SCRATCH БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ФУНКЦИОНАЛДЫЛЫҒЫ
Түркістан
облысы, Толеби ауданы, Ленгер қаласы
№2
Ш.Уалиханов атындағы жалпы орта
мектебінің
Информатика пәні мұғалімі
Тулеметова Мухаббат
Толаматовна
Scratch балаларға ойынға қалай
бағдарламалануға үйретеді, бұл олардың қызығушылығын арттырады және
жаңа материалды қабылдауды жеңілдетеді.
Жобаны жасаған кезде дайын компоненттерді
пайдалануға немесе оларды өзіңіз жасай аласыз. Кірістірілген кескін
өңдегіші кескіндер мен фондар жасауға көмектеседі, орындалатын
файлдарға жобаларды түзету және жинақтауды қамтамасыз
етеді.
Қолданбаның негізгі
ерекшеліктері:
• Жобаны нөлден бастап дамыту;
• бағдарламалық компоненттерді қосу, жою және
өңдеу;
• дайын нысандарды пайдалану;
• сценарий жазу;
• жобаны жергілікті файл ретінде
сақтау;
• желідегі бағдарламалау нәтижелерін
орналастыру.
Scratch жобаларымен жұмыс істеу барысында
оқушылар қайталау, шарттар, айнымалылар, деректер түрлері,
оқиғалар, процестер сияқты маңызды есептеу ұғымдарын оқып білуге
және компьютерлік шығармашылыққа өздерін білдіруге мүмкіндік
алады.
Оқушы бағдарламада формада
жасайды, бағдарламашы, сценарист, дыбыс инженері, суретшінің рөлін
ортаға салады. Оқушы өзінің жеке ісін өз қалауына қарай таңдап,
«ресми» арналар арқылы алынған білімді жаңарта алады. Осындай
ортада табысқа жету оңайырақ болады.
Бірлескен жұмыста «актерлер»
және «көрермендер» жоқ, барлығы қатысушы; әркімнің көмегімен көмек
сұрауға құқығы бар; әркім көмек сұрағандарға көмектесуге міндетті;
идеялар.
Scratch түрлі жастағы
топтар үшін қызықты жобаларды жасауға мүмкіндік
береді:
• музыкалық жоба;
• анимация;
• комикстер;
• интерактивті ойын;
• графика;
• динамикалық және интерактивті таныстыруды
үйрету;
• оқыту үлгісі, демонстрация
эксперименті;
• оқу
бағдарламасы;
• білім берудегі интерактивті
тест;
• Әлеуметтік жарнама (әлеуметтік мінез-құлық
үлгілерін өзгертуге және экологиялық мәдениет проблемаларына,
салауатты және қауіпсіз өмір салтын мәдениетке, мейірімділікке
назар аударуға бағытталған).
Бұл бағдарлама оқушыларға рухани-адамгершілік мәдениет деңгейін көтеруге,
әлеуметтік дағдыларды игеруге мүмкіндік береді:
• жаңа танымдық және практикалық (өмірлік)
тапсырмаларды шешу үшін өз бетінше білім алуға және оны
пайдалануға;
• бір
мәселе бойынша әр түрлі көзқарастармен танысу;
• ақпаратты және зерттеу әдістерін қолданады:
қажетті ақпаратты, фактілерді жинау және өңдеу; оларды әртүрлі
көзқарастардан талдау, болжам жасау, қорытындылар жасау және
қорытынды жасау;
• Scratch ортасының негізгі ұғымдарының бірі -
бірінші идеядан соңғы бағдарламалық жасақтама өніміне дейінгі өз
идеяңыздың дамуы болған кезде топтарда жұмыс істеу, түрлі
әлеуметтік рөлдерді ойнау (көшбасшы, орындаушы, делдал және
т.б.).
«Scratch» технологиясы мультимедиялық және
бағдарламалау әлеміне көшуді, оқушыны табысты өмірге және кәсіптік
мансапқа жету үшін қажетті әрбір адамға қажет қасиеттерге ие болу
үшін пәндік білімнен басқа шығармашылық және танымдық қызметтің
ақпараттық ортасына шығару үшін мүмкіндік береді. Ең үлкен жетістік
- «Scratch» айналасындағы ортақ орта мен мәдениет. Скретч төмен
қабатты (оңай бастауға), жоғары төбеге (күрделі жобаларды жасау
мүмкіндігі) және кең қабырғаларға (жобалардың көп түрін қолдау)
ұсынады. Сызықтықтың анықтығына қарапайымдылық.