Сабақтың
ортасы:
20
мин
|
Сөздікпен
жұмыс
Қу-аққу
Көкшіл-сұңқар
Арабы торы-
«асыл
тұқымды»
Қағба-мұсылмандардың құлшылық ететін
қасиетті орыны
Күлік-сәйгүлік
жылқы
Кепке –«бас»деген
мағына
Ғаизлеген
–құрметтеген
Толғаудың видео
нұсқасын тыңдайды.
1-тапсырма.
Тыңдап болған соң, толғаудың тақырыбы мен идеясын
анықтайды.
Жырау Темір биге деген
өкпе-ызасын, оның маңындағы жандайшаптарға деген кекті Һәм сілтілі
сөздерін бірден лақ еткізбей, алыстан орағыта, өз халін табиғат
құбылыстарына ұқсата жұптастыра, салыстыра
толғайды.
|
Тақырыбы
|
Адамгершілік, ізгілік, ел
бірлігі,ынтымақтастық.
|
Идеясы
|
Бас иіп жығыла жырлаған
Шалкиіз осының өзінде астарлап болса да көптен жүрегін кернеген
әділ де ащы сөздерін айта алған. Қартайған шақта иман іздеп,
күнәдан арылмақ болса ел кезіп қағба бармай-ақ әділетке жүгін,
қағба –әділет дегендей.
|
Көтерілген
мәселелер
|
Жырау өмірдің өзінен туындап
жатқан ащы шындықты айқын көре алған да, жақын жеп жаманға жан
тартуға емес, жақсыда жаттық жоқ» дегендей адамды, азаматты,
абзалдықты сүюді өсиет
етеді.
|
Заман
көрінісі
|
Пафос-бұл шығарманың негізгі эмоционалды
реңі, негізгі эмоционалды көңіл-күй, сондай-ақ автордың белгілі бір
кейіпкерді, оқиғаны,құбылысты эмоционалды-бағалау арқылы
қамтуы.
2-тапсырма. Әдеби шығарманың идеясы мен
пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан ашып жазады.
«ПОПС»
формуласы
«Менің
ойымша, ұлттық мүдде тұрғысынан
келгенде, толғаудың идеясы мен
пафосы ...»
«Себебі, мен оны
былай түсіндірер
едім...»
«Оны мен мына
мысалдармен дәлелдей
аламын...»
«Осыған
байланысты мен мынадай қорытынды шешімге
келдім...»
Психологиялық
параллелизм дегеніміз-адамның көңіл-күйін табиғат
құбылыстарымен салыстыра суреттеу.
3-тапсырма. Шығармадағы көркемдегіш
құралдарды анықтаңыз.
Ассонанс
|
|
Аллитерация
|
|
Перифраз
|
|
Ирония
|
|
Метафора
|
|
Эпифора
|
|
Анафора
|
|
Теңеу
|
|
Эпитет
|
|
Психологиялық
параллелизм
|
|
4-тапсырма. Төмендегі берілген
сұрақтарға жауап бере отырып, автор бейнесін
анықтаңыз.
Суретте
|
Толғауда жырау өзін қалай
бейнелейді?
|
Салыстыр
|
Би Темір мен жыраудың
толғаудағы бейнесінен нені
аңғардың?
|
Дәлелде
|
Жырау «Атаңның ұлы жақсыға
малыңды бер де, басыңды қос, бір күн болар керегі»дейді. Нені
меңзеп тұр?
|
Пікірің
|
Жыраудың қоғамдағы беделі
қандай?
|
|
Толғаудың видео
нұсқасын тыңдап, қалғанын мәнерлеп, кітаптан
оқиды.
Кестені
сәйкестендіреді.
Тапсырманы жазбаша
орындайды.
Көркемдегіш
құралдары анықтайды.
Сұрақтарға ауызша
жауап береді.
|
Әдеби шығарманың
идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан
ашу:
Дескрипторы:
Әдеби шығарманың
идеясы мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан
ашу:
Дескрипторы:
-
идеясы мен пафосын
ұлттық мүдде тұрғысынан ашып,өз ойын ұсынады;
1б.
-
идеясы мен пафосын
ұлттық мүдде тұрғысынан ашып түсіндіреді;
1б.
-
идеясы мен пафосын
ұлттық мүдде тұрғысынан ашып
түсіндіреді?1б.
-
идеясы мен пафосын
ұлттық мүдде тұрғысынан ашып, қорытынды шығарады.
1б.
Шығармадағы
көркемдегіш құралдардың (психологиялық параллелизм, перифраз,
сатира, ирония, гротеск, эллипсис) қолданысын талдай отырып, автор
стилін анықтайды:
|
Видео
материал
|