Материалдар / САяхат кезіндегі қауіпсіздік Тәрбие сағаты

САяхат кезіндегі қауіпсіздік Тәрбие сағаты

Материал туралы қысқаша түсінік
САяхат кезіндегі қауіпсіздік Тәрбие сағаты
ЖИ арқылы жасау
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Тәрбие сағаты бойынша қысқа мерзімді жоспар

Тәрбие сағаты


Күні


Сынып жетекші:


Сынып:



Сабақтың тақырыбы:

Қауіпсіз қоғам / «Сынған кездегі алғашқы медициналық көмек көрсету. Қан аққан кездегі алғашқы медициналық көмек қөрсету» ЖЖЕ №6

Қауіпсіздік сабағы (10 минут)

22-САБАҚ

8 –сыныптар: «Саяхат кезіндегі төтенше жағдайлар (өрт, жер сілкінісі, су тасқыны)

Сабақтың мақсаты:

Қауіпсіз қоғам ұғымын түсіндіру.

Қауіпсіз қоғамның негізгі элементтерін атау.

Қоғамдағы қауіпсіздікке қатысты өз пікірін білдіру және шешім ұсыну. Оқушыларға сынған кездегі және қан аққан кездегі алғашқы медициналық көмек көрсету әдістерін түсіндіру.

Қауіпсіздік ережелерін сақтау дағдыларын дамыту.

Төтенше жағдайларда жылдам және дұрыс әрекет етуге үйрету.


Қауіпсіздік мақсаты :

Сабақтың мақсаты: саяхат кезінде төтенше жағдайларда (ТЖ) дұрыс әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға үйрету.


Қауіпсіздік міндеті:

Негізгі міндеттер:

1. Балаларды төтенше жағдайлардың түрлерімен және олардың ерекшеліктерімен таныстыру.

2. Төтенше жағдайлар кезіндегі негізгі әрекеттерді (өрт, су тасқыны, жер сілкінісі және т.б.) қарастырыңыз.

3. Балаларды саяхат кезінде төтенше жағдай жоспарын құруға үйрету.

Дәйексөз

«Өнерлі бала - өрге жүзер»

Құндылық

Жасампаздық және жаңашылдық

Сабақтың барысы


Сабақтың кезеңі/ уақыт

Мұғалім әрекеті

Оқушы әрекеті

Ресурстар

Сабақтың техникалық құрал-жабдықтары

Ұйымдастыру кезеңі (3 мин)


Ұйымдастыру кезеңі

Оқушылармен сәлемдесу.


Оқушылар мұғаліммен амандасады,түгенделеді.

Психологиялық ахуа


Компьютер








Сабақ басы (10 мин)












ҚАУІПСІЗДІК САБАҒЫ

2 САБАҚ. «CАЯХАТ КЕЗІНДЕГІ ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР (ӨРТ, ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ ТАСҚЫНЫ)»

Материалдар мен ресурстар

- ТЖ мысалдарымен таныстыру.

- ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар үлестірме материалдар.

- Топтарда жұмыс істеуге арналған аймақ карталары.

- Карточкалар бойынша ТЖ жағдайларын талдау.

Сабақтың барысы

1. Кіріспе (2 минутқа дейін)

2. Негізгі бөлім

Төтенше жағдайлар: дауыл, жер сілкінісі, жел, өрт, су тасқыны.

- Төтенше жағдайларды қандай 2 топқа бөлуге болатынын ойлаңыз?

Табиғи апат Адамның әрекетінен болатын жағдайлар

жер сілкінісі химиялық заттармен улану

жел ұшақ апаты

дауыл кеме апаты

шабуыл өрттер

су тасқыны шабуылдар

Өрт

Өрт – бұл бақылауға алынбайтын жану үрдісі, адам өмірі мен денсаулығына, материалдық құндылықтарды жоюға қарай сүйемелдейтін тілсіз жау.

