Материалдар / Шалкиіз жырау «Би Темірге бірінші толғау» 8-сынып

Шалкиіз жырау «Би Темірге бірінші толғау» 8-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
8-сыныпқа арналған ҚМЖ үлгісі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Шілде 2024
127
0 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Арқалық қаласы білім бөлімінің Ы. Алтынсарин атындағы гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі



Бөлім:

Дананың сөзі-ақылдың көзі

Педагогтің аты-жөні

Сұлтыбай С.С.

Күні:

21.10.2022

Сынып: 8 «Б»

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Шалкиіз жырау «Би Темірге бірінші толғау»

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

8.1.2.1 әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашу;

8.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтау;


Сабақтың мақсаты

* әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашады;

* шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды.



Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы:

І.Ұйымдастыру кезеңі 2-3 мин




Сабақтың басы

5-7 мин

Оқушылардың сабаққа дайындығын, қатысуын тексереді.

Жағымды психологиялық ахуал туғызу. Оқу мақсаттарымен таныстыру.

Сабаққа дайындығын айту

Тапсырмаларды барлық деңгей өз мүмкіндігінше орындайды. Тапсырмалардың күрделілігіне қарай өз мүмкіндіктерін ескереді.


Ұйымдастыру кезеңі:

Топақ бөлу.

Оқушыларды «ФЛИПИТИ» бағдарламасы арқылы 4 топқа бөлінеді.



Сабақтың эпиграфы:



Жыраулардың сөзі мақсатсыз айтылмайды. Не айтса да , көптің мұңы,көптің жайы туралы айтылады.

Мұхтар Әуезов







Оқушылар өз ойларымен бөліседі.


  • Ойларын дәлеледеп, бөліседі.


Flippity бағдарламасы


Сабақтың ортасы:

20 мин

Сөздікпен жұмыс

Қу-аққу

Көкшіл-сұңқар

Арабы торы- «асыл тұқымды»

Қағба-мұсылмандардың құлшылық ететін қасиетті орыны

Күлік-сәйгүлік жылқы

Кепке –«бас»деген мағына

Ғаизлеген –құрметтеген


Толғаудың видео нұсқасын тыңдайды.


1-тапсырма. Тыңдап болған соң, толғаудың тақырыбы мен идеясын анықтайды.

Жырау Темір биге деген өкпе-ызасын, оның маңындағы жандайшаптарға деген кекті Һәм сілтілі сөздерін бірден лақ еткізбей, алыстан орағыта, өз халін табиғат құбылыстарына ұқсата жұптастыра, салыстыра толғайды.

Тақырыбы

Адамгершілік, ізгілік, ел бірлігі,ынтымақтастық.

Идеясы

Бас иіп жығыла жырлаған Шалкиіз осының өзінде астарлап болса да көптен жүрегін кернеген әділ де ащы сөздерін айта алған. Қартайған шақта иман іздеп, күнәдан арылмақ болса ел кезіп қағба бармай-ақ әділетке жүгін, қағба –әділет дегендей.

Көтерілген мәселелер

Жырау өмірдің өзінен туындап жатқан ащы шындықты айқын көре алған да, жақын жеп жаманға жан тартуға емес, жақсыда жаттық жоқ» дегендей адамды, азаматты, абзалдықты сүюді өсиет етеді.

Заман көрінісі

Горизонтальный свиток 2

Пафос-бұл шығарманың негізгі эмоционалды реңі, негізгі эмоционалды көңіл-күй, сондай-ақ автордың белгілі бір кейіпкерді, оқиғаны,құбылысты эмоционалды-бағалау арқылы қамтуы.






2-тапсырма. Әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып жазады. «ПОПС» формуласы

«Менің ойымша, ұлттық мүдде тұрғысынан келгенде, толғаудың идеясы мен пафосы ...»

«Себебі, мен оны былай түсіндірер едім...»

«Оны мен мына мысалдармен дәлелдей аламын...»

«Осыған байланысты мен мынадай қорытынды шешімге келдім...»

Горизонтальный свиток 3

Психологиялық параллелизм дегеніміз-адамның көңіл-күйін табиғат құбылыстарымен салыстыра суреттеу.









3-тапсырма. Шығармадағы көркемдегіш құралдарды анықтаңыз.


Ассонанс


Аллитерация


Перифраз


Ирония


Метафора


Эпифора


Анафора


Теңеу


Эпитет


Психологиялық параллелизм



4-тапсырма. Төмендегі берілген сұрақтарға жауап бере отырып, автор бейнесін анықтаңыз.

Суретте

Толғауда жырау өзін қалай бейнелейді?

Салыстыр

Би Темір мен жыраудың толғаудағы бейнесінен нені аңғардың?

Дәлелде

Жырау «Атаңның ұлы жақсыға малыңды бер де, басыңды қос, бір күн болар керегі»дейді. Нені меңзеп тұр?

Пікірің

Жыраудың қоғамдағы беделі қандай?











Толғаудың видео нұсқасын тыңдап, қалғанын мәнерлеп, кітаптан оқиды.


Кестені сәйкестендіреді.



































Тапсырманы жазбаша орындайды.
















Көркемдегіш құралдары анықтайды.














Сұрақтарға ауызша жауап береді.













Әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашу:

Дескрипторы:

  • Толғаудың тақырыбы мен идеясын анықтайды; 1б.

  • Көтерілген мәселелер мен заман көрінісін табады. 1б.


















Әдеби шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашу:

Дескрипторы:

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып,өз ойын ұсынады; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді?1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып, қорытынды шығарады. 1б.


Шығармадағы көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз, сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор стилін анықтайды:

  • Көркемдегіш құралдарды анықтайды;2 б.







  • Автор бейнесін анықтайды;1б

  • Сабаққа белсенділігі 1б.










Видео материал

Сабақтың соңы: 5 мин

Берілген 4 сұраққа топ болып жауап беріңіздер.

Сұрақтарға жауап береді.

  • Сұрақтарға жауап береді


Kahoot! платформасы


Рефлексия 3 мин

Сабақтан алған әсерлерімен бөліседі.













Бағалау парағы

Оқушының аты

1-тапсырма. Дескрипторы:

Толғаудың тақырыбы мен идеясын анықтайды; 1б.

Көтерілген мәселелер мен заман көрінісін табады. 1б.

2-тапсырма. Дескрипторы:

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып,өз ойын ұсынады; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді?1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып, қорытынды шығарады. 1б.


3-тапсырма. Көркемдегіш құралдарды анықтайды;2 б.


4-тапсырма. Автор бейнесін анықтайды;1б


  • Сабаққа белсенділігі 1б.


Барлығы




































Топ басшысы:----------------------------------------------


Бағалау парағы

Оқушының аты

1-тапсырма. Дескрипторы:

Толғаудың тақырыбы мен идеясын анықтайды; 1б.

Көтерілген мәселелер мен заман көрінісін табады. 1б.

2-тапсырма. Дескрипторы:

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып,өз ойын ұсынады; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді; 1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді?1б.

  • идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып, қорытынды шығарады. 1б.


3-тапсырма. Көркемдегіш құралдарды анықтайды;2 б.


4-тапсырма. Автор бейнесін анықтайды;1б


  • Сабаққа белсенділігі 1б.


Барлығы




































Топ басшысы:----------------------------------------------


Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!