сәйкестендіріп, сөйлемді аяқтап жаз. Етіс түрлерін
анықта.
Жарыстарда әйгілі
мықтылармен ... Ринг алаңында қалуын ...
Жастарға арнап ауылда
спорт мектебін ...
Сидней Олимпиадасының
чемпионы ...
Бокста дүниежүзін
...
Еліміздің көк туын
әлемдік жарыстарда ...
Жеңіс туын олжалағанына
...
Алтын жүлде қанжығасына
...
Қажетті етістіктер:
байланды, желбіретті, жұдырықтастырды, атанды, қуанды, бағындырды,
салдырды, өтінді.
Үй тапсырмасы:
7-тапсырма, 140-б.
Рефлексия
Алшы - Сабақтан өзіңе
пайдалы не алдың?
Тәйке – Сабақта не қиын
болды?
Бүк – Сабақта нені басқаша
өзгертуге болады деп ойлайсың?
Шік – Бүгінгі сабақтан
үйренгенің бойынша алда не істеймін деп ойлайсың?
|
Психологиялық
ахуал
«Арқаға жазылған
комплименттер»
Әр оқушының арқасына
түйрегішпен (немесе скотчпен)
А-4 форматындағы қағаз
бекітіледі. Оқушылар сынып ішін аралап жүріп, бірбірінің
арқаларындағы қағаздарға жылы, жұмсақ сөздер жазып, бірін-бірі
мақтайды. 2-3 минуттан кейін олар қағаздарын алып, шағын топ ішінде
бірбіріне жазылған комплименттерді оқып береді.
Мәтінді мұқият тыңдап,
сұрақтарға жауап береді. Мәтіннен детальді ақпараттарды
анықтайды.
Үлгі:
Оның
тұңғыш рет 1960 жылы Римде өткен Олимпиадалық ойындарында даңқы
шықты.
1964 жылы бокстан
әлем біріншілігінде спортшы ауыр
салмақтан жеңіске жетеді.
1967 жылы әскери
қызмет атқарудан және Вьетнам соғысына қатысудан бас тартқаны үшін
Мұхаммед Әлиді чемпиондық атақтан айырады. Ал 1971 жылы рингке
қайта шыққан Әли Джо Фрейзерден ұтылып алады. Алайда 1974 жылы
өткен кәсіпқой боксшылардың әлемдік біріншілігінде ауыр
салмақтылардың арасында ол қайтадан жеңімпаз
атанады.
Берілген
етістіктерден өздік етіс жасап, спорт тақырыбына қатысты сөйлем
құрап жазады.
6-тапсырма
Жарыстарда
әйгілі мықтылармен жұдырықтастырды. –
өзгелік етіс.
Ринг алаңында
қалуын өтінді
– өздік
етіс.
Жастарға арнап ауылда
спорт мектебін салдырды – өзгелік
етіс.
Сидней Олимпиадасының
чемпионы атанды – өздік
етіс.
Бокста
дүниежүзін бағындырды – өзгелік
етіс.
Еліміздің көк туын
әлемдік жарыстарда желбіретті – өзгелік
етіс
Жеңіс туын
олжалағанына қуанды – өздік
етіс
Алтын жүлде
қанжығасына байланды
- ырықсыз етіс.
Оқушылар бүгін сабақтан
пайдалы не алғанын, не қиын болғанын, алдағы уақытта не істеуге
болатындығы жөнінде рефлексия жасайды
|
Ауызша мадақтау
арқылы бағалау Жарайсың!
Тамаша!
Керемет!


Дескриптор
Білім
алушы
-сұрақтарға
жауап
береді – 1
балл,
-мәтін мазмұнына
байланысты пікір білдіреді – 1 балл,
-детальді ақпараттарды
анықтайды – 1 балл.
Смайлик арқылы
бағалау

Дескриптор
Білім
алушы
-етістіктерден өздік
етіс түрлерін жасайды – 2 балл,
-сөйлем құрайды – 2
балл,
-тақырыптан ауытқымайды
– 1 балл.
Дескриптор
Білім
алушы
-қажетті етістіктерді
сәйкестендіреді – 1 балл,
-етіс
түрлерін анықтайды – 1 балл.
|
https://yandex.kz/images/search?from=tabbar&text=отбасы
Оқулық
Қазақ
тілі
«Атамұра»
баспасы
2018
ж
ОҚЫТУДА
ҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕР
ҚОРЖЫНЫ
НАН ЕСБОСЫН НАҒИША
ҚОЖАҚ
ҚЫЗЫ
|