Өрттің негізгі әсер етуші факторлары:

қоршаған ортаның жоғары температурасы; түтін құрамында улы заттар бар;

түтін салдарынан көрінудің жоғалуы.

Өрт кезінде не істеу керек:

Өрт кезінде 101 нөміріне қоңырау шалу керек.

Өрт сөндіру: эвакуация, өрт шығу жолдарын пайдалану.

Су тасқыны: биік жерлерді іздеу, жертөлелерден аулақ болу.

Жер сілкінісі: күшті заттардың астында баспана, ашық кеңістікті пайдалану. Топтық жұмыс: нақты сценарий үшін төтенше жағдай жоспарын құру.

«Сөйлемді аяқта» ойыны

«Сөйлемді аяқта» ойыны бізге осы ережелерді есте сақтауға көмектеседі.

Өрт болғанда 101

Сіріңке балаларға ойыншық емес

Өр пен түтіннен қашу керек

Полиция нөмірі 102

Жедел жәрдем нөмірі 103

Түтін шыққан бөлмеде еңкейіп жүру керек

Хлормен ластану қаупінен қашу жердің төменгі бөлігінде

ТЖ кезіндегі ережелер


Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету керек, қырағы және сақ болу керек.

Команда бойынша сізге қажет:

Таңғышты кию.

Портфельдер/сөмкелер алу.

Белгіленген нүктеге өту.

Орнына оралу. Педагогтің бұйрығымен балалар орындарын ауыстырып, орындарына оралады.

3. Қорытынды

Сабақты қорытындылау.

ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар жадынамаларды тарату.






















«Есте сақта!»

Өрт күзеті 101

Полиция 102

Жедел жәрдем 103

Төтенше газ қызметі 104,112

Бірыңғай құтқару қызметі 112

«111 жедел қызметі» байланыс орталығы балалар мен ересектер өздеріне көмек қажет екендігі туралы, тұрмыстық зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының бұзылуы туралы, баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны туралы, өміріне және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу үшін ашылған.

- «111» нөмірі – 24/7 байланыста

- «111» нөмірі – құпиялылықты сақтайды

- «111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және өңірлердің жедел топтарымен байланыста. 111



Пайдалы сілтемелер:


https://drive.google.com/file/d/19wpRcA_4fC0LL70sxwitJ7bs0-7zZIBq/view


https://drive.google.com/file/d/1Evig09Ds3VRYA6K5uSMFkNUqjpkj9abH/view


https://youtu.be/HBgZoMfOcIE?si=EZJu9AyOvXc6UNRO










Ортасы (30 мин)


Қауіпсіз қоғамның анықтамасы: Қауіпсіз қоғам – азаматтардың өміріне, денсаулығына, құқықтарына және мүлкіне қауіп төнбейтін, барлық салаларда (әлеуметтік, экономикалық, экологиялық) қауіпсіздік қамтамасыз етілген қоғам.

Негізгі элементтері:

  • Заңдардың орындалуы.

  • Құқық қорғау органдарының жұмысы.

  • Жеке және қоғамдық мәдениет деңгейі.

  • Экологиялық тұрақтылық.

  • Төтенше жағдайлардың алдын алу жүйелері.


Тақырыпты түсіндіру.

Қауіпсіз қоғамға қатысты нақты мысалдар келтіру (жол ережелері, төтенше жағдайлар қызметі, құқықтық білім беру).

Оқушылардың әрекеті:


Қауіпсіз қоғам туралы өз пікірлерін айту.

3. Белсенді оқу әдістері: Тапсырмалар

1-тапсырма: "Миға шабуыл"


Қоғамның қауіпсіз болуы үшін не қажет?

Қауіпсіздікке кім жауапты?

Оқушылардың жауаптары тақтаға жазылады, олар талқыланады.


2-тапсырма: "Проблемалық жағдаятты шешу"


Мұғалім бір жағдайды сипаттайды:

"Сыныптастар арасында кибербуллинг болды. Бұл жағдайды қалай шешуге болады?"


"Ауылда қоқыс тастау мәдениеті жоқ. Бұл қоғамның экологиялық қауіпсіздігіне қалай әсер етеді? Осы мәселені қалай шешуге болады?"

Кесте беріледі:

Қауіпсіздік саласы

Проблемалар

Шешу жолдары

Құқықтық қауіпсіздік

Құқықтардың бұзылуы

Азаматтық білімді арттыру

Экологиялық қауіпсіздік

Қоқыстың көп болуы

Қоқысты қайта өңдеу жүйесін құру


Анықтама:

Сынық – сүйектің толық немесе жартылай бүтіндігінің бұзылуы. Ол тікелей соққы, құлау, қысым сияқты физикалық әсерден пайда болады.


Сынықтың белгілері:


Қатты ауырсыну.

Қимылдың шектелуі немесе мүлдем болмауы.

Қабыну немесе ісіну.

Сүйектің тері арқылы шығып тұруы (ашық сынық).

Алғашқы көмек:

  • Зардап шеккен адамды тыныштандыру: Артық қозғалыс жасамауға кеңес беру.

  • Иммобилизация жасау:

  • Сынық орнын қозғалтпау үшін арнайы немесе қолдан жасалған шендеуіш пайдалану.

  • Егер шендеуіш жоқ болса, жаралы аяқты сау аяққа, қолды денеге бекіту.

  • Ашық сынық болған жағдайда:

  • Стерильді таңғышпен жараны жабу.

  • Қан тоқтату үшін таңғыш немесе жгут қолдану.

  • Медициналық көмекке жүгіну: Дереу жедел жәрдем шақыру немесе зардап шеккен адамды ауруханаға жеткізу.

  • Қан аққан кездегі алғашқы медициналық көмек


Анықтама:

Қан кету – қан тамырларының зақымдануы салдарынан болатын жағдай. Ол сыртқы және ішкі болып екіге бөлінеді.


Қан кетудің түрлері:

  • Артериялық қан кету: Қаны ашық қызыл, шапшып шығады.

  • Веноздық қан кету: Қаны қою қызыл, баяу ағады.

  • Капиллярлық қан кету: Қаны аз, жара бетінде ағады.

Алғашқы көмек:


Қан кетуді тоқтату:

  • Қан тоқтату үшін жара орнына таза шүберекпен қатты басу.

  • Қажет болса, жоғарырақ нүктеден жгут байлау (артериялық қан кетуде).

  • Веноздық қан кетуде жараның төменгі жағынан қысу.

Стерильді таңғыш қою:

  • Жараны таза материалмен жабу.

  • Антисептикалық құрал қолдану (егер бар болса).

  • Жедел жәрдем шақыру: Егер қан көп мөлшерде кетіп жатса немесе тоқтату мүмкін болмаса.

  • Қолайлы жағдай жасау: Зардап шеккен адамды жатқызып, жоғалған сұйықтықты қалпына келтіру үшін жылы сусын беру (ішкі қан кету белгілері болмаса).

Ескерту:

Жгут қолданған жағдайда, оның байланған уақытын жазып қойыңыз (2 сағаттан артық қалдыруға болмайды).

Артық қозғалыс жасауға немесе жараны қолмен ұстап көруге болмайды.

Қатты қан кетуде мүмкіндігінше тез арада медициналық көмекке жүгіну қажет.




Оқушылар тыңдайды




















Жауап береді.






Оқушылар топтарға бөлініп, өз шешімдерін ұсынады.







Оқушылар кестені толтырады.






















Соңы


(2 мин)




Оқушылардың топтық жұмыстары бағаланады.

Мұғалімнің ауызша кері байланысы арқылы оқушылардың белсенділігі атап өтіледі.



Рефлексия жасайды.

Сабақтан кейін қандай әсер алғанын, не сезінгенін, не ұнағанын айтып, алған әсерімен бөліседі


презентация



ЖИ арқылы жасау
16 Ақпан 2025
144
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі